שמאי הערכת שווי דירה

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

על מנת לגלות מה הוא שוויו האמתי של הנכס שאותו אנו רוצים לקנות או לשכור יהיה עלינו לבצע מספר פעולות חשובות שכל אחת מהן תלויה בגורמים שונים. הפרמטרים להבנת השווי של דירה נגזרים ממיסים שונים שיש לשלם, ליקויי בניה שיתגלו, חריגות בניה לא חוקיות, סקירה של תכנית המתאר וכמובן מה אומר על כך שמאי מוסמך. שמאי הערכת שווי דירה הוא זה שיבצע בשבילנו את כל הבדיקות שכרוכות כך שבסופו של דבר יהיה בידינו כל המידע הדרוש על מנת להבין אם כדאי או שעדיף להימנע מקניית הנכס. השווי האמתי של דירה שאנו רוצים לקנות או למכור עשוי להשתנות לטובה או לרעה על פי דוח מפורט של שמאי מקצועי ומנוסה ורק הוא יוכל לגלות האם מסתתרים בבית ליקויים שיעלו לנו כסף רב לאחר מכן.

שמאי הערכת שווי דירה – איך זה מתרחש בפועל

כל עסקת נדל"ן דורשת שמאי הערכת שווי דירה וההערכה תשליך באופן גורף על ההחלטה האם להמשיך בעסקה או לעצור אותה ולהימנע מקניית הנכס. הבדיקה תוכל לגלות גם דברים שקשורים למשכנתא שיהיה עליכם לשלם לבנק ככל שמדובר על הערכת שמאי נמוכה מהצפוי. כאמור קיימים כמה גורמים שמהווים ביחד את הער ך האמתי של דירה וביניהם ניתן למנות זכויות בניה שקיימות בנכס, היתרים שונים, האם ניתן להרחיב את הנכס או לשנות את המבנה שלו, האם קיימות מגבלות כל שהן וכמובן בדיקה של חוקיות הבניה. בנוסף גם המיקום של הנכס ישפיע על המחיר ויש לתת לזה חשיבות גבוהה. אם קיימים עיקולים על הדירה או צווי הריסה כל שהם אז השמאי יגלה זאת בקלות ויתריע בפניכם. חניה צמודה או מחסנים שקשורים בנכס ישנו את השווי שלו.

דברים נוספים שכדאי לבדוק

שמאי הערכת שווי דירה תתבסס גם על הערות טאבו שונות במידה והן קיימות, דבר שלא תמיד קל לאיתור על ידי הרוכש הפוטנציאלי. חשוב מאוד לוודא שהמוכר של הנכס הוא הבעלים החוקיים שלו או שיש לו היתר למכור את הבית. במקרים רבים המוכר עשוי לנסות ולהסתיר היטלים שונים שיגיעו לאחר שהעסקה תיסגר כבר. גם את תכניות המתאר האזוריות יש לקחת בחשבון ולראות האם מתוכננת באזור בניה מאסיבית שעלולה להסתיר את הנוף שקיים כרגע. עובדה זו עשויה להוריד את הערך של הנכס במקרה שתרצו למכור אותו בהמשך. גם קניון שיבנה באזור יכול להשפיע על רמת החיים שלכם וליצוא בעיית חניה קשה.

הבדיקות המשפטיות

חשוב לבצע גם את כל הבדיקות המשפטיות ולוודא שהדירה לא מעוקלת או משועבדת לבנק. אם מדובר על דירה בבניין משותף אז יש לעיין בתקנון של הבניין ולראות מה קורה לגבי הרכוש המשותף של הדיירים במקום. כל אלה ועוד הינן סיבות טובות להיעזר בשירותיו של שמאי.

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

פרויקטים חמים נוספים

מידע שימושי למשקיעים

פרויקטים חמים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!