מה מותר לבנות על קרקע חקלאית?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרבנ צרו איתנו קשר כבר היום

מה מותר לבנות על קרקע חקלאית?אם אתם מתכוונים לקנות קרקע חקלאית, אחד הדברים הראשונים שאתם צריכים לשאול את עצמכם הוא מה מותר לבנות על קרקע חקלאית? חשוב להבין כי הקרקע החקלאית אינה מיועדת לכל סוג של השקעה, ועליכם גם לוודא אם הקרקע מיועדת להפשרה. כך שבמקרים שבהם על גבי הקרקע משמשת כאתר היסטורי או גן לאומי, היא אינה ניתנת להפשרה.

קרקע מניבה – מה מותר לבנות על קרקע חקלאית?

על פי החוק בישראל, ניתן לבנות על קרקע חקלאית כל עסק מניב. אלה כמה עסקים לדוגמה:

  • גני אירועים – בעליהם של גני האירועים יכולים להניב רווחים נאים מאירועים שונים שהם מקיימים: חתונות, מסיבות בר מצווה/ בת מצווה, כנסים עסקיים, ערבי גיבוש ועוד.
  • חווה של אטרקציות – זו יכולה להיות חווה לרכיבה על סוסים שבמסגרתה מעניקים שיעורי רכיבה ומקיימים אירועים שונים כמו ימי הולדת לילדים או קייטנות בחופש הגדול ובחגים. בחווה משלבים לא פעם פעילויות שונות כמו קליעה למטרה או משחקי פיינטבול.
  • מחסנים המיועדים להשכרה – ניתן להקים על גבי הקרקע סוגים שונים של מחסנים שמטרתם לאחסן ציוד של לקוחות.
  • הקמת עסק למכירת עציצים ופרחים – קיימת אפשרות לרכוש שטח חקלאי כדי להקים בו משתלה. משתלה זו יכולה להניב רווחים על ידי מכירת פרחים ועציצים.

מעוניינים לרכוש שטח חקלאי? כך תעשו את זה נכון

אחרי שראינו מה מותר לבנות על קרקע חקלאית, חשוב לעבור לצד המעשי של העניין. דבר ראשון, עליכם לגבש רעיון שיתאים לשטח החקלאי שאתם רוצים לקנות. רק לאחר שגיבשתם רעיון, תוכלו לבחון את השטח שיתאים למטרה שלכם. שנית, אם אתם מעוניינים לבצע שימוש חורג בקרקע, גם אם באופן זמני, יש צורך לקבל היתר באופן רשמי מוועדות התכנון. כל שימוש בלתי בקרקע החקלאית גם אם לזמן קצר נחשב לעבירה פלילית. עבירה זו גוררת אחריה הגשת כתב אישום ובקבלת קנסות וצווים, והיא תגרור בסופו של דבר הוצאות גדולות מן הדרוש. שלישית, כדאי לפנות לרשות המקומית ולבקש עם מהנדס הרשות או אדריכל הרשות. יש לבחון את תכנית המתאר ולבדוק אם אין שימושים חריגים או תכנונים על הקרקע. רביעית, לאחר שקיבלתם את המידע מהרשות המקומית, בקשו ייעוץ מהיועץ המשפטי. אם קיבלתם היתר, אתם יכולים לצאת לדרך.

לא מוכרחים להיות לבד

בדקתם מה מותר לבנות על קרקע חקלאית? כעת מחכה לכם עבודה ביורוקרטית רבה של בירורים והשגת אישורים. אך אינכם מוכרחים לעשות זאת לבד. בחרו ביועץ מקצועי שיוכל ללוות אתכם לאורך כל הדרך. מבין השירותים של המומחים, ניתן לקבל סקירה של ההיבטים הפיננסיים והחוקיים של הקרקע, מיפוי נתונים, ביקורי שטח ועוד. כאשר אתם בוחרים בסיוע מקצועי תוכלו לחסוך לעצמכם זמן יקר וגם לא מעט כסף. חשוב לבחור את איש המקצוע שעמו תעבדו ולאסוף המלצות.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר כבר היום

המרכז לקרקעות ומגרשים

תמצאו כאן את מיטב אפיקי ההשקעה בתחום הקרקעות והמגרשים, שטחים מסוגים שונים באזורי הביקוש המובילים. תוכלו לעיין במגוון רחב של נתונים, מדריכים ומאמרים חדשותיים למשקיעים ולרוכשים. המידע מתעדכן באופן שוטף, מוצג בשקיפות מלאה ובצורה נוחה ויסייע לכם לאתר את הנכס המתאים ביותר עבורכם.

תוכן עניינים