לימודי פיזיותרפיה או לימודי סיעוד

אם הגעתם לשאלה הניצבת בכותרת, לימודי פיזיותרפיה או לימודי סיעוד, מצבכם טוב, ואתם כנראה אנשים בעלי רצון עז להיות בעולם הטיפול ולעזור לאנשים. מדובר בשני מקצועות תובעניים מאוד, אך גם מספקים מאוד ומעניינים מאוד. אז למי כדאי ללמוד סיעוד, ולמי פיזיותרפיה? כל התשובות לפניכם.

 

מה זה אומר לימודי סיעוד?

כולנו מכירים את האחים והאחיות בבית החולים, אלו המסייעים לרופאים בחדר הניתוח, או אלו שמגישים עזרה ראשונה בחדרי מיון. אלו שלוקחים מדדים רפואיים בוקר וערב, ואלו שנותנים עצה טובה, או  פשוט אוזן קשבת בשעות קשות. לימודי הסיעוד כוללים גם התנסות פיזית במחלקות, התנסות מאוד משמעותית, וגם הכשרות רפואיות תיאורתיות, וסדנאות טיפול נפשי בחולים.

 

אז למי לימודי סיעוד רלוונטיים?

כולנו יודעים שבחירה במקום לימודים היא בחירה במקור פרנסה. לימודי סיעוד אולי מתגמלים מבחינת המשכורת, שהיא סבירה סך הכול. אך אם ברצונכם להתעשר, כדאי לכם לבחור מקצוע אחר. מדובר במקצוע לאנשים שאוהבים את עולם הטיפול ושמחים תמיד לעזור לאחרים. עבודה תובענית בשעות מורכבות, במשמרות לעיתים, אך הסיפוק שעולה בסיום המשמרת, הוא גדול לאין שעור. מדובר בעבודה טיפולית פיזית, לצד עבודה נפשית עם חולים ובני משפחותיהם, וההתמודדויות לא קלות אף פעם.

 

מה זה אומר לימודי פיזיותרפיה?

בלימודי פיזיותרפיה המטרה בסוף היא הכשרת מטפלים ומשקמים לאנשים שמתאוששים מניתוחים או פגיעות שונות. המטפל מאבחן את סוג הפגיעה, ועל ידי הכרת המטופל, המגבלות שלו והטיפול המתאים עבורו, קובע את סוג הטיפול. כאשר סוגי הטיפולים נעים בין סדרת תנועות לחיזוק השרירים, לימוד יצירת גירויים במערכת העצבים, ושימוש ביכולות ריפוי טבעיות של הגוף עצמו.

 

למי מתאימים לימודי הפיזיותרפיה?

גם תחום זה מיועד לאוהבי הטיפול והעזרה לאנשים, אך גם לאנשים שרוצים להרחיב את הכשרתם וידיעותיהם למגוון תחומים, החל מבריאות הגוף, מדע, ועד לימודי התמודדות נפשית עם מטופל, לצד האימונים הפיזיים. העיסוק בתחום דורש גם יכולות גופניות יחסית גבוהות, וגם חוסן מנטלי, שיסייע לעזור לאנשים. בסוף, החשיבות הגדולה של אלו שרוצים ללמוד את המקצוע, זה מידת רצונם לעזור לאנשים, כי זה מהות התפקיד והטיפול.

 

אז מה, לימודי סיעוד או פיזיותרפיה?

בסוף, שניהם מקצועות מעולם הטיפול, ובשניהם כל אדם שרוצה, ושואף גבוה, יוכל לבטא את עצמו ואת כישרונותיו. אפשר להגיד שלימודי פיזיותרפיה מתאימים לאנשים שרוצים יותר את ההיבט הטיפולי הפיזי, הגופני. ואילו אלו המתעניינים בלימודי סיעוד, יאהבו יותר את הצד הרפואי והעזרה לחולים, לאו דווקא במגע וטיפול פיזי, אלא באופן כללי.

לסיכום, שני המקצועות הם מקצועות דורשים ותובעניים, אך אם אתם בעלי רצון ויכולת לעזור, ושמחים באינטראקציות חברתיות, אתם כנראה עומדים בקריטריונים לשני המקצועות. השאלה העומדת לפניכם כרגע היא איזה היבט בטיפול חשוב לכם יותר, האימון הגופני, הפיזי יותר, או הסיוע הרפואי, במגוון התחומים. בהצלחה.

לפרטים נוספים השאירו פרטים

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

פרויקטים חמים נוספים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!