כמה מרוויח שמאי מקרקעין?

אנשים שרוצים לעבוד במקצוע רווחי ויציב שיש לו הרבה ביקוש בשוק העבודה יכולים למצוא עצמם מתלבטים האם ללמוד שמאות מקרקעין. מדובר על אחד מהמקצועות הוותיקים, הייחודיים והרווחיים ביותר בתחום הנדל"ן שנחשב למקצוע יציב תעסוקתית. אז כמה מרוויח שמאי מקרקעין מיד אחרי הלימודים ואילו אפשרויות תעסוקה עומדות בפניו? כל המידע שחייבים לדעת לפני שיוצאים לדרך בכתבה זו.

קצת על שמאות מקרקעין ואפשרויות התעסוקה לאחר הלימודים

תפקידו של שמאי המקרקעין הוא להעריך שווי של נכסים במקרים שונים, כמו למשל רכישת דירת מגורים. כשמבצעים כל סוג של עסקת נדל"ן, שמאי המקרקעין מספק למעשה שירות משלים לעורכי הדין. הוא יכול להאיר נקודות מסוימות שישפיעו על מחיר הנכס ועל ההיתכנות הכלכלית שלו ומכאן תפקידו משמעותי כל כך. לא אחת שמאי מקרקעין מוצא ליקויים שמובילים לחשיפת ערכו האמיתי של הנכס והוא אמון גם על בחינת היתכנות לפני פרויקטים גדולים, למשל של התחדשות עירונית.

לאחר הלימודים ומעבר הבחינות, שמאי מקרקעין יכול להירשם בפנקס השמאים ולהתחיל לעבוד או במסגרת פרטית או כשכיר. אפשרויות התעסוקה רבות, ניתן לעבוד אצל חברות פרטיות לבנייה, בבנקים, במשרדי ממשלה ובחברות ביטוח, במשרדי מהנדסים פרטיים או של הרשויות המקומיות ובחברות כלכליות. הביקוש עבור שמאי מקרקעין מקצועיים גדול, וניתן גם לפתוח משרד עצמאי וליהנות מעצמאות כלכלית מוחלט וגם חופש עשייה.

אז כמה מרוויח שמאי מקרקעין?

אם לדבר תכלס, לכל שמאי מקרקעין שכר שונה בהתאם להיותו שכיר או עצמאי. משכורת של שמאי מקרקעין שכיר יכולה להגיע ל-20,000 ש" לחודש. כדאי גם להכיר את הסכומים ששמאים גובים באופן פרטי כדי להבין שמשתלם ביותר להיות שמאי מקרקעין במשרד פרטי, בהרבה פחות שעות ועם המון אפשרויות תעסוקה, גם בגופים מקצועיים גדולים בתור תגבור. הערכת שווי של דירה יכולה להיות בין 2,000 ל-5,000 שקלים, המחיר תלוי כמובן בדירה עצמה ובגודלה. כאשר מבצעים הערכת שווי קרקע לבנייה של בניין מגורים הסכומים גדולים עוד יותר ועומדים על בין 6,000 ל-15,000 ₪. ישנן אפשרויות שונות של הערכת נכסים, למשל הערכת שווי נכס מסחרי יכולה להתחיל סביב ה-20,000 ₪ כך שפוטנציאל ההשתכרות במקצוע גבוה.

ותק שווה כסף במקצוע

אמנם שמאי מקרקעין מתחיל יכול להרוויח סכום לא מבוטל של כסף לחודש בין אם הוא עצמאי ובין אם הוא שכיר, וכדאי לדעת שבמקצוע זה כמו במקצועות משיקים דומים הוותק הנו משמעותי ביותר לפוטנציאל ההשתכרות. ככל ששמאי מקרקעין ותיק, מנוסה ומוכר יותר על ידי הגופים השונים, כך סביר שהכנסותיו יעלו לאורך השנים. עם השנים שמאים למדים על השוק, כיצד לגשת למכרזים משתלמים, כיצד לבצע תפקידים עבור בתי המשפט, כיצד לייצג את רשויות המס וכיצד לעבוד מול קבלנים ויזמים שונים בתחום הנדל"ן.

לסיכום, שכר שמאי מקרקעין יכול להיות גבוה במיוחד ואפשרויות התעסוקה רבות. מסיבה זו לימודי שמאות מקרקעין מבוקשים במיוחד בשנים האחרונות ורבים בוחרים בתחום מתוך הבנת פוטנציאל ההשתכרות בו.

לפרטים נוספים השאירו פרטים

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

פרויקטים חמים נוספים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!