בדקו את עצמכם – האם אתם "משקיעים כשירים"?  

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

בין המשקיעים הפרטיים הרבים בישראל, ישנה קבוצת משקיעים הנהנית מחשיפה להשקעות שאינן פתוחות לציבור הרחב, קבלת מידע פיננסי מלא על השקעות שונות ויתרונות נוספים המעניקים לה נקודת פתיחה פריבילגית בעולם ההשקעות.

אלו הם "המשקיעים הכשירים", (המכונים גם 'משקיע מתוחכם' או 'משקיע מסווג') – משקיעים בעלי יכולת כלכלית המאפשרת להם להשקיע בהשקעות גדולות מהממוצע.

משקיע כשיר יכול להיות משקיע פרטי, תאגיד בבעלות פרטית או מוסדית או ארגון צדקה, המנהל מאזן פיננסי בשווי גבוה. אם אתם עונים על הסעיפים הבאים אתם ככל הנראה משקיעים כשירים.

 

מהם הפרמטרים להיחשב למשקיע כשיר?

עד לתיקון בשנת 2016, משקיע כשיר נדרש להוכיח כי הוא עומד בשניים מתוך שלושה קריטריונים – ברשותו נכסים נזילים בערך העולה על 12 מיליון שקלים חדשים  (כפי שיוצמד למדד מעת לעת), הוא בעל מומחיות וכישורים בתחום שוק ההון, וכי הוא ביצע לפחות 30 עסקאות, בממוצע, בכל רבעון במשך ארבעת הרבעונים שקדמו להסכמתו.

בחודש מרץ 2016, נכנס לתוקף תיקון לחוק ניירות ערך תשכ”ח-1968 המשנה את דרישות הרשות לניירות ערך להגדרת לקוח כשיר. דרישת המומחיות, שאותה היה קשה במיוחד לבחון ולכמת וכן דרישת כמות העסקאות –  בוטלו, ובמקומן הורחב קריטריון הנכסים הפיננסיים וחולק לשלושה מבחנים שונים.

כיום, על מנת להיכלל בהגדרת משקיע כשיר, על המשקיע הפרטי לעמוד באחד מתוך שלושה מבחנים – מבחן הנכסים הנזילים, מבחן ההכנסה או המבחן המשולב.

 

מהו סך הנכסים הנזילים שברשותך?

הקריטריון הראשון הקובע האם הינך יכול להיות כמשקיע כשיר הוא סך הנכסים הנזילים שברשותך. בהתאם להגדרת רשות ניירות ערך, משקיע  כשיר הוא משקיע שלו נכסים נזילים בסך של כ- 8 מיליון ₪ ( כפי שיוצמד למדד מעת לעת). נכסים נזילים הם מזומנים, פיקדונות, ניירות ערך הנסחרים בבורסה נכסים פיננסיים, מניות או יחידות של קרן הרשומה מחוץ לישראל, אופציות, חוזים עתידיים, מוצרים מובנים, מוצרי מדדים וכן קרנות השתלמות.

 

מהי הכנסתך האישית או המשפחתית?

קריטריון נוסף להיחשב כמשקיע כשיר הוא הכנסה אישית שנתית בסך של כ-1.2 מיליון ₪ (כפי שיוצמד למדד מעת לעת), או הכנסה משפחתית שנתית של כ-1.8 מיליון ₪ (כפי שיוצמד למדד מעת לעת), בשנתיים האחרונות.

אם אינכם עומדים באחד משני הקריטריונים, עדיין תוכלו להיחשב למשקיעים כשירים אם אתם עומדים בקריטריון השלישי, המשלב בין השניים, וכולל נכסים נזילים בסך 5 מיליון ₪  (כפי שיוצמד למדד מעת לעת) וגם הכנסה אישית שנתית בסך 600,000 ₪  (כפי שיוצמד למדד מעת לעת) או הכנסה משפחתית שנתית בסך 900,000 ₪ (כפי שיוצמד למדד מעת לעת), בשנתיים האחרונות.

 

עומד בקריטריונים? כך תוכיחו שאתם משקיעים כשירים

על מנת ליהנות מהיתרונות של משקיע כשיר, יש להוכיח כי הינך עומד בקריטריונים המגדירים אותך כמשקיע כשיר. שלב זה נעשה באמצעות הצגת אישור בכתב של רואה חשבון או עורך דין שמאשר כי המשקיע עומד בהגדרה, בצירוף מסמכים המאמתים את ההצהרה כמו תדפיסי חשבונות בנק וחשבונות מנוהלים, טפסי 106, דוחות למס הכנסה וכדומה.

 

מה היתרונות בכך שתוגדרו כמשקיעים כשירים?

נקודת הפתיחה של משקיעים כשירים גבוהה ומעניקה להם לרוב יתרון מול יתר השחקנים בשוק

לקוח כשיר נהנה מהזדמנויות השקעה אשר לרוב מוצעות לגופים מוסדיים. הוא יכול להיחשף להשקעות ללא תשקיף וללא מגבלת 35 המשקיעים הפוטנציאליים, ולהשקיע בהשקעות האלטרנטיביות שלרוב מחייבות רף כניסה גבוה. עם בחירת ההשקעה, המשקיע הכשיר רשאי לקבל מידע פיננסי מלא על ההשקעות והיסטוריית ביצועים מלאה כגון:  נתוני תשואות עבר וצפי לתשואות עתידיות,  השוואה בין הצפי המקורי של השקעה לביצועיה בפועל ועוד.

 

הגדרת המשקיעים הכשירים משרתת את שני הצדדים – מצד אחד היא מאפשרת לחברות המעוניינות בגיוס הון לפנות לכמות בלתי מוגבלת של משקיעים, מעבר למגבלת 35 המשקיעים הפוטנציאלים (ניצעים) אליהם ניתן לפנות בהצעה שאינה הצעה לציבור, ובכך להרחיב את היקף ההשקעות בה, ובמקביל – מאפשרת למשקיעים פרטיים בעלי יכולות כלכליות גבוהות באופן יחסי להשתתף גם בהשקעות ייחודיות שאינן פתוחות לציבור הרחב ושמורות בדרך כלל לגופים מוסדיים בלבד.

 

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

פרויקטים חמים נוספים

מידע שימושי למשקיעים

פרויקטים חמים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!