שטח חקלאי למכירה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרבנ צרו איתנו קשר כבר היום

שטח חקלאי למכירה

מגרש חקלאי למכירהמדינת ישראל אינה עשירה במיוחד בקרקעות, והדברים נכונים גם לגבי קרקעות חקלאיות, שמהוות את רוב הקרקעות הפנויות בישראל. המשמעות היא שאם אתם מחפשים שטח חקלאי למכירה, אתם יכולים לאתר כזה בכמה צורות, וזה הכל מתחיל במטרה שלשמה אתם צריכים את השטח. ככלל, כאשר משתמשים בביטוי שטח, הכוונה היא בדרך כלל לאדם המחפש שטח חקלאי על מנת לעבד אותו ולקיים אורח חיים חקלאי. במקרה כזה, אין צורך לחפש שטח חקלאי, והמיקוד שלכם צריך להיות סביב איתור ישוב חקלאי שבו הייתם רוצים להשתלב. לאחר השתלבותכם ביישוב, תקבלו שטחים חקלאיים לעיבוד, בהם תוכלו לשתול זרעים ולגדל גידולים חקלאיים ואף להקים בתי אריזה המיועדים לעיבוד וטיפול בתוצרת החקלאית. יחד עם זאת, סביר להניח שאת זה אתם כבר יודעים, ואם אתם מחפשים שטח חקלאי למכירה, אתם עושים זאת בעיקר למטרת השקעה, או במטרה להחזיק בקרקע עד שתופשר ולהקים עליה בית פרטי. השאלה היא האם זה נכון, ואיך צריך לעשות את זה?

האם נכון לרכוש שטח חקלאי למכירה לצורך השקעה?

ובכן, התשובה היא בהחלט כן, אבל תלוי מאוד איך עושים את זה. יתרונה הגדול של קרקע חקלאית הוא שהיא מאוד זולה, והיא נושאת בתוכה פוטנציאל לעבור תהליך של הפשרת קרקע, קרי שינוי הייעוד שלה מקרקע חקלאית לקרקע לבנייה. במקרה כזה, עולה שוויה של הקרקע ברגע אחד ובצורה דרמטית, מה שמותיר רווח נאה מאוד בידי בעליה. מצד שני, מדובר בסיכון לא פשוט שלוקח על עצמו המשקיע, שכן כלל לא בטוח שהקרקע תופשר בטווח הזמן הקצר, או בטווח הזמן שמתכנן המשקיע ומעמיד לטובת ההשקעה. במקרה כזה, יכולה ההשקעה להניב הפסדים, או לכל היותר כליאה של הכסף בקרקע, ללא יכולת להשתמש בו.
אחרי שאמרנו את זה, רכישת שטח חקלאי למכירה הוא מקצוע לכל דבר ועניין, וישנם אנשי מקצוע שחיים את התחום ומכירים אותו לפני ולפנים. אנשי מקצוע אלה יודעים להעריך ברמה גבוהה של וודאות האם הקרקע תופשר ומתי זה צפוי לקרות. הערכה זו מבוססת על שורה של אלמנטים הנבחנים בצורה קרה ומחושבת, ובכלל זה הדמוגרפיה האזורית, הפרישה העירונית, תכניות הבינוי הקיימות, הצמיחה הצפויה באזור וכן הלאה. כל אלה צפויים להשפיע ישירות על הפוטנציאל של קרקע חקלאית לעבור תהליך של הפשרה, ואם עורכים את הבדיקה בצורה מספיק מקצועית, אפשר להגיע גם להערכה די סבירה של המועד בו צפוי לקרות. האם זה מבטיח לכם שאכן הקרקע תופשר? ממש לא. בעולם ההשקעות אין שום דבר בטוח, מחיר קרקע חקלאית והמטרה היא תמיד לבחור באופציה בעלת הסבירות הגבוהה ביותר.

מה התשואה הצפויה מהשקעה בקרקע חקלאית?

השקעה בשטח חקלאי למכירה יכולה להניב תשואה גבוהה, ובתנאי שהעסקה כולה נוהלה בצורה אפקטיבית ומקצועית. הדבר הראשון שחשוב לוודא הוא, שאתם רוכשים את הקרקע במחיר כמה שיותר זול, שישאיר לכם מרווח גדול ליצירת תשואה משמעותית. הדבר השני שחשוב לוודא הוא, שישנה רמת סבירות גבוהה שהקרקע אכן תופשר בתוך פרק זמן שאותו הגדרתם כתקופת ההשקעה שלכם. אם תמצאו את עצמכם מחזיקים בקרקע חקלאית שאינה מופשרת כצפוי, המדובר בהפסד כספי ממשי, שכן את הכסף שלכם הייתם יכולים לנצל לצורך השקעה בערוצים אחרים, וכעת הוא כלוא בשטח חקלאי ללא כל שימוש. ככל שעובר הזמן, צפוי השוק להתייחס לקרקע הזאת כפחות ופחות אטרקטיבית, וכך גם ערכה הולך ויורד מה שיחייב אתכם למכור אותה במחיר נמוך יותר משקניתם אותה.
יחד עם זאת, אם ביצעתם את כל שלבי ההשקעה ובחינת ההזדמנויות בצורה מקצועית ומקיפה, אתם בהחלט יכולים לצפות לתשואה של עשרות עד מאות אחוזים על ההשקעה. היקף התשואה נקבע בהתאם לגודל השטח, המיקום שלו, הייעוד שניתן לו לאחר הפשרה והתכנית שנקבעה עבורו לאחר שינוי הייעוד שלו. כמו כן, יזמים הרוכשים שטחים חקלאיים לאחר הפשרה יודעים היטב לנהל משא ומתן, ובהכירם את שיעור התשואה שאתם עומדים בפניו, הם יתעקשו מאוד במשא ומתן איתכם.

האם זה שווה את הסיכון?

ככלל, השקעה בנדל"ן היא השקעה בטוחה יחסית, לא נטולת סיכון אבל בטוחה יחסית. ברגע שקניתם שטח חקלאי למכירה אתם בעלי הקרקע, והנכס שרכשתם עומד לרשותכם ואינו הולך לאיבוד. תוכלו תמיד למכור אותו, וגם אם תמכרו אותו במחיר הפסד, יהיה זה הפסד מינורי יחסי. ההפסד הממשי יותר הוא ההפסד האלטרנטיבי של הרווח אותו יכולתם להפיק לו הייתם משקיעים את הכסף בערוץ אחר, וגם בהיבט זה לא מדובר בהפסד דרמטי.
בהתאם לכך, רכישת שטח חקלאי למכירה לצרכי השקעה היא בהחלט מהלך השקעה נכון, ובתנאי שאתם עושים את הדברים בצורה כמה שיותר מקצועית. אם אינכם יודעים כיצד לעשות זאת נכון, מצאו גורם מקצועי שחי את התחום יום יום, ויכול ללוות אתכם ולהעניק לכם את כל התמיכה הנדרשת בכדי להבטיח שאתם קונים את הקרקע החקלאית עם הפוטנציאל הרב ביותר שיודע השוק להציע.

מי חייב להוציא רישיון קבלן לבניה על שטח?

שטח חקלאי למכירהכל קבלן רשום רשאי לבצע עבודות בנייה מסוגים שונים או בהיקפים שונים לאתר שביצע רישום ברשם הקבלנים אנו ממליצים לפנות לחברה כמו היחידה לרישום קבלנים וכספיים כפי שנקבע החוק ובתקנות. רישום קבלן רשום מתבצע אך ורק בפנקס הקבלנים אשר כולל את פרטי הקבלן, וסוג הקבלן. לכן קבלני אשר אין בידם רישיון בהתאם לסוג עבודתם אינם יכולים להירשם בפנקס הקבלנים עד שלא יהיו בעלי רישיון. רישיון הקבלן ניתן לאחר קורס בתחום הבנייה ומעבר בחינות ההסכמה מטעם משרד השיכון והבינוי רק עם רישיון יכול לבנות על קרקע..

מה היתרונות של רישום קבלן רשום בפנקס הקבלנים?

הודות לרישום בפנקס הקבלנים יכולים הקבלנים לעבוד בהתאם חוק לסיווג עבודתם בהתאם לחוקים והתקנות שנקבעו באמצעות משרד השיכון והבינוי. רישום קבלן רשום בפנקס הקבלנים מעניק לקבלן את הזכות להשתתף במכרזים ממשלתיים, במכרזים של משרד הביטחון וכן  במרכזים של רשויות מקומיות בהתאם לסיווגם. כמו כן, רישום קבלן רשום מאפשר לקבלן להעסיק עובדים פלסטינים תושבי השטחים או לעבוד כקבלן משנה בשיתוף פעולה עם חברות בנייה וקבלנים פרטיים ולבצע עבודות בהיקף כספי גדול.

רכישה של קרקע חקלאית היא דרך מצוינת להפקת רווח גדול מתהליך ההפשרה שמתרחש פעמים רבות במקומות שונים ברחבי הארץ. מגרש חקלאי למכירה יוכל להוות מקור כספי נאה מאוד אך ישנם דברים שונים וחשובים שיהיה עלינו להבין לפני שאנו מחליטים להשקיע בשטח זה או אחר. אם לא נדע לבדוק את השטח כמו שצריך אז ההשקעה עלולה לרדת לטמיון ואנו לא נזכה לעולם למימוש הזכויות בשטח. קניה של משק חקלאי היא לא דבר פשוט וכדאי מראש להצטייד בהרבה סבלנות ולהקשיב לעצות של מי שמבין בתחום.

של מי המגרש הזה מגרש חקלאי למכירה

יש לבדוק מי הם הבעלים הרשומים בטאבו של מגרש חקלאי למכירה לפני קניית קרקע חקלאית, בדיקה שתבטיח שלא מדובר על רמאות או ניסיון התחזות כל שהוא. בנוסף כדאי לבדוק האם המכירה היא ישירות מידי הבעלים החוקיים או שמא היא מתבצעת על ידי ייפוי כוח, במקרה כזה או במקרה של צו ירושה מומלץ לשלוח אותו לבדיקה מקצועית של עורך דין על מנת להבטיח שלא מדובר בזיוף. גם אם מדובר על ייפוי כוח עדיין קיים צורך להיפגש עם הבעלים, מי שמעוניין מכור ישמח להיפגש אתכם. יש לבדוק שנסח הטאבו לא מציג שיעבוד או מאפשר זכויות כל שהן לצד ג'.

מגרש חקלאי למכירה – מה עוד כדאי לבדוק?

היות שעסקת מגרש חקלאי למכירה היא עסקה שבמהלכה יועברו סכומי כסף גדולים מיד ליד כדאי לברר מי הוא המוכר ומה המוניטין שלו. המלצות הן דבר חשוב שיכול לסייע בהחלטה אם ללכת על זה, ובכל מקרה לא מומלץ לחתום מיד אלא לברר את כל הפרטים לפני זה. כאמור לא כדאי לחתום בטרם תקבלו את כל התמונה המלאה. אל תילחצו ממשפטים כמו הזדמנות אחרונה או מהימצאותם של "קונים" אחרים בשטח, יש לשמור על קור רוח. כמובן שלא קונים חתול בשק ויהיה עליכם להגיע לשטח באופן פיזי ולהתרשם ממנו. עלון או מפה לא ישקפו לעולם את מה שנמצא בשטח עצמו ובזמן הביקור מומלץ להביט לצדדים ולסקור את השטח ואפילו לבצע סיור עם הרכב וללמוד אותו.

דברים רבים עלולים להתגלות בסיור מסוג זה, קו מתח גבוה, בסיס צבאי או שמורת טבע יכולה להוריד אתכם מהעסקה. ישנו כלל חשוב שאומר שככל שהקרקע תהיה קרובה היותר לעיר גדולה, כך פוטנציאל ההשבחה שלה יהיה גבוה יותר. התרחקות מערים גדולות תפחית את הסיכוי להפשרה של השטח בשנים הקרובות. על כן כדאי מאוד להשקיע במיקום איכותי ולא להתפתות למחיר נמוך במיקום לא אטרקטיבי שיאלץ אתכם להמתין זמן רב להפשרת הקרקע.

מה היעוד של הקרקע

מגרש חקלאי למכירה הוא בעל יעוד חקלאי, אך ניתן לבדוק את הייעוד על ידי סקירה של התחום השיפוטי של השטח. אם השטח נמצא בתחום שיפוטי של עיר מתפתחת אז הוא יהיה בעל פוטנציאל משמעותי לשינוי של הייעוד. קרקע שנמצאת באזור שיפוט של מועצה אזורית תהיה בעלת סיכויים נמוכים יותר. אמנם ניתן למצוא גם קרקע בתחום של מועצה אזורית שהיא בעלת סיכוי גבוה לשינוי ייעוד אך מדובר במקרה נדיר. יש להגיע אל וועדות תכנון ובניה שנמצאות הרשות המקומית על מנת לבדוק איזו תכנית חלה על השטח והאם ישנן תכניות עתידיות לשטח. אם אכן קיימת תכנית אז ניתן לפנות אל המתכנן ולבדוק באיזה שלב היא נמצאת. כך ניתן גם לגלות האם ישנו סיכוי להפשרה של הקרקע שכן אם היא מיועדת להקמת פארק או שמורת טבע אז אפשר להבין שהיא לא תופשר לעולם. ישנם עוד דברים שצריך לבדוק וכדאי להתייעץ עם מי שמבין בתחום זה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר כבר היום

המרכז לקרקעות ומגרשים

תמצאו כאן את מיטב אפיקי ההשקעה בתחום הקרקעות והמגרשים, שטחים מסוגים שונים באזורי הביקוש המובילים. תוכלו לעיין במגוון רחב של נתונים, מדריכים ומאמרים חדשותיים למשקיעים ולרוכשים. המידע מתעדכן באופן שוטף, מוצג בשקיפות מלאה ובצורה נוחה ויסייע לכם לאתר את הנכס המתאים ביותר עבורכם.

תוכן עניינים