בין נדל"ן להייטק: על מרכזי ההייטק המובילים בעולם

את המונחים "בירת האופנה", "בירת הקולינריה" ו-"בירת התרבות העולמית" עליהן מתחרות לאורך השנים ערים מובילות רבות סביב הגלובוס אנחנו מכירים היטב, כאשר בשנים האחרונות גם בתחום ההיי-טק נוצרו כמה מועמדות ראויות בהחלט לתואר "בירת ההיי טק העולמית". מדינות וערים רבות בעולם כבר הבינו את הקשר העמוק והמתבקש שבין ביקושי נדל"ן ומשרות היי טק לנסיקת המדד הסוציואקונומי ולמיצוב העיר, וחותרות להקים בשטחן מרכזי הייטק גדולים שיובילו את העיר קדימה.

למרות הדיבורים השונים והשמועות על מגמות משבר ופיטורין בעולם ההיי טק בחודשים האחרונים, ניכר כי חברות ההיי טק הגדולות ממשיכות לחשוב בגדול על העתיד ושואפות כל העת להרחבת מרכזי פיתוח, גיוס כוח אדם איכותי ויצירת מערך הפועל בפריסה עולמית רחבה ככל הניתן. בעולם גלובלי בו אנו חיים, מהנדס מתל אביב יוכל להשוות בנקל את השכר והתנאים להם הוא זוכה לאלו של מקבילו בשנחאי או בניו יורק ובמקרים רבים גם לייצר את השינוי בהתאם. בענף ההיי טק, הלוקיישן של הארגון חשוב במיוחד הן להתפתחות ולהצלחה שלו והן למיתוג אליו שואפת החברה. חברות בינלאומיות מובילות מתמקמות במרכזי הייטק מובילים בערים בולטות בעולם כחלק מאסטרטגיה שיווקית. כך למשל בין מרכזי ההייטק המהווים מוקד משיכה לחברות החזקות בעולם כדאי לציין את:

  • "עמק הסיליקון" – בדרום מזרח סן-פרנסיסקו שבקליפורניה, שוכן מתחם החדשנות והתעשייה הגדול והמוביל בעולם, כמו גם הוותיק שבהם. אין חברת הייטק מבוססת ומוערכת בעולם שלא הניחה שם את רגלה, בין אם באמצעות הקמת מרכזי לקוחות ופיתוח ובין אם בהשכרת משרדים ונשיאת הכתובת היוקרתית. למעלה מאלף חברות קבעו שם את משכנן העיקרי והפכו את האזור כולו למתחם פורה של תעשייה, מסחר ונדל"ן יוקרתי.
  • בנגלור, הודו – מתחם ההייטק העצום בעיר בנגלור שבהודו נחשב לעמק הסיליקון ההודי ומושך אליה מאות חברות ענק בינלאומיות שנהנות מעלויות נדל"ן זולות במיוחד ביחס למדינות המערב, כמו גם ריבוי כוח אדם מקצועי ומוכשר מחד וזול מאידך. מעצמת המזרח ידעה לבסס את כוחה ולזהות את הקדמה הטכנולוגית שיטשטש את הגבולות הגאוגרפים ולייצר פתרונות של ממש לענף ההייטק, הטכנולוגיה והחדשנות.

 

  • טק-סיטי לונדון – הבחירה בעיר לונדון כבסיס להקמת מתחמי הייטק, נגעה לריכוז הגבוה של המוסדות האקדמיים המובילים אשר מייצרים ומספקים כוח אדם איכותי, נגישות מכל רחבי הישבת בזכות מערך רכבות יעילות ומהירות, כמו גם להיותה של לונדון בירה ממותגת ומובילה באירופה. מתחם "טק סיטי" הלונדוני הוא מתחם חדשני יחסית המתפרס על פני שטח עצום בן 64 קמ"ר ומהווה מוקד הייטק וצמיחה מקומית.

 

  • פארק מתם, חיפה – כידוע בתחום ההיי טק מדינת ישראל אינה נשארת מאחור ולצד מספר מתחמים במרכז הארץ, בולט לו במיוחד מתחם ההיי טק פארק מתם הממוקם בדרום חיפה למרגלות הכרמל, המהווה את ביתן של חברות מובילות בניהן גוגל, מייקרוסופט, אינטל, אפל, אלביט, פיליפס ואחרות. הפארק החיפאי, שמתרחב בימים אלו עם בניית פרויקט המשרדים החדש "מתם מזרח", מתאפיין בחדשנות עיצובית וכולל בין היתר גם מרחבים פתוחים, בתי קפה ומסעדות. מיקומו ביציאה מן העיר חיפה, בקרבה לערוצי תנועה ראשיים ומרכזיים וכן לתחנת רכבת, הופך אותו נגיש לעובדים מכל רחבי הארץ, הן בתחבורה ציבורית נוחה והן ברכב פרטי, הזוכה גם למתחם חניה מרווח.

 

לפרטים נוספים השאירו פרטים

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

פרויקטים חמים נוספים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!