איך מתאימים משרד לעסק

בחירת המשרד הנכון לעסק הוא תהליך לא קל. לא מעט בעלי עסקים תוהים האם כדאי לכם לרכוש חלל משרדי או שמא כדאי להם לשכור חלל שישמש למשרד שלהם. חשוב מאוד להבין כי יש ערך וחשיבות לבחירת המשרד המתאים ביותר לצרכי העסק שלכם שכן, עבודה במשרד המותאם לעסק שלכם יוצרת תפוקת עבודה משמעותית יותר.

למי כדאי לרכוש משרד ולמי כדאי לשכור משרד?

אם אתם מקימים עסק חדש, אחת השאלות העומדות על הפרק היא היכן כדאי למקם את המשרד הרלוונטי עבור העסק והאם כדאי לקנות משרד או שמא כדאי לרכוש משרד. קניית משרד פירושה השקעה לטווח ארוך מאוד וכרוכה בהוצאה כספית משמעותית ביותר. האפשרות לקנות משרד מתאימה בעיקר לחברות שאינן מצויות בתחילת דרכן וזאת בשל כמה סיבות: ראשית כל, מדובר על חברות שלרוב יהיו מבוססות יותר מבחינה כספית וכן, מדובר על חברות שיהיו פחות או יותר יציבות מבחינת גודל החברה ועל כן הן יודעות איזה גודל משרד יהיה רלוונטי עבורן, בעוד שחברות או עסקים חדשים, יהיו בשאיפה לגדול ועל כן, גם אם בתחילת הדרך הם בוחרים במשרד קטן, השאיפה היא להרחיב את הפעילות בעתיד ובהתאם לכך לעבור למשרד גדול יותר.

ניתן לומר כי לחברות או עסקים שרק התחילו את דרכם בתחום מתאימה יותר האופציה של השכרת משרד המתאים לצרכים העכשוויים שלהם ואילו חברות או עסקים מבוססים, יציבים וגדולים יכולים לבחור לרכוש משרד שישמש אותם עבור פעילות עסקית.

יתרונות של השכרת משרדים

הקמת עסק רווחי כרוכה בין היתר במציאת חלל עבודה איכותי שישמש את העסק לצרכי עבודה, קבלת קהל ועוד. להשכרת משרדים יש יתרונות שונים כגון: מדובר על התחייבויות לפרקי זמן קצרים יותר, לא כל חברה מעוניינת להשקיע בבניין משרדים מסוים לטווח ארוך של שנים. המצב הכלכלי והעסקי של מרבית החברות בישראל הוא תמיד מעט ארעי ושינויים שונים בשוק העבודה יכולים לגרום לצורך פתאומי בהגדלה או בצמצום של כוח האדם

לא כל חברה מעוניינת להשתקע בבניין משרדים מסוים לטווח ארוך של שנים. המצב הכלכלי והעסקי של מרבית החברות בישראל הוא תמיד מעט ארעי. שינויים בשוק העבודה יכולים לגרום לצורך פתאומי בהגדלה או בצמצום של כוח האדם – וכך יכול להיות שיהיה צורך לעבור למשרדים אחרים. מכיוון שהאפשרות לקנות ולמכור משרדים בכל פעם שרוצים לבצע שינוי בהיבט הזה היא בלתי ראלית, בדרך כלל עדיף להשכיר משרד.

מעבר לכך, השכרת משרדים היא כלכלית יותר. דמי השכירות החודשיים, גם אם הם יקרים באופן יחסי אינם משתווים להוצאה על קנייה של משרדים. גם שאלת המיקום חשובה בהקשר המדובר. לא כל חברה מעוניינת להתחייב להישאר באותו המיקום לטווח זמן רחוק.

השכרת משרדים מאפשרת גמישות תמידית בבחירת המיקום של החברה כך שחברה אשר מצויה בדרום, יכולה להחליט לעבור למרכז במקרה הצורך או להיפך ולהוזיל את עלות השכרת המשרדים שלה בכל עת.

החיסרון המרכזי של השכרת משרד לעומת רכישת משרד כרוך בכך שכל בעל בניין משרדים או חברה שמנהלת את הבניין יכולים להחליט לסיים את ההתקשרות עם החברה ששוכרת את המשרדים כך שיש חברות שעלולות למצוא את עצמן ללא משרדים כאשר הן לא ערוכות לכך או לא מעוניינת בכך.

חלל עבודה- למי זה מתאים?

כיום קיימת אופציה נוספת הרלוונטית לכל אדם שמקים עסק שהיא השכרת חלל עבודה משותף. מדובר על חלל משרדים משותף אשר כל אדם שמעוניין יכול לשכור בו משרד אחד או חלל עבודה אחד עבורו. חלל עבודה משותף רלוונטי בעיקר לאדם שעובד באופן עצמאי, פרילנסר או בעל עסק קטן שמחפשים מקום נוח ונעים לעבוד בו, או לקבל בו קהל, עם אווירת עבודה טובה ונעימה ויכולת לעבוד בצורה יעילה ופונקציונאלית.

לפרטים נוספים השאירו פרטים

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

פרויקטים חמים נוספים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!