השקעות נדל"ן מומלצות – כל מה שאתם חייבים להכיר לפני שתתחילו להשקיע בענף הנדל"ן!

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

חושבים להתחיל להשקיע את מיטב חסכונותיכם בשוק הנדל"ן המקומי שפשוט לא מפסיק לעלות? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נציג בפניכם את כל הפרטים החשובים והדגשים המקצועיים שאתם חייבים להכיר אודות הגורמים המשפיעים על תנועות מחירי הדיור בארץ ובעולם, החלופה המרכזית להשקעות נדל"ן בישראל, איתור השכונות שמחירי הנכסים בהן צפויים לעלות בקצב מהיר יותר מהממוצע הארצי בשנים הקרובות וכמובן, מסלולי ההשקעה הגדולים והאטרקטיביים ביותר ששוק הנדל"ן בישראל מציע לכלל משקיעיו. אך רגע לפני שנצלול לעומק הפרטים, חשוב להדגיש ולומר שגם אם אתם לא חושבים להתחיל להשקיע בענף הנדל"ן, כדאי שתמשיכו לקרוא את השורות הבאות שישפעו לא מעט אור על החלופה המרכזית להשקעות נדל"ן בישראל – תוכניות חיסכון בנקאיות ללא סיכון.

מחירי הדיור מזנקים במשך למעלה מעשור – האם זה הזמן הנכון להתחיל להשקיע?ישנן השקעות נדל"ן מומלצות כאשר החלופה המרכזית לרכישת נדל"ן היא תוכניות חיסכון בנקאיות ללא סיכון

לא מעט אנשים בישראל צופים מהצד על עליות המחירים בשוק הדיור המקומי בשני העשורים האחרונים ובטוחים שהתפוצצות הבועה באופק הקרוב. במהלך העשורים האחרונים מחירי הדיור זינקו במאות אחוזים כך שערכי הנכסים הכפילו ואף שילשו את עצמם. נתון זה גורם לרבים לחשוש לרכוש נכסים במחירי שיא כל הזמנים ולאחר למעלה מעשור של עליות רצופות. החלופה המרכזית לרכישת נדל"ן היא תוכניות חיסכון בנקאיות ללא סיכון. הבנקים מציעים מבחר מסלולי חיסכון ללא סיכון, מה שמצליח לעניין רבים מהחוששים שמחירי הדיור לקראת ירידת מחירים. אך לפני שגם אתם ממהרים להכניס את חסכונותיכם לאפיק נטול סיכון מטעם הבנק, חשוב לעמוד על נקודה מרכזית שהבנקים היו שמחים שלא תכירו.

כך המסלולים הבטוחים של הבנקים גורמים לכם להפסיד לא מעט כסף בכל שנה!השקעות נדל"ן מומלצות מפני שהריבית האפסית שהבנקים מציעים במסלולי החיסכון נמוכה משמעותית מהאינפלציה הממוצעת בישראל

הריבית האפסית שהבנקים מציעים במסלולי החיסכון נמוכה משמעותית מהאינפלציה הממוצעת בישראל. נתון זה גורם לכל הבוחרים בתוכניות החיסכון הבנקאיות להפסיד לא מעט כסף מידי שנה. האינפלציה הממוצעת בישראל עומדת על כ 2% מידי שנה, מה שאומר שכוח הקנייה של כל החיסכונות שלכם יורדים בכ- 2% בכל שנה. כל עוד אפיק החיסכון שתבחרו יניב פחות מ 2%, כוח הקנייה של הכסף שלכם ירד באופן משמעותי במרוצת השנים. אחת הדרכים הטובות ביותר לשמור על כוח הקנייה של החיסכונות שלכם מפני שחיקת האינפלציה היא רכישת נדל"ן. חוששים לרכוש נכסים במחירי שיא כל הזמנים לאחר כל עליות של למעלה מעשר שנים רצופות? חשוב שתכירו את הגורם המרכזי המשפיע על תנועות מחירי הדיור, מה שיעזור לכם להעריך האם המחירים אגן מנופחים או שמא צפויים להמשיך במגמה העולה לעוד שנים ארוכות.

חוששים שמחירי הדיור בישראל הגיעו למיצוי העליות ויתחילו לרדת בשנים הקרובות? חשוב שתכירו את מאזן הכוחות בין הביקוש להיצע והשפעתו על תנועות המחירים!השקעות נדל"ן מומלצות מפני שכל עוד הביקוש לדיור גבוה יותר מההיצע הקיים, מחירי הדיור יעלו, ולא משנה כמה ינסו לבלום אותם

הגורמים המשפיעים על תנועות מחירי הדיור בישראל הם ביקוש מול היצע קיים. כל עוד הביקוש לדיור גבוה יותר מההיצע הקיים, מחירי הדיור יעלו, ולא משנה כמה ינסו לבלום אותם (לראיה, המחירים המשיכו לעלות גם לאחר מחאות ציבוריות רבות, תוכניות ממשלתיות כמו "מחיר למשתכן", העלאת מס הרכישה מ 5% ל 8% למשקיעים ועוד). הביקושים בישראל מושפעים מהגידול הטבעי, מההגירה החיובית, מהמתגרשים הרבים וכמובן מציבור המשקיעים. מנגד, ההיצע בישראל מושפע בעיקר מכמות התחלות הבנייה החדשות. נכון לכתיבת שורות אלה, הביקושים בישראל גבוהים משמעותית מההיצע הקיים, מה שמלמד על שתי נקודות מרכזיות. ראשית, מחירי הדיור בישראל אינם בועתיים או מנופחים ללא הצדקה. שנית, מחירי הדיור צפויים להמשיך צפונה גם בשנים הקרובות. רוצים להצטרף לחגיגה? ריכזנו עבורכן מספר יעדים מומלצים להשקעות נדל"ן בישראל.

גם כאשר הביקוש גבוה מההיצע – חשוב לדעת לבחור נכון את השכונות המבוקשות ביותר

חשוב להדגיש כי בדיקת מאזן הכוחות בין הביקוש במסגרת ארצית אינה מספיקה. ישנן ערים רבות שנהנות מביקוש גבוה משמעותית מההיצע הקיים בהן, בעודכיצד מזהים את האזורים האטרקטיביים ביותר להשקעה בנדל"ן על מנת שיניב תשואה בעתיד לצידן ישנן ערים רבות שהביקוש בהן זהה או אף קטן מההיצע, מה שאומר שמחירי הנכסים צפוי להישאר ללא תנועה. איך מזהים את האזורים האטרקטיביים ביותר להשקעה? ישנם מספר פרמטרים בולטים לאזורי ההשקעה החמים ביותר שמרכזים ביקוש רב בהשוואה לממוצע האזורי, והם:

  • לצידי נתיבי תחבורה מרכזיים – נתיבי תחבורה מרכזיים מאפשרים לשכונות הסמוכות ליהנות מאפשרויות הגעה ויציאה מהירות ונוחות. אנשים רבים מוכנים לשלם יותר תמורת דירות המאפשרות להם להגיע ולחזור בקלות ובנוחות ממקום העבודה, מה שהופך את השכונות הממוקמות לצידי נתיבי תחבורה מרכזיים למבוקשות יותר.
  • לצידי תחבורה ציבורית – אוטובוסים, רכבת ישראל, רכבת קלה – מרכזי תחבורה ציבורית מאפשרים לדיירי השכונות הסמוכות להתנייד בעזרת רכבות או אוטובוסים לאזורים רבים בכל רחבי הארץ. אנשים רבים בוחרים לגור לצידי תחנות רכבת או אף תחנות אוטובוסים הכוללות תחבורה ציבורית למקום עבודתם, למקומות הבילוי האהובים עליהם או למרכזי הקניות אותם הם רגילים לפקוד בתדירות גבוהה.
  • לצידי מרכזי קניות, מסחר, פנאי ותעסוקה – מרכזי קניות, מסחר, פנאי, בידור ותעסוקה אף הם מצליחים למשוך ביקושים, מה שהופך את השכונות הסמוכות אליהם לאטרקטיביות למטרות השקעה. אנשים רבים ישמחו להתגורר בסמוך למרכזי הקניות הנדרשים, לרבות חנויות הנעלה, חנויות ביגוד, סופרים, מרכזי בילוי בהם הם יוכלו לנקות את הראש בסיום יום עבודה ארוך ועוד.
  • תוכניות קידום – פיתוח כללי, תוכניות תמ"א 38, פינוי בינוי ועוד – ערים רבות בישראל עוברות תוכניות קידום שונות, לרבות קידום עירוני, שיקום פארקיםהשקעות נדל"ן מומלצות בערים בהן יש פיתוח כללי, תוכניות תמ"א 38, פינוי , ערים רבות בישראל עוברות תוכניות קידום שונות, לרבות קידום עירוני ישנים, שיקום מבנים ישנים ,תוכניות בינוי כמו תמ"א 38, פינוי בינוי ועוד. כלל התוכניות הללו משנות את פניהן של שכונות רבות (בעיקר של השכונות הישנות והמוזנחות), מה שכמובן תורם לעליות מחירי הנכסים בשכונות המשוקמות. משקיעים רבים בוחרים לרכוש נכסים בשכונות הללו במטרה ליהנות מעליית ערכם לאחר תום שלבי הפיתוח.
  • לצידי מוסדות לימוד אקדמיים – מוסדות לימוד אקדמיים כוללים מספר יתרונות מרכזיים לכלל השכונות הסמוכות להן. היתרונות הגדולים ביותר הם:
  1. עליית ביקוש – הסטודנטים הרבים שמגיעים למוסדות הלימוד מכל רחבי העולם, מעלים את רמות הביקוש לדיור בשכונות הסמוכות. עליית הביקוש תורמת לעליית מחירים מהירה יותר בהשוואה לממוצע האזורי ומבטיחה למשקיע אחוזי תשואה גבוהים מהשכרת הנכס.
  2. שוכרים טובים – הסטודנטים נחשבים לשוכרים טובים שמקפידים לעמוד בתשלום החודשי ויודעים לשמור על פנים הדירה.
  3. אפשרות להשכיר למספר שותפים – משקיעים רבים בוחרים לרכוש נכסים לצידי אוניברסיטאות או מכללות במטרה להשכיר את הדירה למספר שותפים. סטודנטים רבים לא מצליחים לממן דירה לבד ולכן רבים מהם שוכרים עם שותפים. דירות שותפים מניבות אחוזי תשואה גבוהים הרבה יותר מהשכרת נכס למשפחה.

כמה מהשכונות האטרקטיביות ביותר להשקעה בישראל

אז לאחר שנגענו בכמה מהנקודות המרכזיות שאתם חייבים להכיר אודות מצב הדיור בישראל ומאפייני השכונות הכדאיות ביותר להשקעה, בחרנו עבורכם מספרחושבים שאין באמת בועת נדל"ן חמורה בישראל ורוצים להתחיל להשקיע? שכונות אטרקטיביות שמצליחות לעניין משקיעי נדל"ן רבים.

  • מרכז קריית אתא

מרכז העיר קריית אתא כולל שכונה ישנה ומעורבת במבנים ישנים עם חדשים גם יחד. לאורך השכונה ישנם שני רחובות מרכזיים הכוללים מגוון גדול של חנויות בכל התחומים. מעבר לכך, בשכונה עוברים לא מעט קווי אוטובוסים שונים, מטרונית בתדירות גבוהה ואפשרויות התניידות נוחות נוספות. מעבר לכך, השכונה בלב העיר צפויה לעבור מתיחת פנים משמעותית עם פרוייקטים רבים של תמ"א 38 וכן קו רכבת קלה שיקשר את התושבים לחיפה בקלות, במהירות ובנוחות. כלל היתרונות הללו הופכים את מרכז העיר קריית אתא ליעד אטרקטיבי להשקעה.

מחיר ממוצע לדירת שלושה חדרים באזור הוא 660,000 שקלים ואחוזי התשואה המתקבלים מהשכרת דירה זו עומדים על לא פחות מ 4.3% בממוצע.

  • טנא, כרמיאל

שכונת טנא בכרמיאל מורכבת ממבנים ישנים במיוחד (שצפויים לעבור התחדשות בשנים הבאות). מרכזי הקניות השונים נמצאים במרחק נסיעה קצר, מה שהופךהשקעות נדל"ן מומלצות בשכונת טנא בכרמיאל מורכבת ממבנים ישנים במיוחד שצפויים לעבור התחדשות את הגישה אליהם לארוכה ומסורבלת. מבחינת דרכי ההתניידות בשכונה – ישנם לא מעט אוטובוסים העוברים לכל אורכה בתדירות גבוהה וכן תחנת הרכבת של כרמיאל ממוקמת במרחק הליכה של כ 20 דקות. כלל הנתונים הללו זועקים לשינוי ושיקום שצפוי להגיע בשנים הקרובות ולהעלות משמעותית את הביקושים לשכונה. עוד חשוב לדעת שבשכונה יש לא מעט גינות ציבוריות לרווחת התושבים.

מחיר ממוצע לדירת שלושה חדרים באזור הוא 620,000 שקלים ואחוזי התשואה המתקבלים מהשכרת דירה זו עומדים על לא פחות מ 4.35% בממוצע.

  • נווה אלונים, אשקלון

שכונת נווה אלונים אשר נמצאת באשקלון מתאפיינת בשיכונים מיושנים ולא מעט מרכזים ציבוריים שונים. בקרבת השכונה שוכן הגן הלאומי של אשקלון ולכל אורך השכונה ישנם שני מרכזים מסחריים גדולים. תדירות התחבורה הציבורית בשכונה ממוצעת אך חשוב להדגיש שתחנת הרכבת העירונית רחוקה ממנה. קיימים בשכונה מגרשים לא מפותחים שצפויים ליהנות מבנייה השנים הבאות. מחירי הנכסים הזולים וכן אחוזי התשואה הגבוהים גורמים למשקיעים רבים לבחור בשכונת נווה אלונים באשקלון.

מחיר ממוצע לדירת שלושה חדרים בשכונה הוא 770,000 שקלים ואחוזי התשואה המתקבלים מהשכרת נכס ממוצע עומדים על כ 4%.

לסיכום השכונות האטרקטיביות ביותר להשקעה בשנים הבאות:

שכונה מאפיינים
מרכז קריית אתא מחיר ממוצע לדירת שלושה חדרים באזור הוא 660,000 שקלים ואחוזי התשואה המתקבלים מהשכרת דירה זו עומדים על לא פחות מ 4.3% בממוצע
טנא, כרמיאל מחיר ממוצע לדירת שלושה חדרים באזור הוא 620,000 שקלים ואחוזי התשואה המתקבלים מהשכרת דירה זו עומדים על לא פחות מ 4.35% בממוצע
נווה אלונים, אשקלון מחיר ממוצע לדירת שלושה חדרים בשכונה הוא 770,000 שקלים ואחוזי התשואה המתקבלים מהשכרת נכס ממוצע עומדים על כ 4%

מסלולי ההשקעה המבוקשים ביותר בישראל

אז רגע לפני שאתם מתחילים לחרוש את ישראל במטרה לאתר את הנכס האטרקטיבי ביותר בשכונה שמחירי הנכסים בה צפויים לזנק בשנים הבאות, חשובהשקעות נדל"ן מומלצות במסלול נדל"ן על הניירשנחשב כמסלול ההשקעה השני המתאים לערים רבות בישראל שתכירו את מסלולי ההשקעה האטרקטיביים ביותר.

  1. נדל"ן מניב – מסלול השקעה בנדל"ן מניב נחשב למסלול הדגל בענף. המסלול כולל רכישת דירה והשכרתה לטווחי זמן ארוכים. אם גם אתם רוצים ליהנות משינוי משמעותי בשכונה מיושנת, מסלול ארוך טווח יוכל להתאים לכם. מעבר לכך, מסלול זה נחשב למסלול הבטוח והפשוט ביותר כך שהוא מתאים גם למשקיעים בתחילת דרכם.

היתרונות הגדולים של המסלול:

  • מסלול בטוח ופשוט במיוחד.
  • מסלול הכולל הכנסה פסיבית מהשכרת הנכס.
  • מסלול הכולל שני אפיקי רווח שונים – מהשכרת הנכס ומעליית ערכו.2. נדל"ן על הנייר2. נדל"ן על הנייר –מסלול ההשקעה השני המתאים לערים רבות בישראל הוא נדל"ן על הנייר. מסלול השקעה זה כולל רכישת נכס על הנייר במחירי "פריסייל" המגלמים הנחה של בין 10% ל 30% ממחירי השוק. בתום כל שלבי הבנייה, המשקיע מוכר את הדירה במחירי שוק ונהנה מהדלתא שבין מחיר הרכישה למחיר המכירה.

היתרונות הגדולים של המסלול:

  • רכישת נכסים בהנחות גדולות של בין 10% ל 30% ממחירי השוק.
  • ללא צורך בהתעסקות עם שוכרים כלל.
  • רווח נזיל לאחר מכירת הנכס – טווח זמן של בין שנתיים לארבע שנים בלבד.

השקעות נדל"ן פרויקטים – המדריך השלם לאיתור אזורי השקעה אטרקטיביים

נמאס לכם שכל כספי החיסכון שלכם נשחקים בפק"מ או בעו"ש? ערכנו בדיוק עבורכם מדריך השקעות נדל"ן שיתן לכם את כל הידע והכלים הנדרשים בשביל להתחיל להשקיע במסלולים השונים. במדריך להשקעות נדל"ן פרויקטים ניגע בזיהוי נכון של אזורי השקעה חמים שמחירי הנכסים בהם עתידים לעלות בעשרות אחוזים, במשחקי הכוחות בין הביקוש להיצע והשפעתם על מחירי הדיור, באפשרויות המימן האטרקטיביות ביותר, בהוצאות הנלוות שחשוב לקחת בחשבון לפני כל רכישת נכס, במיסים השונים וכמובן בכל מסלולי ההשקעה הקיימים. אז אם גם אתם רוצים להתחיל להשקיע בנדל"ן וליהנות מאחוזי תשואה גבוהים משמעותית מאלה המוצעים לכם בכל מסלולי החיסכון בבנקים השונים, בשורות הבאות תקבלו את כל המידע החיוני ביותר שיסייע לכם בבחירת נכס מנצח.

ככל שמחירי הדיור גבוהים יותר, כך אחוזי התשואה מהשכרתם נמוכים יותר – הסיבה המרכזית לכך שמשקיעים רבים כיום בוחרים להשקיע מעבר לים

אז ראשית, חשוב לפתוח ולומר כי משקיעי נדל"ן רבים מישראל בוחרים בשנים האחרונות לנדוד אל מעבר לים ולהעביר את כל כספימה המקומות האטרקטיביים להשקעה בנדל"ן השקעותיהם להשקעות נדל"ן בחו"ל. הסיבה המרכזית לכך היא מחירי הדיור הגבוהים בישראל לאחר למעלה משני עשורים רצופים של עליות. מדוע מחירי הדיור היקרים הופכים את הנכסים בישראל לפחות אטרקטיביים בעיני משקיעי הנדל"ן? משתי סיבות מרכזיות. הסיבה הראשונה היא מימון ההשקעה. משקיעים רבים ללא הון עצמי גבוה מתקשים לרכוש נכסים בישראל. מחירי הדיור בשוק הנדל"ן המקומי נחשבים ליקרים מאוד בסדר גודל עולמי, כך שמעבר לים ישנן מדינות רבות המציעות למשקיעים דירות גדולות באזורים חמים בחצי מחיר. אם מחירי הדיור הממוצעים בישראל עומדים כיום על כ 1,550,000 שקלים, ישנן מדינות רבות מעבר לים כמו יוון, תאילנד, צ'כיה, טורקיה ועוד המציעות נכסים אטרקטיביים להשקעה במחירים הנעים בין 400,000 שקלים ועד 800,000 שקלים לנכסים גדולים במקומות מנצחים. הסיבה השניה בגינה משקיעי הנדל"ן רואים במחירי הדיור הגבוהים בישראל חיסרון משמעותי היא אחוזי התשואה השנתיים המתקבלים מנכסים יקרים. נקודה זו מהווה כלל חשוב אותו חשוב שתזכרו לאורך כל חיפושי הנכס המנצח עבורכם. ככל שמחירי הדיור גבוהים יותר, כך אחוזי התשואה המתקבלים מהשכרת הנכסים יהיו נמוכים יותר וכן להיפך, ככל שמחירי הדיור נמוכים יותר, כך אחוזי התשואה המתקבלים מהשכרת הנכסים גבוהים יותר.

מסיבות אלה משקיעי נדל"ן רבים בישראל בוחרים להעביר את כל כספי השקעותיהם לנכסים מעבר לים. אם לא די בכך, חשוב להדגיש שמחירי הדיור בישראל נמצאים לאחר למעלה משני עשורים רצופים של עליות מחירים, מה שבדיוק מתחיל במדינות רבות בכל רחבי העולם.

הכוחות המשפיעים באופן ישיר על מחירי הדיור – כך תדעו לזהות אזורים שמחירי הדיור בהם צפויים לעלות בשנים הקרובות

מדוע מחירי הדיור בישראל עולים ללא מעצורים על כף כל ניסיונות הממשלה לבלום אותם? התשובה לשאלה זו תסייע לכם לאתר אזורים חמים שעומדים לפני עליות מחירים משמעותיות של עשרות אחוזים ואף יותר תוך מספר שנים בודדות. אז הסיבה המרכזית בגינה מחירי הדיור בישראל עולים בקצב מסחרר וללא מעצורים היא מאזן הכוחות של הביקוש מול ההיצע. תנועות המחירים בשווקי הדיור בכל רחבי העולם נעים בהתאם למאבק הכוחות בין הביקוש להיצע. אם ההיצע גדול מהביקוש, מחירי הדיור ינועו דרומה בירידות ולחילופין, כאשר הביקוש גדול מההיצע, מחירי הדיור ינועו צפונה עם עליות מחירים. חשוב להדגיש שבחינת רמות הביקוש לעומת רמות ההיצע חייבות להיות על פני טווחי זמן ארוכים במטרה להצליח לזהות אזורים בהם מחירי הנכסים עתידים לעלות לאורך שנים ארוכות. המצב הטוב ביותר הוא שרמות הביקוש גבוהות מההיצע הקיים וממשיכות לגדול בקצב מהיר יותר מקצב התחלת הבנייה. עליית הביקוש נגרמת כתוצאה של הגירה חיובית וילודה חיובית, מה שבעצם מציב בשטח יותר אנשים שזקוקים לדירות מגורים. קצב הגדלת ההיצע הוא קצב התחלות הבנייה כך שאם התחלות הבנייה נמוכות יותר מכמות המהגרים החדשים פלוס הנולדים בחיסור הנפטרים, ניתן להצביע על אזור השקעה אטרקטיבי במיוחד שמחירי הנכסים בו עתידים לעלות בקצב עולה.

היעדים האטרקטיביים ביותר להשקעות נדל"ן בחו"ל

היכן כדאי להשקיע בפרויקטים של נדל"ן בבחינת רמות הביקוש וההיצע בשווקי דיור רבים בכל רחבי העולם, משקיעי נדל"ן מקצועיים ומנוסים מסמנים את יוון, טורקיה, צ'כיה, תאילנד וספרד כיעדים אטרקטיביים להשקעה לטווחי זמן ארוכים. בכל היעדים הללו נדמה שהמצב המדיני כלכלי נמצא בתנופה, רמות הביקוש גדלות בקצב מהיר יותר מקצב התחלות הבנייה והגדלת ההיצע וכן מחירי הדיור עדיין לא עשו את הקפיצה המשמעותית שמחירי הדיור בישראל עושים במשך כשני עשורים רצופים. נשמע מעניין? לפני שאתם מסתערים על שווקי הדיור האטרקטיביים ביותר בעולם, חשוב שתכירו את כל הדגשים שיש לקחת בחשבון לפני שמשקיעים בחו"ל. הדגש הראשון הוא איתור השכונה הטובה ביותר מבין כל מחוזות המדינה בה בחרתם להשקיע. משקיעי נדל"ן רבים שבוחרים להשקיע את כל כספם מעבר לים לא באמת מכירים את אזור ההשקעה שלהם לפרטי פרטים, מה שיכול להקשות על בחירת השכונה הכדאית ביותר להשקעה. בישראל ישנן ערים בהן נכסי מגורים נמכרים במחיר ממוצע של 1,800,000 שקלים ולעומתן, ישנן ערים בהן נכסי מגורים נמכרים במחיר ממוצע של 800,000 שקלים בלבד. כמו כן בכל עיר ישנה שכונה בה מחירי הנכסים זולים באחוזים רבים ממחירי שאר השכונות הסמוכות. מדוע זה קורה ולמה זה אמור לעניין כל משקיע נדל"ן, הן בישראל והן בעולם כולו?

אל תוותרו על נכסים בפריים לוקיישן – נכסים לצידי תחבורה ציבורית, מרכזי קניות, פנאי ובידור או מוסדות להשכלה גבוה

הצלחתם לאתר אזור בו הביקוש לדיור גבוה מההיצע הקיים ואף הפער בין השניים ממשיך לגדול? מצויין, כעת חשוב שתכירו כמה דגשים חשובים שיעזרו לכם להתמקד על השכונה הטובה ביותר באזור. במדריך השקעות נדל"ן פרוייקטים ריכזנו עבורכם את כל הדגשים החשובים ביותר עליהם משקיעי הנדל"ן הגדולים ביותר שמים דגש כשהם נדרשים להתמקד לשכונה המנצחת באזור שבחרו. הדגשים החשובים ביותר הם:

  • תחבורה ציבורית – שכונות הממוקמות בקרבת נתיבי תחבורה ציבורית ליציאה נוחה לכיוונים רבים נחשבות אטרקטיביות להשקעה. הביקוש לשכונות אלה גבוה יותר בהשוואה לשכונות המרוחקות מנתיבי התחבורה הציבורית כך שבחירת נכס באזור תבטיח לכם את השכרתו המהירה ועליית ערכו במרוצת השנים. נתיבי התחבורה המשפיעים ביותר על מחירי הנכסים בקרבתם הם: רכבות, רכבות קלות ותחנות מרכזיות של אוטובוסים.
  • מרכזי קניות פנאי, בילוי ובידור – נקודה נוספת המשפיעה רבות על ביקושי הדיור בשכונות השונות היא קרבה למרכזי פנאי שונים. אנשים רבים מעדיפים להתגורר בקרבת מרכזי קניות, בילוי, פנאי ובידור ולכן הביקוש בשכונות הסמוכות לאזורים הללו גבוה יותר.
  • מוסדות לימוד להשכלה גבוהה – שכונות הממוקמות בקרבת מוסדות לימוד להשכלה גבוהה מצליחות למשוך לא מעט סטודנטים הרוצים להתגורר ליד האוניברסיטה. נתון זה כולל שני יתרונות מרכזיים: א. מעלה את רמות הביקוש בשכונה. ב. מבטיח למשקיעים שוכרים טובים ואחוזי תשואה גבוהים. סטודנטים רבים לא יכולים להרשות לעצמם לשכור דירה לבד ולכן רבים מהם שוכרים עם שותפים. דירות שותפים להשקעה מניבות אחוזי תשואה גבוהים משמעותית מאחוזי התשואה שניתן לקבל מהשכרת נכס למשפחה. אחוזי התשואה הממוצעים למשפחה עומדים על כ 3.5% מידי שנה בעוד אחוזי תשואה ממוצעים בדירות שותפים עומדים על כ 5.5% מידי שנה.

כלל הנתונים הללו משפיעים באופן ישיר על רמות הביקוש לשכונות השונות כך שאם אתם רוצים למצוא שוכרים טובים תוך זמן קצר וליהנות מאחוזי תשואה גבוהים, חשוב לבחור נכון את השכונה המבוקשת ביותר באזור שלכם. ההבדלים ברמות הביקושים בין השכונות הקרובות לנתיבי תחבורה ציבורית, קניונים, מרכזי פנאי או מוסדות לימוד לבין השכונות המרוחקות יכולים להיות משמעותיים ולכן אל לכם לוותר על השכונות הממוקמות בפריים לוקיישן.

הערים האטרקטיביות ביותר להשקעה בישראל

ישנן לא מעט ערים אטרקטיביות להשקעה בישראל, בחרנו עבורכם את הבולטות ביותר שמצליחות לרכז עניין בקרב משקיעים רבים.

  • חיפה, קרית אליעזר – קרית אליעזר שבחיפה מציעה למשקיעה נכסים רבים במחירים נמוכים. הסיבה המרכזית בגינה משקיעיםמה הערים האטרקטיביות להשקעה בנדל"ן רבים נושאים את עניהם לקרית אליעזר בשנים האחרונות היא תכנוני הועדה המקומית לפיתוח מסיבי באזור. על פי תוכניות העיריה, בשנים הקרובות עתידים לצאת לפועל פרוייקטים רבים של התחדשות עירונית, תמ"א 38 ופינוי בינוי. פרוייקטים אלה צפויים לפתח את השכונה ולהעלות בעשרות אחוזים את ערך הנכסים בה. חשוב להדגיש כי תוכניות אלה להתחדשות עירונית באזור צפויות לקחת לא מעט שנים, אז אם אתם מתכננים להשקיע לטווחי זמן ארוכים, קרית אליעזר שבחיפה יכולה להתאים לכם. עלות דירה ממוצעת בת שלושה חדרים בשכונה היא 780,000 ואחוזי התשואה הממוצעים מהשכרת נכסים הם 3.7% מידי שנה.
  • קריית מוצקין, מוצקין הוותיקה – מוצקין הוותיקה אף היא מציעה שלל נכסים אטרקטיביים למשקיעי הנדל"ן בישראל וזאת לאור השינויים הגדולים שהיא עתידה לעבור בשנים הקרובות. בדומה לקרית אליעזר שבחיפה, גם הנכסים במוצקין הוותיקה נמוכים וישנים מה שמזמין תוכניות התחדשות עירונית רבות. הועדה המקומית מתכננת באזור פיתוח מסיבי הכולל תוכניות פינוי בינוי וכן תמ"א 38. התחדשות זו צפויה להעלות את ערך הנכסים באזור בעשרות אחוזים. נוסף לכך, מוצקין הותיקה ממוקמת במרחק הליכה מרכבת ישראל, מה שמאפשר לכלל הגרים בה להגיע לכל אזורי הארץ בקלות, בנוחות ובמהירות. מחירי דירות ממוצעות בנות שלושה חדרים באזור נעים בין 750,000 ל 800,000 שקלים. דירות אלה מניבות כ 3.75% תשואה שנתית בממוצע.
  • באר שבע, שכונה ד'– שכונה ד' בבאר שבע מציעה למשקיעיה נכסים ישנים ודי מוזנחים, מה שכמובן מתבטא במחירי הדיור באזור. המחירים הזולים מאפשרים למשקיעים בשכונה ליהנות מאחוזי תשואה גבוהים במיוחד, מה שהופך אותה לאטרקטיבית כל כך בעיני המשקיעים. נקודה נוספת לטובת שכונה ד' בבאר שבע היא פוטנציאל השבחת הנכסים. ככל שהשכונה ישנה ומוזנחת יותר, כך עליות ערך הנכסים עם שיקומה, יהיו גבוהים יותר. העירייה המקומית מתחילה לראות סימנים לשיקום וטיפוח האזור, מה שוודאי יבשיל בשנים הקרובות לכדי מעשים של ממש. נוסף לכך, בשכונה ד' ישנם אזורים רבים הסמוכים לאוניברסיטה. כאמור, קרבה למוסדות להשכלה גבוהה מהווים יתרונות רבים להשקעה כך שגם הביקוש להשכרת הנכסים באזור עולה, גם השוכרים הצעירים נחשבים לשוכרים טובים שיודעים לשמור על הנכסים ומשלמים בזמן וגם אחוזי התשואה להשכרת נכסים למספר שותפים גבוהים יותר בהשוואה להשכרת דירה למשפחה. המחיר הממוצע לדירת שלושה חדרים באזור הוא כ 650,000 שקלים והתשורה הממוצעת להשכרת נכסים אלה עומדת על כ 3.8% בכל שנה.
  • בת ים, שיכון ותיקים– שכונת שיכון ותיקים שבבת ים מציעה למשקיעיה נכסים נמוכים המזמינים התחדשות עירונית מסיבית בשנים הקרובות. הסיבה המרכזית בגינה שכונות הכוללות נכסים נמוכים רבים מזמנות התחדשויות עירוניות היא כדאיות כלכלית ליזמים ולקבלנים שיקחו חלק בפרוייקטים הללו. פרוייקטים רבים של תמ"א 38 במסגרת ההתחדשות העירונית מאושרים לבניית עד 6 קומות בלבד. אם הפרויקט ייושם על בניין בן 4 קומות, הקבלן והיזם יהנו מ 2 קומות נוספות בלבד. לעומת זאת, אם הפרוייקט ייושם על בניין דו קומתי, הם יהנו מ 4 קומות נוספות שיוצאו למכירה. אם לא די בכך, השכונה ממוקמת בסמוך לתחבורה ציבורית נוחה לכל חלקי הארץ, לרבות הקו האדום של הרכבת הקלה. הקו האדום צפוי לחבר חלק נכבד מערי המרכז במהירות רבה כך שדיירי המקום יוכלו להגיע לתל אביב, רמת גן וגבעתיים תוך זמן קצר. המחיר הממוצע לדירת שלושה חדרים באזור עומד על כ 1,450,000 שקלים ואחוזי התשואה הממוצעים מהשכרת הנכסים עומדים על 3.5% מידי שנה.
  • אשדוד, רובע ב'– העיר אשדוד עוברת לא מעט שינויים בשנים האחרונות. באזור רובע ב' החלה התחדשות עירונית בקצב מהיר כך שכבר ישנן מספר פרוייקטים של תמ"א 38 שעתידים להסתיים בקרוב ועוד כמות גדולה של פרוייקטים מתוכננים לשנים הקרובות. התנופה הכללית של אשדוד בכלל ושל רובע ב' בפרט מצליחה לעניין משקיעים רבים שבוחרים להשקיע את מיטב כספם באזור. מעבר להתחדשות העירונית, מאזורים ברובע ב' ניתן להגיע לחוף הים בהליכה של מספר דקות. אם לא די בכך, אשדוד מתחילה למתג את עצמה כעיר עם מוקדי עסקים רבים ובשנים האחרונות בית חולים אסותא הגיע לעיר בצירוף אפשרויות תחבורה רבות ונוחות. בעיר אשדוד תוכלו למצוא עוד אזורים רבים שמחירי הנכסים בהם עתידים לעלות בעשרות אחוזים בשנים הקרובות. המחיר הממוצע ברובע ב' לדירת שלושה חדרים עומד על כ 1,100,000 שקלים ואחוזי התשואה הממוצעים מהשכרת דירות דומות עומדים על לא פחות מ 3.85% מידי שנה.
  • עפולה, מרכז – מרכז עפולה עובר שינויים רבים בשנים האחרונות ובניהם: בנייה חדשה למגורים, בניית תחנה מרכזית, שיקום מרכזי הקניות הישנים, שיקום תחנת הרכבת, פארקים עירוניים חדשים, שכונת מגורים צעירה ועוד. כלל הנתונים הללו מעוררים את עפולה להתחדשות ועליית מחירים שצפויים להמשיך בשנים הקרובות. משקיעי נדל"ן רבים בישראל רואים במחירי הדיור בעפולה הזדמנות של ממש. מחיר ממוצע של דירות שלושה חדרים בעפולה עומד על כ 600,000 שקלים. דירות אלה מניבות כ 4% תשואה מידי שנה.

כלל האזורים והשכונות שהובאו מעלה נחשבות בעיני משקיעי נדל"ן רבים כאטרקטיביות להשקעה בגין התחדשויות עירוניות, קרבה לנתיבי תחבורה ציבורית, קרבה לאזורי מסחר ופנאי ומחירי דיור נמוכים בהשוואה לממוצע בישראל. לסיכום כלל הנתונים:

 

עיר מחיר תשואה שנתית
חיפה 780,000 שקלים 3.7% תשואה
קיריית מוצקין 800,000 שקלים 3.75% תשואה
באר שבע 650,000 שקלים 3.8% תשואה
בת ים 1,450,000 שקלים 3.5% תשואה
אשדוד 1,100,000 שקלים 3.85% תשואה
עפולה 600,000 שקלים 4% תשואה

 

אפשרויות המימון שיאפשרו גם לכם לרכוש נכסים להשקעה ללא הון עצמי כלל!

לאחר שנגענו בגורמים המרכזיים המשפיעים על תנועות המחירים, בדגשים החשובים לאיתור אזור מנצח שערך כלל נכסיו עתידים לעלות בשנים הקרובות וכן במיקוד נכון ואיתור שכונה מנצחת בפריים לוקיישן, חשוב לעבור למספר נקודות חשובות אודות דרכי מימון פרויקטים שונים בעולם הנדל"ן. כיום יש לא מעט אפשרויות מימון המסייעות למשקיעים רבים להתחדש בנכסים נוספים ללא הון עצמי גבוה או אף ללא הון עצמי כלל. תמיד חשבתם שבשביל להשתלב כמשקיעים בעולם הנדל"ן תידרשו לחיסכונות של מאות אלפי שקלים? בשורות הבאות ננסה לנפץ לא מעט הנחות יסוד שגויות ולהסביר כיצד ניתן להתחדש עם דירות מגורים גם ללא הון עצמי כלל.

משכנתא

אפשרות המימון הראשונה היא כמובן הלוואת המשכנתא. הלוואת המשכנתא היא הלוואה ארוכת טווח, עד 30 שנה לכל היותר. הריביותהאם ניתן לקחת משכנתא להשקעה בפרויקטים של נדל"ן הניתנות בהלוואה זו נחשבות נמוכות במיוחד בגלל הסיכון הקטן שיש לבנק בהעמדת כספי ההלוואה כמעט לכל דורש. שמה של ההלוואה לקוח מהמילה משכון, בעת מתן הלוואת המשכנתא לטובת רכישת נכס למגורים, הבנק ממשכון לטובתו את הנכס כך שבמידה והלווה לא יצליח לעמוד בכל שנות החזריו מכל סיבה שהיא, הבנק יוכל למכור את הנכס ולהחזיר לעצמו את כל כספי ההלוואה. בנקים בישראל  אפשרים לקחת הלוואת משכנתא בשיעור של 75% משווי הנכס לדירה ראשונה ו 50% משווי הנכס לדירה שניה ומעלה. חשוב להדגיש שהלוואת המשכנתא כוללת לא מעט מסלולי הלוואה אפשריים ולכן מומלץ להסתייע בשירות מקצועי של יועץ משכנתאות פרטי שידע להרכיב עבורכם תמהיל הלוואה מנצח.

הלוואה קצרת מועד

אפשרות נוספת המסייעת למשקיעים רבים לקבל מימון לרכישת נכסים היא הלוואת קצרת מועד. הלוואה זו ניתנת לתקופת זמן של עד חמש שנים עם ריביות גבוהות מריביות המשכנתא. מסלול הלוואה זה נחשב פחות אטרקטיבי ממסלול המשכנתא אך הוא מסייע למשקיעים רבים להשלים את ההון העצמי הנדרש בשביל לקבל משכנתא על 75% או 50% משווי הנכס. חשוב להדגיש שסכומי ההלוואה במסלול זה נמוכים משמעותית מסכומי ההלוואה במסלול המשכנתא שיכולים להגיע לכמה מיליוני שקלים.

משכון נכס קיים

רבים לא מודעים לעובדה שהבנקים בישראל מאפשרים להם לחלץ כספים מקירות ביתם. מסלול הלוואה זה מתאים אך ורק למי שיש נכס בבעלותו. במסגרת המסלול ניתן למשכן עד 50% משווי הנכס שלכם תמורת קבלת הלוואה על סך 50% מערכו. כלומר, אם יש לכם דירה בשווי של 2,000,000 שקלים, אתם יכולים למשכן 50% ממנה לטובת הלוואה של 1,000,000 שקלים. תנאי ההלוואה שווים להלוואת המשכנתא. חוששים לחזור ולשלם משכנתא לטווחי זמן ארוכים? אל תשכחו שהשכרת הנכס החדש שלכם צפויה לכסות את כל החזרי ההלוואה החדשה.

משקיע משלם

אפשרות נוספת למימון נכסים היא להכניס משקיע לעסקה. אין לכם את כל הסכום הנדרש בשביל לרכוש את הדירה להשקעה שאיתרתם? תוכלו לצרף בשותפות משקיע משלם. משקיעי נדל"ן רבים מצרפים משקיעים משלמים לעסקאות שונות ובבעלות משותפת רוכשים שלל נכסים. אפשרות מימון זו תאפשר לכם להתחדש בנכסים שונים גם ללא הון עצמי כלל.

נגענו בגורמים המשפיעים על תנועות המחירים, ריכזנו מספר דגשים לאיתור אזורים מנצחים והצגנו את כל אפשרויות המימון שמאפשרות גם לכם להתחדש בנכסים ללא הון עצמי. כעת, הגיע הזמן להכיר את מסלולי ההשקעה הגדולים והאהובים ביותר על ידי המשקיעים.

נדל"ן מניב – השקעה בטוחה לטווחי זמן ארוכים

החיסרונות והסיכונים בהשקעה בפרויקטים של נדל"ן מסלול ההשקעה הראשון הוא מסלול נדל"ן מניב. מסלול נדל"ן מניב כולל רכישת דירות מגורים והשכרתן לטווחי זמן ארוכים. מסלול זה נחשב לפסיבי, פשוט ובטוח במיוחד ולכן משקיעים רבים בתחילת דרכם בוחרים דווקא בו. כל שאתם נדרשים לעשות זה לאתר עיר בה רמות הביקושים גבוהות מההיצע הקיים, להתמקד על שכונה מנצחת ולבחור נכס טוב בפריים לוקיישן שיהיה ממש קל להשכיר. לאחר מכן ההשקעה שלכם תתחיל לרוץ לטווחי זמן ארוכים עם התעסקות מינימלית והכנסה חודשית קבועה. אחד היתרונות הגדולים ביותר של מסלול השקעה זה הוא הנאת המשקיע מאחוזי תשואה שנתיים מהשכרת הנכס וכן מעליית ערכו במרוצת השנים.

היתרונות המרכזיים במסלול המניב:

  1. מסלול פסיבי, פשוט ובטוח להשקעה.
  2. מסלול המספק למשקיעים בו הכנסה חודשית קבועה.
  3. מסלול המספק למשקיעים בו שני אפיקי רווח שונים – מהשכרת הנכס ומעליית ערכו.

החסרונות המרכזיים במסלול המניב:

  1. אחוזי תשואה יחסית נמוכים מהשכרת הנכס.
  2. סיכון בבחירת שוכרים שלא מצליחים לעמוד בתשלום החודשי.
  3. סיכון בבחירת שוכרים שלא מוכנים לפנות את הדירה בתאריך הנקוב בחוזה.

השקעה בפרוייקטים חדשים – השקעה בטוחה לטווחי זמן של שנתיים עד ארבע שנים

השקעה בטוחה בפרויקטים של נדל"ןלטווחי זמן של שנתיים עד ארבע שניםמסלול ההשקעה השני בו משקיעים רבים בוחרים להשקיע את מיטב כספם הוא מסלול רכישת דירות מפרוייקטים חדשים. מסלול זה מאפשר למשקיעים לרכוש דירות חדשות על הנייר מפרוייקטים שרק מתחילים את דרכם. מחירי דירות על הנייר זולים ב 10% עד 30% ממחירי השוק באזור ומהדלתא הזו משקיעים רבים יודעים להרוויח לא מעט כסף תוך זמן קצר. הרעיון. גדול של המסלול הוא לרכוש דירות על הנייר במחירי פריסייל בפרוייקטים חדשים, להמתין כשנתיים עד שלוש שנים למועד קבלת המפתח ולמכור את הדירה במחירי השוק ואף מעט למעלה מכך. מסלול השקעה זה אינו מסלול לטווח ארוך והמשקיעים בו נהנים מהדלתא שבין מחיר הרכישה המוקדמת לבין מחיר המכירה במחיר שוק עם קבלת המפתח.

היתרונות המרכזיים במסלול פרוייקטים חדשים:

  1. מסלול השקעה לטווחי זמן קצרים – כסף נזיל.
  2. מסלול השקעה ללא התעסקות עם שוכרים כלל.
  3. מסלול השקעה עם רווחים גדולים תוך זמן קצר.

החסרונות המרכזיים במסלול פרוייקטים חדשים:

  1. ללא הכנסה חודשית בכל שנות בניית הדירה.
  2. תשלומי מס רווח הון בשיעור 25% מהרווח.
  3. ללא הנאה מעליית ערך הנכסים במרוצת השנים.
  4. ללא הכנסה חודשית קבועה ופסיבית.

לסיכום, השקעות נדל"ן הן החלופה הטובה ביותר לתוכניות החיסכון נטולות הריבית שהבנקים מציעים!

לסיכום, השקעות נדל"ן מהוות את האלטרנטיבה הטובה ביותר לתוכניות החיסכון של הבנקים עם אחוזי תשואה גבוהים במיוחד וללא סיכונים גבוהים. חשוב להדגיש שהאינפלציה התמידית שוחקת את ערך הכסף שיושב בתוכניות החיסכון של הבנק או גרוע מכך, בחשבון העו"ש שלכם. האינפלציה השנתית הממוצעת עומדת על כ 2% מידי שנה, מה שאומר שהכסף שלכם קונה הרבה פחות במרוצת השנים. במילים אחרות, הדרך הבטוחה ביותר להפסיד לא מעט כסף מידי שנה היא להשאיר אותו בעו"ש או בתוכניות חיסכון שונות ללא ריביות משמעותיות. במדריך השקעות נדל"ן בפרוייקטים שונים נגענו בכוחות השולטים בשוק הדיור, בסיבות בגינן המחירים לא מפסיקים לעלות כבר למעלה משני עשורים רצופים, בדרך הנכונה לאתר אזורים שמחירי הנכסים בהם צפויים לעלות בעשרות אחוזים תוך שנים בודדות, באפשרויות המימון הקיימות שיאפשרו גם לכם לרכוש נכסים להשקעה ללא הון עצמי כלל, בטיפים לבחירת שכונה מנצחת בפריים לוקיישן וכמובן במסלולי ההשקעה הגדולים והאהובים ביותר על ידי המשקיעים, לרבות היתרונות והחסרונות של כל מסלול. כל שנותר לכם לעשות זה להתחיל לחפש את האזור האטרקטיבי ביותר עבורכם, להתמקד על נכס מנצח בפריים לוקיישן וליהנות מהשקעה שתניב לכם אחוזי תשואה כפולים ומכופלים מהריבית החיובית שהבנקים מציעים במסלולי החיסכון השונים.

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

פרויקטים חמים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!