איך בוחרים סוכן ביטוח פנסיוני?

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

לפני שאתם מכניסים איש מקצוע בתחום פנסיה לתמונה, חשוב שתבינו אם אתם זקוקים לסוכן ביטוח פנסיוני או שאולי הצורך הוא דווקא ביועץ פנסיוני.
אז לפני שניגשים לבחירה, חשוב שתבינו את ההבדלים בין 2 אנשים המקצוע :
סוכן הביטוח הפנסיוני יהווה כאיש מקצוע עצמאי, אשר עובד אל מול מספר חברות ביטוח – ולמעשה, יכול להציע ללקוחות שלו מוצרים שונים כמו: פנסיה, ביטוח חיים ועוד, של אותן החברות.
לעומת זאת, יועץ פנסיוני אינו רשאי למכור מוצרים של חברות, אלא רק להעניק ייעוץ ללקוחות לגבי פנסיה – כאשר, הייעוץ ניתן תוך התבססות על פרמטרים ונתונים שונים הקשורים ללקוח.

 

באלו מקרים יעלה הצורך בשירותיו של סוכן ביטוח פנסיוני?

כידוע, חוק הפנסיה מחייב כל מעסיק להפריש סכום כסף לטובת הפנסיה של העובד (כאשר הפנסיה ניתנת מספר חודשים לאחר תחילת ההעסקה). כחלק מכך, לפני שמתחילים עבודה חדשה, ההמלצה היא לפנות לסוכן ביטוח פנסיוני – כאשר, ניתן לפנות לסוכן מטעם מקום העבודה או דווקא להעדיף את האפשרות של פנייה לאיש מקצוע פרטי.
בהליך הפגישה, הסוכן אמור לבדוק מה מצב החיסכון הפנסיוני ומה קורה בו, האם יש צורך לבצע ניוד, שינויים או פעולות כאלו ואחרות בפנסיה הקיימת.
מקרים נוספים בהם יכול לעלות הצורך בשירותיו של הסוכן, הם כאשר יש שינויים בסטטוס או במצב המשפחתי – חתונה, הולדת ילד ועוד.. במקרים בהם עולה הרצון לנייד את קרן הפנסיה. במקרים בהם יש רצון לבצע מעקב ולבדוק את מצב הפנסיה – ובמידת הצורך גם להטמיע שינויים.
כמובן, שקיימת חשיבות גבוהה להכניס לתמונה סוכן ביטוח פנסיוני מקצועי ומנוסה.

 

אז איך בוחרים סוכן ביטוח פנסיוני מתאים?

ישנם מספר פרמטרים אשר דגש עליהם יאפשר לכם את בחירת סוכן ביטוח פנסיוני מתאים ובין היתר:

  • בדיקת הסמכה, ניסיון – כדאי לבדוק שסוכן הביטוח הנבחר אכן מחזיק ברישיון לעסוק באותו התחום – מה שיכול להעיד שהוא אכן מוסמך להעניק לכם את השירותים המבוקשים. מעבר לכך, כדאי לבדוק פרמטרים כמו שנות הניסיון שלו בתחום הביטוח הפנסיוני והביטוח בכלל, רמה מקצועית וכל פרט אחר אשר יאפשר לכם להבטיח שמדובר בכתובת הנכונה למטרה.
  • חוות דעת והמלצות – אם יש לכם אפשרות לקבל המלצות על אותו סוכן ביטוח פנסיוני, מחברים או מכרים, מדובר בפרמטר אשר בהחלט יוכל לכוון אתכם לעבר ההחלטה הנכונה. יחד עם זאת, אם אין לכם גישה להמלצות כאלו, תוכלו לעשות שימוש ברשת האינטרנט על מנת לקרוא חוות דעת לגבי אותו סוכן ביטוח פנסיוני.
  • פגישה אישית – בסופו של דבר, הדרך הטובה ביותר להתרשם מאיש מקצוע, מכל תחום עיסוק, עוברת בפגישה אישית (אשר יכולה להיות טלפונית, בזום או פגישה פיזית). ההמלצה היא להגיע לפגישה עם רשימת שאלות מוכנה – כאשר, התשובות שתקבלו על אותן השאלות, יאפשרו לכם לקבל את התמונה המלאה לגבי היכולות, האמינות ואולי גם הידע של אותו סוכן ביטוח (מה שיאפשר להבין אם הוא איש המקצוע המתאים). במהלך הפגישה כדאי לוודא שאתם מרגישים גם כימיה עם אותו אדם – בכל זאת, חשוב שתבחרו בסוכן ביטוח פנסיוני שאתם מרגישים שניתן לסמוך עליו.

לסיכום, סוכן ביטוח פנסיוני יכול להוות איש מקצוע עם תפקיד חשוב ומשמעותי בחיים שלכם – בסופו של דבר, לחיסכון הפנסיוני תהיה השפעה רבה על איך יראו החיים שלכם לאחר הפרישה.
כמובן, שבכדי ליהנות מכל היתרונות הטמונים בהכנסת איש מקצוע שכזה לתמונה, קיימת חשיבות גבוהה לשים דגש על כל הפרמטרים אשר יכולים להוביל לעבר הבחירה הנכונה.

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

פרויקטים חמים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!