נדל"ן באיי יוון – מדוע משקיעים רבים מכל רחבי העולם נוהרים להשקיע באיי יוון השונים?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר כבר היום

משקיעי נדל"ן רבים מישראל בוחרים להתחיל להשקיע מעבר לים במטרה ליהנות מלא מעט יתרונות שאינם קיימים בשוק הדיור המקומי.משקיעי נדל"ן רבים מישראל בוחרים להתחיל להשקיע בנדל"ן באיי יוון במטרה ליהנות מלא מעט יתרונות שאינם קיימים בשוק הדיור המקומי שוק הדיור בישראל נמצא בעיצומה של מגמת עלייה ארוכת שנים של מאות אחוזים שהביאו את המחירים לשיאי כל הזמנים. נכון לכתיבת שורות אלה, מחירי הדיור הספיקו להכפיל ואף לשלש את ערכם בעשורים האחרונים, מה שגורם לרבים לחשוב שגל העליות מתקרב אל קיצו. אז אם גם אתם רוצים להתחיל להשקיע בענף הנדל"ן וליהנות מפוטנציאל רווח גדול משמעותית מזה הקיים בשוק המקומי, ייתכן שהשקעות נדל"ן מעבר לים יוכלו להתאים לכם. בשורות הבאות נגע בכל הדגשים החשובים שאתם חייבים להכיר אודות השקעות נדל"ן בחו"ל, יעדים אטרקטיביים אליהם משקיעים רבים נושאים את עיניהם מכל רחבי העולם, מסלולי השקעה בולטים בכל אזור וכמובן מיסוי והוצאות נלוות שאתם חייבים להביא בחשבון.

המשבר הכלכלי החריף – הכירו את המשבר שהפיל את מחירי הדיור בכ- 40% וכמעט הביא לפשיטת רגל!

איי יוון נחשבים ליעדים אטרקטיביים במיוחד להשקעה ומצליחים למשוך לא מעט משקיעים למחוזותיהם מידי שנה. לפני שנצלול לעומקמבחינת נדל"ן - איי יוון נחשבים ליעדים אטרקטיביים במיוחד להשקעה ומצליחים למשוך לא מעט משקיעים למחוזותיהם מידי שנה הפרטים המקצועיים אודות השקעה מנצחת באיי יוון, חשוב שתכירו מספר פרטים יבשים אך חשובים אודות מצבם הכלכלי. החל משנת 2008 ועד שנת 2018, מצבה הכלכלי של יוון היה רעוע במיוחד. המשבר הכלכלי הגדול שהחל ב 2008 גרם ליוון להגיע לסף פשיטת רגע ויציאה מגוש האירו. כמות המובטלים בשטחה עלתה בקצב מסחרר עד כי רבים יצאו להפגנות בכל רחובותיה. המצב הכלכלי הקשה פגע רבות בשוק הדיור המקומי שירד בעשרות אחוזים במהלך התקופה. תוהים מדוע בכל זאת איי יוון נחשבים ליעד אטרקטיבי כל כך? התשובה מתחילה משנת 2015, אז נחתם הסכם בין יוון לכל נושיה, הסכם שמטרתו לסייע ליוון להיחלץ ממצבה הכלכלי הקשה.

השינוי הגדול ב 2015 – תחילת סוף המשבר

ואכן, החל משנת 2015 התאוששותה של יוון רציפה ויציבה. בשנת 2017 גם מחירי הדיור חזרו לעלות לאחר כמעט עשור של ירידותבנושא נדל"ן באיי יוון, אחד מכללי האצבע שאתם חייבים להכיר הוא - כל עוד הביקוש גבוה מההיצע, מחירי הדיור עולים, וכן גם להיפך רצופות. כלל הסימנים מוכיחים שיוון מתחילה להתאושש ולבסס את כלכלתה, מה שמאפשר למשקיעי נדל"ן רבים מכל רחבי העולם ליהנות מהזדמנות של ממש. מחירי הדיור רק מתחילים לעלות, מצב המזכיר את מצבה של מדינת ישראל בשנת 2008. ריכזנו עבורכם מספר יתרונות מרכזיים בגינם משקיעים רבים בוחרים להשקיע את מיטב כספם דווקא באיי יוון.

היתרונות הגדולים ביותר בגינם משקיעים רבים מכל רחבי העולם בוחרים להשקיע את מיטב כספם דווקא ביוון הם:

  1. הביקוש גבוה מההיצע הקיים – עם תחילת התבססותה הכלכלית של יוון, הביקוש לדיור מקומי החל לעלות ונכון לכתיבת שורות אלה, הוא גבוה מההיצע הקיים. אחד מכללי האצבע שאתם חייבים להכיר הוא – כל עוד הביקוש גבוה מההיצע, מחירי הדיור עולים, וכן גם להיפך.
  2. מחירי הדיור – לאחר גל ירידות של בין 30% ל 50%! – מחירי הדיור המקומיים רחוקים עשרות אחוזים ממחירי שיא כל הזמנים שנרשמו לפני למעלה מעשור. נתון זה הופך נכסים רבים לאטרקטיביים במיוחד, וזאת לאור מספר יתרונות מרכזיים.
  • ראשית, המחירים הנמוכים מאפשרים גם למשקיעים קטנים עם הון עצמי מוגבל ליהנות מדירות טובות בפריים לוקיישן.
  • שנית, המחירים הנמוכים מגלמים פוטנציאל רווח גדול במיוחד מעליית ערכם עם השנים. דירות ביוון מגלמות פוטנציאל צמיחה גדולבאיי יוון, מחירי הדיור המקומיים רחוקים עשרות אחוזים ממחירי שיא כל הזמנים שנרשמו לפני למעלה מעשור משמעותית מדירות הנמכרות בשוק הדיור בישראל.
  • שלישית, כלל אצבע נוסף שאתם חייבים להכיר הוא – ככל שמחיר הנכס זול יותר, כך אחוזי התשואה המתקבלים מהשכרתו יהיו גבוהים יותר. אחוזי התשואה המתקבלים מהשכרת נכסים ביוון נעים בין 5% ל 10% בכל שנה.

2.התבססות כלכלית ותחילת עליות – עליה של כ 10% בשנה שעברה – עם התייצבותה הכלכלית של יוון בשנת 2015 וכן תחילתן של עליות מחירי הדיור בשנת 2017, משקיעים רבים החלו להתעניין בנכסים בשוק המקומי. נהירתם של משקיעים רבים מכל רחבי העולם וכן רכישת דיור על ידי מקומיים רבים הביאו לכדי עליית ביקוש שהובילה להמשך גל עליות המחירים. בשנה החולפת מחירי הדיור זינקו בקרוב ל 10%, מה שצפוי להמשיך גם בשנים הבאות.

3.תיירות עניפה – מעבר למשקיעים הרבים שאיי יוון מצליחים למשוך, הם מושכים גם לא מעט תיירים מידי שנה. התיירים הרבים מעלים את רמות הביקוש לדיור (על אף שהן מגיעים לתקופות זמן קצרות, הם צריכים קורת גג לגור בה), מה שמחזק את מגמת עליית המחירים.

מעבר לכך, התיירים הרבים מאפשרים למשקיעים להשכיר את הנכסים לתקופות זמן קצרות וליהנות מאחוזי תשואה גבוהים הרבה יותרנדל"ן באיי יוון כדאי מפני שהתיירים הרבים מאפשרים למשקיעים להשכיר את הנכסים לתקופות זמן קצרות וליהנות מאחוזי תשואה גבוהים הרבה יותר בהשוואה להשכרת נכסים למשפחות ולתקופות זמן ארוכות בהשוואה להשכרת נכסים למשפחות ולתקופות זמן ארוכות.

  1. קירבה גאוגרפית למדינת ישראל – יתרון למשקיעים ישראלים – קרבה גאוגרפית לאיי יוון. מרחק טיסה קצר של פחות משעתיים יאפשר למשקיעים הישראלים להגיע לנכס שלהם. נתון זה גורם לישראלים רבים להשקיע באיי יוון ללא חשש.
  2. עידוד משקיעים זרים מצד הממשל המקומי – בשונה ממדינות רבות בכל רחבי העולם המנסות להרחיק משטחן משקיעי נדל"ן זרים, הממשל היווני מבין את חשיבותם של המשקיעים הזרים בפיתוח הכלכלה המקומית ונותן תמריצים למשקיעים. משקיעים זרים שישקיעו ביוון מעל 250,000 אירו יקבלו מעמד של תושב, על כלל היתרונות המשתמעים מכך.

 

הוצאות נלוות שאתם חייבים להביא בחשבון בכל עסקה

חושבים להתחיל להשקיע ביוון? חשוב שתכירו עוד מספר נתונים חשובים אודות המיסוי המקומי. משקיעי נדל"ן רבים בתחילת דרכםשוקלים להתחיל להשקיע בנדל"ן באיי יוון? חשוב שתכירו עוד מספר נתונים חשובים אודות המיסוי המקומי נוטים לשכוח מכל ההוצאות הנלוות לכל עסקה. חישוב שאינו מדוייק של כלל המיסים וההוצאות הנוספות עלול לפגוע ברווחיות העסקה או אף גרוע מכך, להפוך עסקה רווחית על הנייר, לעסקה מפסידה בפועל. לכן, לפני שאתם ממהרים להסתנוור מהמחירים הנמוכים ומאחוזי התשואה הגבוהים, חשוב שתכירו את גובה המיסים המקומיים וכן עוד מגוון הוצאות נלוות שחשוב להביא בחשבון.

  • מס על הכנסות מהשכרת הנכסים – המס הראשון שחשוב להביא בחשבון הוא מס על הכנסות מהשכרת הנכס שלכם. מס הכנסה בגין הכנסות אלה עומד על 7.5% ביוון, מה שאומר שלא כל ההכנסה מהשכרת הנכס תיכנס לכיסכם.
  • מס רכישה- מס רכישה הוא מס מיוחד שמשולם ללא כל קשר לרווחים. בניגוד לכל שאר המיסים אותם אנו רגילים לשלם רק לאחר הצגת רווחים, מס הרכישה משולם מיד עם רגע הרכישה. מס זה ביוון עומד על בין 8% ל 13% מערך הנכס, הוצאה שחשוב לקחת בחשבון.
  • מס שבח/ מס רווחי הון – מס נוסף שתידרשו לשלם הוא בעת מכירת הנכס ברווח. משקיעים רבים לא מביאים בחשבון את מס השבח המחייב אותם לשלם עשרות ולעיתים אף עשרות אלפי שקלים. שיעור מס השבח ביוון הוא 15% מהרווח בלבד. כלומר, אדם שרכש דירה ב 550,000 שקלים, ומכר אותה ב 700,000 שקלים, ידרש לשלם מס שבח בשיעור 15% על הרווח בלבד, שהוא 150,000 שקלים.

בחרו נכון את האזור הטוב ביותר להשקעה, התאימו לו את מסלול ההשקעה הכדאי ביותר (נדל"ן מניב, נדל"ן מסחרי, נדל"ן על הנייר, עסקאות אקזיט בנדל"ן או רכישת קרקעות חקלאיות) והביאו בחשבון את כל ההוצאות הנלוות!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר כבר היום

המרכז לנדל"ן ביוון

כאן תמצאו מיטב אפיקי ההשקעה בתחום הנדל"ן, פרויקטים ונכסים מסוגים שונים באזורי הביקוש המובילים בכל רחבי יוון. תוכלו לעיין במגוון רחב של נתונים, מדריכים ומאמרים חדשותיים למשקיעים ולרוכשים. המידע מתעדכן באופן שוטף, מוצג בשקיפות מלאה ובצורה נוחה ויסייע לכם לאתר את הנכס המתאים ביותר עבורכם.

תוכן עניינים

התקשרו עכשיו