איך תדעו באיזו חברה כדאי לכם לעבוד?

כאשר אתם מחפשים עבודה, עליכם לחשוב לא רק האם אתם מתאימים לחברות אליהן אתם מתראיינים, אלא גם אילו חברות מתאימות לכם בתור עובדים.

כדי להעריך את מידת ההתאמה, אתם צריכים לקחת בחשבון הרבה גורמים. מבט על טבלאות שכר יכול לעזור לכם לקבל מושג לגבי התנאים הכספיים שתקבלו בכל משרה, אבל לא יספק לכם מספיק מידע לגבי החברות עצמן.

איך אתם יכולים לדעת אם אתם מסוגלים להצליח בחברה, או לנחש כמה תתאימו לתרבות הארגון ולעובדים אחרים? אספנו לכם כמה טיפים, שיעזרו לכם לנבא האם כדאי לכם לעבוד בחברה או לא.

 

תערכו מחקר מקיף

הדרך הטובה ביותר לדעת אם חברה היא מקום טוב לעבוד בו, היא על ידי ביצוע מחקר ואיתור מידע. האם הארגון מוכר בזכות התרבות, הערכים שלו או פרסים שקיבל? יש אינספור דירוגים של החברות הכי טובות עבור עובדים, ואתם יכולים לבחון אותם כדי לצבור תובנות.

תחפשו דירוגים שמורכבים על סמך משוב אנונימי של עובדים. נצלו את המשאבים הללו, כדי לוודא שאתם נכנסים לתהליכי גיוס רק בחברות שאתם חולקים איתן ערכים דומים, ושאתם יכולים לשגשג בסביבת העבודה שלהן.

 

תעקבו אחר תהליכי גיוס

התחלתם תהליך גיוס בחברה? מאותו רגע, אתם צריכים לבחון את המעסיקים הפוטנציאליים, בדיוק כמו שהם בוחנים אתכם. האם הם עומדים בזמנים? האם התקשורת מול הארגון מקצועית, במהלך הראיונות והשלבים האחרים?

אם הם מצהירים כי יחזרו אליכם עד תאריך מסוים, ובסוף הם פונים אליכם באיחור של שלושה ימים ללא שום סיבה או התנצלות, כדאי לשקול מחדש את ההזדמנות הזו. ההתנהלות בגיוס היא אינדיקטור טוב, לאופן שבו החברה מנהלת את הפעילות הכוללת שלה.

אגב, אם במהלך הגיוס אתם נתקלים בעובדים של החברה, אל תהססו לשאול אותם שאלות ותשימו לב היטב לתשובות שלהם, לשפת הגוף וכו'.

 

תבררו לגבי תרבות החברה

לארגון עם תרבות חזקה יש את היכולת למשוך כישרונות מובילים. יש אנשים מוכשרים שרק צריכים לקבל הזדמנות, וחברה טובה תצליח לזהות אותם ולהכיר בערכם.

חברות צריכות ליצור הזדמנויות שישאירו את העובדים מעורבים, איזון בריא בין החיים לעבודה ומסלולים לקידום הקריירה של העובדים. תרבות חזקה מעודדת שיתוף פעולה עם עמיתים, לקוחות והנהלה.

תעשו מחקר לגבי תרבות החברה. ישנם מאפיינים רבים של חברה טובה, אבל הכי כדאי למצוא חברה שאיתה יהיה לכם נוח להזדהות. האם אתה מתחבר לערכי החברה? האם החברה מספקת אפשרות לצמוח מקצועית? התשובות לשאלות כאלה ודומות להן, ילמדו אתכם עד כמה, ואיך, החברה מעריכה את העובדים שלה.

 

תקראו ביקורות מקוונות

בעוד שביקורות של לקוחות חשובות לביצועים עסקיים, ביקורות של עובדים משמעותיות באותה מידה עבור מאמצי הגיוס. אל תוותרו על סקירת ביקורות, של אנשים שעברו (בהצלחה או שלא) את תהליכי הגיוס שאתם עוברים.

תחפשו ביקורת באתרים כמו Glassdoor , Indeed ואחרים, כדי להבין כיצד מועמדים פוטנציאליים חוו את החברה בעבר. תוכלו למצוא מידע על ראיונות (כולל שאלות נפוצות), על החברה וסיפורים אישיים על חוויות של עובדים בחברה.

 

תשאלו את השאלות הנכונות

כשמתראיינים לעבודה, תמיד נותנים לכם זמן בסיום לשאול את השאלות שלכם. אל תוותרו על ההזדמנות הזו, תנצלו אותה על מנת לשאול שאלות ספציפיות על החברה, שחשובות לכם כדי לקבוע אם החברה מתאימה או לא.

כשאתם מתכוננים, תערכו רשימה של סדרי העדיפויות שלכם – פיתוח מקצועי, איזון בין עבודה לחיים, מדיניות גמישה לעבודה מהבית וכו' – ותקפידו לשאול על הנושאים הללו.

 

דברו עם עובדים של החברה

הדרך הטובה ביותר לדעת שחברה היא מקום טוב לעבוד בו, היא לדבר עם העובדים הנוכחיים. אם אתם לא מכירים אף אחד או אחת מהחברה באופן אישי, תשקלו ליצור קשר עם מישהו בלינקדאין שעובד בתפקיד דומה לזה שאתם מגישים מועמדות אליו.

הרבה אנשים יהיו מוכנים לשתות איתכם כוס קפה, ולחלוק את החוויה שלהם.

 

לסיכום

כיום, עובדים מחפשים יותר מאשר יציבות תעסוקתית ומשכורת נאה בסוף החודש. הם צריכים לדעת שהגיעו למקום הנכון עבורם, ומעוניינים להתחבר לערכי החברות. לא קל לזהות את החברות שהכי כדאי לעבוד בהן, אבל בהחלט יש דרכים.

זה הזמן שלכם לנסות, ואנחנו מקווים שתצליחו להשיג עבודה שמתאימה לכם בול.

לפרטים נוספים השאירו פרטים

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

פרויקטים חמים נוספים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!