רוצים לקחת משכנתא? עיינו תחילה במאמר שלפניכם

אם גם אתם, כמו הרבה מאוד זוגות אחרים, נמצאים בנקודה שאתם רוצים לעשות שינוי, ברור שאתם חושבים על רכישת דירה. אומנם מדובר על צעד מאוד מחייב ומלחיץ, אבל חשוב להבין שברוב המקרים זו תהיה הבחירה הנכונה. רגע לפני שאתם פונים אל בנק לאומי למשכנתאות, חשוב להבין כמה דברים. למשל, האם אתם יודעים לומר על כמה עומד בכלל ההון העצמי שלכם? העניין הוא ששום בנק, גם לא בנק לאומי למשכנתאות, ייתן לכם משכנתא אם לא תדעו לומר כמה כסף יש לכם. הכסף שכבר יש לכם לא חייב להיות מעבודה קשה בלבד, שכן גם עזרה או מתנה מההורים נחשבת להון עצמי. עם כל הנתונים האלה כדאי יהיה לפנות אל הבנק כדי להבין עד כמה הוא בעצם יוכל לעזור לכם ברכישת דירה. במילים אחרות, מה יהיה גובה המשכנתא שתוכלו לקבל בהתחשב בהון העצמי שיש לכם לרכישת נכס.

 

מה מיוחד במשכנתאות לזוגות צעירים?

חשוב לדעת שיש כזה דבר משכנתא לזוגות צעירים, וברוב המקרים המשכנתא הזאת תהיה במסלול מיוחד. הסיבה לכך ברורה: זוגות צעירים עדיין לא מרוויחים סכומים מאוד גבוהים ולרוב הם גם נמצאים לקראת השינוי הרציני ביותר שהם יעשו בחיים, כלומר, לקראת הגדלת המשפחה. לכן, כאשר מדברים על משכנתא לזוגות צעירים יש כמה נתונים שצריך לקחת בחשבון. למשל: האם אתם עובדים בתור שכירים או עצמאים? כמה אתם מרוויחים היום ובאיזה מקצוע אתם עובדים? הפרטים האלה חשובים כי הם יכולים לנבא את ההכנסות שיהיו להם בעתיד. זה נתון משמעותי כי בהתאם לכך ניתן יהיה להבין מה כושר ההחזר החודשי הצפוי לכם. בנוסף, גם שאלות לגבי המשפחה יכולות להיות רלוונטיות כאשר מדברים על משכנתא לזוגות צעירים. למשל, האם כבר יש לכם ילדים? כמה? או שאולי אתם בכלל לא מתכננים להביא ילדים לעולם?

 

האם צריך לקבל ייעוץ כשלוקחים משכנתא?

אומנם אתם יכולים לפנות באופן עצמאי אל בנק לאומי למשכנתאות ולדבר עם הפקיד, אך האם זו באמת הדרך הנכונה כשרוצים לקחת משכנתא? התשובה היא בפירוש לא. מה שכן צריך לעשות, זה להיעזר ביועצי המשכנתא הכי טובים שיש. אל תשכחו שאם תפנו אל בנק לאומי למשכנתאות, למעשה האינטרס של הבנק יהיה שונה משלכם. אתם רוצים לשלם ריבית כמה שיותר נמוכה ואילו הבנק מעדיף שתשלמו לו כמה שיותר. לכן, אם אתם חושבים ברצינות לקחת משכנתא ולקנות דירה, רצוי שלא תוותרו על שירותי ייעוץ משכנתאות. אומנם שירות כזה עולה כסף, אך בעזרתו תהיה לכם אפשרות לחסוך הרבה מאוד כסף בעתיד. חשוב להבין שדווקא בגלל שיש כל כך הרבה אפשרויות בתחום המשכנתאות, כל אחד מאתנו עלול ללכת לאיבוד. זה נכון בין אם אתם חשובים על משכנתא לזוגות צעירים ובין אם כל משכנתא אחרת מעניינת אתכם. לכן, אם בעזרת שירותי ייעוץ בתחום הזה תוכלו להימנע מטעויות, ברור שכדאי יהיה לבחור את היועצים הכי טובים שיש.

 

איזה יועצי משכנתאות יוכלו לעזור לכם?

בין אם אתם צעירים שקונים דירה ראשונה ובין אם אתם רוצים לשפר דיור על ידי כך שתמכרו דירה ותיקנו דירה חדשה, חשוב לבדוק באיזה יועצים אתם בוחרים. עולם המשכנתאות הפך בשנים האחרונות להיות כמעט אינסופי ולכן ברור מדוע אתם חוששים שזו הולכת להיות בחירה לא פשוטה. אם תשכילו לפנות אל יועץ משכנתאות מנוסה, מקצועי וכמה שיותר מומלץ, אתם תראו שהדרך כולה אל המשכנתא ואל הדירה תיראה הרבה יותר בטוחה, אז למה אתם מחכים?

לפרטים נוספים השאירו פרטים

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

פרויקטים חמים נוספים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!