נדלן מניב בפורטוגל 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרבנ צרו איתנו קשר כבר היום

נדלן מניב בפורטוגל יכול להיות שלאחרונה החלטתם להתחיל בתהליך של הוצאת דרכון פורטוגלי, ייתכן שביקרתם בפורטוגל והתאהבתם בה. כך או כך, רכישת נדלן מניב בפורטוגל היא צעד שישראלים רבים נוקטים בו, והנה המדריך המלא לרכישת נכסים בפורטוגל. 

פורטוגל היא מדינה באירופה עם תרבות עתיקה מאוד והיסטוריה עשירה ומגוונת. למדינה אטרקציות טבעיות רבות, ביניהן הנהר הארוך ביותר באירופה, האוקיינוס האטלנטי וההרים הגבוהים באירופה. ואמנם התכנסנו כאן כדי לדסקס בנושאי נדלן מניב בפורטוגל, אבל אי אפשר לדבר על רכישת נכס בפורטוגל מבלי לדבר על המדינה עצמה. הנה קצת רקע ומידע כללי.

קצת רקע ומידע על פורטוגל 

עם אוכלוסייה של כמעט 11 מיליון תושבים ואזורים מאוד מגוונים מבחינה סוציו-אקונומית וגאוגרפית, פורטוגל מהווה לא רק את היעד המושלם לחופשה, אלא גם להשקעות נדל”ן. לא פלא שאנשים מחפשים אחר נדלן מניב בפורטוגל, כי פורטוגל היא אחת המדינות העתיקות ביותר באירופה, ובימינו היא חברה באיחוד האירופי. רבים מהישראלים זכאים לקבל דרכון פורטוגלי, מה שאומר שרבים ממשקיעי הנדל"ן הישראלים בפורטוגל הם אזרחי האיחוד האירופאי. 

השפה הפורטוגזית מדוברת בפורטוגל עוד מלפני התקופה הרומית, כאשר בירת פורטוגל, ליסבון, זכתה בתואר אחת הערים הרומנטיות בעולם. מסביב לפורטוגל קיימים האיים האזוריים, ביניהם תמצאו את ארכיפלג, השוכנים בצפון האוקיינוס האטלנטי, ליד פורטוגל. 

מדוע פורטוגל מהווה יעד תיירותי כה נחשק? 

למדינה הזו יש היסטוריה ארוכה שתחילתה בתקופה הפרה-היסטורית. זו הייתה אחת המדינות המוקדמות באירופה שהחלה להתיישב בחלקים אחרים של אירופה בניסיון להפיץ את הנצרות בכל רחבי הארץ. לפיכך, תיירים רבים מרחבי העולם נמשכים לפורטוגל עקב הרקע ההיסטורי העתיק כל כך שלה. 

בעבר, זו הייתה המדינה החזקה ביותר באירופה, וזה בגלל האימפריה הימית הגדולה שלה שעסקה בייצוא של חומרי גלם מתעשיות רבות לרוב חלקי אירופה. האימפריה הפורטוגלית השתרעה בעבר מאפריקה ועד אסיה, כאשר פורטוגל היא מדינה עשירה בתרבות וביופי טבעי. למדינה נוף מגוון עם נופים שונים, מפסגות ההרים המושלגות ועד ליערות הירוקים והמוריקים. ומה לגבי נדלן מניב בפורטוגל? המשיכו לקרוא. 

מדוע פורטוגל מהווה יעד נחשק עבור השקעות נדל"ן? 

למרות המשברים הכלכליים באירופה בעשור האחרון, שוק הנדל"ן הפורטוגלי נמצא בעלייה מתמדת בשנים האחרונות. כלכלת המדינה צומחת ומחירי הבתים עולים יחד איתה, אבל זה לא אומר שכבר אי אפשר למצוא השקעות נדל"ן בפורטוגל. ההיפך הוא הנכון, כאשר עיר הבירה של המדינה, ליסבון, עדיין זולה יחסית ויש בה שפע של הזדמנויות להשקעה בנדל"ן.

באופן כללי, פורטוגל מציעה שילוב של מיסים נמוכים, חינוך באיכות גבוהה ושיעורי פשיעה נמוכים. גורמים אלו הופכים אותה ליעד אטרקטיבי עבור אנשים המעוניינים להשקיע בנדל"ן. בתוך כך, נדלן מניב בפורטוגל מבוקש גם כי מיקומה של פורטוגל באירופה, קרוב לספרד וצרפת. זו אחת הסיבות הגדולות לכך שהיא מהווה יעד נחשק להשקעות נדל"ן.

קראו עוד: דירות למכירה בפורטוגל

נתונים כלכליים ונתוני נדל"ן על פורטוגל 

אם אתם מעוניינים לדעת מה המחיר הממוצע למ"ר של דירה בפורטוגל, בעיר הבירה, ליסבון, תשלמו כ- 3,410 אירו בממוצע. בעיר פורטו, רכישת נדלן מניב בפורטוגל תעלה לכם כ-2,347 אירו בממוצע למטר רבוע. זאת, בזמן שדמי שכירות חודשיים ממוצעים יעמדו על ממוצע של כ-550 – 1,250 אירו בליסבון ובפורטו. 

מס רכישה של דירה או בית קרקע בפורטוגל עומד על 0.3% – 0.8%, אבל בערים הגדולות המדינה מחוקקת מס מקסימלי של 0.5% בלבד. ידוע כי פורטוגל היא מדינה אשר מעודדת השקעות נדל"ן על ידי משקיעים זרים, ולכן היא קבעה גובה המס על רווחי הון העומד על 28% בלבד. נתונים אלו מובילים משקיעים זרים להנות מתשואה ממוצעת על נכס להשקעה של כ-6% – 9% בשנה. 

האזורים הכי אידיאליים בפורטוגל עבור השקעות נדל"ן

באופן כללי, האזורים האידיאליים ביותר בפורטוגל להשקעות נדל"ן כוללים את אלגרבה, ליסבון, פורטו ועמק הדורו. אלגרבה, למשל, היא יעד תיירותי עם גיוון ענק של יופי טבעי ופראי, חופים יפהפיים, נכסים להשקעה בפורטוגל על החוף ועוד. האזור הזה ידוע גם בהיסטוריה העשירה ובתרבותו העתיקה כל כך, מה שמושך מיליוני תיירים בכל שנה מכל קצוות העולם. 

העיר ליסבון היא בירת פורטוגל, ויש בה המון ממה שקורה במדינה הזאת מבחינת תרבות, אוכל ובידור, אטרקציות לתיירים, חיי לילה ועוד. כמו כן, פורטו היא העיר השלישית בגודלה בפורטוגל עם מספר עצום של תיירים המבקרים בה מדי שנה. ובנוסף, עמק הדורו ידוע בייצור היין שלו וביקבים המקומיים האותנטיים, המרחבים הירוקים ועוד, מה שהופך אותו למקום אידיאלי להשקעות נדל"ן. אם חיפשתם נדלן מניב בפורטוגל, אלו האזורים שהיינו ממליצים לכם להתמקד בהם. 

עוד אזורים פופולאריים בפורטוגל להשקעות נדל"ן

בנוסף למה שציינו עד כה, אנחנו ממליצים לבדוק גם לגבי השקעות נדל"ן בפורטוגל באזורים כמו צפון פורטוגל. אזור זה פופולרי מאוד בשל קרבתו לעיר הבירה ליסבון, ושם תוכלו למצוא נדלן מניב בפורטוגל עם תשואות רווח יחסית גבוהות. 

כמו כן, אנחנו ממליצים לבדוק את אזור סנטרו. אזור זה זול יותר מאשר אזורים אחרים בפורטוגל, ושם ניתן למצוא נכסים עם ערך היסטורי רב. אזור זה ידוע בשל אטרקציות היסטוריות ותרבותיות כמו החורבות הרומיות של אוגוסטה אמריטה. בפועל, זה אומר שניתן למצוא באזור הזה בתים בבנייה אותנטית רומית. אם חלמתם על בית מסורתי באירופה עם בנייה אשר מזוהה עם זמנים עתיקים יותר, זה המקום לחפש בו. 

ולבסוף, אנחנו ממליצים לבדוק לגבי נדלן מניב בפורטוגל באזורים סביב אלנטחו.  אלנטחו הוא אזור אשר ידוע בהיסטוריה ובתרבות העשירה שלו, מה שהופך אותו ליעד חובה למטיילים בדרכם בפורטוגל. אזורים אלו מאוד תיירותיים, כך שרכישת נכס באזורים אלו עשויה להיות צעד נכון.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר כבר היום

המרכז לנדל"ן בפורטוגל

כאן תמצאו מיטב אפיקי ההשקעה בתחום הנדל"ן, פרויקטים ונכסים מסוגים שונים באזורי הביקוש המובילים בכל רחבי פורטוגל. תוכלו לעיין במגוון רחב של נתונים, מדריכים ומאמרים חדשותיים למשקיעים ולרוכשים. המידע מתעדכן באופן שוטף, מוצג בשקיפות מלאה ובצורה נוחה ויסייע לכם לאתר את הנכס המתאים ביותר עבורכם.

תוכן עניינים