מה כדאי לבדוק כשעושים ביטוח משכנתא

רכישת דירה היא הרכישה החשובה ביותר שתעשו במהלך חייכם. עם זאת לאחר רכישת הדירה תמצאו את עצמכם מתחילים להוציא סכומי כסף רבים בעניינים שונים. אחת מההוצאות הראשונות מיד עם לקיחת המשכנתא תהיה לעשות ביטוח משכנתא. ביטוח משכנתא הוא ביטוח שנועד להבטיח כי הבנק יקבל את כספו, לא משנה מה בדיוק יקרה. הרי מדובר על מאות אלפי שקלים, סכום שהאחריות להחזיר אותו תהיה עליכם. אך מה אתם צריכים לבדוק כאשר עומדים לקחת ביטוח משכנתא? הכנו לכם כמה דגשים חשובים שחובה לבחון אותם.

 

מחיר ביטוח המשכנתא

הדבר הראשון שיעסיק אתכם באופן טבעי יהיה המחיר החודשי שאותו תשלמו על הביטוח. מדובר על כמה עשרות או כמה מאות שקלים, לא מדובר על סכום משמעותי כל כך. עם זאת הביטוח אמור להתפרס על פני שנים רבות, כך שבשכלול כולל מדובר על הוצאה משמעותית. תרצו לדעת כי אתם מביאים את עצמכם למצב שבו לא יהיה לכם חור בכיס. שלצד ההחזר של ביטוח המשכנתא תוכלו לעמוד בכל ההוצאות האחרות שקיימות. המחיר הנמוך לא בהכרח יהיה המחיר הטוב ביותר – קחו זאת לתשומת ליבכם. 

 

הכיסויים שאותם מספק הביטוח

מעבר למחיר יהיה עליכם לוודא כי הביטוח מכסה אתכם מכף רגל ועד ראש. כל ביטוח משכנתא הוא שונה, לכל חברת ביטוח יכולות להיות ההסתייגות שלה. מה שאומר שיהיה עליכם לבחון לעומק מה כל חברת ביטוח נותנת לכם. לא תרצו למצוא את עצמכם במצב שבו אתם חושבים שתקבלו משהו אחד ובפועל יקרה משהו אחר. על ידי בדיקה קצרה תוכלו להפוך את כל סימני השאלה לסימני קריאה. לא תגיעו למצב שבו בעת הפעלת הביטוח תגלו אותיות קטנות שאותן לא הכרתם.

 

עלויות ביטול הפוליסה

ביטוח משכנתא השוואה נועדה בין היתר כדי להכין את עצמכם לכל תרחיש. תרחיש שחובה לקחת אותו בחשבון הוא תרחיש שבו תרצו לבטל את הפוליסה. בין אם בגלל שאינכם זקוקים לה עוד, בין אם בגלל שהחלטתם לרכוש ביטוח אחר. תרצו להבין כמה יהיה עליכם לשלם, אם בכלל, על ביטוח הפוליסה לפני תקופת הסיום. נזכיר כי ביטוח משכנתא נפרס לאורך כל תקופת המשכנתא מה שאומר שהוא לא הולך להסתיים בקרוב.

 

המוניטין של חברת הביטוח

בסוף אתם סומכים כאן על חברת הביטוח שתיכנס מתחת לאלונקה בעת הצורך. יש כל מיני סיבות שונות שיכולות להביא את חברת הביטוח למצב שבו היא נדרשת לשלם את סכום המשכנתא. מבחינתכם תרצו להיות בטוחים כי המוניטין של חברת הביטוח יהיה מספיק טוב. כך לא תביאו אתכם למצב שבו אתם מרגישים כי בזמן האמת לא יהיה לכם אל מי לפנות. רוצים לקבל עוד מידע על משכנתא ועל עסקאות נדל"ן? לאתר החברה – mynadlan לחצו כאן.

לפרטים נוספים השאירו פרטים

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

פרויקטים חמים נוספים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!