קניית נכס מכונס נכסים – מתי כדאי לקנות דירה מכונס נכסים וממה חשוב להיזהר? כל מה שאתם חייבים לדעת על קניית דירה מכונס נכסים

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

קניית נכס מכונס נכסיםחושבים לרכוש דירה למטרות מגורים או השקעה? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל מה שאתם חייבים להכיר על אחד מאפיקי הקנייה המעניינים ביותר בשוק הנדל"ן בישראל – קניית נכס מכונס נכסים. אנשים רבים כלל לא מכירים את האפשרות לרכוש דירה מכונס נכסים, ולכן ריכזנו עבורכם את כל הדגשים החשובים שכדאי שתכירו טרם רכישת הדירה שלכם. בשורות הבאות נכיר מקרוב את כל שלבי קניית נכס מכונס נכסים, נציג את היתרונות הגדולים שמושכים משקיעים רבים לרכישות מכונסים, נגע בחסרונות החשובים שאתם חייבים להביא בחשבון ונכיר מקרוב את כל הדגשים החשובים שיבטיחו לכם בחירה נכונה ובטוחה. 

 

רוצים ליהנות מהנחה של בין 10% עד 20% ממחירי השוק? הכירו את האפשרות של רכישת דירה מכונס נכסים 

אז ראשית, חשוב לדעת שמרבית הבוחרים לרכוש דירה מכונסי נכסים הם משקיעים. אם גם לכם יש חסכונות ונמאס לכם שהם מאבדים מערכם אלפי שקלים מידי שנה בעקבות האינפלציה, אפשרות של קניית נכס מכונס נכסים למטרות השקעה יכולה להתאים לכם. אך חשוב להדגיש – לא כל הדירות המוצעות למכירה מכונסי נכסים ימכרו במחירים נמוכים ממחירי השוק. ישנן לא מעט דירות (בעיקר אלה הממוקמות באזורי ביקוש), שנמכרות במחירי שוק ואף מעט למעלה מכך בשל הביקוש הגדול וההתמחרות הכוללת מספר רב של רוכשים פוטנציאליים. אז לפני שאתם עטים על כל דירה שמוצעת למכירה דרך כינוס נכסים, חשוב שתכירו את כל הדגשים החשובים שיעזרו לכם לבחון כל עסקה לגופה. בחינה מדוייקת הכוללת סדרת בדיקות קפדנית תאפשר לכם לאתר לא מעט דירות המוצעות למכירה בהליך כינוס נכסים במחירים נמוכים ממחירי השוק בכ 10% עד 20%. 

ריכזנו עבורכם מספר פרטים חשובים אודות הליך הרכישה מכונס נכסים  

רגע לפני שנמנה את כל היתרונות הגדולים ביותר של קניית נכס מכונס נכסים, חשוב שתכירו מספר דגשים חשובים על כל התהליך. 

  • ראשית, חשוב לדעת שכונס הנכסים הוא עורך דין מקצועי לענייני מקרקעין שמונה על ידי בית המשפט ולעיתים על ידי הוצאה לפועל למכור את הנכס. הסיבות השכיחות ביותר בגינן אנשים רבים נאלצים למכור את דירתם בהליך כינוס נכסים הן:
  • אי עמידה בכל תשלומי המשכנתא – לווים שלא מצליחים לעמוד בכל שנות החזרי ההלוואה, נאלצים למכור את דירתם במטרה להחזיר לבנק את כל הכספים המגיעים לו. 
  • גירושין ללא הסכמה על חלוקת הדירה – זוגות רבים במהלך גירושין לא מצליחים להגיע להסכמות באשר לחלוקת הדירה. אי הסכמה יכולה להיגרר עד כדי הוראת בית משפט להוציא את הדירה לכונס נכסים במטרה למכור אותה במהירות המרבית ולחלק את שיוויה על פי החלטת בית המשפט. 
  • שנית, חשוב לדעת שקניית דירה מכונס נכסים מחייבת אתכם לקנות את הדירה במצבה הנוכחי, מה שמכונה as is. קניית דירה במצבה הנוכחי מחייבת אתכם לערוך בדיקות מקיפות טרם מעמד הרכישה. 
  • שלישית, חשוב לדעת שעליכם להעמיד צ'ק כערבות לכל הצעה. ברוב המקרים תידרשו להעניק צ'ק על סך 5% עד 10% משווי ההצעה שלכם. אנשים רבים שבוחרים לרכוש נכסים דרך כונסי נכסים לא מודעים לכך, מה שגורם לעיכובים ואף לביטולים רבים של התקדמות תהליכי מכירה. חשוב להדגיש כי במידה וההצעה שלכם לא זכתה (כלומר שלא הצעתם את המחיר הגבוה ביותר), הצ'ק לא ימומש ויוחזר אליכם. 

קראו עוד: נדל"ן מכונס נכסים

אז האם כדאי לקנות מכונסי נכסים? הנה לכם כל היתרונות והחסרונות הגדולים ביותר

נשמע לכם מעניין? עורכי דין רבים העוסקים בתחום מסבירים ללקוחותיהם שלא אחת דירות למכירה מכינוס נכסים נמכרות בין 10% ל 20% מתחת למחירי השוק. אך מנגד הן מדגישים כי חוסר ניסיון או בחירה שרירותית ללא הכנה מוקדמת עלולה להוביל לרכישת דירה במחירי שוק ואף למעלה מכך. אז מהם היתרונות והחסרונות הגדולים ביותר של קניית נכס מכונס נכסים? ריכזנו עבורכם את כל היתרונות והחסרונות הגדולים שאתם חייבים להביא בחשבון. 

 

היתרונות הגדולים של קניית נכס מכונס נכסים:

  • רכישת דירה במחירי הנחה – בין 10% ל 20% מתחת למחיר השוק

חלק לא מבוטל מסך כלל הדירות שנמכרות במסגרת כינוס נכסים נמכרות במחירים נמוכים ממחירי השוק. ההנחה נעה בין 10% ועד 20% בממוצע. מדוע דירות מכינוס נכסים נמכרות במחירים נמוכים משווין האמיתי? יש לכם מספר סיבות מרכזיות. ראשית, חשוב להבין שמכירת דירה במסגרת כינוס נכסים נמכרת בניגוד לרצונו של בעל הדירה (בעקבות אי הסכמה בהליך גירושין או אי עמידה בתשלומי המשכנתא). הליך מכירת הדירה אינו בידי בעלי הדירה, אלא בידי כונס הנכסים. כל מטרתו של כונס הנכסים היא לאפשר לבעל הנכס לשלם את כל חובותיו במהירות האפשרית, מה שמוביל לסיבה הבאה לכך שדירות אלה נמכרות במחירים נמוכים. שנית, מכירת דירה במסגרת כינוס נכסים צריכה להיות מהירה. מהירות העסקה לא מאפשרת לכונס להתמחר ארוכות עם הקונים הפוטנציאליים, כך שברוב המקרים הוא נענה להצעותיהם תוך זמן קצר. הנתונים הללו מאפשרים לרבים ליהנות מנכסים למכירה במחירי הנחה של בין 10% ל 20% ממחירי השוק.

  • קניית דירה מבית משפט 

יתרון נוסף ומשמעותי למדי שמושך רבים לרכוש דירה מכונס נכסים הוא קניית דירה נקייה מכל פגם משפטי. רכישת דירה מאדם פרטי חושפת את הקונים ללא מעט סכנות. בין כלל הסכנות ניתן למנות רכישת דירה מעוכלת, רכישת דירה ללא העברת רישום בטאבו, רכישת דירה עם חריגות בניה או בעיות משפטיות שונות. ברוב המקרים הקונים אינם מכירים את המוכרים, כך שקיימים לא מעט סיכוני מרמה. לעומת זאת, רכישת דירה מכונס נכסים מאפשרת לקונים לרכוש נכס מבית משפט. רכישת נכס מבית משפט מבטיחה לקונים ראש שקט בכל הקשור לסוגיות המשפטיות של הנכס. כלומר, מכירת הדירה תיעשה לאחר השלמת כלל הבדיקות וניקוי כלל הבעיות המשפטיות הקיימות בנכס. בית המשפט עושה עבור הרוכש את כל העבודה המשפטית הנדרשת בכדי לוודא שהדירה נמכרת כדת וכדין ללא סיכוני מרמה.

החסרונות הגדולים של קניית נכס מכונס נכסים החסרונות הגדולים של קניית נכס מכונס נכסים: 

  • קניית הדירה as is 

אחד החסרונות הגדולים ביותר שאתם חייבים להביא בחשבון לפני שאתם קונים דירה דרך כונס נכסים הוא קניית הדירה במצבה הנוכחי כמו שהיא. קניית דירה במצבה הנוכחי יכולה לגרום לרוכשים לגלות לא מעט כשלים ופגמים שונים. חשוב להדגיש כי כלל הכשלים והפגמים יהיו פיזיים, שכן בכל הנושאים המשפטיים בית המשפט מטפל טרם הליך המכירה. עם אילו כשלים אתם יכולים להתמודד? רטבוביות בקירות הדירה, הזנחה ארוכת שנים של מערכות ישנות, בעיות בתשתיות האינסטלציה (שיצריכו החלפה יקרה במיוחד), בעיות בתשתיות החשמל ועוד. רכשתם דירה מכונס נכסים וגיליתם את כלל הכשלים הללו? אין כל כך מה לעשות עם זה. אין למי לפנות ואין ממי לדרוש תיקונים או אחריות על ליקויים שונים שלא הובהרו טרם הרכישה.

  • ייתכנו ביטולים של הליך הרכישה 

חיסרון נוסף ומשמעותי לא פחות הוא האפשרות לביטול המכירה. עברתם את כל השלבים הנדרשים והחלטתם שאתם רוכשים את הדירה? כלל לא בטוח שהמכירה אכן תצא לפועל. לא אחת קורה שבית המשפט מורה על ביטול המכירה. הסיבות השכיחות ביותר לביטוח מכירה הן:

 

  • בעל הנכס הצליח לגייס את הכסף לסגירת כל חובותיו, כך שהוא יכול לפדות את הדירה מהליך הכינוס. 
  • זוג טרם הגירושין הצליחו להגיע להסכמות באשר לחלוקת הדירה ללא צורך במכירתה על ידי כונס נכסים. 

 

הסיבות הללו ועוד רבות נוספות יכולות לעצור את הליך המכירה בכל שלב. לכן, חשוב להביא בחשבון את העובדה שעד הרגע האחרון, ייתכן שהליך המכירה יבוטל. 

  • תחרות קשה 

חסרון נוסף ואפשרי לרכישת דירה מכונס נכסים הוא התחרות הקשה על דירה באזורי ביקוש. לא מעט אנשים בטוחים שרכישת דירה מכונס נכסים מבטיחה להם הנחה משמעותית ממחירי השוק. אך בפועל, כונס הנכסים אינו מתחייב למכור את הדירה במחירי הנחה, אלא מתחייב למכור אותה מהר ככל הניתן. במילים אחרות, מחיר ההנחה של דירות מכונסי נכסים נגזר מהזמן הקצר שהן מוצעות על מדף המכירות. אך במידה ומדובר באזורי ביקוש בהם גם זמן מדף קצר מספיק למכירה במחירי שוק, הסיכויים לרכישת הדירה בהנחה של בין 10% ל 20% נמוכים למדי. איך תדעו האם הדירה שאתם מתעניינים בה צפויה להימכר במחירי שוק או בנחה של בין 10% ל 20%? מומלץ להגיע לכל מועדי הצגת הדירה. אם תגיעו לכל המועדים בהם כונס הנכסים מראה את הדירה, תוכלו להתרשם מכמות האנשים שמגיעים לראות אותה. אם מדובר בכמות מצומצמת, קיים זיכוי סביר שבודדים יגיעו למעמד ההתמחרות, מה שיגדיל את הסיכויים לרכוש את נדירה במחירי הנחה.

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

פרויקטים חמים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!