בחירה בין השקעה בנדלן למגורים לבין נדלן מסחרי

השקעות נדל"ן בישראל או בחו"ל, נחשבות לאפיק סולידי ויציב. אולם בתוך האפיק הזה ניתן למצוא סוגים שונים של נכסים ונתיבי השקעה בעלי מאפיינים משלהם. לדוגמא ישנם משקיעים שהעדפה שלהם היא להשקיע אך ורק בנדלן למגורים. אחרים נוטים להעדיף אך ורק נדלן מסחרי. וישנם כאלה שמפזרים השקעה בשתי האפשרויות גם יחד. נסביר מה צריך להביא בחשבון כאשר מתלבטים בבחירה, בין השקעות נדלן למגורים לבין נדלן מהסוג המסחרי. 

  1. משך ההשכרה המועדף 

לפני הכל, כמובן בכל בחירה של נכס יש לבדוק היטב את המיקום, את התשואה הצפויה, תוכניות פיתוח סביבתי או השקעות ממשלתיות באזור וכן מאפייני שוכרים פוטנציאליים. אולם תמיד כדאי להגדיר לעצמכם מהו משך ההשכרה המועדף שבו אתם רוצים להתקשר בחוזה עם שוכרים. לרוב, השקעות נדלן מניב למגורים מתבססות על חוזים קצרי טווח (יחסית). לעומת זאת, אם משכירים נדלן מסחרי ועסקי כגון לדוגמא משרד רואי חשבון בתל אביב, הרי שיש אפשרות לחתום על חוזים ארוכי טווח בהרבה. לדבר זה כמה משמעויות. למשל, בחוזים קצרי טווח ניתן ליהנות מיותר גמישות על פי תנאי שוק משתנים, שכן אפשר לסיים חוזה ישן ולחתום על חוזה חדש לחלוטין. לעומת זאת, חוזי השכרה ארוכי טווח מאפשרים למשקיע פחות התעסקות עם שוכרים חדשים ושקט נפשי לאורך זמן. 

  1. רמת התשואה הצפויה 

לפני ביצוע השקעה כלשהי, כדאי להעריך ולברר לגבי צפי התשואה. ניתן להתרשם מהתשואה באזור הסמוך או מתשואה של נכסים דומים בשטחם או דומים במאפיינים אחרים. בהכללה, נדלן מסחרי מגלם תשואה גבוהה יותר ביחס לנדלן למגורים, אולם זה מותנה סביבה ואופי הנכס. יש להביא בחשבון גורמים מיוחדים, אפילו בלתי צפויים. לדוגמא, בתקופת הקורונה עסקים מסוימים נכנסו לקשיים, מה שהשפיע באופן ישיר על משקיעים שהפכנו השקעות רק לנדלן מסחרי. 

  1. סיכון, סיכוי ומה שביניהם

בימים כתיקונם, השקעה בנדלן מסחרי שנעשית בורה נכונה נחשבת לבטוחה ולמבטיחה. מדוע זה כך: חברות מסחריות ועסקים שמחפשים לשכור נכס יכולים להמציא אסמכתאות רשמיות שמעידות על יציבות פיננסית. חברה יציבה בעל תזרים מזומנים יציב, לא תסתבך כמעט לעולם עם אי תשלום שכר דירה לבעל הנכס. לעומת זאת, שוכרים פרטיים חדשים יותר קשה להעריך. אף פעם לא ניתן לצפות אפשרות של פיטורין של שוכר או בעיה אחרת. 

לכן, בהחלטה האם להשקיע ואז להשכיר נכס מסחרי או להשקיע בנדלן למגורים, שאלו את עצמכם אילו מן משקיעים אתם. האם אתם אוהבי סיכון או שאתם שונאי סיכון. הערה חשובה: כאשר מבצעים נכון השקעות נדלן, מדובר על אפיק סולידי ובטוח מטבעו. שלא כמו השקעות בורסה או השקעות אקזוטיות (כמו מטבעות קריפטוגרפיים), נכס לא יכול להימחק. מדובר על השקעה ריאלית (בניגוד להשקעות פיננסיות, שנחשבות ליותר מסוכנות).  

לפרטים נוספים השאירו פרטים

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

פרויקטים חמים נוספים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!