קרקעות ברמת הגולן

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרבנ צרו איתנו קשר כבר היום

אם אתם חושבים לרכוש קרקע לצורך השקעה, בוודאי יכולתם לראות שמחירי הקרקעות במרכז גבוהים באופן משמעותי מאשר אזורי הפריפריה. אם תחפשו קרקעות ברמת הגולן, בגליל העליון ובאזורים בקרבה, תוכלו לראות שהמחיר אותו תשלמו יהיה נמוך באופן משמעותי, לעיתים תצטרכו לשלם דמי פיתוח בלבד. קרקעות ברמת הגולן נחשבות לאזורים מעולים לצורך השקעה, סך כל המחיר אותו תשלמו עבור הקמת מבנה לא אמור לעלות על 900,000 ש"ח. רכישת קרקעות ברמת הגולן אינה דווקא עבור מגורים, אלא עבור פיתוח תיירות, השכרות לתקופה קצרה ושלל אפשרויות נמצאות עבורכם באתרי תיירות.

מה יש לקחת בחשבון?

קרקעות ברמת הגולן מעניקות לנו בחירה מנצחת, נוף מרהיב, אוויר צח ודונמים שלמים המיועדים למכירה. עם זאת, כאשר אתם רוכשים קרקע שלא לתמורת בנייה עבורכם, סביר להניח שההשקעה תהיה יותרקרקעות ברמת הגולן מעניקות לנו בחירה מנצחת, נוף מרהיב, אוויר צח ודונמים שלמים המיועדים למכירה. מסוכנת. ההשקעות הנכונות ביותר באזור הזה כאשר מדובר על קרקע לבניה הינן לצורך בניית בית נופש. בתי נופש ברמת הגולן בעלי תפוסה מלאה לאורך כמעט כל השנה, הצימרים בביקוש גבוה באזור. המועצה האזורית גולן מונה 28 יישובים ויש לוודא לפני שאתם רוכשים קרקע באזור האם נדרש באותו יישוב לעבור ועדת קבלה. מלבד לכך, אזורים ברמת הגולן מתומחרים בצורה שונה, יהיו מקומות יקרים יותר אשר תוכלו לרכוש קרקעות בכמה מאות אלפי שקלים, כ-400 אלף, אלו יהיו קרקעות ברמת הגולן אשר כבר מיועדים לבנייה. מצד שני, תוכלו למצוא קרקעות ברמת הגולן למכירה במחיר סימלי נמוך יותר מכיוון שמדובר על קרקעות חקלאיות. חשוב לוודא את התשואה בסופו של דבר, אם מדובר על השקעה שסך גודל כולל בנייה יעלה לכם כ-750 אלף שקלים, התשואה תהיה באזור ה-4%. ביישובים בגליל העליון נוכל למצוא אזורים יותר אטרקטיביים למכירה. בחלק מהמקומות אפילו תוכלו למצוא קרקעות בחינם וכל מה שנותר לכם לשלם הוא דמי פיתוח. גם כאן, יש לוודא האם יש כדאיות לבנייה על הפרויקט או שאנחנו רוכשים את הקרקע ומחכים לעליית ערך הקרקע לאחר הפשרת הקרקע לבנייה. חשוב להבדיל בין קרקע אשר אתם לא מתכננים לבנות בה את הבית שלכם, אלא להפשיר אותה ולמכור אותה לאדם אחר ובין מקרים בהם אתם רוכשים קרקע לצורך אישי. כאשר מדובר על צורך אישי יש לוודא שאתם עומדים בתנאי הקבלה של אותו יישוב.

קרקעות ברמת הגולן מיד שנייה

נוכל למצוא לא מעט קרקעות מיד שנייה דרך אנשים פרטיים. יש הרבה פרטים שאתם לא מקבלים בעת רכישה מאדם פרטי. לכן, הדרך הנכונה ביותר היא לקנות קרקע דרך חברה מקצועית אשר מעניקה לנו ליווי תוכלו למצוא קרקעות ברמת הגולן למכירה במחיר סימלי נמוך יותר מכיוון שמדובר על קרקעות חקלאיות. מקצועי לאורך כל הדרך, ממש עד לקבלת המפתח. לכל יישוב יש תנאי השכרה ורכישה של קרקע לצורך השקעה. לדוגמא, יהיו לא מעט יישובים אשר לא יאפשרו לכם להשכיר את המבנה שלכם לצורך מסיבות רווקים, צימרים וכן הלאה. עליכם לשמור על סטטוס הקרקע בהתאם למבוקש.

איך נחשב תשואת קרקע?

חישוב התשואה הוא החלק החשוב ביותר ולכן, חשוב להתייעץ עם חברת נדל"ן מקצועית ולא אדם פרטי. לצורך חישוב התשואה יש להבין באיזה שלב נמצאת הקרקע בהתאם לשינוי ייעוד. שינוי ייעוד קרקע הוא תהליך בו אנחנו לוקחים קרקע חקלאית ומשנים את הייעוד שלה לקרקע המיועדת לבנייה. התהליך הוא מול הוועדה המחוזית והרשות המקומית. התהליך אורך כמה שנים, לעיתים אנחנו נמצא קרקעות ברמת הגולן אשר החלו כבר בתהליך ולעיתים, אנחנו נתחיל את התהליך בעצמנו. בסופו של דבר אנחנו צריכים להציג את התוכנית שלנו לשינוי ייעוד הקרקע לכל הגורמים הרלוונטיים ורק אז נמתין לאישור סופי. ברגע בו הקרקע נמצאת בתחילת התהליך, ערך הקרקע יהיה נמוך יותר ובסיום תהליך ההפשרה, התשואה תהיה גבוה. ברגע בו אנחנו רוכשים קרקע מאושרת לבנייה, המחיר אותו נשלם יהיה גבוה יותר והתשואה נמוכה.
יש לקחת בחשבון גם את היתרונות הכרוכים בתהליך של הפשרת קרקע חקלאית. היתרון הראשון משתקף עקב הביקוש למגורים שעולה וגדל בארץ מדי שנה. בשל כך, הפשרת קרקעות ברמת הגולן ובאזורי פיתוח אחרים בארץ הינה בקצב גבוה יותר מבעבר. כמו כן, יש תשואה פוטנציאלית גבוהה יותר בפרויקט קרקעות ברמת הגולן, במיוחד כאשר מדובר על קרקע חקלאית. אחרים בארץ הינה בקצב גבוה יותר מבעבר. כמו כן, יש תשואה פוטנציאלית גבוהה יותר בפרויקט קרקעות ברמת הגולן, במיוחד כאשר מדובר על קרקע חקלאית. דבר אחרון, ביקוש והיצע, ברגע בו ההיצע נמוך, מחירי הקרקעות עולים באופן משמעותי.

למה דווקא קרקעות ברמת הגולן?

הסיבה הראשון שנרצה בגללה לבחור להשקיע דווקא בקרקעות ברמת הגולן היא המחיר הנמוך. בעוד שקרקעות במרכז הארץ בדרך כלל ינועו מעל חצי מיליון ש"ח, ברמת הגולן נוכל למצוא מחירים שגם משקיעים צעירים יכולים להשקיע. רמת הגולן עוברת פיתוח אדיר בשנים האחרונות, גם פיתוח מקומי וגם נגישות למקום ממרכז הארץ ודרומה. אנשים מחפשים מחירים משתלמים יותר בעוד שדמי השכירות במרכז הארץ לא מפסיקים לעלות. כמו כן, אנחנו רואים יותר סטודנטים בצפון הארץ בשל פיתוח מוסדות אקדמיים בצפון הארץ.  

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר כבר היום

המרכז לקרקעות ומגרשים

תמצאו כאן את מיטב אפיקי ההשקעה בתחום הקרקעות והמגרשים, שטחים מסוגים שונים באזורי הביקוש המובילים. תוכלו לעיין במגוון רחב של נתונים, מדריכים ומאמרים חדשותיים למשקיעים ולרוכשים. המידע מתעדכן באופן שוטף, מוצג בשקיפות מלאה ובצורה נוחה ויסייע לכם לאתר את הנכס המתאים ביותר עבורכם.

תוכן עניינים