השקעות נדל"ן בטורקיה

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

השקעות נדל"ן בטורקיההשקעות נדל"ן טורקיה – החיסכון יושב בעו"ש והחלטתם להשקיע אותו? ייתכן שהשקעות נדל"ן בטורקיה יוכלו לעניין אתכם

לא מעט אנשים עם חיסכון שיושב בעו"ש או בתוכניות חיסכון שונות שהבנקים מציעים (עם ריביות אפסיות כמובן), מחפשים אחר אפיק השקעה יציב ובטוח שיאפשר להם ליהנות מאחוזי תשואה קבועים עם רמת סיכון נמוכה. ישנם לא מעט אפיקי השקעה אפשריים אך האפיק הבטוח ביותר כיום הוא השקעות נדל"ן. מסיבה זו ישנם אנשים רבים הבוחרים להשקיע את כספם במסלולי ההשקעה השונים בעולם הנדל"ן. רוצים גם? במאמר הקרוב תלמדו להכיר את שוק הנדל"ן הישראלי, את החלופות הקיימות מעבר לים, את כל מסלולי ההשקעה המבוקשים ביותר וכמובן את כל הטיפים החשובים שיעזרו לכם לבחור נכון ולהימנע מהפתעות לא רצויות במהלך כל שלבי ההשקעה. אז ראשית, חשוב לפתוח ולומר כי שוק הנדל"ן הישראלי נחשב לאחד מהשווקים היקרים בעולם, מה שגורם למשקיעים ישראלים רבים להשקיע את כספם במדינות שונות בכל רחבי העולם. מחירי הדיור בישראל שוברים שיאים עם עליות מחירים כמעט בלתי פוסקות במשך שני עשורים, מה שמחייב את משקיעי הנדל"ן בישראל להגיע עם הון עצמי גבוה במיוחד. מעבר לעלויות היקרות, גם אחוזי התשואה מהשכרת הדירה נחשבים לנמוכים עם ממוצע ארצי של 2.5% בלבד. מחפשים אלטרנטיבה אטרקטיבית יותר עבור הכסף שלכם? ייתכן שהשקעות נדל"ן בטורקיה יוכלו לעניין אתכם. בשורות הבאות ניגע בכל יתרונות של השקעות נדל"ן בטורקיה, החסרונות והסיכונים בהשקעה מעבר לים וכמובן במסלולי ההשקעה המבוקשים ביותר שנבחרים על ידי משקיעי נדל"ן רבים מכל רחבי העולם. 

 

שוק הדיור הישראלי נמצא בעלייה מתמדת מזה כשני עשורים – הזדמנויות ההשקעה בחו"ל לעומת הזדמנויות ההשקעה בישראל 

אז אם 2.5% תשואה בשנה לא מספיקים לכם או שאין לכם הון עצמי גבוה מספיק בשביל להצליח לרכוש דירה להשקעה בישראל, המאמר הבא נועד בשבילכם. טורקיה מצייה אפשרויות השקעה רבות למשקיעי נדל"ן רבים מכל רחבי העולם. מערכת היחסים בין ישראל לבין טורקיה ראתה עליות ומורדות, מה שמרתיע לא מעט משקיעי נדל"ן ישראלים לבחור דווקא בטורקיה כמקום האטרקטיבי ביותר להשקעת כספם. מנגד, ישנם ישראלים רבים בפרט ומשקיעי נדל"ן מכל רחבי העולם בכלל הסבורים שהעסקים והצורך בדירות מגורים ינצחו כל משבר פוליטי, כך שגם אם היחסים בין ישראל לטורקיה יעלו על שרטון, השקעות הנדל"ן אינן צפויות להיפגע מכך. נוסף לכך, נראה שבשנים האחרונות היחסים בין המדינות רגועים למדי כך שלא נשקפת סכנה להשקעות נדל"ן טורקיה. ישנם יתרונות רבים בהשקעת נדל"ן בחו"ל וכעת נעמוד על העיקריים שבהם. היתרונות הללו גורמים למשקיעים רבים להתפשר על המרחק הגיאוגרפי מחד, אך מאידך ליהנות הזדמנויות השקעה שנראו בישראל לפני כשלושה עשורים, ליהנות מהתחזקות השקל בהשוואה למטבעות זרים בכלל וללירה הטורקית בפרט ולהתחדש עם דירת מגורים חדשה שתניב אחוזי תשואה קבועים ללא הון עצמי גבוה. 

חוששים להשקיע את כספיכם מעבר לים? הכירו את כל היתרונות של השקעות נדל"ן בחו"ל!

משקיעים בתחילת דרכם לא מוכנים לשמוע על השקעות מעבר לים, בעיקר בגלל המרחק הגאוגרפי. הם חוששים לתקלות שונות שלא יוכלו לפתור, לחוקים שהם לא מכירים, למיסים שונים שלא קיימים בישראל ולקושי למצוא שוכרים או קונים לדירה שלהם. לכן, כבר בפתיחת הדברים חשוב להדגיש ולומר כי השקעות נדל"ן בטורקיה בפרט ובכל שאר מדינות העולם בכלל לא באמת מורכבות ומפחידות כפי שהן נשמעות. בשורות הבאות תלמדו להכיר את כל הפרטים החשובים על השקעות נדל"ן בטוריה, לרבות את כלל המיסים החשובים שאתם חייבים להתייחס אליהם, את הדרכים לטפל בכל בעיה גם מבלי לעלות על טיסה וכמובן למצוא שוכרים או קונים לדירת המגורים שלכם. לפני שנצלול לפרטים היבשים, לנתונים מספריים ולאפיקי ההשקעה השונים בטורקיה, ריכזנו את כל הסיבות בגינן משקיעי נדל"ן רבים בוחרים להשקיע את כספם דווקא בטורקיה. 

 

  • יתרון ראשון: המשבר הכלכלי של טורקיה מאפשר לכם לרכוש דירות רבות במחירים מוזלים! 

היתרון הראשון של השקעת נדל"ן בטורקיה הוא המשבר הכלכלי שהיא נמצאת בו בשנים האחרונות. משקיעי נדל"ן רבים רואים בכל משבר כלכלי הזדמנות של ממש לרכוש נכסים במחירים מוזלים וליהנות מעליית ערך של עשרות אחוזים תוך זמן קצר עם היציאה מהמשבר. חוששים להכניס ראש בריא למיטה חולה ולקוות שהמשבר הכלכלי יחלוף? אתם לגמרי צודקים. רכישת נכסי נדל"ן בטורקיה או בכל מקום אחר בעולם שנמצא בעיצומו של  משבר כלכלי שסופו לא נראה באופק, היא סיכון גדול שלא כל משקיע ירצה לקחת. אך בטורקיה זה לא המצב. טורקיה היא מדינה יציבה עם שלטון חזק ויציב, מעצמה פוליטית עם שטחים נרחבים המחפשת משקיעי נדל"ן יציבים לטווחי זמן ארוכים. הנתונים הללו גורמים למשקיעים רבים מכל רחבי העולם לראות הזדמנות של ממש ברכישת נכסים בטורקיה. רכישת נכסים בסיום המשבר יאפשרו למשקיעים ליהנות מכל תנועת עליית המחירים במקביל לתשואה השנתית הרציפה מהשכרת הנכס. לכן לדעתם של משקיעי נדל"ן רבים, המשבר הכלכלי של טורקיה נספר בעמודת היתרונות ולא בעמודת החסרונות. 

 

  • יתרון שני: חסכתם כמה עשרות אלפי שקלים ובטוחים שזה לא מספיק להשקעה בעולם הנדל"ן? בטורקיה תוכלו למצוא נכסים החל מ 100,000 שקלים בלבד!

היתרון השני שמושך משקיעי נדל"ן רבים לטורקיה הוא מחירי הדיור. בטורקיה ניתן לרכוש דירות מגורים במחירים שלא נראו בישראל מזה עשרות שנים. עם 100,000 שקלים בלבד תוכלו להתחדש בדירת מגורים שתניב לכם הכנסה חודשית ותשואה שנתית גבוהה באופן רציף. יתרון זה מאפשר גם למשקיעים הקטנים שהצליחו לחסוך כמה עשרות אלפי שקלים בלבד ליהנות מכל יתרונות השקעות הנדל"ן ומאחוזי תשואה גבוהים על הכסף. עם 100,000 שקלים בישראל, לא ניתן לרכוש שום דירת מגורים, בטח אם מדובר בדירה למטרות השקעה שתאפשר לכם לקבל רק עד 50% מימון בהלוואת משכנתא. אז גם אם הסכום שהצטבר לכם בעו"ש אינו גבוה במיוחד, טורקיה פותחת בפניכם את שעריה כך שתוכלו להתחיל להשקיע גם עם הטן עצמי נמוך במיוחד. נוסף למחירים המוזלים, הלירה הטורקית נחלשת בעשרות אחוזים בהשוואה לשקל הישראלי, מה שמאפשר לכל שקל שלכם לקנות יותר. נתונים אלה מחזקים אצל ישראלים רבים את הרצון להשקיע את החיסכון הקטן שלהם דווקא בטורקיה.

 

  • יתרון שלישי: קירבה גאוגרפית למדינת ישראל – לא תצטרכו לבזבז כסף וזמן רב על טיסות למדינות מרוחקות 

היתרון השלישי של טורקיה על פני מדינות רבות בכל רחבי העולם היא הקירבה הגאוגרפית למדינת ישראל. משקיעי נדל"ן רבים שבוחרים להשקיע את כספם מעבר לים במדינות מרוחקות, נאלצים לשלם לא מעט כסף עבור טיסות, ביטול ימי עבודה והתעסקויות שונות במדינה בה הם בחרו להשקיע. כפי שהזכרנו לעיל, משקיעים רבים לא לוקחים בחשבון את כל המיסים, ההוצאות הנוספות וביטול ימי העבודה בחשבון, מה שלא אחת יכול לנגוס נתח משמעותי מהרווח בעסקה. בטורקיה אין את הבעיה הזאת, המרחק הגאוגרפי מאפשר לישראלים רבים להגיע לנכס שלכם לפני רכישתו ללא צורך בהוצאות גדולות או בביטול ימי עבודה רבים. גם במקרי קיצון בהם המשקיע יהיה חייב להגיע לנכס שלו מכל סיבה שהיא, טורקיה תאפשר לישראלים לעשות זאת בקלות רבה ללא פגיעה משמעותית בכל התנהלות שגרת החיים. ישראלים רבים רואים בקירבה הגאוגרפית יתרון משמעותי ואף מוכנים להתפשר על רמת סיכון מעט גבוהה יותר בהשוואה להשקעות נדל"ן בארה"ב. 

 

  • יתרון רביעי: הכירו את כל עולם התיירות של טורקיה – איים מרשימים, שטחי טבע פראיים ומלונות מפנקים

היתרון הרביעי של טורקיה הוא עולם התיירות. טורקיה מושכת תיירים רבים המגיעים לבקר במדינה בהמוניהם מידי שנה. ישראלים רבים לא מודעים למרחבים הגדולים ולאפשרויות השונות שטורקיה מציעה לכל תייריה ולכן חשוב להדגיש כמה מהם. בטורקיה ניתן ליהנות מאיים מרשימים, שטחי טבע גדולים ופראיים, מלונות מפנקים, תיירות אורבנית ועוד. כלל האפשרויות הללו גורמים לתיירים רבים להגיע לבקר בטורקיה מידי שנה, מה שמאפשר למשקיעים בה ליהנות מהגדלת אחוזי התשואה על ידי השכרת נכסים לתיירים. השכרת דירות נופש או דירות מגורים לטווח קצר יאפשרו לכם לדרוש מחירי שכירות גבוהים בעשרות אחוזים בהשוואה למחירי השכירות לטווח ארוך. משקיעי נדל"ן מכל רחבי העולם שבוחרים להשקיע בטורקיה נהנים מהשכרת הנכסים לתיירים תמורת אחוזי תשואה הנעים בין 20% ל 30% בשנה. חשוב להדגיש שמסלול זה של השכרת נכסים לטווח קצר כולל סיכון גבוה ולכן משקיעים רבים בוחרים לוותר על התשואה העודפת לטובת הקביעות, היציבות והבטיחות בעסקה. 

 

  • יתרון חמישי: צפי להתפתחות מואצת של כלכלת טורקיה – כך משבר הפליטים צפוי לעזור 

היתרון החמישי הוא צפי להתפתחות מואצת של כלכלת טורקיה בעקבות משבר הפליטים שנוצר באיחוד האירופי. טורקיה היא אחת המדינות הכשירות ביותר לקליטת פליטים רבים מסיבות שונות. הסיבה המרכזית היא כמובן הקירבה הגאוגרפית שלה לסוריה וללבנון, מדינות מהן מגיעים פליטים רבים. בתמורה לשיתוף הפעולה מצידה של טורקיה לקליטת הפליטים היא מקבלת לא מעט הטבות כלכליות מהאיחוד האירופי, מה שצפוי להזניק את כלכלת טורקיה קדימה בשנים הקרובות ולהוציא אותה תוך תקופת זמן קצרה במשבר הכלכלי בו היא נמצאת בשנים האחרונות. אנליסטים ומשקיעי נדל"ן רבים סבורים כי כחלק מההטבות שטורקיה תקבל מהאיחוד האירופי, יינתנו זכויות עודפות בקשרים העיסקיים שבין טורקיה לבין האיחוד האירופי, דבר שיתרום רבות לשינוי בכל התנהלותה הכלכלית של טורקיה. כלל הנתונים הללו מעידים על כך שקיים סיכוי גבוה שטורקיה נמצאת פסע לפני היציאה מהמשבר הכלכלי ומעלייה משמעותית של מחירי הדיור. יציאה מהמשבר תגולם בעליית מחירי הדיור בעשרות אחוזים תוך זמן קצר. 

 

  • יתרון שישי: מסלולי השקעה רבים בהתאמה לאופי שלכם – דירות מגורים, דירות נופש או נכסים מסחריים 

אם לא די בכלל היתרונות הללו, היתרון הבא והשישי במספר יאפשר לכם לבחור במסלולי השקעה שונים בהתאם לפרופיל המשקיע שלכם. מחפשים השקעה בטוחה עם רמת סיכון נמוכה במיוחד? כנראה שדירת מגורים לשכירות לטווח ארוך היא ההשקעה הטובה ביותר עבורכם. יכולים לחיות עם רמת סיכון גבוהה יותר בשביל ליהנות מאחוזי תשואה גבוהים משמעותית? דירות נופש לטווחי זמן קצרים יוכלו להתאים עבורכם. טורקיה מציעה את כל המסלולים השונים למשקיעה ופותחת את המדינה כולה לבחירתם של המשקיעים. אז מהן היעדים המבוקשים ביותר ולאיזה מסלולי השקעה הם מתאימים? בחרנו עבורכם את היעדים החמים ביותר שיוכלו להתאים לכל פרופיל משקיע.

יעדי ההשקעה בטורקיה המתאימים למשקיע השמרן המחפש שכירות לטווח ארוך הם:

  • איסטנבול
  • אנקרה
  • איזמיר

איסטנבול, אנקרה ואיזמיר הן ערים מרכזיות הכוללות מטרופולינים גדולים ומרכזים שונים. בערים הללו משקיעים רבים יוכלו למצוא דירות מגורים להשכרה לטווח ארוך וליהנות מרמת בטיחות גבוהה. 

 

יעדי השקעה בטורקיה המתאימים למשקיע שמוכן להתפשר על היציבות לטובת הגדלת אחוזי התשואה הם:

  • אנטליה
  • מרמריס 

אנטליה ומרמריס הם יעדי נופש בטורקיה המאפשרים למשקיעים רבים ליהנות מהשכרת נכסים לתקופות זמן קצרות. דירות נופש או דירות מגורים לתקופות זמן קצרות אינן יבטיחו לכן הכנסה חודשית בטוחה וקבועה אך הן יוכלו להניב לכם אחוזי תשואה גבוהים משמעותית בהשוואה לדירות מגורים לטווח ארוך.

 

מיסוי הוגן – טורקיה לא תוקעת מקלות בגלגלים של המשקיעים הזרים!

יתרון נוסף המאפשר למשקיעי נדל"ן רבים למקסם רווחים וליהנות מתשואה גבוהה הוא מערכת המיסוי בטורקיה. בשונה ממדינות רבות בכל רחבי העולם, המקשות על משקיעי נדל"ן זרים והופכות את כלל העסקאות ללא כדאיות עם הוספות מיסים גבוהים, בטורקיה מחבקים את המשקיעים הזרים. אך לצד כלל היתרונות הללו, ישנם גם לא מעט חסרונות שגורמים למשקיעי נדל"ן רבים לחשוב פעמיים לפני שהם משקיעים את כספם דווקא בטורקיה. בשביל שתוכלו לקבל את ההחלטה הנכונה והמושכלת תוך התחשבות בכלל המשתנים וראיית התמונה הגדולה, ריכזנו את כל החסרונות בהשקעות נדל"ן בטורקיה עליהם משקיעים רבים מצביעים. 

 

  • חיסרון ראשון: רעידות האדמה השכיחות באזור

אז החיסרון הראשון הוא בעיית רעידות האדמה. בטורקיה יש לא מעט רעידות אדמה בתדירות גבוהה, מה שעלול לסכן לא מעט מבנים ישנים. משקיעי נדל"ן רבים בטורקיה טוענים שישנם בניינים רבים שאינם ממוגנים דיו לקראת רעידת האדמה הבאה, דבר שיכול לגרום לקריסתם. מה עושים בנידון? בוחרים נכסים חדשים או לכל הפחות כאלה שנבנו בעשרים השנים האחרונות. נכסים שנבנו בשנים האחרונות בטורקיה כוללים תקנים מיוחדים שנועדו לשמור על יציבותם גם במקרים של רעידות אדמה, כך שתוכלו להתחדש עם נכסים חדשים בטורקיה ללא חשש משמעותי מתופעת הטבע שפוקדת אותה לעיתים תכופות.  

 

  • חיסרון שני: היצע גדול של דירות מגורים

החסרון השני אותו משקיעים רבים לוקחים בחשבון לפני שהם בוחרים להתחדש עם דירת מגורים או דירת נופש בטורקיה הוא ההיצע הגדול של הדירות במדינה. בשונה מישראל, בטורקיה יש היצע דירות גדול ובאזורים מסויימים אף גדול יותר מהביקוש. נתון זה יכול לגרום למחירי הנכסים להישאר קבועים או אף לרדת קצת בטווח הזמן הקצר. תקופת הקורונה גם היא לא מטיבה במיוחד עם טורקיה בכלל ועם האזורים התיירותיים שלה בפרט. משקיעים רבים שבחרו להתחדש עם דירות נופש באזורים תיירותיים התמודדו בשנתיים האחרונות עם תקופות ארוכות ללא שוכרים. לדעת משקיעים רבים כלל החסרונות הללו גוברים על היתרונות שצויינו מעלה כך שלדעתם הסיכון בהשקעה בטורקיה גדול יותר מהסיכוי. לעומתם, ישנם משקיעים רבים אחרים שרואים בטורקיה הזדמנות של ממש ולדעתם הסיכוי גדול משמעותית יותר מהסיכון. כעת, אחרי שאתם מכירים היטב את כל צדדי התמונה, חשוב שתכירו את האזורים השונים בטורקיה ואת מסלולי ההשקעה המתאימים להם, את הפרטים החשובים אודות מיסוי עסקאות נדל"ן בטורקיה וכמובן את כל ההבדלים בין מסלולי נדל"ן מניב, נדל"ן מסחרי ונדל"ן לעסקאות אקזיט מהירות. 

 

השקעה באיסטנבול, איזמיר אנקרה ואדנה

איסטנבול היא אחת הערים הגדולות בעולם הכוללת אזורי מסחר, אזורי תיירות ודירות מגורים רבות. רוב הבוחרים להשקיע בעיר איסטנבול בוחרים לרכוש דירת מגורים ולהשכיר אותה למקומיים לתקופות זמן ארוכות. משקיעי נדל"ן באיסטנבול בוחרים את המסלול הבטוח ביותר הכולל שכירות קבועה שנכנסת מידי חודש לתקופות זמן ארוכות. אז אם גם אתם רוצים להשקיע בטורקיה והמסלול הבטוח והיציב מעניין אתכם, נראה שאיסטנבול היא אפשרות מצויינת עבורכם.

 

השקעה בבודרום ובסלג'וק 

בודרום וסלג'וק הן עיירות המציעות מרחבים גדולים של טבע ומקומות היסטוריים המושכים תיירים רבים מידי שנה. העיירות הללו מאפשרות למשקיעים רבים ליהנות משכירות לטווח קצר ולהגדיל משמעותית את הרווחים על הנכס שברשותם. כפי שהסברנו מעלה, שכירות לטווח קצר כוללת חיסרון של אי וודאות אך מנגד, יתרון של רווחיות גבוה בעשרות אחוזים. השקעה בעיירות הללו מתאימות למשקיעים שמוכנים לוותר על ההכנסה החודשית הקבועה לטובת הכנסה גדולה יותר, למרות שאינה וודאית. 

 

הכירו לעומק את כל המיסים שתצטרכו לשלם עבור קניית נכס בטורקיה 

באשר לנושא המיסוי ישנם לא מעט פרטים שחשוב שכל משקיעי הנדל"ן בטורקיה יכירו היטב עוד לפני שהם מתחילים לחפש את הנכס המתאים ביותר לפרופיל המשקיע שלהם. כפי שהזכרנו מעלה, טורקיה נחשבת למדינה שאינה מקשה על משקיעים זרים כלל. ישנן מדינות שמטילות מיסים רבים וכבדים על משקיעים זרים, מה שהופך את ההשקעה בהן ללא כדאית. חוקי המיסוי בטורקיה נוחים למדי וזוהי אחת הסיבות המרכזיות בגינן רבים בוחרים להשקיע את כספם דווקא בטורקיה. ריכזנו את כל המספרים החשובים שאתם צריכים להכיר בשביל להיערך נכון לכל ההוצאות הנלוות בהשקעת הנדל"ן הבאה שלכם בטורקיה. 

 

מס על כספי השכירות

המס הראשון שאתם חייבים לקחת בחשבון הוא מס עבור הכנסה מהשכרת הדירה שלכם. מס השכירות בטורקיה הינו מס פרוגרסיבי המשתנה בהתאם לגובה ההכנסה השנתית מהשכרת הדירה. שיעור המס הגבוה ביותר הינו 35% מהרווחים המגיעים מהשכרת הדירה ושיעור המס הנמוך ביותר הינו 15%. חשוב לדעת שניתן להנמיך את ניכויי המס בגין השכרת הדירה בעד 25% על הוצאות מוכרות בדירה. הוצאות מוכרות בדירה או בנכס יוכלו לקזז עד 25% מתשלומי המיסים שלכם.

 

מס נדל"ן – דומה לארנונה בישראל 

המס השני שחשוב שתחשבו בעמודת ההוצאות שלכם הוא מס נדל"ן. מס זה הוא מס מוניציפלי ודורש מבעל הנכס לשלם בין 0.1% ל 0.3% משווי הנכס בכל שנה. מס זה דומה לתשלומי הארנונה המשולמים בישראל.

 

מס שבח – חייב רק על הרווח הנקי במידה והנכס נמכר תוך פחות מחמש שנים מיום קנייתו

המס הבא הוא כמובן מס השבח. אם אתם מתכננים למכור את הנכס שלכם בטורקיה בתוך פחות מחמש שנים מעת קנייתו, חשוב שתהיו מוכנים לשלם מס שבח על סך 15%-35% מהרווח הנקי. לעומת זאת אם אתם מתכננים להחזיק את הנכס לתקופת זמן ארוכה יותר, תוכלו ליהנות מפטור מלא ממס השבח ולמכור את הדירה ללא הורדות נוספות. חשוב להדגיש שמס השבח משולם עבור הרווח הנקי בלבד, כלומר קניית דירה 500,000 שקלים ומכירתה ב 620,000 שקלים תוך פחות מחמש שנים תחייב את בעל הדירה לשלם מס שבח על 120,000 שקלים בלבד, שהם בעצם הרווח הנקי שלו לאחר המכירה. 

 

לסיכום הדברים:

מס הכנסה על כספי השכירות  15%-30% 
מס נדל"ן  0.1%-0.3%
מס שבח מחושב על הרווח הנקי בלבד במידה והדירה נמכרה תוך פחות מחמש שנים מעת רכישתה

 

היכרות עם כלל ההוצאות הנלוות לעסקת הנדל"ן שלכם בטורקיה הם הבסיס האיתן לעסקה מצליחה. משקיעים רבים סבורים שכל ההורדות הצדדיות שוליות ולא גבוהות במיוחד כך שאין סיבה להתייחס אליהן, אך כשכל ההורדות שלא חושבו בראש נערמות, מגיעים לסכומים גדולים שיכולים להפוך עסקה רווחית לעסקה כושלת עם הפסדים גדולים למשקיע. לכן, כבר בשלב הראשון בחישוב כדאיות ההשקעה שלכם, חשוב להביא בחשבון את כל המיסים וההוצאות הנוספות שתידרשו להוציא על הנכס, לרבות שיפוצים והכנה לקראת כניסתם של הדיירים הבאים שלכם. 

 

מסלולי ההשקעה השטנים בטורקיה והתאמתם למשקיעים השונים – הכירו את המסלול הבטוח ביותר

אז רגע לפני שאתם יוצאים לבדוק את שוק הדיור בטורקיה כאשר אתם מצויידים במידע רחב אודות יתרונות ההשקעה בטורקיה, חסרונות ההשקעה בטורקיה וכל המיסים והתשלומים הנוספים שאתם חייבים להביא החשבון, חשוב לגעת בכמה טיפים חשובים שיעזרו לכם לבחור את מסלול ההשקעה הטוב ביותר עבורכם. משקיעים רבים בוחרים את מסלול ההשקעה שלהם ללא היכרות עם כלל מסלולי ההשקעה שטורקיה מציעה למשקיעיה, מה שפעמים רבות גורם להם לבחור לא נכון. אז המסלול הראשון שחשוב שתכירו הוא המסלול השכיח ביותר בעולם השקעות הנדל"ן והוא הנדל"ן המניב. עסקת נדל"ן מניב היא העסקה הבטוחה ביותר שמאפשרת לבוחרים בה לקבל הכנסה חודשית קבועה ובמקביל ליהנות מעליית ערך הנכס לאורך שנים. עסקאות נדל"ן מניב מתאימות לערים הגדולות בטורקיה כמו איסטנבול, אנקרה, איזמיר ועוד, שם ניתן להשכיר נכסים למשפחות שישמחו לגור בדירה לאורך שנים ארוכות. היתרונות הגדולים של מסלול זה הם: בטיחות, יציבות והנאה משני אפיקי רווח. משקיעי נדל"ן מניב בכלל ומשקיעי נדל"ן מניב בטורקיה בפרט צפויים ליהנות מעלייה משמעותית של ערך הנכסים במרוצת השנים. 

 

המסלול הרווחי ביותר

המסלול השני המתאים יותר לאזורי אנטליה או מרמריס הוא מסלול השקעה בדירת נופש או דירה המוצעת לשכירות לטווח קצר. ישנם לא מעט אזורים בטורקיה המושכים תיירים רבים מידי שנה. אזורים אלה יכולים להתאים למשקיעים המעוניינים ליהנות מהגעת התיירים לטובת הגדלה משמעותית של אחוזי התשואה. השכרת דירות לטווח קצר או דירות נופש רווחית יותר בעשרות אחוזים מהשכרת דירות לטווח ארוך, מה שמושך לא מעט משקיעים לאזורים התיירותיים של טורקיה. אם אחוזי התשואה על נכס ממוצע בטורקיה עומדים על כ 9%, נכס לטווח קצר או לצורכי נופש יכול להסב למשקיעים בו תשואה של 20%-30% בשנה. הבעיה הגדולה היא שאף אחד לא מבטיח שתצליחו להשכיר את הדירה בכל או ברוב ימות השנה. מסיבה זו משקיעים רבים בוחרים לוותר על התשואה העודפת לטובת קביעות ובטיחות ההשקעה שלהם. המסלול השני מתאים בעיקר למשקיעים צעירים שמוכנים לוותר על הבטיחות והקביעות לטובת הסיכוי להגדלת הרווחים. 

 

המסלול המשלב בין הסיכונים והרווחים של שני המסלולים

המסלול השלישי הוא מסלול השקעה בנכסים מסחריים. לא מעט משקיעים בטורקיה בוחרים דווקא את אפיק ההשקעה המסחרית בגין התמריצים שהאיחוד האירופי עתיד לתת לטורקיה עבור קבלת הפליטים. כפי שהזכרנו מעלה, אחת השיטות המנבאות יציאה מהמשבר הכלכלי של טורקיה מסתמכת על תמריצים ושיתופי פעולה עסקיים בין טורקיה לאיחוד האירופי. מסיבה זו ישנם משקיעי נדל"ן רבים בישראל בפרט ובעולם כולו בכלל הבוחרים להשקיע בנדל"ן מסחרי בטורקיה. מסלול נדל"ן מסחרי כולל כל בית עסק או משרד שאינו משמש למגורים. חשוב להדגיש שגם מסלול זה מצריך מהמשקיע להתפשר קצת על גורם הבטיחות בהשקעה אך מנגד, הנדל"ן המסחרי נחשב לרווחי יותר מהנדל"ן למגורים. אחוזי התשואה על נדל"ן מסחרי גבוהים יותר ועם צפי להתפתחות עסקית של טורקיה המסלול מהווה את אחד המסלולים האטרקטיביים ביותר להשקעה. לכן, אם אתם מוכנים להתפשר מעט על בטיחות העסקה לטובת אחוזי תשואה גבוהים וצפי להתפתחות עתידית משמעותית, מסלול הנדל"ן המסחרי הוא המסלול המתאים ביותר עבורכם. 

 

לסיכום, השקעות נדל"ן בטורקיה מגלמות פוטנציאל גדול אך לא מתאימות לכל אחד! 

לסיכום, השקעות נדל"ן בטורקיה מגלמות פוטנציאל השבחה אדיר אך מנגד, גם לא מעט סיכונים. הפוטנציאל הגדול נובע מהמשבר הכלכלי שטורקיה מצויה בו בשנים האחרונות, מהיחלשות משמעותית של הלירה הטורקית לעומת השקל וכמובן מהצפי ליציאה מהמשבר בעקבות הסכמי הפליטים עם האיחוד האירופי. מנגד, הסכנות מסתכמות בעיקר משינויים תדירים בידידות בין ישראל לטורקיה, ברעידות אדמה שפוקדות את האיזור בתדירות יחסית גבוהה וכן מהיצע הדירות הגדול שקיים בטורקיה. במאמר זה ריכזנו עבורכם את כל הדגשים החשובים ביותר אודות השקעות נדל"ן בטורקיה תוך חלוקה לאזורים ולמסלולי השקעה במטרה שתוכלו לראות את התמונה כולה באופן בהיר וברור ולהגיע להחלטות מתאימות לפרופיל המשקיע שלכם. 

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

פרויקטים חמים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!