השקעות נדל"ן בפראג – רוצים להתחיל להשקיע בעולם הנדל"ן? המדריך הבא הוא בשבילכם!

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

בשנים האחרונות אנשים רבים בוחרים להשקיע את כספם בשלל מסלולי השקעה מעבר לים שענף הנדל"ן מספק. שוק הדיור המקומי בישראל נמצא בשיאי כל הזמנים לאחר למעלה משני עשורים של עליות חסרות רסן שהכפילו ואף שילשו את ערכם של חלק גדול מכלל הנכסים בישראל. העליות התמידיות הן לא תמרור האזהרה שגורם למשקיעי נדל"ן רבים להעביר את כספם להשקעות מעבר לים, אלא המחירים הגבוהים הם אלה שמקשים על המשקיעים לאתר עסקאות אטרקטיביות ורווחיות כמו שניתן למצוא בקלות במדינות רבות בכל רחבי העולם.

אחד מכללי האצבע החשובים ביותר שמנחים את כל משקיעי הנדל"ן המקצועיים ביותר הוא: ככל שמחירי הנכס גבוהים יותר, כך כנראההיכן בפראג כדאי להשקיע בנדל"ן שהתשואה השנתית שהוא יניב תהיה נמוכה יותר. כלל זה עובד גם הפוך כמובן, ככל שהנכסים זולים יותר, כך הם מצליחים להניב אחוזי תשואה גבוהים יותר למשקיעים בהם. דוגמאות לכלל פשוט זה ניתן לראות באזורי הביקוש במרכז ישראל, בהם מחירי הדיור הממוצעים נעים בין 1,500,000 שקלים ועד 2,500,000 שקלים ומניבים בין 2.2% ועד 2.7% תשואה שנתיים בממוצע. לעומת זאת, דירות מגורים באזורי פריפריה במחירים ממוצעים של 700,000 שקלים ועד 1,100,000 שקלים מניבים כ 4% ועד 5.5% תשואה מידי שנה. מעבר לכך, מחירי הדיור הגבוהים בישראל מקשים על משקיעים רבים עם הון עצמי נמוך למצוא נכסים במסגרת התקציב שהקציבו לעצמם (על אף שבהמשך המדריך נעסוק בסוגיית המימון ונציג מספר דרכים לרכוש נכסים להשקעה גם ללא הון עצמי כלל).

איך תדעו להעריך האם מחירי הדיור בפראג צפויים לעלות בשנים הבאות? הכירו את הגורם המרכזי המשפיע על תנועות המחירים!

מדוע מחירי הדיור בישראל עולים במשך שני עשורים רצופים על אף כל הניסיונות לבלום אותם, וכיצד ניתן לאתר את היעד הבא שיעשה את הזינוק המיוחל ויאפשר למשקיעים ליהנות מעליית ערך של עשרות ואף מאות אחוזים במרוצת השנים? בשורות הבאות ננסה לענות על שתי השאלות הללו, כך שתכירו את הגורמים המשפיעים על תנועות המחירים ותדעו לזהות את היעד האטרקטיבי ביותר להשקעות נדל"ן. מחירי הדיור בישראל עולם ללא מעצורים בגין יחסי הכוחות בין הביקושים לבין ההיצע הקיים. כלל אצבע נוסף שמנחה משקיעי נדל"ן רבים הוא מאזן הכוחות בין הביקוש להיצע. ככל שהביקוש גבוה מההיצע הקיים בשוק, המחירים יעלו (וכל ניסיון לבלום אותם יעשה רושם על הטווח הקצר בלבד), וכן להיפך, ככל שההיצע גדול מהביקושים, המחירים ירדו.

השקעות נדלן בצ'כיה - היכן להשקיע כלל זה מאפשר למשקיעים רבים לבחור את אזורי ההשקעה הטובים ביותר בהם צפוייה להיות עליית ערך משמעותית בשנים הקרובות. בדיוק מסיבה זו משקיעי נדל"ן רבים מישראל בפרט ומהעולם בכלל בוחרים להשקיע את כספם בפראג שבצ'כיה. בפראג, בירת צ'כיה, נרשם גידול דמוגרפי מהיר המעלה באופן ישיר את הביקושים לדיור באזור. ומה לגבי ההיצע, כיום ההיצע קטן משמעותית מהביקוש כך שפני המחירים צפונה בטווח הקצר. גם באשר לטווח הארוך ישנן חדשות טובות שמצליחות לעניין משקיעים רבים – קצב גידול הביקוש באזור עולה בקצב מהיר יותר מהתחלות הבנייה, מה שאומר שיחסי הכוחות בין הביקוש להיצע רק יהפכו קיצוניים יותר בשנים הקרובות, מה שיגרום למחירים לעלות בקצב מהיר ועולה בהתמדה. כלל הנתונים הללו מושכים משקיעי נדל"ן רבים להשקיע את כספם דווקא בבירת צ'כיה, אך ישנם עוד יתרונות רבים לאזור שאתם חייבים להכיר. במדריך זה ריכזנו עבורכם את כל היתרונות המשמעותיים ביותר שגורמים לרבים לראות בפראג יעד אטרקטיבי להשקעה, נתוני מיסוי מקומיים, אפשרויות מימון וכמובן שכונות נבחרות בהן משקיעים רבים בוחרים להשקיע את כל כספם.

נתחיל מכל היתרונות הגדולים ביותר שמצליחים למשוך לא מעט משקיעים בשנים האחרונות. אז מה פראג מציעה למשקיעה?

  • שינוי מדיניות כלכלית – בשנים האחרונות צ'כיה שינתה את מדיניותה הכלכלית וכיום היא אינה כבולה לחבלי הסוציאליזם שהצליח לבלום את התפתחותה הכלכלית במשך שנים ארוכות. הכלכלה הצ'כית מציגה שגשוג מרשים עם התפתחות ניכרת בתחומי הפיתוח, המסחר והכלכלה. שינויים אלה מציבים את הכלכלה המקומית במקום טוב בראשות רשימת הכלכלות החזקות והיציבות ביותר בין כל מדינות הפוסט קומוניסטיות. איך זה מתבטא בפועל? הכלכלה הצ'כית מציגה צמיחה עקבית מזה לא מעט שנים, מורידה באחוזים ניכרים את כמויות האבטחה מידי שנה, מצליחה לייצר מקומות תעסוקה רבים, משקיעה משאבים רבים בייצוא במגוון תחומים ועוד. כלל הנתונים הללו מאפשרים למשקיעים בפראג שבצ'כיה ליהנות מכלכלה פורחת ומשגשגת מה שמבטיח ביטחון, יציבות ועלייה במחירי הנכסים באזור.
  • תיירות ענפה – יתרון נוסף ומשמעותי אותו מונים משקיעי נדל"ן רבים באשור הוא התיירות הענפה בצ'כיה בכלל ובפראג בפרט.היכן כדאי להשקיע בפראג מידי שנה מגיעים כ 20,000,000 תיירים המבקרים באתרים רבים בכל רחבי צ'כיה בכלל ופראג בפרט. משקיעי נדל"ן רבים אוהבים איזורים מתויירים בשל הביקוש הגדול להשכרת נכסים לטווח קצר. השכרת נכס לטווח ארוך אמנם תבטיח למשקיע הכנסה פסיבית קבועה ובטוחה אך השכרת נכס לטווח קצר תניב אחוזי תשואה גבוהים הרבה יותר. באזורים רבים בכל רחבי פראג ניתן לקבל אחוזי תשואה הנעים בין 6% ל 8% מהשכרת נכסים לטווח ארוך וכ 10% עד 15% מהשכרת נכסים לטווח קצר. מעבר לכך, משקיעים רבים בוחרים באפשרות זו של השכרה קצרת טווח בשלבי חיפוש השוכרים הקבועים כך שגם לאחר תום החוזה, הדירה לא עומדת ריקה.
  • גידול הגירה – בשנים האחרונות צ'כיה בכלל ופראג בירתה בפרט חווים עלייה בכמות המהגרים לשטחם. משמעות ההגירה היא הגדלת הביקוש למקומות דיור בקצב מהיר, קצב גדול משמעותית מקצב התחלת הבניה. במילים אחרות, הגירה חיובית בכמויות גדולות מעודדת את עליית מחירי הדיור באזור. משקיעי נדל"ן מניב המחזיקים בנכסים לתקופות זמן ארוכות יוכלו ליהנות מעליית ערך של עשרות אחוזים תוך זמן קצר.
  • מחירים נוחים – בשונה ממדינת ישראל שמחירי הדיור בה עולים כשני עשורים רצופים, מחירי הדיור בצ'כיה עדיין לא הדליקו מבערים. כיום ניתן למצוא נכסים טובים באזורי ביקוש בפראג עיר הבירה בכ 500,000 שקלים בלבד. כמו כן ישנן ערים נוספות אטרקטיביות לא פחות בהן ניתן למצוא נכסים במחירים הנעים בין 300,000 ועד 400,000 שקלים. מחירים אלה כוללים שני יתרונות מרכזיים, האחד הוא כמובן אפשרות למשקיעים עם הון עצמי נמוך להתחדש בנכס באיזורי ביקוש, והשני הוא פוטנציאל רווח גדול במיוחד. ככל שמחירי הנכסים נמוכים יותר, כך פוטנציאל עליית הערך שלהם גדול יותר.

מחירי הדיור בפראג נמוכים בעשרות אחוזים ממחירי הדיור בישראל!

היתרונות של צ'כיה ובירתה פראג הצליחו לעניין אתכם? ריכזנו עבורכם עוד לא מעט פרטים חשובים שאתם חייבים להכיר לפני שתתחילו לחפש נכס להשקעה. בשורות הבאות ניגע במחירים הממוצעים של דירות מגורים באזורים מבוקשים, בפרטי המיסוי המקומי, באפשרויות המימון השונות וכמובן גם בכל מסלולי ההשקעה הקיימים בשוק המקומי. נתחיל ממחירי הדיור באזור. הכלכלה המקומית ממשיכה להראות יציבות חיובית, הורדה ניכרת של כמות המובטלים והתחזקות קבועה בענפי הייצוא והמסחר הכללי. נתונים אלה מבטיחים למשקיעים הרבים שבוחרים בפראג עתיד כמעט בטוח של עליות מחירים משמעותיות. המחירים כיום נעים בין כ 50,000 קרונות (שם המטבע המקומי) לכ 75,000 קרונות בעיר הבירה. מחירי הדיור עולים בקצב מסחרר בשנים האחרונות בממוצע של 10% מידי שנה. נתונים אלה מאפשרים למשקיעי נדל"ן מניב לטווחי זמן ארוכים ליהנות משני אפיקי השקעה שונים – א. השכרת הנכס, ב. עליית ערך הנכס. בשקלים מדובר על נכסים במחירים הנעים בין 350,000 שקלים ועד 500,000 שקלים לנכסים במקומות הביקוש של העיר פראג.

הכירו את כל המיסים הנלווים שחשוב שתקחו בחשבון

באשר למיסים המקומיים ולכל ההוצאות הנלוות שיש ברכישת נכס ישנם לא מעט פרטים שחשוב שתכירו. לא מעט משקיעים לא מביאים בחשבון את כל ההוצאות הנלוות, מה שגורם להם לתכנן לא נכון את תזרים המזומן ולהיתקע עם חובות מיותרים. לכן, ערכנו עבורכם סיכום כולל של כל המיסים וההוצאות הנלוות שתידרשו להוציא ברכישת נכסים בפראג. המס הראשון שתידרשו לשלם הוא מס רכישה. עד שנת 2016 מס הרכישה הוטל על המוכר אך מאז הקטנה חייב לשלם אותו. מס זה הוא כ 4% כך שחשוב לקחת אותו בחשבון. כמו כן ישנם מקרים בהם המשקיע ידרש לשלם מס עבור הכספים שהוא מקבל מהשכרת הנכס. מס זה אינו קבוע וגם אם אתם אכן תידרשו לשלם אותו, ישנה אפשרות של קיזוז עם כל תשלומי המיסים בישראל. בין צ'כיה לישראל קיימת מנת מס המאפשרת למשקיעים ישראלים רבים לקזז את המיסים שהם משלמים לשתי המדינות. כמו כן ישנם תשלומים נוספים עבור חוות דעת מקצועית על העסקה, תשלום לסוכן נדל"ן מקצועי, תשלום לנוטריון, תשלום אגרת בנק, תשלום דמי רישום ותשלום לשמאי. כלל ההוצאות הללו חייבות להילקח בחשבון טרם חתימת החוזה על הדירה החדשה שלכם. לסיכום כלל התשלומים הנוספים שיש לקחת בחשבון:

מס רכישה 4%
חוות דעת מקצועית על העסקה בין 200 שקלים ל 1,000 שקלים לכל היותר
סוכן נדל"ן בין 4% ל 6% מסך העסקה
תשלום לשמאי משתנה בין אנשי המקצוע השונים

 

צריכים מימון? אלה אפשרויות המימון הטובות ביותר להשקעות נדל"ן

נקודה נוספת וחשובה לא פחות היא אפשרויות המימון הקיימות להשקעות נדל"ן בכלל ולהשקעות נדל"ן בפראג בפרט. אנשים רבים בטוחים שהם צריכים חיסכונות גדולים וכיסים עמוקים בשביל להתחדש עם נכסי נדל"ן להשקעה. לכן, חשוב להדגיש כבר בפתיחת הדברים שכיום יש מגוון רחב של אפשרויות מימון שיאפשרו למשקיעים רבים עם חיסכונות קטנים או אף ללא הון עצמי כלל, להתחיל להשקיע. שימוש נכון בכל אפשרויות המימון הקיימות יאפשר לכם ליהנות ממימון מלא על נכסים להשקעה, כך שלא תידרשו להביא הון עצמי מהבית כלל. נשמע מעניין? בחרנו עבורכם את כל אפשרויות המימון האטרקטיביות ביותר המסייעות למשקיעים רבים להשלים עסקאות נדל"ן בכל רחבי העולם ללא הון עצמי כלל. האפשרויות האטרקטיביות ביותר הן:

  • הלוואת משכנתא – בנקים בכל רחבי העולם מציעים לציבור הלוואת משכנתא לטווחי זמן ארוכים, בסכומים גבוהים ובריביותמה אפשרויות המימון של השקעות נדל"ן בפראג נמוכות. הרעיון הגדול העומד מאחורי הלוואת המשכנתא הוא מישכון הנכס לטובת הבנק. ללא מישכון הנכס רמת הסיכון במתן ההלוואה הייתה גדולה, מה שהיה משפיע באופן ישיר על הריביות הניתנות בשוק. באופן כללי ככל שרמת הסיכון במתן ההלוואה גבוהה יותר, כך הריביות שהבנקים דורשים עבורה יהיו גבוהות יותר. מסיבה זו הבנקים ממשכנים לטובתם את הנכס החדש כך שגם אם הלווה לא יצליח לעמוד בכל שנות החזרי המשכנתא, הבנק יוכל למשכן את הנכס ולהשיב לעצמו את הכסף שהעמיד לטובת ההלוואה. חשוב להדגיש שהלוואת המשכנתא כוללת מגוון רחב של מסלולים אפשריים כך שלפני שאתם מגיעים למעמד בניית תמהיל המשכנתא שלכם, חשוב לעשות שיעורי בית להיכרות עם המסלולים המרכזיים ואף להסתייע ביועץ משכנתאות פרטי. תמהיל המשכנתא חייב לכלול את המסלולים המתאימים ביותר לכל לקוח ולכן משקיעים רבים בוחרים להיעזר בשירותי ייעוץ משכנתא פרטי. בפראג ניתן לקבל עד 100% מימון לרכישת דירה לאנשי המקום ולמשקיעים זרים ישנם בנקים רבים שמוכנים לתת עד 90% משווי הדירה. נתונים אלה גבוהים משמעותית מאחוזי המימון הניתנים בישראל העומדים על כ 75% לדירה ראשונה וכ 50% לדירה שניה ומעלה.
  • הלוואות חוץ בנקאיות – הלוואות חוץ בנקאיות או אף הלוואות בנקאיות קצרות טווח אף הן מהוות אפשרות מימון אטרקטיבית במיוחד למשקיעים רבים. חשוב להדגיש שהלוואות אלה ניתנות בתנאים פחות טובים מתנאי הלוואת המשכנתא אך הן יכולות לסייע למשקיעים רבים להשלים את ההון העצמי לרכישת הנכס. אם הבנק המקומי אישר לכם עד 90% בהלוואת משכנתא, תוכלו להשלים את עשרת האחוזים הנוספים בעזרת הלוואה חוץ בנקאית ולרכוש את הנכס ללא הון עצמי כלל. מדוע הלוואות קטנות ולטווחי זמן קצרים ניתנות בריביות גבוהות יותר? חשוב לדעת שהבנקים מעמידים לרשות הציבור בריביות משתנות על בסיס רמת הסיכון שלהם בהלוואה. הלוואת משכנתא נחשבת לבטוחה במיוחד מהסיבה הפשוטה שהנכס הנרכש משועבד לטובת הבנק. שיעבוד זה מאפשר לבנק למכור את הנכס בכל עת ולהשיב לרשותו את סך ההלוואה במידה והלווה לא מצליח לעמוד בכל שנות החזריו.
  • משכון נכסים קיימים – אפשרות נוספת המסייעת למשקיעים רבים לגייס לא מעט כסף לטובת ההשקעה הבאה היא משכון נכסים קיימים. יש ברשותכם נכס בבעלות של למעלה מ 50%? ייתכן שאתם רשאים לקבל הלוואה של עד 50% שוויו. אנשים רבים לא מודעים לאחד מהיתרונות הגדולים ביותר של הנכסים שבבעלותם. משקיעי נדל"ן מיומנים יודעים כי הם יכולים למשכן עד 50% משווי הנכס ובעזרת ההלוואה שתתקבל לרכוש נכסים נוספים. חוששים לחזור לשלם משכנתא? חשוב לזכור, אפשרות זו של משכון נכס לטובת רכישת נכס נוסף תאפשר לכם ליהנות מהכנסה חודשית קבועה מהשכרת הנכס החדש שלכם, מה שיכול לכסות את כל התשלום החודשי של החזרי ההלוואה. במילים פשוטות, ממשכן הנכס הקיים יכול ליהנות מנכס נוסף ללא כל תשלום נוסף, כי את התשלום הנוסף הנכס החדש מכסה.
  • הכנסת משקיע משלם לעסקה – משקיעים רבים שמצליחים לאתר עסקאות נדל"ן טובות ורווחיות מסתייעים בהשקעות של משקיעים משלמים. ישנם לא מעט אנשים עם הון עצמי שיושב בפק"מ או גרוע מכך, בחשבון העו"ש ללא ידיעה או יכולת לאתר עסקאות נדל"ן. משקיעים משלמים אלה ישמחו לסייע לבעל מקצוע שיודע לאתר נכסים אטרקטיביים להשקעה באזורים נכונים כמו פראג תמורת גריפת נתח מהרווחים. כלל אפשרויות המימון הללו מאפשרות לכולם להתחיל להשקיע בעולם הנדל"ן עם חיסכון קטן או אף ללא הון עצמי כלל.

השכונות האטרקטיביות ביותר בפראג

השכונות האטרקטיביות ביותר בפראג בהן משקיעים רבים בוחרים לשים את מלוא כספם הן:

  • שכונת יוזפוב
  • העיר החדשה
  • וינוהרדי
  • פנקרץ
  • נוסלה
  • סטודלקי
  • סמיחוב
  • דיווצקה
  • בר'בנוב
  • לטנה
  • הולושוביצה
  • קרלין
  • ליבו
  • ויסוצ'אני
  • ורשוביצה

כלל השכונות הללו נבחרו בקפידה על ידי משקיעי נדל"ן רבים בגין מיקומם האסטרטגי, קרבה למקומות מתויירים, למסעדות, לאתרי פנאיבאילו אזורים כדאי להשקיע בנדל"ן בפראג ובידור שונים. אזורי פריים לוקיישן הם האזורים הטובים ביותר בהם כל משקיעי הנדל"ן בוחרים מסיבה אחת פשוטה. קל מאוד למצוא שוכרים בכל רגע נתון כך שהסיכויים שהדירה תעמוד ריקה ללא שוכרים קטנים מאוד. גם במעמד המכירה יהיה קל יותר ולכן בחרנו עבורכם דווקא את השכונות החמות ביותר באזורים מבוקשים.

אז השקעות נדל"ן בפראג מעניינות אתכם והבנתם שאתם יכולים להתחיל להשקיע עם הון עצמי קטן או אף ללא הון עצמי כלל? רגע לפני שאתם מסתערים על השוק, ערכנו עבורכם מדריך מקוצר הסוקר את כל מסלולי ההשקעה הקיימים בעולם הנדל"ן.

מחפשים מסלול השקעה בטוח וסולידי שיכניס לכם הכנסה קבועה ופסיבית מידי חודש? השקעות נדל"ן מניב יכולות להתאים לכם

מסלול ההשקעה הראשון והגדול ביותר הוא מסלול השקעות נדל"ן מניב. מסלול השקעות זה לא סתם מצליח למשוך כמות גדולה של משקיעים בכל רחבי העולם וכולל לא מעט יתרונות משמעותיים על פני אפיקי השקעה מקבילים. בשורות הבאות תקבלו את כל המידע הנדרש אודות היתרונות הגדולים של מסלול השקעה בנדל"ן מניב וכן גם את כל חסרונותיו במטרה שתוכלו לבחור האם גם אתם רוצים להשקיע במסלול השקעות זה לאחר היכרות עם התמונה המלאה. אז הרעיון הגדול של השקעות נדל"ן מניב כולל שתי פעולות פשוטות, רכישת דירה והשכרתה לטווח ארוך. משקיעי נדל"ן רבים בכל רחבי העולם בוחרים במסלול השקעות פסיבי זה המאפשר להם ליהנות מהכנסה חודשית קבועה. נשמע לכם מעניין? היתרונות הגדולים ביותר של המסלול הם:

  1. מסלול בטוח – רמת הבטיחות במסלול זה נחשבת לגבוהה בהשוואה לאפיקי השקעה שונים או מסלולי השקעה אחרים בעולם הנדל"ן. משקיעים סולידיים ושונאים סיכונים? ייתכן שמסלול זה יוכל להתאים לכם.
  2. מסלול פסיבי – במסלול השקעה זה תוכלו ליהנות מהכנסה חודשית פסיבית באופן קבוע לאורך זמן. משקיעי נדל"ן רבים מעדיפים הכנסה קבועה מידי חודש מאשר רווחים גדולים וחד פעמיים, אם גם אתם כאלה, מסלול הנדל"ן המניב הוא המסלול עבורכם.
  3. מסלול פשוט – כל שאתם נדרשים לעשות בשביל להתחיל ליהנות מהכנסה חודשית פסיבית זה שתי פעולות חד פעמיות, הראשונה היא לבחור נכס והשניה היא למצוא לו שוכרים. לאחר תום הפעולות הללו ההשקעה שלכם תתחיל לרוץ לטווחי זמן ארוכים כמעט ללא התעסקות.
  4. מסלול רווחי – בשונה ממסלולי השקעה רבים אחרים, במסלול השקעות נדל"ן מניב המשקיע נהנה משני אפיקי רווח שונים. אפיק הרווח הראשון הוא השכרת הנכס ואפיק הרווח השני הוא עליית ערכו במרוצת השנים. בהתבסס על כל הנתונים שהובאו מעלה, משקיעי נדל"ן מניב בפראג שבצ'כיה צפויים ליהנות מעליית ערך משמעותית של עשרות אחוזים תוך שנים בודדות.

אז לאחר שנגענו בכלל היתרונות, חשוב שננבור גם החסרונות או בסיכונים הקיימים במסלול ההשקעה. על אף שמסלול השקעה זה נחשב למסלול הבטוח ביותר, הוא עדיין לא חף מסיכונים כלל. הסיכונים המרכזיים במסלול השקעת נדל"ן מניב הם:

  1. אחוזי תשואה נמוכים יחסית – השכרת נכס לטווחי זמן ארוכים אמנם מאפשר למשקיע ליהנות מרמת בטיחות גבוהה ומקביעות בקבלת הכנסה חודשית, אך גם מוריד את אחוזי התשואה השנתיים בהשוואה למסלולי השקעה אחרים. אחוזי התשואה הממוצעים מהן יהנה משקיע נדל"ן מניב בפראג נעים בין 5% ל 8%, בעוד משקיעים שמעדיפים להשכיר את הנכסים שלהם לטווחי זמן קצרים נהנים מתשואה גבוהה יותר הנעה בין 7% ל 12% מידי שנה.
  2. שוכרים שלא משלמים – משקיעי נדל"ן רבים שלא בודקים לעומק את טיב השוכרים שהם מכניסים לדירתם נדרשים להתמודד עם שוכרים שאינם משלמים בזמן או את מלוא הסכום הנדרש.
  3. שוכרים שפוגעים בפנים הדירה – סיכון נוסף הוא בבחירת שוכרים שלא יודעים לשמור על פנים הדירה. לא מעט משקיעי נדל"ן מניב נדרשים לשלם כסף עבור שיפוץ הדירה בכל פעם ששוכרים כאלה מסיימים את החוזה.
  4. שוכרים שלא רוצים לפנות את הדירה – בחירה לא נכונה של שוכרים עלולה לאלץ את המשקיע להתמודד משפטית עם שוכרים שלא מוכנים לפנות את הדירה.

 

יתרונות חסרונות/ סיכונים
מסלול בטוח אחוזי תשואה נמוכים יחסית
מסלול פסיבי שוכרים לא משלמים
מסלול פשוט שוכרים הפוגעים בפנים הדירה
מסלול רווחי – שני אפיקי רווח שונים שוכרים שלא מפנים את הדירה בתום החוזה

 

חוששים מהתמודדות עם שוכרים קשים שלא ישלמו, יהרסו את פנים דירתכם או לא יתפנו בתום החוזה? ישנן שיטות רבות לוודא שאתם בוחרים נכון. חשוב לבדוק את תלושי השכר האחרונים של השוכרים הפוטנציאליים שלכם, לוודא שאין ברשותם נכסים משועבדים ואף לדבר עם המשכיר הקודם שלהם. כלל הבדיקות הללו יאפשרו לכם להתגבר על רוב ככל הסיכונים שהוצגו מעלה.

מעדיפים להשקיע לטווחי זמן קצרים גם אם מדובר במסלול ללא הכנסה קבועה ופסיבית מידי חודש? רכישות דירות על הנייר במחירי פריסייל יוכלו להתאים לכם

השקעות נדל"ן באזורים המבוקשים בפראגמסלול השקעה נוסף שמצליח לייצר עניין רב בקרב משקיעי נדל"ן בפראג הוא מסלול רכישת דירות על הנייר. רכישת דירה על הנייר תאפשר למשקיעים ליהנות מהנחות משמעותיות של בין 10% ל 30% ממחירי השוק באזור פראג. למה שקבלנים ימכרו דירות בהנחות גדולות כל כך? פשוט כי הם צריכים את כספי המשקיעים בשביל לקדם את הפרוייקט. קבלנים רבים נדרשים להזרים מזומנים בשביל לקבל הלוואות מהבנק ולקדם את בניית הפרוייקט ולכן הם מוציאים למכירה מספר דירות על הנייר. הסיבה המרכזית בגינה דירות על הנייר נמכרות בזול היא רמת הסיכון הגבוהה שיש ברכישת דירה שלא קיימת בהשוואה לרכישת דירה בנויה. בתמורה לסיכון הזה הקבלנים מוכנים להציע דירות מוזלות. נשמע מעניין? חשוב שתכירו את היתרונות והחסרונות שבמסלול. היתרונות הגדולים של מסלול השקעה על הנייר הם:

  1. הנחה של בין 10% ל 30% ממחירי השוק – מסלול השקעות על הנייר מאפשר למשקיעים ליהנות ממחירי פריסייל ולהרוויח את הדלתא שבין מחיר הקנייה למחירי השוק.
  2. מסלול נזיל – במסלול זה תקופת ההשקעה נעה בין שנה לארבע שנים בלבד. לאחר תום הזמן, המשקיע יקבל את הקרן חזרה בתוספת רווח של כמה עשרות אחוזים על כספו.
  3. ללא שוכרים – במסלול זה לא נדרשים להתמודד עם שוכרים כלל, קונים על הנייר ומוכרים רגע לפני קבלת המפתח.

כמובן שגם במסלול זה ישנם חסרונות וסיכונים שחשוב לקחת בחשבון. כל משקיעי מסלול על הנייר בפראג יודעים כי המחיר המוזל טומן בחובו סיכון גדול יחסית בהשוואה לרכישת דירה קיימת. הסיכונים הם:

  1. אי עמידה בזמנים – קבלנים רבים לא מצליחים לעמוד בלוחות הזמנים שהקציבו לעצמם, מה שיכול להשאיר את המשקיע בעסקה תקופת זמן ארוכה משציפה.
  2. אי עמידה בכל שלבי הבנייה – סיכון נוסף הוא פגיעה בהליך הבניה מכל סיבה שהיא. קבלנים מתחיחים שאינם יודעים לנהל נכון את לוחות הזמנים ותזרים המזומנים שלהם עלולים להיקלע לקשיים שיפגעו בהצלחתם להשלים את הפרוייקט.
יתרונות חסרונות/סיכונים
קנייה במחירים נמוכים ממחיר השוק בכ 20% אי עמידה בזמנים
מסלול נזיל – טווחי השקעה קצרים אי עמידה בכל שלבי הבנייה
ללא שוכרים כלל

לסיכום, פראג מציעה למשקיעה אפשרויות השקעה רבות ואטרקטיביות במיוחד!

לסיכום, העיר פראג, בירתה של צ'כיה מציעה למשקיעים רבים הזדמנויות רבות במחירים נוחים כמעט לכל כיס. משקיעים רבים מתחדשים עם נכסים בפראג גם ללא הון עצמי כלל כך שאם זאת הבעיה שלכם, בעזרת אפשרויות המימון שהצגנו מעלה תוכלו להתגבר עליה. על פי דעתם של משקיעי נדל"ן רבים מכל רחבי העולם ולאור כל הפרטים שהצגנו לעיל, נדמה שמחירי הדיור בצ'כיה בכלל ובפראג בפרט עתידים לעלות בעשרות אחוזים תוך זמן קצר.

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

פרויקטים חמים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!