מגרשים מופשרים למכירה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרבנ צרו איתנו קשר כבר היום

מגרשים מופשרים למכירה

השקעה בנדל"ן נחשבת לפופולארית מאוד ורבים עוסקים בתחום זה ואפילו מרוויחים ממנו כסף רב. מאידך על מנת להשקיע בנדל"ן יהיה עלינו לעבוד קשה ולמצוא מגרשים מופשרים למכירה שעליהם ניתן יהיה לבנות מבנים למגורים, לתעשייה או למסחר.

מגרשים מופשרים למכירה

מציאת קרקע חקלאית שהופשרה לבניה היא לא דבר פשוט וגם לאחר שכבר מצאנו קרקע כזו יהיה עליו לבדוק דברים רבים בכדי להבטיח שההשקעה תישא פרי. חשוב לבדוק את תכנית המתאר של הסביבה שבה ממוקמת הקרקע, את המידע הזה ניתן למצוא על ידי פניה אל הרשות המקומית. חשוב לברר אם עומדים להקים בסביבה הקרובה מבני ציבור, בתי ספר, או אפילו לסלול כביש מהיר. כל אחד מהגורמים עשוי להשפיע על ההחלטה שלנו לרכוש את הקרקע. 

מגרשים מופשרים למכירה – האם זה משתלם ?

כל קרקע היא בעלת רמה מסוימת וקרקע מופשרת שעברו הליך הפשרת קרקעות היא כזו שכבר עברה הסבת יעוד מחקלאות לבניה. ההחלטה על ההסבה מתרחשת בוועדה המחוזית, אך אין זה אומר שניתן יהיה לבנות עליה דירות מגורים או מבני עסקים וכל בקשה  עוברת סדרה של בדיקות ובחינות. ישנם שני סוגים של בניה: קרקע לבניה עצמית שמיועדת לבנית בית פרטי, וקרקע לבניה יזמית כאשר מדובר על קרקע שנרכשת על ידי קבלן או יזם גדול (בדרך כלל יותר מדונם).

מוצאים את המגרש

קרקע לבניה עצמית תגיע עם כל האישורים הרלוונטיים וניתן למצוא מגרשים מופשרים למכירה בישובים שונים וגם בפאתי ערים שונות שם מוקמות שכונות של בתים פרטיים צמודי קרקע. כל מגרש כזה הוא בעל הגבלות שונות והשגת האישורים היא לא מסובכת בדרך כלל שכן לא מדובר על בניה למטרת תשואה כל שהיא. קרקעות לבניה יזמית יהיו בדרך כלל במרכז העיר וגם בפאתי ערים מבוקשות וגם אם הקרקע תהיה מוגדרת בתור קרקע מופשרת לבניה, עדין אין כל ביטחון שהעניין מוסדר ומה תהיה מהות הבנייה בכלל. המסקנה היא שהמשקיע יאלץ לשלם כסף רב על מנת להשיג אישורי בניה או בשביל להשביח את הקרקע למטרת בניה לגובה.

אז מה כולל תהליך מגרשים מופשרים למכירה

קניית מגרשים מופשרים למכירה שמיועדת למטרת בניה של בניין או גורד שחקים עשויה להיות משתלמת מאוד בעבור המשקיע או היזם ככל שהוא מנוסה בתחום זה. יזם שמכיר את השטח ויש לו ניסיון בכל מה שכרוך בהשגת אישורים מהרשויות השונות, יתקדם במהירות בפרויקט. בטרם קניית הקרקע מומלץ לדעת את הפרטים הבאים:

  • קרקע בעלת היתר בניה היא יקרה באופן משמעותי אך הסיכון שאותו לוקח היזם הוא נמוך יותר מאשר שאר האופציות שעומדות לפניו. בכל מקרה יהיה עליו לבחון מה היא כדאיות העסקה בפן הכספי, אם אכן מדובר על עסקה משתלמת אז ניתן להתחיל לשווק אותה לרוכשים פוטנציאלים.
  • קרקע שאין לה היתרי בניה היא בעייתית יותר ויהיה עליכם לבחון אותה בזהירות רבה. חשוב לבדוק מה הם הגורמים השונים שעלולים למנוע הקמה של מבנים, מי הם השכנים, מה נמצא באזור שעשוי להפריע ובעיות תשתית שונות או מגבלות שעשויות להוריד את הערך הכללי של העסקה.

מגרשים למכירה השקעת הנדלן הבאה שלך

אתם ניצבים בפני אחת ההחלטות המשמעותיות בחייכם, בחירת מגרש לבניה פרטית ואולי רכישת מגרש בפרויקט קבלני חדש. כיצד תדעו איזה מגרש מהמבחר המוצג לפניכם מתאים לכם?  מהם היתרונות והחסרונות של מגרשים למכירה שונים? לאחרונה לא ניתן לפספס בשלטי חוצות בטלוויזיה ובמדיה הדיגיטלית פרסומים של מכירת מגרשים וקרקעות, בעקבות מחירי הנדל"ן הגבוהים בישראל ניתן לראות בישראל בשנים האחרונות מגמה ברורה לניצול יעיל של קרקעות זמינות ומגרשים למכירה במחירים של פחות ממאה אלף שקל, העלייה במחירי הנדל"ן מעודדת את המשקיעים לחפש הזדמנויות טובות ואפקטיביות להשקעות נדל"ן, שוק הנדל"ן מציעה חלופות השקעה זולות יותר ואורכות טווח, מגרשים למכירה וקרקעות הם בהחלט הדבר החם הבא בשוק הנדל"| במיוחד ליזמים בתחילת דרכם.

מה חשוב לדעת כשרוצים למצוא מגרש למכירה?

כאשר מדברים על מגרשים למכירה שנועדו לבניה עצמית, יש לחלק את התחום לשתי סוגי הקרקעות המוצעות בשוק החופשי: מגרשים למכירה שנועדו לבניה עצמית ממוכר פרטי או מגרשים לבניה עצמית מהמדינה, יש הבדל מהותי בין שתי סוגי הקרקעות הללו עסקה פרטית תיעשה על בסיס "מכירה" לעומת זאת עסקה מול המדינה תיעשה על בסיס "חכירה" ויש לכך השלכות שונות. מגרשים למכירה מאדם פרטי, כעסקה פרטית, זהו תהליך בירוקרטיה לא פשוט צריך לבצע בדיקות מעמיקות לאימות הפרטים והבעלים של הקרקע. לעומת זאת מגרשים למכירה מהמדינה התהליך הוא הרבה יותר אמין, העלויות ברורות מהתחלה. בשלב הבא עליכם לבדוק אילו קרקעות מוצעות למכירה באזור המבוקש על ידכם ולבחור את זו המתאימה ביותר לצרכים שלכם.  לאדמות ערכי קרקע שונים ברות תכנון, ישנם מגרשים למכירה שהקרקעות שלהם אינן ברות תכנון אם אתם רוכשים קרקע כהשקעה, בדקו כי הקרקע הינה מוגדרת כברת תכנון. יש קרקעות בזוויות  ובמדידות שונות ישנם קרקעות שמופשרות ויש עדיין שלא, לרכישה שלכם צריכה להיות כזו שעונה על כל המבוקש על ידכם, הקרקע צריכה להיות בגודל הנכון, בצורה הנכונה ועם זכויות הבניה שיאפשרו לכם לבנות בית בדיוק כפי שאתם רוצים.

איך מחפשים מגרשים למכירה?

ישנם כמה שלבים כשמחפשים מגרשים למכירה זה מתחיל בבחירת אזור לחיפוש קרקע, זיהוי קרקע אפשרית לרכישה אבחון ובדיקה של קרקע מתאימה הגדרת התקציב שלנו, השגת המימון, בשלב ראשון עלינו לזהות את הסביבה בה אנו רוצים שהמגרש יהיה אם זה לצורכי בנייה או השקעה הן מבחינת המחיר ואזור ביקוש, בחשבון שכלל שהקרקע קרובה יותר לבניה מידית, ערכה עולה והמחיר המבוקש על הקרקע צפוי להיות גבוהה יותר במידה וההון העצמי שלכם מוגבל, הרי שתידרשו לקחת הלוואת משכנתא לבניית בית. יש לבדוק מול הבנקים ומול יועצי משכנתאות איך הכי משתלם לקחת את ההלוואה. הגדרת תקציב לרכישת קרקע. השגת מימון לרכישת קרקע. זיהוי קרקעות אפשריות לרכישה. אבחון ובדיקה של קרקע מתאימה. לא תמיד נמצא קרקע שעונה על כל שאיפותינו אך בהחלט ניתן לעתים קרובות להתקרב עד מאוד לחלקת קרקע שאכן צפויה לשרת את כל חלומותינו.

מצאנו מה עכשיו?

לאחר שאימתנו את הבטחת מוכר המגרש ואכן מדובר בקרקע ראויה לבניה לשימוש הרצוי על ידינו ניתן לעבור ולבדוק לסיום את המצב המשפטי של המגרש. פעלו לאט היעזרו באנשי מקצוע,  בכדי להימנע מטעויות יקרות והונאות מתוחכמות, מאחר ומדובר בשוק מורכב עסקאות מקרקעין לא נעשות על רגל אחת. לכן, אל תפעלו מתוך לחץ של המוכרים, בהחלטת רכישת מגרשים למכירה כדאי מאוד לבקש ליווי עורך דין מקרקעין לעסקאות מאין אלו הוא ינהל לכם את כלל הפרטים החשובים וידאג לכך שכספכם בטוח ומוגן עד למועד העברת הבעלות של הקרקע על שמכם. תפקידו של עורך הדין להגן עליכם ולבדוק בכל שלב שאכן הכל תקין ושניתן לראות ברישומי נסח טאבו את הבעלות המתעדכנת, כך שלבסוף העסקה מושלמת בהצלחה וזאת מאחר והם יוכלו לזהות למנוע מכם לפעול בצורה הרפתקנית ולחוצה. בעזרת אנשי מקצוע מומחים, כלל הבדיקות יעשו בצורה מקצועית ויעילה ויציגו לכם את נתוני האמת ואת הערך הראלי של הקרקע, מומלץ לשכור שמאי מקרקעין ובוחן קרקע שיבצעו בדיקות, שאמנם יעלו לכם כמה אלפי שקלים, אך יוכלו לשקף את ערך הקרקע בצורה טובה. במידה ופועלים נכון, הרי שעסקת הרכישה ואו החכירה של הקרקע אינם מורכבים במיוחד. אך, היעזרות באנשי מקצוע תהיה הכרחית אל תתפשרו קחו ליווי מקצועי בחיפוש מגרשים למכירה.

שטחים למכירה – ממה חשוב להיזהר?

אם תחשבו על זה, בכל מוצר שאנו קונים, אנו נוקטים מידה מסוימת של זהירות. אנחנו עושים זאת כדי לוודא עד כמה שאנחנו יכולים, שהכסף אותו אנו משלמים עבור המוצר, אכן יוביל לשביעות רצון מלאה שלנו, ושאף אחד לא מנסה להציב לנו מלכודת כדי להרוויח יותר. זהירות זו נכונה כאשר קונים פסטה או קילו סוכר בסופרמרקט, והיא בטח ובטח נכונה כאשר קונים נכס נדל"ן, ובכלל זה גם שטחים למכירה. בשורות הבאות נפרט בפניכם מספר נקודות מרכזיות סביבן אתם רוצים לנקוט במקסימום זהירות כאשר אתם מחפשים שטח לרכישה.

המראה כמעט תמיד מטעה

כשמדברים על קרקעות מופשרות למכירה, למעשה מדברים על קרקעות שהייעוד שלהן הוא בנייה. זאת, בשונה מקרקעות חקלאיות שהן הרבה יותר זולות ומיועדות אך ורק ליישומים חקלאיים, משקים חקלאיים וכו'.הדבר הראשון שאתם רוצים להימנע ממנו הוא המרכיב האסתטי של הקרקע. בסופו של דבר, קרקע היא מוצר מאוד פשוט, ריק מנכסים, שטח אדמה ללא כל שימוש. הקרקע הזאת יכולה להיות עמוסה בפסולת או להגיע בתצורה של שדה קוצים יבשים, בעוד קרקע אחרת מציגה רמה גבוהה יותר של אסתטיקה, עם שטח מיושר ואפילו מכוסה בשכבת כורכר או חצץ. הקונה הבלתי מנוסה יחשוב לעצמו שהשטח המיושר הוא טוב יותר, שווה יותר ויהיה גם קל ומהיר יותר לבנות עליו את הבית המיוחל, ובהתאם לכך גם יהיה נכון יותר לשלם עליה יותר. בפועל, ייתכן שהמצב הוא בדיוק הפוך, ודווקא שטח הפרא שווה הרבה יותר. שטחים למכירה הוא תחום מאוד מקצועי, שחשוב להיעזר בו בגורם מקצועי מלווה, ועד כמה שזה נראה איזוטרי, רבים מרוכשי הקרקעות נופלים בדיוק במלכודת הזאת – מלכודת האסתטיקה. זכרו, שהמראה לא קובע. בכלל.

הבטחות גדולות שלא עוברות בחינה יסודית

כפי שניתן לצפות מכל אדם שמנסה למכור את השטח שברשותו, תהליך המכירה יהיה מלווה בהבטחות גדולות, אלא שלא תמיד להבטחות האלה יש כיסוי. כך למשל, אם אתם מתעניינים ברכישת קרקע חקלאית, עשוי המוכר להבטיח לכם כי הקרקע ממוקמת במיקום נהדר שמעניק לה פוטנציאל רב להפשרה בתוך מספר שנים בודדות. הוא גם יודע להסביר לכם שהקרקע נמצאת בקרבת יישוב עירוני המציג צמיחה דמוגרפית מרשימה בשנים האחרונות, ובסך הכל זה באמת נראה כמו עסקה אטרקטיבית עבורכם. העניין הוא שבחינה של שטחים למכירה והערכת השווי שלהם, היא משימה הרבה יותר מורכבת מהתבוננות על פרמטרים בודדים על פני השטח. כך למשל, ייתכן שהיישוב העירוני הסמוך אכן חווה תהליך של צמיחה והתרחבות, אך לאו דווקא לכיוון שבו ממוקמת הקרקע. ייתכן שסביב הקרקע שתקנו, ישנן עוד קרקעות חקלאיות רבות, קרובות הרבה יותר ליישוב העירוני הסמוך, מה שיעניק לבעליהן יתרון במשא ומתן, ואתכם יותיר מאחור. אין בכך כדי לומר, שמוכרי קרקעות אינם נוטים לומר אמת, אלא שכל אמירה, כל הבטחה וכל הנחה שאתם מניחים, מחייבים בדיקה יסודית, שתאמת את הדברים ותעניק לכם את מידת הביטחון הראויה לביצוע העסקה. הסתמכות על דבריהם של אחרים כאשר אתם עומדים להשקיע מאות אלפי שקלים ואולי אפילו מיליוני שקלים, היא לא רעיון טוב במיוחד. גם במקרה זה, אם אינכם יודעים כיצד לבצע את הבדיקות הנדרשות, אתם חייבים להיעזר בגורם מקצועי שילווה אתכם ויעניק לכם את הייעוץ הנדרש בכל שלבי התהליך.

השטח לא של בעליו

השטח לא של בעליו? איך יכול להיות דבר כזה? ובכן, שטחים למכירה הוא תחום שקל מאוד להונות בו אנשים תמימים, בעיקר מכיוון שהשטח הוא פתוח, כל אחד יכול לגשת אליו ולכאורה כל אחד יכול לטעון לבעלות עליו. לצורך העניין, דמיינו את הסיטואציה הבאה: אתם מגיעים לשטח עם אדם הטוען לבעלות עליו. הוא מדבר איתכם, ומסביר לכם מדוע הקרקע אטרקטיבית עבורכם, אפילו מתחיל לנהל משא ומתן על המחיר ואפילו מציג לכם מסמך לא ברור, ולפיו הוא הבעלים החוקי של השטח. זה אמנם לא קורה הרבה, אבל זה כבר קרה למספר אנשים לא זהירים, שנתנו את כספם לאדם שאין לו שום קשר לנכס אותו הוא מוכר, ומכיוון שאין לו שום קשר אליו הוא גם יכול לבקש מחיר מגוחך שרבים לא יוכלו לעמוד בפיתוי שהוא מציע. עבור גורם מקצועי, בדיקת זהות היא כמובן א' ב' בכל עסקת נדל"ן ובכל עסקה של שטחים למכירה. עבור אדם מן השורה, שפחות מתורגל בתחום ונוטה להאמין לאנשים שמוכרים לו מוצרים ביום יום, מדובר בסיכון של ממש. איך פותרים את זה? קל מאוד. תחילה אתם צריכים לברר מהו הגוש ומהי החלקה שבהם ממוקדם השטח המדובר. תוכלו לעשות זאת באמצעות מפת התב"ע האזורית. שנית, אתם רוצים לבדוק את תעודת הזהות של האדם המציע את הקרקע, ולצלם אותה. לבסוף, אתם רוצים לגשת לרשות מקרקעי ישראל ולהוציא נסח טאבו של הקרקע. נסח הטאבו מפרט בדיוק מי הם הבעלים החוקיים של הקרקע, האם על הקרקע חלים עיקולים, שעבודים או משכונים, והאם הקרקע ניתנת למכירה ללא כל בעיה. את נתוני הנסח השוו לתעודת הזהות שקיבלתם, ושוב, אם אינכם מרגישים בטוחים בתהליך, או שאינכם יודעים כיצד להוציא נסח טאבו או כיצד לבדוק את מפת התב"ע האזורית, פנו לגורם מקצועי שילווה אתכם – זה שווה כל שקל.

פיתוי להשקעה לא זהירה

רכישת שטחים למכירה יכולה להתבצע למגוון מטרות, לרבות בניית בית, בניית עסק, בניית מפעל או פשוט כנכס להשקעה. למעשה, השקעה מהווה את אחת המטרות המרכזיות לרכישת קרקעות בישראל, ובעולם כולו. העניין הוא שלא כל אחד יכול לממן רכישת בית או קרקע להשקעה, ולכן רבים פונים לחברות השקעה וקרנות שמאפשרות להם להשקיע את כספם בהיקפים חלקיים בלבד. קרנות אלה נוטות להבטיח הבטחות גדולות, ולצייר את הדברים בצורה מאוד רשמית ורצינית, וזה בסדר גמור. העניין הוא שכאשר משקיעים כספים גדולים ברכישת שטחים למכירה, לא ניתן להסתמך על מראית עין, או על הווייב המקצועי שמשדרת חברת ההשקעות. גם במקרה כזה, אתם חייבים לבחון כל טענה, כל הערכה, כל תחזית וכל הבטחה שנותנת לכם חברת ההשקעות רכישת קרקע חקלאית

הסתמכות על הבטחות הרשויות בבחינת שטחים למכירה

הבטחות אפשר לשמוע לא רק ממוכרי קרקעות או מבעלי חברות השקעה בנדל"ן. גם הרשויות השלטוניות יודעות לתת הבטחות, אם כי במקרה הזה לא מדובר במלכודת כלל וכלל. רשויות שלטוניות עובדות על פי תכנון, לעיתים ארוך טווח ולעיתים קצר טווח. בכל נקודת זמן ישנה מציאות מסוימת שעל פיה פועלת הרשות השלטונית, בין שמדובר ברשות המקומית, בין שמדובר בוועדה המקומית או הארצית לבנייה, ובין שמדובר ברשות מקרקעי ישראל. בהתאם לכך, בכל נקודת זמן, עשויה הרשות השלטונית הרלוונטית לצייר תמונה מסוימת עבור שטחים למכירה, ואדם לא מנוסה עלול להסתמך על תמונה זו יתר על המידה, מבלי שהוא לוקח בחשבון שהתמונה יכולה להשתנות מסיבות פוליטיות, תכנוניות, תקציביות ודמוגרפיות שונות. כך למשל, אם אתם רוכשים קרקע חקלאית לצרכי השקעה, ייתכן שבבדיקה שתעשו ברשות המקומית, תגלו שקיימת חשיבה על הפשרת הקרקעות החקלאיות מסביב ליישוב העירוני, לצורך התרחבות. הנחה זו יכולה לגרום לכם לחשוב שאולי זכיתם בעסקה טובה, וישנו סיכוי טוב להפשרת הקרקע בעתיד הקרוב. אלא שלפעמים תכניות אלה נרקמות בגלל סיבות פוליטיות שונות ומשונות, ואין להן כל קשר למציאות. אז כמובן שאף אחד לא מנסה להטעות אתכם, אבל אם לא תהיו זהירים מספיק, אתם עלולים להיות אלה שמטעים את עצמכם.

אז מה עושים, ואיך נזהרים בדרך לרכישת קרקע חקלאית ?

שטחים למכירה

בכל הקשור לקרקעות, אדמות ושטחים למכירה, עסקה פוטנציאלית תהיה מורכבת בדרך כלל משורה ארוכה של גורמים ושיקולים שיש לקחת בחשבון. בכדי לנקוט בזהירות הנדרשת, חשוב מאוד שתכירו את החומר שבו אתם עוסקים. אם אינכם מכירים את התחום, סביר להניח שכמה שתיזהרו, תמיד תהיה מלכודת כלשהי שאתם עלולים ליפול בה. בהתאם לכך, בכל עסקת נדל"ן שאתם מבצעים, ולבטח כאשר מדובר בשטחים למכירה, אתם רוצים תמיד להיעזר בשירות ייעוץ וליווי מקצועי של גורם מקצועי החי את התחום יום יום, ומכיר את כל המלכודות האפשריות ואת כל שיטות ההתנהלות בתחום. אם אתם בכל זאת רוצים לעשות את הכל בעצמכם, חשוב מאוד שתיגשו למשימה לאחר שתלמדו את התחום, ותקראו גם על מלכודות אפשריות בתחום הנדל"ן בכלל ובתחום הקרקעות בפרט. זהו והכירו את כל ההיבטים שעליכם לכסות בעסקת נדל"ן, משלב האיתור והחיפוש ועד שלב סגירת העסקה, והכינו לעצמכם תכנית עם רשימת מכולת מסודרת. כל סעיף ברשימת המכולת הזאת חייב לקבל התייחסות ומענה בכל שלב של תהליך הרכישה. שנית, מאחר ואין לכם גורם מקצועי שמייצג אתכם ופועל למען האינטרסים שלכם, לעולם אל תסמכו על אף אחד פרט לעצמכם. כל טענה שמציגים בפניכם דורשת בדיקה מעמיקה שלכם. בדקו מסמכים, בדקו זהות, בדקו נתונים, בדקו מפות ותכניות תב"ע ואפילו בדקו את הרקע הגאולוגי של הקרקע אותה אתם רוצים לקנות. כמו כן, כאשר אתם מתכננים, עליכם לדעת מראש לאן אתם חותרים. האם אתם רוכשים את הקרקע להשקעה? האם אתם רוצים להשביח אותה ולמכור אותה הלאה? האם אתם רוצים להמתין עד שישתנה הייעוד שלה? האם אתם מתכוונים לבנות עליה את ביתכם, בית העסק שלכם או המפעל שלכם? לכל אחת מן המטרות הללו אתם צריכים להתכונן מראש, וכל אחת מהן מכתיבה התנהלות מעט שונה בתהליך הרכישה. כך למשל, אם אתם מקימים מפעל, ייתכן שקרקע מסוימת מציעה לכם יתרונות חשובים שלא תוכלו לוותר עליהם, ולכן יהיה עליכם להיות מוכנים להתפשר יותר על המחיר.

לבסוף, חייבים להדגיש זאת – ליווי מקצועי הוא קריטי

ואחרי שאמרנו את כל זה, אם אנחנו רוצים ללכת על הצד הבטוח, חשוב שנדגיש זאת שוב: הדרך הטובה והנכונה ביותר להתנהל בתחום של שטחים למכירה, היא באמצעות ליווי וייעוץ של גורם מקצועי. יהיה עליכם להקדיש מעט זמן ומאמץ לבחירתו של אותו גורם, אך מרגע שבחרתם אותו ובדקתם את רמת האמינות שלו, תוכלו להיות רגועים שכל הדברים מתנהלים כשורה, ושהעסקה שאתם עומדים לעשות היא הכדאית והנכונה ביותר עבורכם.

שטחים למכירה – ממה חשוב להיזהר?

אם תחשבו על זה, בכל מוצר שאנו קונים, אנו נוקטים מידה מסוימת של זהירות. אנחנו עושים זאת כדי לוודא עד כמה שאנחנו יכולים, שהכסף אותו אנו משלמים עבור המוצר, אכן יוביל לשביעות רצון מלאה שלנו, ושאף אחד לא מנסה להציב לנו מלכודת כדי להרוויח יותר. זהירות זו נכונה כאשר קונים פסטה או קילו סוכר בסופרמרקט, והיא בטח ובטח נכונה כאשר קונים נכס נדל"ן, ובכלל זה גם שטחים למכירה. בשורות הבאות נפרט בפניכם מספר נקודות מרכזיות סביבן אתם רוצים לנקוט במקסימום זהירות כאשר אתם מחפשים שטח לרכישה.

המראה כמעט תמיד מטעה

הדבר הראשון שאתם רוצים להימנע ממנו הוא המרכיב האסתטי של הקרקע. בסופו של דבר, קרקע היא מוצר מאוד פשוט, ריק מנכסים, שטח אדמה ללא כל שימוש. הקרקע הזאת יכולה להיות עמוסה בפסולת או להגיע בתצורה של שדה קוצים יבשים, בעוד קרקע אחרת מציגה רמה גבוהה יותר של אסתטיקה, עם שטח מיושר ואפילו מכוסה בשכבת כורכר או חצץ. הקונה הבלתי מנוסה יחשוב לעצמו שהשטח המיושר הוא טוב יותר, שווה יותר ויהיה גם קל ומהיר יותר לבנות עליו את הבית המיוחל, ובהתאם לכך גם יהיה נכון יותר לשלם עליה יותר. בפועל, ייתכן שהמצב הוא בדיוק הפוך, ודווקא שטח הפרא שווה הרבה יותר. שטחים למכירה הוא תחום מאוד מקצועי, שחשוב להיעזר בו בגורם מקצועי מלווה, ועד כמה שזה נראה איזוטרי, רבים מרוכשי הקרקעות נופלים בדיוק במלכודת הזאת – מלכודת האסתטיקה. זכרו, שהמראה לא קובע. בכלל.

הבטחות גדולות שלא עוברות בחינה יסודית

איכות קרקעות מופשרות למכירה – ניתן לבצע בדיקות מזהמים ואיכויות של קרקעות מופשרות למכירה. בדיקות אלו אמנם אינן זולות, אבל הן חשובות במיוחדכפי שניתן לצפות מכל אדם שמנסה למכור את השטח שברשותו, תהליך המכירה יהיה מלווה בהבטחות גדולות, אלא שלא תמיד להבטחות האלה יש כיסוי. כך למשל, אם אתם מתעניינים ברכישת קרקע חקלאית, עשוי המוכר להבטיח לכם כי הקרקע ממוקמת במיקום נהדר שמעניק לה פוטנציאל רב להפשרה בתוך מספר שנים בודדות. הוא גם יודע להסביר לכם שהקרקע נמצאת בקרבת יישוב עירוני המציג צמיחה דמוגרפית מרשימה בשנים האחרונות, ובסך הכל זה באמת נראה כמו עסקה אטרקטיבית עבורכם.

העניין הוא שבחינה של שטחים למכירה והערכת השווי שלהם, היא משימה הרבה יותר מורכבת מהתבוננות על פרמטרים בודדים על פני השטח. כך למשל, ייתכן שהיישוב העירוני הסמוך אכן חווה תהליך של צמיחה והתרחבות, אך לאו דווקא לכיוון שבו ממוקמת הקרקע. ייתכן שסביב הקרקע שתקנו, ישנן עוד קרקעות חקלאיות רבות, קרובות הרבה יותר ליישוב העירוני הסמוך, מה שיעניק לבעליהן יתרון במשא ומתן, ואתכם יותיר מאחור.

אין בכך כדי לומר, שמוכרי קרקעות אינם נוטים לומר אמת, אלא שכל אמירה, כל הבטחה וכל הנחה שאתם מניחים, מחייבים בדיקה יסודית, שתאמת את הדברים ותעניק לכם את מידת הביטחון הראויה לביצוע העסקה. הסתמכות על דבריהם של אחרים כאשר אתם עומדים להשקיע מאות אלפי שקלים ואולי אפילו מיליוני שקלים, היא לא רעיון טוב במיוחד. גם במקרה זה, אם אינכם יודעים כיצד לבצע את הבדיקות הנדרשות, אתם חייבים להיעזר בגורם מקצועי שילווה אתכם ויעניק לכם את הייעוץ הנדרש בכל שלבי התהליך.

השטח לא של בעליו

השטח לא של בעליו? איך יכול להיות דבר כזה? ובכן, שטחים למכירה הוא תחום שקל מאוד להונות בו אנשים תמימים, בעיקר מכיוון שהשטח הוא פתוח, כל אחד יכול לגשת אליו ולכאורה כל אחד יכול לטעון לבעלות עליו. לצורך העניין, דמיינו את הסיטואציה הבאה: אתם מגיעים לשטח עם אדם הטוען לבעלות עליו. הוא מדבר איתכם, ומסביר לכם מדוע הקרקע אטרקטיבית עבורכם, אפילו מתחיל לנהל משא ומתן על המחיר ואפילו מציג לכם מסמך לא ברור, ולפיו הוא הבעלים החוקי של השטח.

זה אמנם לא קורה הרבה, אבל זה כבר קרה למספר אנשים לא זהירים, שנתנו את כספם לאדם שאין לו שום קשר לנכס אותו הוא מוכר, ומכיוון שאין לו שום קשר אליו הוא גם יכול לבקש מחיר מגוחך שרבים לא יוכלו לעמוד בפיתוי שהוא מציע. עבור גורם מקצועי, בדיקת זהות היא כמובן א' ב' בכל עסקת נדל"ן ובכל עסקה של שטחים למכירה. עבור אדם מן השורה, שפחות מתורגל בתחום ונוטה להאמין לאנשים שמוכרים לו מוצרים ביום יום, מדובר בסיכון של ממש.

איך פותרים את זה? קל מאוד. תחילה אתם צריכים לברר מהו הגוש ומהי החלקה שבהם ממוקדם השטח המדובר. תוכלו לעשות זאת באמצעות מפת התב"ע האזורית. שנית, אתם רוצים לבדוק את תעודת הזהות של האדם המציע את הקרקע, ולצלם אותה. לבסוף, אתם רוצים לגשת לרשות מקרקעי ישראל ולהוציא נסח טאבו של הקרקע. נסח הטאבו מפרט בדיוק מי הם הבעלים החוקיים של הקרקע, האם על הקרקע חלים עיקולים, שעבודים או משכונים, והאם הקרקע ניתנת למכירה ללא כל בעיה. את נתוני הנסח השוו לתעודת הזהות שקיבלתם, ושוב, אם אינכם מרגישים בטוחים בתהליך, או שאינכם יודעים כיצד להוציא נסח טאבו או כיצד לבדוק את מפת התב"ע האזורית, פנו לגורם מקצועי שילווה אתכם – זה שווה כל שקל.

פיתוי להשקעה לא זהירה

רכישת שטחים למכירה יכולה להתבצע למגוון מטרות, לרבות בניית בית, בניית עסק, בניית מפעל או פשוט כנכס להשקעה. למעשה, השקעה מהווה את אחת המטרות המרכזיות לרכישת קרקעות בישראל, ובעולם כולו. העניין הוא שלא כל אחד יכול לממן רכישת בית או קרקע להשקעה, ולכן רבים פונים לחברות השקעה וקרנות שמאפשרות להם להשקיע את כספם בהיקפים חלקיים בלבד. קרנות אלה נוטות להבטיח הבטחות גדולות, ולצייר את הדברים בצורה מאוד רשמית ורצינית, וזה בסדר גמור. העניין הוא שכאשר משקיעים כספים גדולים ברכישת שטחים למכירה, לא ניתן להסתמך על מראית עין, או על הווייב המקצועי שמשדרת חברת ההשקעות. גם במקרה כזה, אתם חייבים לבחון כל טענה, כל הערכה, כל תחזית וכל הבטחה שנותנת לכם חברת ההשקעות רכישת קרקע חקלאית 

הסתמכות על הבטחות הרשויות בבחינת שטחים למכירה

הבטחות אפשר לשמוע לא רק ממוכרי קרקעות או מבעלי חברות השקעה בנדל"ן. גם הרשויות השלטוניות יודעות לתת הבטחות, אם כי במקרה הזה לא מדובר במלכודת כלל וכלל. רשויות שלטוניות עובדות על פי תכנון, לעיתים ארוך טווח ולעיתים קצר טווח. בכל נקודת זמן ישנה מציאות מסוימת שעל פיה פועלת הרשות השלטונית, בין שמדובר ברשות המקומית, בין שמדובר בוועדה המקומית או הארצית לבנייה, ובין שמדובר ברשות מקרקעי ישראל. בהתאם לכך, בכל נקודת זמן, עשויה הרשות השלטונית הרלוונטית לצייר תמונה מסוימת עבור שטחים למכירה, ואדם לא מנוסה עלול להסתמך על תמונה זו יתר על המידה, מבלי שהוא לוקח בחשבון שהתמונה יכולה להשתנות מסיבות פוליטיות, תכנוניות, תקציביות ודמוגרפיות שונות.

כך למשל, אם אתם רוכשים קרקע חקלאית לצרכי השקעה, ייתכן שבבדיקה שתעשו ברשות המקומית, תגלו שקיימת חשיבה על הפשרת הקרקעות החקלאיות מסביב ליישוב העירוני, לצורך התרחבות. הנחה זו יכולה לגרום לכם לחשוב שאולי זכיתם בעסקה טובה, וישנו סיכוי טוב להפשרת הקרקע בעתיד הקרוב. אלא שלפעמים תכניות אלה נרקמות בגלל סיבות פוליטיות שונות ומשונות, ואין להן כל קשר למציאות. אז כמובן שאף אחד לא מנסה להטעות אתכם, אבל אם לא תהיו זהירים מספיק, אתם עלולים להיות אלה שמטעים את עצמכם.

אז מה עושים, ואיך נזהרים בדרך לרכישת קרקע חקלאית ?

בכל הקשור לקרקעות, אדמות ושטחים למכירה, עסקה פוטנציאלית תהיה מורכבת בדרך כלל משורה ארוכה של גורמים ושיקולים שיש לקחת בחשבון. בכדי לנקוט בזהירות הנדרשת, חשוב מאוד שתכירו את החומר שבו אתם עוסקים. אם אינכם מכירים את התחום, סביר להניח שכמה שתיזהרו, תמיד תהיה מלכודת כלשהי שאתם עלולים ליפול בה. בהתאם לכך, בכל עסקת נדל"ן שאתם מבצעים, ולבטח כאשר מדובר בשטחים למכירה, אתם רוצים תמיד להיעזר בשירות ייעוץ וליווי מקצועי של גורם מקצועי החי את התחום יום יום, ומכיר את כל המלכודות האפשריות ואת כל שיטות ההתנהלות בתחום.

אם אתם בכל זאת רוצים לעשות את הכל בעצמכם, חשוב מאוד שתיגשו למשימה לאחר שתלמדו את התחום, ותקראו גם על מלכודות אפשריות בתחום הנדל"ן בכלל ובתחום הקרקעות בפרט. זהו והכירו את כל ההיבטים שעליכם לכסות בעסקת נדל"ן, משלב האיתור והחיפוש ועד שלב סגירת העסקה, והכינו לעצמכם תכנית עם רשימת מכולת מסודרת. כל סעיף ברשימת המכולת הזאת חייב לקבל התייחסות ומענה בכל שלב של תהליך הרכישה.

שנית, מאחר ואין לכם גורם מקצועי שמייצג אתכם ופועל למען האינטרסים שלכם, לעולם אל תסמכו על אף אחד פרט לעצמכם. כל טענה שמציגים בפניכם דורשת בדיקה מעמיקה שלכם. בדקו מסמכים, בדקו זהות, בדקו נתונים, בדקו מפות ותכניות תב"ע ואפילו בדקו את הרקע הגאולוגי של הקרקע אותה אתם רוצים לקנות. כמו כן, כאשר אתם מתכננים, עליכם לדעת מראש לאן אתם חותרים. האם אתם רוכשים את הקרקע להשקעה? האם אתם רוצים להשביח אותה ולמכור אותה הלאה? האם אתם רוצים להמתין עד שישתנה הייעוד שלה? האם אתם מתכוונים לבנות עליה את ביתכם, בית העסק שלכם או המפעל שלכם? לכל אחת מן המטרות הללו אתם צריכים להתכונן מראש, וכל אחת מהן מכתיבה התנהלות מעט שונה בתהליך הרכישה. כך למשל, אם אתם מקימים מפעל, ייתכן שקרקע מסוימת מציעה לכם יתרונות חשובים שלא תוכלו לוותר עליהם, ולכן יהיה עליכם להיות מוכנים להתפשר יותר על המחיר.

לבסוף, חייבים להדגיש זאת – ליווי מקצועי הוא קריטי

ואחרי שאמרנו את כל זה, אם אנחנו רוצים ללכת על הצד הבטוח, חשוב שנדגיש זאת שוב: הדרך הטובה והנכונה ביותר להתנהל בתחום של שטחים למכירה, היא באמצעות ליווי וייעוץ של גורם מקצועי. יהיה עליכם להקדיש מעט זמן ומאמץ לבחירתו של אותו גורם, אך מרגע שבחרתם אותו ובדקתם את רמת האמינות שלו, תוכלו להיות רגועים שכל הדברים מתנהלים כשורה, ושהעסקה שאתם עומדים לעשות היא הכדאית והנכונה ביותר עבורכם.

כשמדברים על קרקעות מופשרות למכירה, למעשה מדברים על קרקעות שהייעוד שלהן הוא בנייה. זאת, בשונה מקרקעות חקלאיות שהן הרבה יותר זולות ומיועדות אך ורק ליישומים חקלאיים, משקים חקלאיים וכו'. אם אתם מחפשים קרקע מופשרת למכירה, ריכזנו כאן עבורכם את כל המידע הנדרש להשקעת נדל"ן רווחית.

ישראל היא כנראה המדינה המושלמת להשקעות נדל"ן ורכישת קרקעות מופשרות. עם האקלים הנהדר והנופים המגוונים שלה, ישראל מציעה הרבה אפשרויות עבור משקיעים שמחפשים תשואות גבוהות. מה שצריך לזכור הוא, שישראל ראתה פריחה עצומה בבנייה בשנים האחרונות והדבר הוביל לעלייה בביקוש לקרקעות מופשרות למכירה. אם אתם מחפשים אחר קרקע מופשרת למכירה, כל המידע נמצא במאמר שלפניכם.

רכישת קרקעות מופשרות למטרת בנייה

ישראל היא אחת המדינות הפופולריות ביותר בכל הנוגע לקרקע למכירה המיועדת למטרות בנייה. ישנן סיבות רבות מדוע אנשים בוחרים לקנות או להשקיע את כספם בקרקע כאן, אך הסיבה העיקרית היא שזו ארץ יפהפייה עם מזג אוויר נהדר, נופים מגוונים ומיסים יחסית נמוכים. כפועל יוצא מכך, ישראל היא אחד היעדים הפופולריים ביותר להשקעות נדל"ן.

עם שוק קרקעות תחרותי ביותר ומספר הולך וגדל של פרויקטים לדיור למגורים, אין זה מפתיע שהקרקעות בישראל זוכות לביקוש רב. על מנת לוודא שהם מקבלים את העסקה הטובה ביותר ברכישת הקרקע שלהם, משקיעים צריכים לדעת ממה הם צריכים להיזהר כאשר הם מחפשים נכס או קרקעות מופשרות למכירה. בואו נדבר על זה. המשיכו לקרוא על קרקעות מופשרות למכירה בשורות הבאות.

ממה צריך להיזהר כשמחפשים קרקעות למכירה?

כאשר מחפשים קרקע מופשרת למכירה, יש כמה דברים שכדאי לזכור. המיקום הוא אחד הגורמים החשובים ביותר שיש לקחת בחשבון.שישראל ראתה פריחה עצומה בבנייה בשנים האחרונות והדבר הוביל לעלייה בביקוש לקרקעות מופשרות למכירה. אתם צריכים לוודא שהקרקע שלכם נמצאת במקום שבו היא תניב הכנסה ותספק לכם תשואות בטווח הארוך.

ישנם גם גורמים נוספים כמו גודל הקרקע ומיקומה, שכדאי לקחת בחשבון לפני רכישת חלקת אדמה. עם המידע הנכון, קל יותר למצוא את הנכס המתאים. כמה מהדברים שאתם צריכים לשים לב אליהם כשאת מחפשים קרקע כוללים:

1) מיקום – מה המיקום האידיאלי של קרקעות מופשרות למכירה? למיקום הקרקע יהיה חשיבות רבה בקביעת ערכה וכמה היא תעלה לכם. ככל שהנכס קרוב יותר לערים הגדולות, כך הוא יהיה יקר יותר. ניתן למצוא נכסים ליד ירושלים, תל אביב ובאר שבע למשל.

2) האם הקרקע קרובה לתחבורה ציבורית? – בימינו ישנה תשתית הולכת ומתהווה של רכבת קלה ברחבי הארץ, קחו את זה בחשבון ותחשבו קדימה. יהיה כדאי לרכוש קרקע מופשרת למכירה באזורים קרובים לתשתיות הרכבת הקלה.

3) האם הקרקע באזור שנחשב מתפתח או מפותח? – ישנם סוגים רבים ושונים של קרקעות למכירה בישראל, אך הסוג הנפוץ ביותר הוא קרקע המיועדת לצורכי בנייה. ניתן לקנות ולמכור קרקע המיועדת לצורכי בנייה כהשקעה, במטרה לבנות עליה או להשכירה לאנשים אחרים.

4) איכות קרקעות מופשרות למכירה – ניתן לבצע בדיקות מזהמים ואיכויות של קרקעות מופשרות למכירה. בדיקות אלו אמנם אינן זולות, אבל הן חשובות במיוחד. אחד הפרמטרים שניתן לבדוק הוא, איכות הקרקע למטרת בנייה. אם למשל הקרקע נוטה לשקוע או שמא היא מזוהמת, אתם חייבים לדעת את זה.

5) מחיר למטר מרובע – זה יעזור לכם לקבוע אם הנכס שווה השקעה או לא. חשוב להשוות בין נכסים באותו אזור בגודל ובערך דומים כדי שתוכלו לקבל החלטה מושכלת.

6) ייעוד קרקעות מופשרות למכירה – תכנון ייעודי הוא גורם נוסף שיש לקחת בחשבון כאשר מחפשים קרקע מופשרת להשקעה. כדאי לבדוק אילו סוגים של מגבלות יש לגבי גודל הבניין או מספר הבניינים שניתן לבנות על הקרקע העתידית שתרכשו.

מה היתרונות של קרקעות מופשרות למכירה?

ישנם יתרונות רבים להשקעה בקרקע למטרות בנייה. זו יכולה להיות דרך טובה ליצור נכס לטווח ארוך וזו גם השקעה בסיכון יחסית נמוך. בסופו של דבר, השקעה בנדל"ן היא עסק רווחי מאוד, אך זה דורש עבודה ומסירות רבה.

בין יתר היתרונות שבהשקעות נדל"ן, ישנם יתרונות רבים כמו הטבות מס, במיוחד באזורי הפריפריות והדרום. אם אתם רוצים להשקיע בנדל"ן, חשוב שתדעו מה לחפש ואיך להשקיע בחוכמה. אם למשל תשקיעו את הכסף שלכם בפריפריות ובאזורים עם הטבות מס, תוכלו להגדיל את התשואה שלכם במקרים מסוימים. עוד על קרקעות מופשרות למכירה כאן:

איך מחליטים היכן להשקיע בנדל"ן?

מחפשים קרקעות מופשרות למכירה? אם כך, בהחלט חשוב להחליט היכן להשקיע בנדל"ן. וכמובן, יש לשקול את מיקום הנכס או הקרקע לפני כל גורם אחר. בסופו של יום, ישנם גורמים רבים שיכולים להשפיע על ההחלטה היכן להשקיע בנדל"ן. מיקום, הכנסה, תשואה וערך השקעה פוטנציאלי הם חלק מהגורמים העיקריים שיכולים להשפיע על ההחלטה שלכם.

אשדוד למשל, היא עיר חוף שזוכה לארח תיירים בחודשי הקיץ והאביב, כמו גם תל אביב עם תשואה גבוהה וחיפה, שהיא עיר נמל וחוף. אשקלון עם תשואה גבוהה ליד החוף גם כן, כנ"ל לגבי בת ים, ראשל"צ ועוד. כדי לקבל מידע מפורט יותר, יהיה כדאי להתייעץ עם חברת השקעות נדל"ן. בסופו של דבר, הדרך הטובה ביותר להחליט היכן להשקיע בנדל"ן היא על ידי ניתוח השוק, הבנת מה העיר מציעה והבנה מהן ההעדפות האישיות שלכם.

כמו כן, תמיד זכרו לשקול את ההחזר הפוטנציאלי על ההשקעה כאשר אתם שוקלים את האפשרויות שלכם. במילים אחרות, אל תקנו לטווח הקצר. השקעה בנדל"ן עוסקת יותר בתשואות לטווח ארוך והחזרת כספכם עם רווח ארוך טווח, לא תזרים מזומנים מהיר. והכי חשוב, קבל ייעוץ מקצועי כדי שתוכלו להימנע ממלכודות פוטנציאליות ולדעת מה עושים לפני הקנייה.

יש סוגים שונים של השקעות נדל"ן, חלק מההשקעות עם סיכון גבוה וחלק עם סיכון נמוך. כמובן, עם סיכון גבוה מגיעה תשואה גבוהה, אך זה לא מתאים לכל אחד. קרקעות למכירה הינו תחום השקעה מאוד פופולרי ואהוב בקרב משקיעים רבים וכאן אנחנו יכולים לבחור בין השקעה שנחשבת בעלת סיכון גבוה ובין השקעה שנחשבת לסיכון נמוך. הסיכון משתנה בהתאם לסטטוס של הקרקע אותה אנחנו רוצים לרכוש. יש סוגים שונים של קרקעות, קרקעות חקלאיות, קרקעות מיועדות מסחור, קרקעות לבנייה ועוד… כדי לדעת איזו עסקה משתלמת לכם, עליכם להכיר את כל האפשרויות.

 

סוגי קרקעות

כפי שהבנו, ישנם סוגים שונים של קרקעות למכירה והשוני בא לידי ביטוי על פי ייעוד הקרקע. הנה כל הסוגים המיועדים להשקעה:

קרקעות למכירה הינו תחום השקעה מאוד פופולרי ואהוב בקרב משקיעים רבים וכאן אנחנו יכולים לבחור בין השקעה שנחשבת בעלת סיכון גבוה ובין השקעה שנחשבת לסיכון נמוך

קרקעות תיירות – קרקעות אלו מיועדות לתיירות, זאת אומרת שיהיה ניתן לקנות את הקרקע אך ורק לצורך הקמת בתי מלון, אתרים תיירותיים, צימרים וכן הלאה. לרוב יהיה מדובר על קרקעות בסדר גודל עצום, אך יהיה ניתן לקנות גם קרקעות בסדר גודל נמוך יותר באזורים השונים בארץ. המחיר של הקרקע משתנה בהתאם למיקום בו נבחר לרכוש את הקרקע.

קרקעות מסחר ופיתוח – לרוב את הקרקעות האלה נמצא באזורים הסמוכים לערים הגדולות. על קרקעות אלו יהיה ניתן להקים מפעלים, מבנים תעשייתיים, מרכזי קניות, משרדים וכן הלאה. יש מקרים בהם הקרקעות המוצעות למכירה יהיו בתוך הערים, ולרוב זה יהיה עבור הקמת מבני משרדים.

קרקעות לבניית מגורים – קרקעות אלו כשמן כן הן, מיועדות להקמת מבני מגורים. מדובר על קרקעות שכבר עברו תהליך הפשרה והן מוכנות לבניית בתי מגורים. לרוב המחיר של קרקעות אלו יהיה גבוה. על קרקעות אלו ניתן יהיה לבנות שכונות מגורים, בתים פרטיים, בניינים וכן הלאה.

קרקעות חקלאיות – קרקעות חקלאיות הן הקרקעות המועדפות על המשקיעים. מדובר על קרקע אשר הייעוד שלה הוא אך ורק למטרות חקלאות. במקרים כאלה מה שרוב המשקיעים עושים הוא לרכוש את הקרקע כאשר הייעוד שלה הוא לצרכים חקלאיים, אך אותם משקיעים עוברים תהליך של שינוי ייעוד הקרקע (הפשרה). מדובר על תהליך שהוא ארוך יחסית אבל התשואה משתלמת. יש סיכונים רבים בדרך, במיוחד במקרה בו הקרקע אינה תאושר על ידי הוועדה המחוזית. המחיר אותו נשלם עבור קרקעות חקלאיות יהיה לרוב נמוך, זה כמובן תלוי בשלב בו נמצאת הקרקע. ישנן קרקעות חקלאיות אשר נמצאות בשלבים מוקדמים של הפשרה או בשלבים מאוחרים. ככל שהקרקע נמצאת בשלב מוקדם יותר, ככה המחיר שלה נמוך. קרקעות חקלאיות הן השקעה שמתאימה גם למשקיעים צעירים עם הון עצמי נמוך. ניתן יהיה למצוא קרקעות למכירה מסוג זה במחיר של כ-100,000 ש"ח. ברגע בו סיימתם את תהליך ההפשרה, ערך הקרקע עולה במאות אחוזים, לרוב הסכום מכפיל את עצמו ולעיתים גם משלש.

 

למי מיועדת ההשקעה?

קרקעות למכירה מיועדות לכל מי שרוצה להשקיע לטווח הארוך בדרך כלל. כפי שכבר ציינו, סדר גודל ההשקעה אינו גדול במיוחד ולכן, גםניתן יהיה למצוא קרקעות למכירה מסוג זה במחיר של כ-100,000 ש"ח. ברגע בו סיימתם את תהליך ההפשרה, ערך הקרקע עולה במאות אחוזים משקיעים צעירים, גם מי שרוצה שהכסף שלו יישב במקום אשר מניב לו תשואה ולא בבנק יוכל לבחור בסוג השקעה זה. עם זאת, נדגיש כי השקעה זאת, במיוחד כאשר מדובר על קרקע חקלאית, מצריכה מהמשקיע סבלנות. את התשואה הגבוהה לא תראו בעוד שנה וסביר להניח שגם לא תוך 4 שנים. נקודת האור מבחינת סבלנות היא שהיום הביקוש לקרקעות רק גדל ולכן, תהליך הפשרת קרקעות חקלאיות הפך לזריז יותר. את התשואה אתם תוכלו לראות תוך בדרך כלל כעשור ולכן, אם אתם צריכים כסף זמין עדיף לכם יהיה להשקיע יותר כסף בקרקע מיועדת לבנייה שם תקבלו אמנם תשואה נמוכה יותר, אבל אתם תראו את החזר ההשקעה מהר יותר.

 

היום לרוב הצעירים אין את הסכום הנדרש לבניית בית מגורים. אם אתם מוכנים להיכנס לתהליך ארוך, יהיה לכם יותר משתלם לרכוש קרקע, להפשיר אותה ולאחר מכן לבנות את בית המגורים. מצד שני, תוכלו לרכוש קרקע אשר כבר נמצאת בשלבים מתקדמים של שינוי ייעוד או שכבר מוכנה לבניית בית מגורים. המחיר ההתחלתי אותו תשלמו יהיה גבוה יותר, אך נמוך יותר מאשר רכישת נכס קיים. המטרה של השקעה היא להניב את התשואה הגדולה ביותר ולכן, אפקט הזמן הוא קריטי ויש לקחת אותו בחשבון.

 

מהם הדגשים לקנייה חכמה?קרקעות למכירה מיועדות לכל מי שרוצה להשקיע לטווח הארוך בדרך כלל. כפי שכבר ציינו, סדר גודל ההשקעה אינו גדול במיוחד ולכן, גם משקיעים צעירים, גם מי שרוצה שהכסף שלו יישב במקום אשר מניב לו תשואה

קרקעות למכירה מוצעות בכל הארץ ובכל עת. 93% מסך כל הקרקעות מוחזקות על ידי המדינה ואילו שאר הקרקעות מוחזקות על ידי חברות נדל"ן ומשקיעים פרטיים. יש הרבה מחשבה סביב מתי נכון לקנות את הקרקע החקלאית. המטרה שלנו בתור משקיעים היא לשלם את הסכום הנמוך ביותר ולקבל את התמורה הגבוהה ביותר. לכן, עיתוי רכישת הקרקע בעל חשיבות רבה בעיני המשקיע. עם זאת, חשוב לא לפעול בפזיזות… יש הרבה דגשים נוספים שיש לוודא לפני שאתם רוכשים את הקרקע. הדבר הראשון שאתם רוצים לבדוק  הוא את הסיכונים. בכל השקעה יש סיכונים, יש סיכונים משמעותיים שצריכים להדליק לנו נורה אדומה ויש סיכונים שאפשר לקחת בחשבון עם ההשקעה.

בתור התחלה אנחנו ממליצים לכם לבדוק את המחיר אותו תשלמו עבור הקרקע ושינוי ייעוד הקרקע – את הסכום כולו. המחיר אינו מסתכם רק ברכישת הקרקע, אלא יש תוספות נלוות הכוללות ליווי של עורכי דין, מיסוי, היטלים, אגרות וכן הלאה. לאחר מכן, בדקו את האזור בו אתם מתכננים להשקיע. הבדיקה צריכה לכלול את המחירים המוצעים באזור, את הפיתוח שיש באזור, תשתיות, כבישים, מוסדות לימוד וכן הלאה. יהיו מקומות שבתור התחלה יהיו יחסית שוממים, אבל עליכם יהיה גם לבדוק מה הצפי למקום. לדוגמא, מקום מרכזי כמו גלילות לא יישאר שומם ולכן, מי שירכוש קרקע באזור צפוי לקבל תשואה הולמת בעתיד.

קרקעות למכירה יש בכל הארץ וכאשר אנחנו בוחרים בקרקעות חקלאיות יש יותר סכנה.

חשוב לבוא ולבדוק את אזור הרכישה בעצמכם. אתם צריכים לבדוק מספר דברים אשר עלולים ליצור סכנה בהשקעה. לדוגמא, אם באזור יש בסיס צבאי או שמורת טבע כלשהי, אלו נתונים שצריכים להדליק לכם נורה אדומה לגבי ההשקעה שלכם. כמו כן, אתם צריכים לוודא האם הקרקע נמצאת בקרב שטחים ציבוריים, מה שמעלה את הסיכון. כאשר מדובר על קרקע בשיפוע או סלעית, זה כבר מעיד על כך שיהיו לכם הוצאות נוספות עבור שינוי ייעוד הקרקע ובנייה. כפי שהסברנו, קרקעות למכירה יש בכל הארץ וכאשר אנחנו בוחרים בקרקעות חקלאיות יש יותר סכנה.

שימו לב שמדובר על בעלי קרקע בנסח טאבו ושאין חובות על השטח המוצע למכירה. קרקעות למכירה בתהליכי הפשרה מחייבות אתכם לבדוק לעומק את זכויות הבניה על הקרקע. שימו לב שאין מגבלה על הבנייה מבחינת יחידות דיור, קומות וכן הלאה. כמו כן, אנחנו צריכים לוודא אם יש שיעור בו השכנים הנמצאים באזור יתנגדו לבנייה. לדוגמא, כאשר אתם רוצים לבנות בניין אשר מצד שני, בעלי הקרקעות והמבנים בשטח טוענים שהבניין פוגע בערך הדירה שלהם מסיבה כזאת או אחרת. רק לאחר כל הבדיקות האלו תוכלו לדעת האם ההשקעה משתלמת לכם.

קרקעות למכירה יכולות להיות תחת המדינה, חברת נדל"ן ומשקיעים פרטיים. היתרון שיש בהשקעה דרך חברת נדל"ן הוא שאתם מקבלים את כל החבילה במקום אחד.

איך מתחילים?

קרקעות למכירה יכולות להיות תחת המדינה, חברת נדל"ן ומשקיעים פרטיים. היתרון שיש בהשקעה דרך חברת נדל"ן הוא שאתם מקבלים את כל החבילה במקום אחד. חברות נדל"ן הינן חברות מנוסות בתחום השקעות נדל"ן והן מציעות לכל לקוח ליווי אישי מתחילת הפרויקט ועד סופו. החברות יכולות להראות לכם תוכנית מגובשת אשר כוללת את כל ההוצאות שיהיו לכם בהמשך הדרך. חשוב לבחור בחברה בעלת מוניטין ופרויקטים שכבר ביצעה בעבר. המחיר אותו נשלם עבור קרקעות למכירה משתנה בהתאם לאזור בו אנחנו בוחרים להשקיע. אצל חברות הנדל"ן המחירים בדרך כלל מתחילים מכ-90,000 ש"ח עבור קרקעות באזור צפון הארץ.

המחירים עולים ככל שאנחנו מגיעים יותר לאזור המרכז. ישנם אזורים שנחשבים לאזורים חמים אשר יש בהם פחות סיכון ובהתאם לכך המחיר. ברגע בו אתם מקבלים ליווי אישי מחברה מקצועית אתם יכולים להיות הרבה יותר בטוחים לגבי ההשקעה שלכם. החברה צריכה לשים בפניכם את כל הדגשים שציינו, להסביר לכם מה יהיו השיקולים שלכם באותה רכישה ומהו הסכום הכולל המשוער לתשלום בסוף התהליך. חשוב לזכור, השקעות נדל"ן אינן מניבות תשואות בין לילה, לוקח זמן עד שאנחנו אוספים את הרווחים, וכשזה מגיע הרווחים יהיו בעלי תשואה מרשימה. בתחום הנדל"ן, סבלנות זה שם המשחק.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר כבר היום

המרכז לקרקעות ומגרשים

תמצאו כאן את מיטב אפיקי ההשקעה בתחום הקרקעות והמגרשים, שטחים מסוגים שונים באזורי הביקוש המובילים. תוכלו לעיין במגוון רחב של נתונים, מדריכים ומאמרים חדשותיים למשקיעים ולרוכשים. המידע מתעדכן באופן שוטף, מוצג בשקיפות מלאה ובצורה נוחה ויסייע לכם לאתר את הנכס המתאים ביותר עבורכם.

תוכן עניינים