מה עושים כאשר יש מחלות קודמות וצריך לקחת ביטוח משכנתא?

כשאנחנו פונים לבנק לקחת משכנתא לצורך רכישת נכס, עלינו לדעת שהבנק ידרוש מאיתנו לרכוש ביטוח משכנתא. ביטוח אשר נועד להגן על ההשקעה של הבנק בהלוואה שהוא נותן לנו. מדובר על פוליסה הכוללת שני חלקים, ביטוח מבנה אשר נועד להגן על ההשקעה בנכס וביטוח חיים אשר נועד להגן על הבנק במידה והלווה איננו יכול להחזיר את ההלוואה מסיבה בריאותית (אובדן כושר עבודה).

לווים אשר מתמודדים עם מחלות מסוימות, מוצאים את עצמם לא פעם בבעיה כשהם רוצים לקחת משכנתא. שכן, הבנק מחייב אותם לרכוש ביטוח חיים, וכידוע בשביל לרכוש ביטוח כזה יש צורך למלא שאלון רפואי אמין ומדויק (אם מציגים בו מידע לא נכון זו עלולה להיות בעיה משמעותית עבור הלווה, במידע והוא מעוניין לממש את הפוליסה).

חברות ביטוח רבות לא מעוניינות לקחת את הסיכון הכרוך במכירת פוליסת למי שיש לו מחלה או בעיה רפואית משמעותית אחרת. על כן, לווים במצב כזה מתקשים לרכוש ביטוח, מה שאומר שהם גם מתקשים לקבל משכנתא.

לפני שנציג את הפתרונות שיכולים לעמוד בפניהם, צריך להדגיש, זה נכון שהבנק מחייב לרכוש ביטוח משכנתא אך זו לא חובה לעשות את זה דרכו. אפשר בהחלט לרכוש ביטוח כזה דרך חברות ביטוח שונות ולהציג את הפוליסה בפני הבנק. לכן, זה גם יהיה נכון לפנות אל סוכנות ביטוח שמתמחה בתחום ולחפש פוליסות שיכולות להתאים מבחינת התנאים והעלויות.

 

איך רוכשים פוליסת ביטוח משכנתא לחולים?

בשביל לרכוש ביטוח משכנתא לחולים בצורה נכונה, מה שנדרש לעשות זה לספק חיתום רפואי. ישנן חברות שונות שמתעסקות בתחום זה ויכולות לעזור בכך.

הרעיון הוא מאוד פשוט, לפני שניגשים לרכוש פוליסת ביטוח, ניגשים לחברה, היא בוחנת היטב את מצבו של הלקוח, מציגה את כל המידע הרלוונטי לגביו לחברת הביטוח, ובהתאם נקבע גובה הסיכון שהחברה אמורה לקחת כשהיא מבטחת אותו. אז היא תוכל לקבוע האם ברצונה לבטח אותו ומה יהיה גובה הפרמיה שהוא ישלם. באופן טבעי, היא תהיה גבוה אל מול פרמיה שישלם אדם בריא.

 

באילו מקרים יהיה צורך לבצע חיתום רפואי?

חשוב להבהיר, לא בכל מקרה בו אדם מתמודד עם מחלה או מצב בריאותי מסוים, בהכרח מחייב אותו לעשות חיתום רפואי. אם המקרה איננו משפיע על יכולת ההשתכרות שלו והוא יכול לתפקד באופן רגיל, אז אין שום סיבה שחברת הביטוח לא תבטח אותו. ההחלטה עומדת אל מול הסיכון שהיא לוקחת על עצמה. כאמור, זה יכול להשפיע על היכולת שלו לקבל משכנתא וכן להחזיר אותה בעתיד.

המקרים בהם יהיה צורך לבצע חיתום רפואי הם: מחלות לב, סרטן, סוכרת ברמה גבוהה, טרשת נפוצה, מוגבלויות עם השפעות על יכולת להתפרנס באופן קבוע, מחלות נפש, חולי כליות. כמו כן, במצבים של עישון כבד או אלכוהוליזם, סביר להניח שהחברה תרצה להכיר את ההיסטוריה הרפואית של המבוטח ולבקש ממנו חיתום רפואי.

לסיכום, בשביל לרכוש ביטוח משכנתא לחולים בצורה נכונה כפי שהבנק דורש, מומלץ כאמור לפנות אל סוכנות ביטוח שמתמחה בתחום. למשל, סוכנות אנגלמן אשר מציעה סוכני ביטוח מנוסים וברמה הגבוהה ביותר שיש בשוק.

 

לפרטים נוספים השאירו פרטים

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

פרויקטים חמים נוספים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!