איך לתכנן נכון את כתיבת הסמינריון?

איך לתכנן נכון את כתיבת הסמינריון? זו היא בהחלט שאלת השאלות, ואין כמעט סטודנט שלא שאל אותה, בין אם את חבריו לספסל הלימודים, בין אם את עצמו, בין אם את המרצה, בין אם את אלו שלמדו באקדמיה בעבר ובין אם אותנו.

התכנון הוא בהחלט נושא חשוב, וגם קריטי, כדי שהעבודה תהיה מוצלחת וגם תזכה את הסטודנטים בציון טוב.

לרוב, סטודנטים בתואר ראשון שואלים את השאלה הזאת, והרבה יותר מאשר סטודנטים בתואר השני. מדוע? מכיוון שסטודנטים בתואר הראשון נתקלים, בפעם הראשונה בחייהם, בכל מה שקשור לתכנון העבודה שלהם. חלק מהם מקבלים הלם תרבות.

ואין זה מפתיע. אכן מדובר בסוג עבודות שיכול להרתיע, בשל גודלו, בשל חשיבותו ובשל העובדה שביכולתו להשפיע על עתידו של הסטודנט. הציונים הם דבר רגיש וגם נפיץ אצל הסטודנט, ולכן חשוב לכל סטודנט לדעת איך מתכננים נכון מטלה מסוג כזה, שאינה עוד מטלה.

מה קודם כל צריך לדעת?

איך לתכנן נכון את כתיבת הסמינריון? קודם כל, צריך לדעת כיצד לכתוב עבודות אקדמיות, בתור תנאי מקדים להכול.

יש לכתוב בפונט דויד (David) ורצוי שיהיה בגודל 12 (ניתן לשנות את הגודל אם יוצרים כותרות ראשיות וכותרות משנה). פונט קבוע פירושו אחידות, וגם סדר בכל העבודות שאתם כותבים.

יש לרווח שורות ב-1.5, וזה גם קשור לאחידות ולסדר. לאחר מכן, יש לכתוב בפסקאות, כדי ליצור רצף סדיר והגיוני של הנושא עליו אתם מדברים. כתיבה בפסקאות פירושה כתיבה מסודרת.

יש לכתוב בשפה מדעית, אקדמית וקולחת, שכן המרצה הולך לקרוא את העבודה שלכם ויכול להוריד לכם נקודות על שגיאות כתיב, וחבל. גם שגיאות תחביריות הן קריטיות, ולכן יש לשים לב לכך.

אז איך לתכנן נכון את כתיבת הסמינריון?

לאחר קבלת המידע הכללי, קודם כל ניכנס לעובי הקורה בכל מה שקשור לכתיבת סמינריון. קודם כל, מדובר בעבודות גמר. חשוב להבין שמשקלן של העבודות הללו שקול לזה של הציון הסופי, לא פחות ולא יותר. ומדוע? בשל חשיבותן האקדמית והן חשיבותן האינטלקטואלית. אלו עבודות שבוחנות את הידע שהסטודנט צבר לעצמו במשך כל השנה.

את העבודות הללו מגישים בסוף השנה או בסוף הסמסטר. לרוב, אלו עבודות שההיקף שלהן יהיה בין 15 לבין 20 עמודים.

ולכן, יש להשקיע מאמצים רבים בכתיבתה. מלבד זאת, עליכם לבחור נושא שיש לכם זיקה אליו, וגם שתוכלו למצוא עליו מקורות אקדמיים ומחקריים עדכניים, מהימניים ויעילים. מדוע? כדי לתת "תנופה" לנושא שבחרתם, וגם לו מעין "גיבוי" אקדמי שהוא כה זקוק לו.

כך ייראה המבנה של כל עבודה כזו:

  • שער, תוכן עניינים
  • תקציר, מבוא
  • סקירת ספרות כללית, סקירת ספרות מורחבת
  • מערך מחקר
  • תוצאות
  • דיון, סיכום, מסקנות
  • רשימת מקורות אקדמית (מקורות ביבליוגרפיים)
  • נספחים (אם צריך)

למעשה מדובר במטלה שעל הסטודנטים לבצע בשנת האחרונה ללימודיהם לתואר ראשון וכמו כן, גם סטודנטים במסלולים ללא תזה- במסגרת לימודים לתואר שני. לגבי התכנון- רצוי שתתחילו מסקירת הספרות. זהו "הנתח העיקרי" של העבודה, ועליו יש עיכוב גדול. קודם השיגו מקורות לנושא שבחרתם.

צעד שני זה בחירה של מחקר נכון- איכותני או כמותי. זה יקל עליכם את שאר כתיבת העבודה שלכם.

רק לאחר שהשלמתם את החלקים העיקריים של העבודה, תוכל לעבור אל המבוא ואל התקציר. לאחר מכן, תוכלו לעבר אל הסיכום של העבודה.

 

 

 

PEXELS

לפרטים נוספים השאירו פרטים

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

פרויקטים חמים נוספים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!