משרד עו"ד יוזוק מלכין ושות'

רבים מאיתנו מעוניינים להוזיל את רכישת המקרקעין באמצעות פרויקטים כמו תמ"א 38, פינוי ובינוי ולקבל ייעוץ בכל הנוגע לליקויי בנייה ומיסוי. על מנת להוזיל עלויות ולקבל ייעוץ מקצועי יש לפנות למשרד עורך דין העוסק בתחום כמו יוזוק מלכין ושו"ת. המאמר יפרט כיצד עורך דין מומחה יסייע לכם.

באילו דינים עוסק עו"ד בתחום המקרקעין?

באופן כללי עורך דין מקרקעין בראשון לציון מייעץ בכל הנוגע לדירות חדשות הנקנות מקבלנים או דירות הנרכשות ביד שנייה. עורך הדין מנסח את חוזה הרכישה, מעניק ייעוץ לקבוצות רכישה, מייצג בתביעות משפטיות, בערעורים, הפרות חוזי מכר או איחור במסירת הנכס, התחדשות עירונית, תמ"א 38, מיסוי, הליכי הפקעה, ליקויי בנייה וכד'.

תמ"א 38

תמ"א 38 פירושה תכנית מתאר ארצית שמספרה 38. על פי החוק כל המבנים שנבנו לפני ינואר 1980 ולא עומדים בתקן של עמידות בפני רעידות אדמה, זכאים להתחדשות עירונית. כלומר, הריסת המבנה ובנייה חדשה שתעלה את ערך הדירות ותספק תמריץ ליזמים או חיזוק המבנה ותוספות בנייה. לפרויקט מסוג זה מומלץ לגשת באמצעות עורך דין תמ"א 38 שמכיר את התחום על בוריו מאחר ויש לקבל אישורים של וועדות מקומיות לתוספות בנייה ולעמוד על הזכויות. למשל, הריסת הבניין מחייבת קבלת דירה חדשה ששטחה גדול יותר מהדירה הקודמת בתוספת ממ"ד וכמו כן ישנה משמעות כלכלית לקומה בה נמצאת הדירה החדשה.

פינוי בינוי

פינוי בינוי היא יוזמה של המדינה עוד משנת 1998 שבאה לפתור את המחסור בשטחים לבנייה בערים גדולות. ההתחדשות באה לידי ביטוי בבנייה לגובה לאחר הריסת המבנה הישן. בבנייה מכניסים תשתיות חדשות, תוספת ממ"ד ומגדילים את שטחן של הדירות בתוספות כמו מרפסות שמש וכד', כך שערך הדירה עולה. לעומת פרויקטים של תמ"א 38 העוסקים בהריסת מבנים אינדיבידואלים, פינוי בינוי עוסק במספר בניינים ומשלב מבנים ציבוריים באזור כגון פארקים, בתי כנסת, גני ילדים ועוד. על מנת לעבור את התהליך בצורה הטובה ביותר ולעמוד על הזכויות של הרוכשים מומלץ לקבל ייעוץ של עורך דין פינוי בינוי.

רכישת דירה שנייה או דירה חדשה

בכל הקשור לרכישת דירה בין אם מיד שניה ובין אם מקבלן, חשוב לדעת את תקנות המס המחייבות במיסים כגון מס שבח, מס השבחה, מס רכישה, הגשת שומה וכיוצא בזה. לפני שמתחילים בתהליך של רכישת דירה מומלץ לקבל ייעוץ של עורך דין מיסוי מקרקעין כדי לדעת למה לצפות במהלך העסקה.

מה עושים כשיש ליקויי בנייה בדירה?

רוכשי דירות חדשות מגלים לא פעם שבדירה שלהם ישנם ליקויים ופגמים בתשתיות, ביציבות, במבנה וכד'. התקלות הללו לא נלקחו בחשבון מאחר והקבלן התחייב למסור דירה ללא ליקויים. יחד עם זאת דברים כאלו קורים ולכן חשוב לפנות מייד עם גילוי הליקויים למשרד עורך דין ליקוי בניה כדי שילווה אתכם בתהליך התביעה. לייעוץ נוסף ניתן לפנות ליוזוק מלכין ושו"ת.

לפרטים נוספים השאירו פרטים

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

פרויקטים חמים נוספים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!