מהם היתרונות של בנקאות אונליין?

המהפכה הדיגיטלית שמציפה את העולם, לא דילגה על עולם הבנקאות, וניתן להגיד ששני הצדדים מרוויחים: גם הגופים הפיננסיים וחשוב מכך – אתם.

זה הזמן לנצל את רפורמת מעבר בנק בקליק של בנק ישראל, לנהל את הכספים שלכם באתרים ובאפליקציות, להעביר כספים בקלות לאנשים אחרים ולבתי עסק, לקבל הלוואה בכמה לחיצות ולהנות מכל שאר היתרונות של בנקאות אונליין.

 

הוראות קבע להסדרת התשלומים השונים

יש לכם הוצאות קבועות, שחוזרות על עצמן בכל חודש? גופים שאתם משלמים להם תשלום חודשי תמורת ביטוח, ארנונה, חשמל, קרן השתלמות וכו'? כנראה שכן, ועד לא מזמן היה קל להסתבך עם כל זה.

כיום, באמצעות תהליך קצר באתר של הבנק שלכם, אתם יכולים בקלות להסדיר את התשלומים הללו, ולהפסיק לחשוש שתפחדו לשלם. אתם רק צריכים להגדיר מקבלי תשלום, ולבחור באחת משתי אפשרויות:

  • קביעת תשלום אוטומטי חוזר באותו סכום בכל חודש.
  • מתן הרשאה לחייב את חשבונכם בסכום חודשי משתנה.

 

העברת כסף בין חשבונות

הכלים הדיגיטליים מאפשרים גם תשלום הוצאות מזדמנות. קיימת כיום תחרות גדולה בתחום של אפליקציות התשלומים, ואתם יכולים לבחור באפליקציה של הבנק שלכם או אחת אחרת, בהתאם להעדפות שלכם.

העברת הכסף מתבצעת בקלות ובמהירות. אם אתם מעבירים כסף בין חשבונות שמנוהלים באותו הבנק, ההעברה אמורה לעבור באותו היום. אם אתה מעבירים כסף לחשבון בבנק אחר, זה עשוי לקחת עד שלושה ימים.

זה שימושי לא רק להעברת כסף לאחרים, אלא גם לניהול החשבונות השונים שלכם. אפשר להעביר כסף בין חשבון העובר ושב לבין חסכונות, למשל.

 

ניהול הוצאות וחיסכון

זה אולי היתרון המשמעותי ביותר של בנקאות דיגיטלית: אתם מקבלים הרבה מאוד נתונים שבעבר היו פחות זמינים, וגם כלים מצוינים לנתח אותם. הידע הזה שווה כוח, ומאפשר לכם לנהל את הכספים שלכם בצורה הרבה יותר מושכלת ונכונה.

אתם יכולים, מכל מקום ובכל זמן, לצפות בהיסטוריית החשבון והעסקאות שלכם, לבצע השוואות לחודשים קודמים, לעקוב אחר חסכונות והוצאות ולדעת תמיד בדיוק מה המצב הכספי שלכם.

יש אפילו אפשרות לסנכרן אפליקציות מתקדמות לניהול תקציבים, עם חשבון הבנק המקוון שלכם. זה יקל עליכם לעמוד ביעדי התקציב שלכם, אבל אפליקציות אלה עולות כסף ולא כולם מרגישים איתן בנוח.

אם יש לכם בן/ת זוג או שותף/ה שאתם חולקים איתם חשבונות בנק וכרטיסי אשראי, אולי תרצו לחפש אפליקציה שתאפשר לכם לסנכרן בקלות את המידע ביניכם.

 

בנק בטלפון שלכם עם אפליקציה ידידותית

כבר נגענו בזה, אבל חשוב להדגיש את היכולת הזו שנפתחה בשנים האחרונות בפני אנשים, לבצע פעולות בנקאיות פשוטות בלי לצאת מהבית. אפליקציות בנקאיות מאפשרות ביצוע מגוון פעולות מהספה שלכם, בכל שעה ביום ובלילה.

האפליקציות ידידותיות מאוד, מציעות ממשק נוח לתפעול ולהבנה וניווט פשוט בין המסכים השונים. רגע לפני שאתם יוצאים לקניות או רוכשים ברשת, אתם יכולים לבדוק את החשבונות שלכם ולוודא שאתם לא חורגים מהתקציב החודשי.

אפשר להפקיד צ'קים באמצעות המצלמה של הטלפון, לבדוק שערים של מטבעות שונים באמצעות מחשבון עדכני ומהיר, לעקוב אחר בקשות משכנתא או אחרות שהגשתם, לקבל מידע בזמן אמת על שוק ההון ועוד.

רק טיפ קטן: תוודאו שאתם משתמשים באפליקציה של הבנק שלכם ברשת מאובטחת. כדי להימנע מגניבת מידע רגיש, לעולם אל תיגש אליו באמצעות Wi-Fi ציבורי.

 

קבלת הלוואה ברגע

יכול מאוד להיות שלקיחת הלוואה, היא הפעולה שהכי קל לבצע היום, בהשוואה לימים של בנקאות בסניפים פיזיים. אתם יכולים להיכנס לאתר או לאפליקציה, להשתמש במחשבון הלוואה שמציג נתונים שימושיים ולקבל בתוך שניות ספורות הצעה להלוואה.

אם תסכימו להצעה, הכסף יעבור לחשבון שלכם ממש בתוך מספר ימים, ללא צורך בערבונות, אישורים וחתימות.

שימו לב: למרות שזה קל, אין להקל ראש בלקיחת הלוואה. תבדקו מראש את כל האפשרויות שלכם, תבצעו את החישובים בהתאם למצבכם ותהיו בטוחים שיכולת ההחזר שלכם מספיקה. הלוואות יכולות מאוד לעזור, אבל רק אם לוקחים אותן בזמן המתאים ובצורה נבונה.

 

טיפ לסיום

בנקאות מקוונת בטוחה כל עוד אתם זהירים. כבר הזכרנו שאסור לגשת לחשבון שלכם במחשב ציבורי או wifi ציבורי, אבל זה לא מספיק. תשתמשו בסיסמה ייחודית שקשה לנחש, ותשקלו ליישם אימות דו-שלבי שיקשה על פריצה.

לפרטים נוספים השאירו פרטים

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

פרויקטים חמים נוספים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!