חכם משכנתאות מסבירים: איך נוטלים משכנתא לרכישת נכס בחו"ל?

רכישת נכס בחו"ל היא השקעה גדולה הדורשת תכנון קפדני, ובפרט בחירת המשכנתא הנכונה. משכנתא לרכישת נכס בחו"ל היא הלוואה המיועדת לאנשים המבקשים לרכוש נכס במדינה זרה. כיוון שקיים מגוון גדול של אפשרויות זמינות, חשוב להבין את התנאים של כל סוג של משכנתא כדי להחליט החלטה מושכלת ולהבטיח תהליך קנייה משתלם. במאמר שלפניכם תוכלו לקרוא על כל ההיבטים החשובים שחשוב להביא בחשבון בעת רכישת נכס בחו"ל.

מיהם הגופים המאפשרים לקחת משכנתא לצורך קניית נכס בחו"ל?

  • בנקים בישראל – הבנקים בישראל מאפשרים לקיחת משכנתא לצורך רכישת דירה בחו"ל בתמורה לשעבוד דירה בארץ שברשותכם.
  • גופים חוץ בנקאיים – חברות מימון כמו חברות האשראי יצרו אופציות נוספות ללקיחת הלוואה למשכנתא והגבירו את התחרות בין הגופים. לקיחת משכנתא דרך גוף חוץ בנקאי נערכת בתהליך דומה לזה שנערך בבנקים, אך הבירוקרטיה מעט שונה.
  • בנקים בחו"ל – יש אפשרות לקבל משכנתא בבנק של המדינה שבה אתם מעוניינים לרכוש נכס, בהתאם לתקנות ולחוקים של אותה המדינה. בנקים במדינות כמו אירלנד, בריטניה וגרמניה מאפשרות ללקוחות לקחת משכנתא בתנאים ובהגבלות מסוימים.

חשוב לציין כי בעת לקיחת משכנתא לרכישת נכס בחו"ל כדאי להתייעץ עם חברה לייעוץ משכנתאות, כמו חברת חכם משכנתאות, שתבדוק איתכם ובשבילכם את כל האופציות לבחירת הגוף האמין והמשתלם ביותר שתוכלו לקבל ממנו משכנתא.

מהו גובה המימון המקסימלי של משכנתא לרכישת דירה בחו"ל?

הגובה של מימון המשכנתא משתנה בהתאם למדינה שבה בחרתם לקחת את המשכנתא. הבנק הישראלי נותן משכנתא לרכישת דירה בחו"ל בגובה מקסימלי של 50% מערך הנכס בישראל. לעומת זאת, לקיחת משכנתא מבנק חוץ מחייבת פתיחת חשבון בנק מקומי והפקדת סכום באחוז מסוים מערכו הכולל של הנכס, ונותנת הלוואה בגובה של 40%-60% ממחיר הנכס. כדי למצוא את גובה המימון המשתלם ביותר בשבילכם, כדאי להתייעץ עם חברת חכם משכנתאות, המומחית בייעוץ בחירת משכנתא בתנאים הנוחים והמשתלמים ביותר.

סוגי משכנתאות לצורך רכישת דירה בחו"ל

יש שני סוגים עיקריים של סוגי משכנתא שאפשר לקחת לשם רכישת דירה בחו"ל:

  1. הלוואה התלויה במטבע חוץ – הלוואה שבמסגרתה המלווה מצמיד את המשכנתא לערך של מטבע חוץ, לרוב דולר או אירו, כך שההחזר החודשי על המשכנתא נקבע לפי השער של אותו מטבע. במסגרת הלוואה זו, ההחזרים החודשיים עלולים לעלות או לרדת בהתאם לתנודות של ערך המטבע.
  2. החזר משכנתא בגובה ההכנסה מנכס – יש אפשרות לקבוע שההחזר החודשי יהיה בהתאם להכנסה מהנכס שמתכננים לקנות, אם הוא נכס שמניב הכנסות.

עוד עניין חשוב המצטרף לסוג ההלוואה הוא ריבית האשראי למשכנתא. זוהי הריבית שהבנקים במדינה המלווה מציעים, ולפיה מחשבים את גובה המשכנתא ואת גובה ההחזרים החודשיים. גובה הריבית שונה בכל מדינה: נכון לשנת 2022, בקפריסין הריבית עומדת על 1.75%, ביוון 2.9% ובארה"ב 4.7%.

הוצאות נוספות בעת הליך רכישת נכס בחו"ל

ההוצאה על רכישת דירה בחו"ל אינה רק המשכנתא. יש עוד הוצאות שחשוב להביא בחשבון:

  • מיסים במדינה הזרה
  • הוצאות משפטיות כמו תשלומי אגרה או הסכם עם עורך דין
  • עלויות שיפוץ הנכס
  • עלויות ביקור בנכס הכוללות טיסות, הפסד ימי עבודה ושהות במדינה הזרה
  • דמי תרגום למסמכים רשמיים בעלי חתימת נוטריון

לסיכום

בעת בחירת נכס להשקעה בחו"ל, הבטחת משכנתא משתלמת צריכה להיות בראש סדר העדיפויות, לצד הבאה בחשבון של אתגרים ושיקולים ייחודיים הכרוכים בקבלת משכנתא לרכישת נכס זר. כדי להבטיח עסקה מוצלחת מומלץ לקבל עזרה מחברה לייעוץ משכנתאות כמו חברת חכם משכנתאות, אשר מנוסה בייעוץ משכנתאות לנכסים ויכולה להדריך אתכם בתהליך. באמצעות בחינת התנאים, הריביות ואפשרויות ההחזר הזמינות, אפשר לבחור את המשכנתא המתאימה ביותר ליעדים הפיננסיים שלכם ולהגשים את החלום לרכישת נכס בחו"ל.

לפרטים נוספים השאירו פרטים

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

פרויקטים חמים נוספים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!