קרקע פרטית למכירה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרבנ צרו איתנו קשר כבר היום

קרקע פרטית למכירה

אנשים רבים מעוניינים להרוויח מעסקאות נדל"ן. יש הקונים דירות ובתים פרטיים ויש המעוניינים להשקיע דווקא בקרקע. רכישת קרקע פרטית למכירה הולכת וצוברת תאוצה. באופן כללי, בישראל קיימים שני סוגי קרקעות: קרקע פרטית וקרקע השייכת למנהל המקרקעין בישראל. אף על פי שאחוז הקרקעות הפרטיות עומד על כ-7%, הרי שמשקיעים רבים מעדיפים להימנע מרכישת קרקעות מידי המדינה מחשש לתשלום דמי חכירה.

קרקע פרטית למכירה לכל מטרה

קיימות מטרות שונות ומגוונות שלשמן ניתן לרכוש קרקע פרטית. אלה רק כמה מהן:

  • שטח חקלאי – סוג אחד של קרקעות הוא קרקעות חקלאיות. קרקעות אלה מיועדות להקמת עסקים שונים כמו חוות סוסים, חווה לגידול פרות, גני אירועים, מתחם לאטרקציות ומשחקים וכדומה. לטווח הארוך יכולה קרקע זו להניב רווחים.
  • בניין מתחם מסחרי – ישנן קרקעות המיועדות לבניית מרכזים מסחריים גדולים. כך שעליהן נבנות חנויות רבות ומתחים למסעדות, בתי קולנוע ועוד.
  • פרויקטים לבניה – על גבי קרקעות שונות ממוקמים פרויקטים לבנייה – בניינים רבי קומות, בתים פרטיים ועוד.

 

מחפשים את הקרקע המתאימה

אם אתם מעוניינים לקנות קרקע פרטית למכירה אשר תשמש אתכם לטווח הארוך, עליכם לאתר תחילה את הקרקע המתאימה עבורכם. חשוב לבדוק את טיבה של הקרקע, לבחון את הבניינים הממוקמים במקום, המיקום הגיאוגרפי שלה והנגישות שלה ללקוחות פוטנציאליים ועוד. כמו כן, גם כאשר אתם מחפשים קרקע בבעלות פרטית, יש לוודא שהיא אינה שייכת למהל מקרקעי ישראל. מעבר לכך, יש לבחון אם השטח שבו אתם מעוניינים לא כולל חובות, עיקולים או שעבודים וכי הוא רשום כנכס לכל דבר ועניין. אם אתם מבחינים בסעיף חכירה הקובע כי הקרקע חוזרת למדינה בתור תאריך מסוים, מומלץ לוותר על הקרקע ולחפש שטח אחר להשקעה. ולבסוף, עליכם להשיג רישום בעלות חוקי בלשכת רישום המקרקעין במשרד המשפטים.

כמה אתם משלמים על העסקה?

כאשר משלמים על קרקע חקלאית פרטית למכירה לא משלמים רק את עלות הקרקע עצמה. יש צורך להיערך להוצאות נוספות הכוללות היטל השבחה, מס רכישה, שכר טרחה לאנשי מקצוע שונים (עורכי דין, אדריכלים, יועצי מס), תשלום מס שבח מקרקעין למדינה ועוד. לעתים השווי הכללי של הקרקע עשוי לעלות בגלל הצורך להשיג אישור הפשרה, הקלות באישורים או היתרי בנייה. עם זאת, במקרים מסוימים קיימת אפשרות לקבל פטור מתשלום היטל השבחה. לדוגמה, בעת בניית דירה המיועדת למגורים שגודלה אינו עולה על 140 מ"ר למטרת מגורים שהמשך שלה עולה על 4 שנים.

האם אפשר לממן את העסקה?

גם אם גייסתם כספים רבים לצורך רכישת קרקע פרטית למכירה, ניתן לבדוק אפשרויות נוספות לגיוס כספים. ראשית כל, חשוב לבדוק את היכולת הכלכלית העצמית שלכם דרך הבנק כדי להיערך לסכום רכישה כלשהו. אם אתם רוכשים המחזיקים בהון עצמי העולה על 600,000 שקלים, תוכלו אף לקבל משכנתא על מנת לרכוש מגרש או דירת מגורים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר כבר היום

המרכז לקרקעות ומגרשים

תמצאו כאן את מיטב אפיקי ההשקעה בתחום הקרקעות והמגרשים, שטחים מסוגים שונים באזורי הביקוש המובילים. תוכלו לעיין במגוון רחב של נתונים, מדריכים ומאמרים חדשותיים למשקיעים ולרוכשים. המידע מתעדכן באופן שוטף, מוצג בשקיפות מלאה ובצורה נוחה ויסייע לכם לאתר את הנכס המתאים ביותר עבורכם.

תוכן עניינים