מה עושה בודק תוכנה?

בודק תוכנה אשר מבצע את העבודה שלו בצורה טובה חוסך לארגון שלו המון משאבים בכך שהוא בעצם יכול לאבחן המון תקלות פוטנציאליות אשר פגעו בקידום, המכירה וההצלחה של המוצר.

מעבר אל החיסכון הכספי שיש, הבדיקות האלה מונעות המון טעויות, תורמות אל השיפור של שביעות הרצון של קהל הלקוחות הרחב והן יכולות להעלות כמובן גם את הרווחיות של המוצר.

כל חברה מגדירה בעצם את הרמה של ההיררכיה אצלה, את כל התפקידים והאחריות אשר ניתן לבודק התוכנה בדרך כזאת או אחרת, אבל לרוב התהליך של העבודה מאוד מגוון אשר כולל, בין היתר, הגדרה של הפעילות של הבדיקה, תכנונים וביצועים על רקע פעילויות הבדיקה, הכנה מלאה של דוח סטטוס הפעילות, עדכון של המנהלים לגבי כל התקדמות בפעילויות הבדיקה, דיווח על כל מיני ליקויים.

מדובר באחריות גדולה מאוד אשר קשורה אל האפיון של ביצוע פעולות הבדיקה, תכנון של תסריטים, בחירה של כלי בדיקה לאורך השלבים של הפרויקט השונים, ביצוע בדיקות אחרי תיקון הפגמים ועוד כדומה.

שילוב בין הידני לאוטומט

כפי שאתם תלמדו במסגרת קורס בדיקת תוכנה, היום קיימים המון כלי בדיקה בשוק ובעצם עולם הבדיקות נחלק לבדיקות ידניות ולבדיקות בעלי כלים אוטומטיים אשר אמורים לקצר את הזמן ולשכלל את התהליכים של הבדיקות.

הידע אשר נדרש מאנשי ה – QA הוא בעצם שליטה מרבית גם בביצוע של הבדיקות הידניות וגם בביצוע כל הבדיקות האוטומטיות. ככה למשל, קיימים המון כלים לביצוע והערכה של התוכנה בדרך למציאת כל השגיאות הטכניות והבטחת תוכנה "נקייה" נטולת באגים לרבות האבטחה, התאימות והתקנה, כמו בדיקות שונות של רגרסיה, פונקציונאליות, מערכות, שימושיות ועוד כדומה.

איך מגיעים אל התפקיד הזה?

בשביל לאייש משרה של בודק תוכנה, בעצם נדרש ידע מאוד מקיף בביצוע כל הבדיקות, ניתוח של התוצאות ודיווח מקיף על כלל הבדיקות בעזרת מסמכי בדיקה מאוד מסודרים.

בין התנאים של התפקיד אפשר למצוא אלמנטים אשר קשורים אל הידע העדכני בתכנון של בדיקות התוכנה ומתודולוגיות הבדיקה יחד עם ידע מלא בתכנות והיכרות עם כל תקני האיכות.

מעבר אל המיומנויות הטכניות, מי שמתאים אל התפקיד הוא לרוב אדם בעל כישורים שהם אנליטיים, כישורים ארגוניים ובעל כישורי תקשורת מאוד מפותחים. היתרון הבולט הוא בעצם זה שאפשר להשתלב בשלל תפקידים בהמון חברות מכמה תעשיות שונות מהייטק דרך הפיננסים ועד לכל מיני מוסדות ציבור.

עתיד המקצוע

מקצוע בודק תוכנה הוא חלק מאוד אינטגרלי בעולם הפיתוח תוכנה. כותבים תוכנה כמעט בכל חלק בחיים שלנו, כמו, אתרי אינטרנט שונים, אפליקציות אשר קשורות אל הסמארטפון, תוכנות לרכבים אוטומטיים או טייס אוטומטי, שעונים חכמים ואפילו משחקי מחשב. כל אלה הן רק חלק קטן מכל סוגי התוכנות אשר יש היום וכמובן חלק מכל סוגי התוכנות אשר עתידות להיכתב עוד ועוד בכל השנים הבאות, ובגלל זה תמיד יהיה ביקוש ער מאוד למקצוע של בודקי התוכנה..

לפרטים נוספים השאירו פרטים

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

פרויקטים חמים נוספים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!