איך אפשר לייצר הכנסות אחרי הפרישה?

במציאות המצערת של ימינו, פנסיונרים רבים מתקשים לחיות מכספי החיסכון שצברו, בין אם בשל תכנון לקוי או בגלל יוקר המחייה וקשיים אחרים בישראל. מה עושים? אל דאגה, אתם יכולים להנות מהפרישה, ועדיין להרוויח קצת כסף מהצד, שיעזור לכם להעביר לכם להעביר את השנים הללו כפי שחלמתם.

 

הכנסה מנכסי נדל"ן

אם יש לכם דירה או בית בבעלותכם, אתם יכולים לקחת הלוואת שיעבוד נכס ולייצר ממנה הכנסה חודשית. אפשרות נוספת היא לנצל את הזמנים בהם הנכס נשאר פנוי, ולסבלט אותו באמצעות Airbnb או פלטפורמות אחרות. 

אם יש לכם יותר מנכס מגורים אחד, אתם כמובן יכולים וצריכים להרוויח מהדירות האחרות שכר דירה חודשי.

 

פתיחת עסק עצמאי

אם יש לכם מיומנות שתמיד רציתם ליישם, זו ההזדמנות שלכם לברר עד כמה אתם טובים, ולנסות לייצר הכנסות מעסק משלכם. 

יש כיום פלטפורמות רבות, שמאפשרות להציג את שירותיכם בתור קופירייטרים, מעצבים גרפיים, משווקים ועוד. מנגד, פלטפורמות אחרות מספקות את האפשרות להקים בקלות חנות מקוונת ולמכור מוצרים.  

 

השקעות ומסחר 

זוהי אסטרטגיה אידיאלית עבור פנסיונרים רבים, שרוצים להניב מהכסף שלהם תשואה, כדי לעזור לילדיהם ולנכדיהם או למטרות אחרות. 

אם לא התחלתם להשקיע בשוק ההון, או באפיקים אחרים, לפני הפרישה – תדעו שזה אף פעם לא מאוחר. עם זאת, חשוב ללמוד כיצד להשקיע בחוכמה, ולא להיכנס לתהליך הזה ללא ידע בסיסי לפחות. אנחנו לא מתכוונים לסרטוני התעשרות מהירה ביוטיוב, אלא על מחקר הרבה יותר רציני. אם אתם צריכים, אפשר להתייעץ עם אנשי מקצוע.

המפתח הוא להתחיל כמה שיותר מוקדם, ולפחות בתור התחלה להשקיע במשהו צנוע ובטוח כמו קרנות אינדקס או תעודות סל. 

כמו כן, חשוב להחזיק תיק השקעות מגוון וכמובן שלא מזיקה עין חדה ויכולת ניצול הזדמנויות. שימו לב: חשוב שתדעו לזהות ולהימנע מהונאות שקשורות בהשקעות, במיוחד מכיוון שלעתים קרובות רמאים מתמקדים באופן מיוחד באנשים מבוגרים.

 

מכירת פריטים באינטרנט 

מכירה מקוונת יכולה להיות דרך יציבה וקלה להרוויח קצת כסף מהצד. אתם יכולים למכור פריטים שכבר בבעלותכם, או דברים שאתה מייצרים (אך לא בתור עסק, כפי שהצגנו קודם לכן).

אפשר להרוויח מאות ואף אלפי שקלים ממכירת מוצרי יד שנייה בפייסבוק ובאתרים אחרים. זה יכול להיות כל דבר – רהיטים, תכשיטים ישנים, כלים, בגדים או אפילו מכוניות. 

מלבד הרשתות החברתיות, כדאי להכיר עוד אתרים שמאפשרים מכירה פשוטה ובטוחה של מוצרים:

איביי

אם יש לכם אוסף של צעצועים עתיקים, אלבומי תקליטים או בגדים שאתם כבר לא רוצים, אתם יכולים למכור אותם באיביי למרבים במחיר. תנצלו את כישורי היזמות והמשא ומתן שלכם, כדי להפוך פריטים מיותרים עבורכם להכנסה שימושית. 

אם יש לכם מומחיות בתחום מסוים, או פשוט רוצים להמר קצת על משהו כמו כרטיסי ספורט, אתם יכולים להקדיש זמן להגשת הצעות, ואז למכור מחדש פריטים ברווח.

אטסי

אם אתם אוהבים להכין יצירות אומנות – סריגה, תפירה, יצירת תכשיטים בעבודת יד וכו' – אתם יכולים למצוא את השוק שלכם באתר Etsy.com. האתר מקל על שיווק המוצרים שלכם, ומתאים גם למכירת בגדי וינטג'. אם יש לכם ארגזים מלאים בבגדים ישנים בעליית הגג או במחסן, הם עשויים להתברר כמכרה זהב. 

תוכלו להרוג שתי ציפורים במכה: גם לעשות סדר ולפנות מקום, וגם להרוויח כסף למימון ההוצאות השונות.

פרישה היא זמן מושלם לחקור את הכישרונות והתחביבים שלכם. אם אתה נהנים ליצור דברים כמו ציורים, פורטרטים או כלי חרס, למה שלא תרוויחו מזה כסף?

לסיכום

אם זה עתה יצאתם לפנסיה, קודם כל אנחנו ממליצים לכם לפתוח בקבוק שמפניה, להניח את הרגליים השולחן ולנוח קצת. מגיע לכם לחגוג את מה שהשגתם לאורך השנים, ולהיפרד משוק העבודה כפי שהכרתם אותו.

עם זאת, זה ממש לא אומר שאתם מוכרחים לחיות רק מהכסף שצברתם עד כה. זוהי הזדמנות נהדרת להרוויח כסף נוסף בתנאים שלכם, תוך שמירה על פעילות חברתית ופינוי זמן לנכדים, לחופשות ולדברים שחשוב לכם להספיק.

בין אם המטרה היא להשלים את הפנסיה שלכם, ליצור קופה להוצאות מותרות או פשוט כי מתחשק לכם להרוויח כסף מתחביב או מיומנות שתמיד רציתם לנסות, ישנן דרכים רבות להכניס כסף לאחר הפרישה.

לפרטים נוספים השאירו פרטים

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

פרויקטים חמים נוספים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!