השקעות נדל"ן בצ'כיה

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

השקעות נדלן בצ'כיההשקעות נדל"ן בצ'כיה – המדריך המלא לאחד מידעי הנדל"ן המעניינים ביותר בעולם! 

משקיעי נדל"ן רבים מישראל מבינים כי ההשקעות בשוק הדיור המקומי הרבה פחות אטרקטיביות בשנים האחרונות. עליית המחירים חסרת הרסן במהלך למעלה משני עשורים גמרו לכך שמחירי הדיור בישראל נחשבים הפכו יקרים, בין היקרים ביותר בעולם. כלל אצבע חשוב שכל משקיע נדל"ן חייב להכיר הוא: ככל שהנכס זול יותר, כך אחוזי התשואה השנתיים שהוא יניב יהיו גבוהים יותר. כלל אצבע זה מבהיר מדוע משקיעי נדל"ן ישראלים בוחרים בהמוניהם להעתיק את מוקדי השקעתם אל מעבר לים. במדינות רבות באירופה בפרט ובעולם כולו בכלל ניתן ליהנות מהשקעות נדל"ן זולות ומניבות אחוזי תשואה כפולים מאלה שניתן לקבל בשוק המקומי. סיבה זו ועוד רבות נוספות בהן נעסוק מטה בהרחבה, מביאים משקיעים רבים למשוך את כל כספי חסכונותיהם לטובת השקעות נדל"ן בחו"ל. בשורות הבאות נעסוק בכל הפרטים החשובים ביותר אודות בחירת המיקום הטוב ביותר להשקעות נדל"ן, מסלולי ההשקעה הקיימים באתרים האטרקטיביים ביותר, אחוזי התשואה הממוצעים בכל אזור וכמובן צפי לעליות ערך הנכסים. אז אם גם אתם רוצים להתחיל להשקיע בעולם הנדל"ן, המדריך הבא יעשה לכם לא מעט סדר בכל הסוגיות החשובות ביותר שאתם חייבים להכיר. 

 

כספי החיסכונות שלכם נתונים לשחיקת האינפלציה – כך מיליוני ישראלים מאבדים כ 2% מהונם בכל שנה ללא ידיעתם! 

רגע לפני שנצלול לכל הפרטים אודות השקעת נדל"ן מנצחת, חשוב שתכירו את היתרונות הגדולים שיש להשקעות נדל"ן על פני תוכניות החיסכון בבנק או אפיקי השקעה שונים. תוכניות החיסכון בבנק גורמות לכם להפסיד לא מעט כסף באופן קבוע מידי שנה. האינפלציה התמידית שמעלה את כל מחירי המשק בכ 2% מידי שנה, שוחקת את כספי החיסכונות שלכם בקצב מהיר יותר מגדילתו בעזרת הריביות שהבנקים מציעים. הכסף שיושב בבנק בתוכניות חיסכון או גרוע מכך, בחשבון העו"ש קונה הרבה פחות כל שנה וכך מאבד מ+-ערכו באופן קבוע. 

לכן, אם הצלחתם לחסוך סכום כסף, לא כדאי שהוא ישב להישחק בתוכניות הבנק או בחשבון העו"ש שלכם. אז למה דווקא השקעות נדל"ן אתם שואלים? השקעות נדל"ן מבטיחות לכלל המשקיעים רמת בטיחות גבוהה ואחוזי תשואה גבוהים הרבה יותר מאלה שהבנקים מציעים. מחירי שוק הנדל"ן בדומה למחירי כל מוצר המוצע למכירה מושפעים מהיצע וביקוש. כאשר הביקוש גבוה מההיצע, מחירי הדיור ימשיכו בעלייתם צפונה ולחילופין, כאשר ההיצע גדול מהביקוש מחירי הנדל"ן יתחילו להתייצב ולעיתים אף לרדת. במדינת ישראל ובעוד לא מעט מדינות נוספות בכל רחבי העולם הביקוש לדיור גבוה משמעותית מההיצע הקיים, מה שמבטיח למשקיעים עליות כמעט בטוחות עם רמת סיכון נמוכה במיוחד. 

 

חושבים על השקעות נדל"ן בישראל? אולי כדאי שתחשבו שוב – הכירו את שוק הנדל"ן הצ'כי!

אז למה לא כדאי להשקיע בשוק הנדל"ן הישראלי? כפי שהזכרנו מעלה, שוק הנדל"ן הישראלי נמצא במחירי שיא של כל הזמנים לאחר שני עשורים רצופים של עליות. עדיין הביקוש גדול מההיצע ורוב הסיכויים שגל העליות הנוכחי עוד לא הגיע למיצוי מלא, אך באזורים רבים בכל רחבי הארץ מחירי הדירות הגבוהים יקשו על המשקיעים לקבל אחוזי תשואה הולמים. התשואה הממוצעת על דירות מגורים באזורי מרכז הארץ נעים בין  2.5% ל 3% ובערי הצפון והדרום ניתן ליהנות מאחוזי תשואה קצת גבוהים יותר (בשל מחירים זולים יותר של דירות מגורים) הנעים בין 4% ל 5%. רוצים יותר? 

בצ'כיה תוכלו ליהנות מאחוזי תשואה גבוהים הרבה יותר ובעלויות נמוכות במיוחד. אז למה דווקא צ'כיה? ישנן לא מעט סיבות. בשנים האחרונות צ'כיה מצליחה למשוך לא מעט תיירים מכל רחבי העולם, מה שמאפשר למשקיעי נדל"ן באזור להגדיל באופן ניכר את אחוזי התשואה השנתיים על שיכורת הנכסים שלהם (בהמשך המדריך נסביר כיצד בדיוק), מחירי דיור נמוכים בעשרות אחוזים בהשוואה לשוק הדיור הישראלי, התפתחות כלכלית מקומית שמביאה את הממשל לחזק את שוק הדיור (מה שמבטיח למשקיעים עליות ערך יפות של נכסיהם), גידול בכמות האנשים החיים בצ'כיה (מה שמגדיל את הביקוש לדיור), אפשרויות מימון נוחות ותשלומי מיסים נמוכים על כל עסקה. נשמע מעניין? בשורות הבאות תקבלו את כל המידע החיוני ביותר על צ'כיה, כך שתוכלו להחליט האם השקעה בה יכולה לעניין גם אתכם. 

 

צ'כיה בתנופה – כל המספרים אודות התפתחותה הכלכלית! 

אז נתחיל בכמה מילים על התפתחותה הכלכלית של צ'כיה בשנים האחרונות. הכלכלה המקומית בצ'כיה מצליחה להרשים משקיעי חוץ רבים ביציבותה ועמידותה בפני מצבים מורכבים. כיום, הכלכלה הצ'כית נחשבת לאחת הכלכלות היציבות ביותר עם ירידה מתמדת באחוזי האבטחה, התפתחות כלכלית רציפה במשך שנים ארוכות, ייצור חדש של מקומות עבודה רבים עבור תושביה, ייצוא מבחר חומרים כמו מתכות, ציוד תעשייה, פחם, ציוד חקלאי, מוצרי מזון, כלי נשק ועוד. כלל הנתונים הללו מאפשרים את פריחתה של הכלכלה המקומית, מה שכמובן מאפשר לה להזרים לא מעט כספים לפיתוח הנדל"ן המקומי. במקביל לכך, צ'כיה מצליחה למשוך כ 20,000,000 תיירים מכל רחבי העולם מידי שנה מה שתורם רבות לכלכלה המקומית ולעליית ביקושי השכירויות באזורים המתויירים ביותר. משקיעי נדל"ן באזור יוכלו למצוא שוכרים בקלות רבה (במידה והם בחרו נכסים במיקום נכון בהתאם לטיפים שיוצגו מטה). 

אם לא די בכך, משקיעים זרים רבים אוהבים לשמוע אודות ההגירה החיובית למגורי קבע בצ'כיה, מה שמוביל לגידול מהיר באוכלוסיה שמגדיל את הביקושים לנדל"ן המקומי. כפי שהסברנו מעלה, עליית הביקושים מביאה באופן ישיר לעלייה במחירי הדיור, מה שאפשר לכל בעלי הנכסים באזור ליהנות מעליית ערך גדולה תוך זמן קצר. מומחים בתחום סבורים כי עד שנת 2030 האוכלוסיה המקומית צפויה לגדול בכ 150,000 אנשים, מה שמבטיח עליות ביקוש משמעותיות שיביאו לעליות מחירים של עשרות אחוזים במרוצת השנים. בשביל שתבינו את הפערים האדירים בין הביקוש להיצע בחרנו עבורכם מספר דוגמאות. בעיר פראג בה מתגוררים כ 1,500,000 תושבים יש רק כ 5,000 התחלות בניה חדשות מידי שנה. בעיר פילזן המצב חמור לא פחות וישנן רק 300 התחלות בנייה חדשות בכל שנה על 170,000 תושבים. 

 

בירת צ'כיה מציעה לכם נכסים רבים בפריים לוקיישן בכ 500,000 שקלים בלבד!

מוכנים להתאזר בסבלנות עד לקבלת הנכס? מסלול השקעות "על הנייר" יוכל להתאים לכם. ישנם לא מעט משקיעים זרים שבוחרים לרכוש דירות מגורים על הנייר עוד בשלבי התכנון במטרה למקסם רווחים וליהנות מעליית ערך גבוהה במיוחד. מסלול השקעות זה מאפשר לכל המשקיעים בצ'כיה ליהנות מדירות מגורים חדשות בהנחה של עשרות אחוזים מתחת למחירי השוק. בהמשך המדריך ניגע בכל המסלולים האפשריים להשקעה בצ'כיה בפירוט רב תוך הדגשת היתרונות, החסרונות והסיכונים בכל מסלול. אז רגע לפני שאתם בוחרים את הנכס הבא שלכם, חשוב שתכירו את טווחי המחירים של דירות מגורים באזור. ראשית, חשוב לדעת שישנם שינויים משמעותיים במחירי הדיור באזורים השונים בצ'כיה. בירתה של צ'כיה, פראג, מתאפיינת במחירי דיור גבוהים יותר בהשוואה לכל שאר הערים באזור, דירה ממוצעת תדרוש מכם להשקיע כ 500,000 שקלים. לעומת זאת, ישנן ערים סמוכות בהם תוכלו לבחור דירות במחירים הנעים בין 300,000 שקלים ל 400,000 שקלים. מחירי הדיור באזור עולים בכ 10% מידי שנה במהלך השנים האחרונות וצפויים להמשיך את אותה מגמה עולה גם בשנים הבאות. 

 

השקעות נדל"ן בצ'כיה: צריכים משכנתא? כל מה שחשוב שתכירו על אפשרויות המימון בצ'כיה! 

צריכים משכנתא? תנאי המימון בצ'כיה אף הם מהווים יתרון משמעותי בגינו משקיעים רבים מכל רחבי העולם מגיעים דווקא לשם. בנקים מקומיים רבים בצ'כיה מוכנים להעמיד לרשות הציבור המקומי הלוואות משכנתא על סך 100% משווי הדירה, תנאי מימון רחוקים מאלה הקיימים פה בישראל. אך חשוב להדגיש ולומר כי אנשי מקצוע מטען הבנקים יגיעו לנכסים במטרה להעריך את ערכם ולפי שווי הערך של השמאים יינתנו כספי ההלוואה. כלומר, במידה ונכס שנמכר ב 500,000 שקלים בפראג יוערך בשווי של 450,000 שקלים בלבד על ידי שמאי הבנקים, הבנק יעמיד לרשות מקומי 450,000 שקלים בלבד. באשר למשקיעים הזרים יש לא מעט הבדלים בין הבנקים השונים. ישנם בנקים שיסכימו להעמיד הלוואת משכנתא למשקיע זר רק אם הוא יפתח חשבון מקומי ולעומתם ישנם בנקים אחרים שיסכימו להעמיד עד 90% משווי הנכס למשקיעים זרים ששהו בצ'כיה למעלה משנתיים. אז אם גם אתם מתכננים לרכוש נכסים להשקעה בסיוע מימון מקומי, חשוב שתכירו לעומק את הבנקים הנדיבים ביותר למשקיעים זרים. הריביות ברוב הבנקים עומדות על 2.5% ריבית קבועה. 

גם המיסים שתידרשו לשלם שם נמוכים משמעותית מהמיסים בישראל! 

מעבר למימון העסקה חשוב שתכירו גם את כל המיסים שתידרשו לשלם בעת רכישת נכס מקומי. רוכשים דירה בעזרת סוכן מקצועי? כנראה שתידרשו לשלם על כך אחוזי מס בלתי מבוטלים מעלות הדירה. ברוב המקרים סוכני נדל"ן מקצועיים המסייעים למשקיעים זרים לרכוש דירה בצ'כיה דורשים בין 4% ל 5% ממחיר הדירה. במקרים חריגים ישנם גם אנשי מקצוע שלא מתביישים לבקש מהמשקיעים שלהם 6% ולעיתים אף יותר. מעבר לכך, תידרשו לשלם גם תשלום נוטריון, דמי רישום הדירה, עלויות שמאי ועוד מיסים קבועים עבור הדירה. המס הקבוע עבור רכישת הדירה הוא 4% משווי הדירה. עד לפני שנת 2016 תשלום זה הוטל על המוכר ולא על הקונה, אך מ 2016 החייב הרשמי בתשלום מזה זה הוא הקונה. חשוב להדגיש שעל אף שנדמה שישנם לא מעט תשלומים והליכים בירוקרטיים סבורים ומורכבים לעבור, הליך רכישת דירה בצ'כיה נחשב לפשוט במיוחד. לא מעט משקיעים זרים מצליחים לרכוש דירות להשקעה תוך זמן קצר וללא צורך בהתמודדויות מורכבות ומעייפות עם טפסים רבים. רוצים לקפוץ למים ולהתחיל להשקיע את חסכונותיכם בדירות מגורים בצ'כיה? בחרנו עבורכם את כל מסלולי ההשקעה הטובים ביותר בהם רוב ככל משקיעי הנדל"ן באזור בוחרים. רגע לפני שניגע במסלולי ההשקעה האטרקטיביים ביותר, כדאי שתכירו את הערים המרכזיות בהן המשקיעים בוחרים להשקיע. 

 

השקעות נדל"ן בצ'כיה: הכירו כמה מהערים המנצחות של צ'כיה!

  • פראג 

העיר הראשונה והאטרקטיבית ביותר בצ'כיה היא כמובן עיר הבירה – פראג. בעיר פראג יש לא מעט אזורים שמצליחים למשוך מיליוני תיירים מידי שנה, מה שמהווה יתרון גדול לציבור המשקיעים. חשוב להדגיש שלא כל האזורים בעיר הבירה נחשבים למומלצים להשקעה. איך תדעו לבחור את האזור הנכון? חשוב לוודא שהאזור שתשקיעו בו ממוקם בסמיכות למרכזי תיירות, מרכזי מסחר ואזורים תרבותיים שונים. אזורים מרוחקים שאינם קרובים ללב ליבה של פראג עלולים להשאיר משקיעים רבים ללא שוכרים במשך לא מעט זמן. עוד חשוב לדעת שמחירי הדיור באזורים החמים של פראג נחשבים ליקרים היות בצ'כיה ונעים בין 450,000 ל 600,000 שקלים לדירה קטנה בת שלושה חדרים, כך שהשקעה באזור לא מתאימה לכל משקיע. 

 

  • ברנו 

קצב עליות מחירי הדיור בעיר ברנו אינם מרשימים במיוחד ובדיוק מסיבה זו בחרנו להכניס אותה לרשימת הערים המומלצות להשקעה בצ'כיה. משקיעי נדל"ן רבים רואים בעיר ברנו הזדמנות של ממש ליהנות ממחירים מוזלים שלא הספיקו לעלות הרבה בשנים האחרונות. ומה לגבי העתיד? עתידה של ברנו לא שונה מעתידה של צ'כיה כולה. הביקוש באזור עולה בקצב מהיר יותר מהגדלת ההיצע, מה שגורם לרבים לצפות לעליות מחירים משמעותיות באזור. מעבר לכך העיר ברנו שבצ'כיה מצליחה למשוך סטודנטים רבים לאוניברסיטת מסריק, שהיא האוניברסיטה השנייה בגודלה בכל צ'כיה. מה הקשר בין משקיעים לסטודנטים? סטודנטים נחשבים למשכירים הטובים ביותר של כל משקיע. הסטודנטים נחשבים לשוכרים טובים שמשלמים את כל התשלומים כמו שעון ויודעים לשמור על הדירה בצורה טובה. כמו כן ריבוי הסטודנטים מאפשר למשקיעים רבים להציע את דירות המגורים שלהם לשכירות שותפים. השכרת הדירה לכמה שותפים תאפשר למשקיע ליהנות מאחוזי תשואה גבוהים במיוחד הנעים בין 8% ל 13% מידי שנה. 

 

  • פילזן 

עיר נוספת שמרכזת לא מעט סטודנטים מכל רחבי צ'כיה היא פילזן. פילזן היא אינה עיר טיפוסית להשקעה בגין ההיצע הגדול של דירות הקיים באזור, המרחק ממרכז צ'כיה ועליות מחירים שאינן מרשימות במיוחד. הסיבה המרכזית בגינה בחרנו לצרף את פילזן לערים המובילות בצ'כיה היא כמות הסטודנטים שנמצאים בה. כל משקיעי הנדל"ן שבוחרים לרכוש נכסי מגורים ולהשכיר אותם לטווחי זמן ארוכים במטרה ליהנות מאחוזי התשואה החודשיים, יהנו מאחוזי תשואה גבוהים במיוחד בעיר פילזן. סטודנטים השוכרים דירות שותפים משלמים הרבה יותר בהשוואה למשפחה או לזוגות צעירים. אז אם גם אתם חושבים על מסלול נדל"ן מניב שיכניס לכם הכנסה חודשית קבועה מידי חודש, העיר פילזן אולי תוכל להתאים לכם. מחירי נכסים באזור נעים בין 350,000 שקלים ל 400,000 שקלים לדירה ממוצעת. 

 

  • פרדוביצה 

בדומה לפילזן וברנו, גם פרדוביצה מצליחה למשוך לא מעט צריכים להתגורר בדירות שותפים במחוזותיה. כפי שהסברנו, דירות שותפים מאפשרות למשקיעים למקסם רווחים ולהגדיל בצורה משמעותית את סך התשואה ההשנתית מהשכרת הנכסים. מסלול השקעה זה נחשב לבטוח ולפשוט ביותר ולכן משקיעים רבים בוחרים להשקיע את כספם בערים הכוללות צעירים רבים שישמחו לשכור נכסים עם חבריהם במחירים גבוהים שמתחלקים בין כולם. 

 

השקעות נדל"ן בצ'כיה: החלטתם להשקיע? קבלו מדריך מקוצר שיסביר לכם בדיוק מהן האפשרויות העומדות לרשותכם

כעת, כל שנותר זה להכיר לעומק את כל מסלולי ההשקעה הקיימים בצ'כיה על כלל יתרונותיהם וחסרונותיהם. המדריך המלא להשקעות בצ'כיה ריכז עבורכם את המסלולים האטרקטיביים ביותר בהם רוב ככ המשקיעים בוחרים. עולם הנדל"ן כולל אפיקי השקעה רבים ולכן נתמקד במסלולים המתאימים ביותר למשקיעים בתחילת דרכם שמעוניינים להתחדש עם נכסים בצ'כיה. המסלולים השונים כוללים אחוזי תשואה שונים, רמות סיכון שונות, עלויות שונות ונתיבי רווח שונים. לכן, לפני שאתם בוחרים את המסלול המתאים ביותר עבורכם, חשוב שתכירו לעומק את פרופיל המשקיע האישי שלכם הכולל את ציפיותיכם מההשקעה ורמות הסיכון שתהיו מוכנים לקחת לשם השגת מטרותיכם. 

 

מסלול השקעה "על הנייר" 

מסלול ההשקעה הראשון שמצליח לעניין לא מעט משקיעי נדל"ן מכל רחבי העולם הוא מסלול קנייה על הנייר. מסלול קנייה על הנייר או בשמו הישראלי, עסקאות פריסייל, מאפשר למשקיעים רבים להתחדש עם דירות מגורים חדשות שעדיין לא נבנו. כלל הקבלנים נדרשים להביא הון עצמי מהבית לטובת קבלת המנדט מהבנקים להשלים את הפרוייקט כולו. קבלנים רבים מגייסים כסף ממשקיעים שמוכנים לשלם מראש עבור דירות שעדיין לא נבנו. איך זה עובד? הקבלן מקבל מהמשקיע סכומי כסף לא מבוטלים המסייעים לו בהתקדמות תקינה של כל שלבי הפרוייקט ובתמורה לכך הוא מעניק הנחות גדולות לציבור המשקיעים בעסקאות אלה. חשוב להדגיש ולומר כי המשקיע שבוחר להשקיע לא מעט כסף על דירות שעדיין לא בנויות לוקח סיכון לא מבוטל. במידה והקבלן לא יצליח להתקדם עם הפרוייקט כפי שציפה, כספי המשקיע צפויים להיות בסיכון של ממש. מסיבות אלה הקבלנים מציעים דירות על הנייר במחירי הנחה של בין 10% ל 30% פחות ממחירי השוק. רכישת דירות מוזלות אלה מאפשרות למשקיע לרכוש בזול, להמתין עד להתקדמות שלבי הבנייה ולמכור ביוקר לאחר מספר שנים בודדות. משקיעים רבים שלא רוצים להתעסק עם חיפושי שוכרים, טיפול בבעיטת שונות בדירה וקבלת תשלומים חודשיים קונים דירות על הנייר בעשרות אחוזי הנחה ומוכרים אותן רגע לפני קבלת המפתח, לאחר עליית ערכן. ערכנו עבורכם טבלה מסכמת לכל היתרונות והסיכונים שבמסלול 

 

יתרונות  סיכונים 
רכישת דירות מוזלות – בין 10% ל 30% פחות ממחירי השוק! קבלן לא יציב שעלול לפשוט רגל
ללא התעסקות עם שוכרים  רכישת דירות בהנחות מזעריות 
כספי ההשקעה נזילים 

 

מסלול השקעות פריסייל בצ'כיה נשמע לכם מעניין? חשוב לבדוק היטב את עברו של הקבלן שלכם. לא מעט משקיעים ממהרים להשקיע את כספם בדירות מגורים בהנחות של עשרות אחוזים ללא בדיקת מקצועיותו ועמידותו של הקבלן. במטרה להימנע מסיכונים מיותרים, חשוב לוודא שהקבלן שלכם הוא קבלן מוכר שבנה לא מעט פרוייקטים בעברו כך שניתן לסמוך על מקצועיותו והצלחתו להשלים את הפרוייקט במלואו. 

 

מסלול השקעה לטווח ארוך – נדל"ן מניב

מסלול נוסף שמתאים לערים רבות בצ'כיה הוא מסלול הנדל"ן המניב. מסלול השקעה בנדל"ן מניב הוא המסלול המתאים ביותר לכל משקיע בתחילת דרכו שהחליט למשוך את כל חסכונותיו מהפק"מ ולנסות את מזלו בעולם הנדל"ן. השקעות מניבות מתאפיינות ברמות בטיחות גבוהות במיוחד ובקלות יחסית להשלמת ההשקעה. אז מה זה בעצם נדל"ן מניב? במסגרת השקעת נדל"ן מניב המשקיע רוכש דירת מגורים ומשכיר אותה לתקופות זמן ארוכות. אחד היתרונות הבולטים ביותר של מסלול זה הוא שהמשקיע נהנה משני אפיקי רווח שונים, האפיק הראשון הוא כמובן ההכנסה החודשית מהשכרת הדירה והאפיק השני הוא עליית ערך הנכסים. כפי שהסברנו מעלה, ערך הנכסים באזורים רבים בכל צ'כיה צפויים לזנק בשנים הקרובות בגין ביקוש שעולה בקצב מהיר הרבה יותר מבניית ההיצע. לכן, מסלול השקעות נדל"ן מניב יכול להתאים למשקיעים רבים בצ'כיה שרוצים ליהנות מהכנסה פסיבית קבועה, התעסקות מינימלית ושני אפיקי רווח שונים. טבלת יתרונות/סיכונים תסכם לכם את כל מה שחשוב שתזכרו ממסלול השקעות זה. 

 

יתרונות  סיכונים/חסרונות 
מסלול השקעה פשוט שכמעט ואינו מצריך התעסקות  כספי ההשקעה לא נזילים 
מסלול השקעה בטוח במיוחד שוכרים שלא משלמים 
שני אפיקי רווח: שכירות ועליית ערך  שוכרים שלא מפנים את הדירה בתום החוזה

 

כפי שהסברנו מעלה, מסלול השקעה זה נחשב למסלול הבטוח ביותר אך בכל זאת חשוב להכיר את הסיכונים שלו. במטרה להתגבר על הסיכונים, חשוב לבדוק היטב את השוכרים שאתם מכניסים לדירתכם. איך עושים את זה? ישנם מספר דגשים שאתם חייבים להכיר. ראשית, חשוב לבקש לראות שלושה תלושי שכר אחרונים מכל שוכר. תלושי השכר יאפשרו לכם להעריך האם הם אכן יצליחו לעמוד בכל התשלומים החודשיים או לא. שנית, חשוב לבקש לדבר עם המשכיר הקודם שהשכיר להם את דירתו. בשיחה איתו תוכלו לברר האם השוכרים שומרים על הדירה, משלמים בזמן ועומדים בכל התחייבויותיהם בהתאם לכתוב בחוזה. שלישית, בעזרת שיקים ניתן לבדוק האם יש לשוכרים הפוטנציאליים שלכם נכסים משועבדים או הליכי הוצאה לפועל, מה שיזור לוודא שאכן מדובר מאנשים מן השורה שיוכלו לעמוד בכל תשלומי השכירות כפי המפורט בחוזה. 

 

השקעות נדל"ן בצ'כיה: מסלול השקעה מסחרי – לא מתאים לכל משקיע! 

מסלול השקעות נוסף שמתאים מאוד לערים רבים בצ'כיה הוא מסלול השקעות בנדל"ן מסחרי. לא מעט אנשים כיום בוחרים להשקיע את מיטב כספם בנכסים מסחריים כמו חנויות שכונתיות, קניונים משרדים ועוד. אם גם אתם מתעניינים בתחום חשוב שתכירו את כל הסיבות המרכזיות בגינן משקיעים רבים מוותרים על דירות המגורים לטובת הנכסים המסחריים. היתרון הראשון של השקעה בנכסים מסחריים הוא עלויות נמוכות המאפשרות למשקיעים קטנים ליהנות מהשקעות מתגמלות במיוחד. מחירי הנכסים המסחריים זולים בעשרות אחוזים בהשוואה לדירות המגורים ולכן משקיעים קטנים רבים בוחרים להשקיע דווקא בנכסים אלה. 

 

סיבה נוספת להעדפת הנדל"ן המסחרי על פני הנדל"ן המניב היא אחוזי התשואה הגבוהים. בדירת מגורים ממוצעת בצ'כיה ניתן ליהנות מכ 7% עד 10% תשואה מידי שנה בעוד נכסים מסחריים מניבים בין 9% ל 12% מהשכרתם. אז אם גם קונים בזול וגם נהנים מאחוזי תשואה עודפים, למה לא כולם בוחרים להשקיע בנכסים מסחריים? ישנם גם מספר חסרונות שכדאי שתכירו. ראשית, המשקיעים במסלול זה יהנו בעיקר מרווח משכירות ללא עליית ערך משמעותית של נכסיהם. שנית, רמות הסיכון בהשקעה זו גבוהות יותר בהשוואה לדירות מגורים ושלישית, ניתן להגדיל במהירות את ההיצע לנכסים מסחריים, מה שעלול להשפיע לרעה על תנועת המחירים. לסיכום הדברים:

 

יתרונות   חסרונות/סיכונים 
אחוזי תשואה גבוהים הנעים בין 9% ל 12%  רמות סיכון גבוהות בהשוואה להשקעה בדירות מגורים
עלויות נמוכות המאפשרות גם למשקיעים הקטנים ליהנות מהחגיגה ביקוש שנתון לשינויים רבים 
הגדלת היצע הנכסים המסחריים במהירות  

 

לסיכום, השקעות נדל"ן בצ'כיה עתידות לתגמל את המשקיעים בעליות ערך משמעותיות ותשואה שוטפת גבוהה במיוחד

לסיכום, השקעות נדל"ן בצ'כיה נחשבות להשקעות חכמות שעתידות להניב למשקיעים בהן אחוזי תשואה גבוהים על עליות ערך דו ספרתיות תוך מספר שנים בודדות. משקיעים רבים נוהרים לצ'כיה בשנים האחרונות ונהנים מתנאי מימון מעולים וממיסים נמוכים בהשוואה למדינות רבות בכל רחבי אירופה. אז אם גם אתם החלטתם להתחיל להשקיע את כספי החיסכונות שלכם ושוק הדיור הישראלי יקר מידי עבורכם, צ'כיה היא פיתרון מצויין. שם תוכלו ליהנות מאחוזי תשואה גבוהים משמעותית מאלה שתקבלו בישראל במחירי דיור זולים בעשרות אחוזים. דירות מגורים בעלות של כ 400,000 שקלים תניב לכם כ 8% תשואה בממוצע בעוד דירת מגורים בישראל תצריך מכם לשלם כ 1,550,000 שקלים בממוצע ותניב כ 2.5 עד 4% תשואה לכל היותר. הקפידו על כלל הדגשים שהובאו מעלה ותצליחו לבחור את ההשקעה הטובה ביותר עבורכם. ההשקעה הטובה ביותר עבורכם חייבת לכלול הן את כורם הרווח והן את גורם הסיכון ללא חריגות מגבולות הגיזרה שהגדרתם לעצמכם. 

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

פרויקטים חמים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!