כל מה שרציתם לדעת על הוצאת רישיון תיווך

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

נראה שהארץ מלאה במתווכים אך ככל ששוק הדיור הולך ומתעצם, כך גם עולה הצורך במתווכים מוכשרים, איכותיים ומקצועיים. עד כמה שזה ישמע מוזר, קיים מחסור תמידי באנשי תיווך מקצועיים, איך מוציאים היום רישיון לעסוק במקצוע? הכנו עבורך מדריך מקוצר ומאוד מתומצת.

 

כיצד מתווך יכול לעבוד?

מתווכי נדל"ן יכולים לעבוד בתוך סוכנים של משרד או בתור עצמאיים, לפי בחירתם. כדי להיות עצמאיים יצטרכו המתווכים לפתוח תיק במס הכנסה ובמע"מ, אך רובם יבחרו בשלבים הראשוניים להיכנס למשרד קיים כיוון שיש לו כבר לקוחות קיימים, פרסום, לידים והיכרות עם השוק המקומי. בכל מקרה הצורך ברישיון תיווך הוא צורך בסיסי בתחום זה, כאשר במסגרתו לומדים לעומק את רזי המקצוע. כיום יש למתווכים אפשרות לעשות שימוש בכלים שונים כמו תוכנת תיווך שמאפשרת לנהל את הנכסים של הרשת בצורה נוחה, פרסומים בפלטפורמות שונות כמו רשתות חברתיות ושיווק ישיר מפה לאוזן בשכונות העיר השונות.

 

תנאי קבלת הרישיון

כדי לקבל רישיון תיווך יש לעמוד במספר תנאים והם: על המועמדים להיות אזרחים של מדינת ישראל, מעל גיל 18, שלא הורשעו בעבירה שיש עמה קלון ל-5 שנים מהתקופה שקדמה לבקשת הרישיון, שאינם פושטים רגל, במידה וכן היה להם עונש מאסר תקופת ריצוי העונש נסתיימה שלוש שנים לפני הגשת הבקשה, וכמובן שעליהם גם לעבור את הבחינה להוצאת רישיון התיווך.

 

על המבחן ועל המסמכים השונים שיש להגיש

כדי לקבל את הרישיון יש לעמוד בבחינה שנקראת דיני מתווכים במקרקעין, היא מתקיים אחת לשלושה חודשים כשהפרסום עליה מבוצע אחת לכמה זמן בעיתונים על ידי רשת המתווכים. כדי לגשת לבחינה יש למלא טופס ולשלם אגרה באתר האינטרנט של שירות התשלומים הממשלתי. מסמך להגעה למבחן נשלח למועמדים ובו הפרטים המלאים על מיקום, שעה והשולחן בו יערך המבחן למועמד, מומלץ מאוד טרם הבחינה ללמוד ולשלוט היטב בכלים השונים שעומדים כיום למתווכים ולבצע תרגולים ואף הירשם לקורס לימודים בנושא באחת מרשתות התיווך המוכרות והגדולות בארץ שמספקות את הלימודים.

 

ומה קורה אחרי המבחן?

שלושים ימים לאחר המבחן רשם המתווכים מודיע מי מהנבחנים עברו. ציון עובר יהיה מעל 60 נקודות, במידה ועוברים את המבחן עם ההודעה יצורף טופס בקשה לרישיון, יש למלא אותו ולשלוח אותו באמצעות הדואר ורק לאחר בדיקות נוספות שמבצע רשם המתווכים מתקבלת ההחלטה האם המועמד כשיר לקבל את הרישיון. אם אכן מתקבלת החלטה כזו, הרישיון נשלח למועמד עם שובר תשלום חד פעמי.

כדאי מאוד לדעת שעל רישיון תיווך יש לשמור, יש לשלם את האגרה בכל שנה עד סוף חודש מרץ, מי שלא ישלם את האגרה בזמן לא יהיה רשאי לתווך במקרקעין עד לתשלום האגרה. לסיכום יש לומר כי התחום מתאים במיוחד לאנשים שאוהבים אנשים, אוהבים עבודה דינמית שמשלבת שטח ומחשב, וכמובן אנשים יצירתיים.

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

פרויקטים חמים נוספים

מידע שימושי למשקיעים

פרויקטים חמים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!