מי יכול לעזור לכם לקבל החזר מס?

החזר מס כשמו כן הוא, החזר עבור מס ששולם שלא כצורך. אם אתם שכירים או עצמאים יתכן ותגלו מתישהו שאתם זכאים להחזר מס. איך תגלו זאת ומי יכול לעזור לכם לקבל החזר מס? כל הפרטים ממש כאן.

למי מגיע החזר מס?

החזר מס מגיע לכל שכיר או עצמאי ששילם יותר מס הכנסה ממה שהיה צריך בפועל. הפער הזה מתגלה באופן שונה אצל עצמאים ושכירים. עצמאים לרוב משלמים מקדמה למס הכנסה בתחילת שנת המס. המקדמה מבוססת על הערכה צפויה של ההכנסות של אותו עצמאי. במידה ובדוח השנתי המוגש בסוף השנה מתגלה שההערכה הייתה גבוהה מההכנסה בפועל, יתכן מאד והעצמאי יקבל החזר מס. כשמדובר בשכירים, לרוב הפערים הללו מתגלים בבדיקה רטרואקטיבית של מספר שנים אחורה. שכירים משלמים את מס ההכנסה באופן חודשים על פי עלות שנתית, אם בשנת המס חלו שינויים בהכנסה יתכן ושולם מס שלא כצורך. ניתן להגיש בקשה להחזר מס עד שש שנים אחורה ולכן לרוב שכירים בודקים רטרואקטיבית את הפרשי המס שלהם. חשוב לשים לב, לעיתים מתגלה הפרש שאינו לטובת השכיר ועליו לשלם את הפער למס הכנסה.
https://portalmisim.co.il /   היחידה להחזרי מס  

עבור מה מקבלים החזר מס?

במידה ושכיר החליף עבודה במהלך שנת המס, לא עבד למשך תקופה או לא קיבל בזמן נקודות זכות למס הכנסה, יתכן ויהיה זכאי להחזר. כפי שציינו הפערים האלו מתגלים רטרואקטיבית. לדוגמה, כשאישה יולדת, גם ככל הנראה מגיעות לה נקודות זכות במס הכנסה עבור הילד שהתווסף וגם ישנם מקרים בהם העובדת מאריכה את חופשת הלידה על חשבונה ולא עובדת מספר חודשים ואז גם כן נוצר הפרש בגובה מס ההכנסה שצריך להיות משולם.

מי יכול לעזור לכם לקבל החזר מס?

אם אתם חושדים שיש לכם סיבה לקבל החזר מס אל תפספסו את ההזדמנות שלכם לקבל את הכסף המגיע לכם בחזרה. תוכלו להגיש את הבקשה במספר דרכים:

  1. באמצעות יועץ מס או רואה חשבון אם אתם או בן זוגכם מלווה על ידי בעל מקצוע בתחום, תוכלו לבקש את עזרתו בהגשת הבקשה. יתכן ותשלמו לבעל המקצוע אחוז מההחזר שתקבלו או באמצעות שכר הטרחה.
  2. תוכנות אינטרנטיות בשוק ישנן מספר תוכנות בעלות חד פעמית שיכולות לעזור לכם בתהליך הגשת הבקשה.
  3. הגשת הטפסים עצמאית אם אתם לא חוששים להתעסק עם בירוקרטיה, תוכלו לנסות להגיש את הטפסים לבד בדרך הישנה והטובה. בררו על כך באתר של מס הכסה.
  4. חברות העוסקת בהחזרי מס ישנן מספר חברות שמציעות שירות של בדיקת החזרי מס והגשת הטפסים. אם תחברו לעבוד עם חברה כזו יגידו לכם בדיוק איזה טפסים אתם צריכים להמציא ויגישו אותם עבורכם. במידה ויתברר שאתם אכן זכאים להחזר תצטרכו לשלם לאותה החברה אחוז מסוים מההחזר שתקבלו.

לפרטים נוספים השאירו פרטים

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

פרויקטים חמים נוספים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!