חיטוי צנרת לטופס 4

הדירה מוכנה ואתם רק זקוקים לטופס 4 בכדי להיכנס ולאכלס אותה? מן הסתם, אתם מכירים את כל השלבים שיהיה עליכם לעבור על מנת לזכות באותו טופס מיוחל, ואולי אתם גם נדרשים לבצע חיטוי צנרת לטופס 4 כחלק מתנאי האישור של קבלת הטופס. במקרה כזה, חשוב שתבצעו את החיטוי בסיוע איש מקצוע מוסמך ומורשה, שיוכל לבצע את החיטוי ולספק לכם אישור חתום שאותו תוכלו להגיש לרשויות לצורך קבלת טופס 4.

מדוע נדרש חיטוי צנרת לטופס 4?

האמת היא, שלא בכל מקרה בו תזדקקו לטופס 4, תצטרכו גם לעבור את התהליך של חיטוי הצנרת. חיטוי כזה אכן נדרש, אך לרוב הוא מבוצע על ידי קבלן הביצוע. החיטוי נועד לוודא שלפני תחילת השימוש בצנרת המבנה החדש, יוסר כל חשש מקיומו של זיהום בתוך מערכות המים של המבנה. כאמור, פרוצדורה זו נמצאת באחריותו של הקבלן המבצע. יחד עם זאת, ישנם מקרים בהם החיטוי לא בוצע כלל, או שלא קיים תיעוד לגבי ביצועו, ובמקרים אלה תפנה אליכם הרשות המקומית בדרישה לביצוע חיטוי צנרת לטופס 4 חייב להתבצע עם חברה מנוסה בביצוע חיטוי צנרת מים כמו חברת ימית חיטוי לאתר החברה לחץ כאן

אם זה אכן קורה, פנו אל הקבלן המבצע ובררו היכן עומדים הדברים מבחינתו, ואם לא תיוותר בידיכם כל ברירה, תוכלו להזמין את שירות החיטוי מגורם מקצועי, על מנת לזרז את קבלתו של טופס 4 וכניסתכם לדירה, ולדחות את ההתגוששות מול הקבלן למועד מאוחר יותר.

כיצד מבוצע החיטוי?

חיטוי צנרת לצורך טופס 4 מבוצע כמו כל תהליך חיטוי של צנרת. במסגרת זו, מבוצעת סגירה של מערכת המים ובידודה מהמערכות הציבוריות אליהן היא מחוברת. בהמשך לכך, מבוצעת בדיקה של צנרת המים על מנת לוודא שהיא אטומה וכי לא קיימים בה סדקים וחריצים שיכולים להוות נקודת כניסה לגורמים מזהמים. בשלב הבא מוזרם בצנרת חומר חיטוי מהסוג הנדרש ובמינון הנדרש למשך הזמן הנדרש, על מנת להבטיח כי כל מזהם שהיה בצנרת, אם היה, יסולק ממנה באופן סופי. בתום החיטוי מבוצעת שטיפה יסודית של הצנרת ולבסוף מבוצעת בדיקה של איכות המים על מנת לוודא כי לא נותרו שיירי זיהום ושיירי חומר חיטוי. תהליך זה חייב מן הסתם להתבצע על ידי גורם מסומך ומקצועי, שיודע כיצד לבצע אותו ויודע לעשות שימוש נכון בחומרי החיטוי הזמינים למשימה.

על מה צריך להקפיד?

כאשר מדובר על חיטוי צנרת לטופס 4 חשוב שתבדקו בדיוק האם ניתנו הוראות מיוחדות על ידי הרשות המקומית, והם ישנן דרישות מיוחדות שעליכם לעמוד בהן. בסופו של דבר יהיה עליכם להגיש לרשות אישור רשמי שהצנרת שלכם עברה חיטוי מקצועי, ובאישור הזה אתם רוצים שייכללו כל הצעדים שביקשה הרשות לבצע, במידה וביקשה צעדים כאלה מעבר לפרוצדורה הסטנדרטית של חיטוי צנרת לקראת קבלת טופס 4.

לפרטים נוספים השאירו פרטים

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

פרויקטים חמים נוספים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!