השקעות נדל"ן באתיופיה – המדריך המלא להשקעות נדל"ן מנצחות באתיופיה!

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

גם לכם נמאס מהריביות הנמוכות שהבנקים מציעים במסלולי החיסכון השונים? בשורות הבאות תקבלו את כל הכלים הנדרשים בשביל להתחיל להשקיע במסלולי השקעה רבים בעולם הנדל"ן. אך רגע לפני שנצלול לעומקם של פרטים, חשוב שתבינו מדוע לא כדאי לכם לשכן את כל כספי החיסכונות שלכם בתוכנית החיסכון שהבנקים מציעים. אנשים רבים חוששים להשקיע את כספם בטענה כי הם יכולים להפסיד את כל מה שהם עבדו עליו כל כך קשה, אך האמת היא שהדרך הבטוחה ביותר להפסיד לא מעט כסף מידי שנה היא להשאיר אותו בבנק. בניגוד למקובל לחשוב, השארת כספי החיסכון בבנק היא הדרך הטובה ביותר להפסיד כסף רב במרוצת השנים.

אמנם מבחינה מספרית סך החיסכון ישאר ללא תנועה, אך מבחינת ערך הכסף תחול ירידה של ממש. האינפלציה התמידית בישראל בפרט ובעולם כולו בכלל עומדת על כ 2% מידי שנה, מה שאומר כי המחירים מתייקרים. התייקרות המחירים של כל מה שאתם רגילים לקנות גורמת לערך הכסף שלכם לרדת. אם לפני כעשר שנים יכלתם למלא סל קניות מלא למשפחה ממוצעת במאה שקלים בלבד, היום אותם מאה שקלים לא יצליחו למלא חצי מאותו סל קניות הכולל את אותם פריטים בדיוק והסיבה לכך היא האינפלציה. כל עוד הבנקים לא מציעים לכם מסלולי חיסכון הכוללים ריבית חיובית של 2% מידי שנה, כל הכנסת חיסכונותיכם לתוכניות השונות כרוכות באיבוד חלק משמעותי מכספיכם במרוצת השנים.

למה דווקא נדל"ן? השקעה סולידית ובטוחה בנכסים עם ביקוש קשיח המניבים שני מסלולי רווח שונים: השכרתם ועליית ערכם!

האם כדאי להשקיע בנדל"ן באיתיופיהאז למה דווקא נדל"ן? יש עוד לא מעט אפשרויות השקעה נוספות. הסיבה המרכזית בגינה השקעות נדל"ן נחשבות לחלופה הטובה ביותר להשארת כספי החיסכון בבנק היא הביקוש הקשיח לדיור. דירת מגורים היא אינה מותרות אלא צורך בסיסי של כל אדם, ולכן הביקוש לנדל"ן הוא ביקוש קשיח ויציב. הביקוש הקשיח מבטיח לכל משקיעי הנדל"ן מסלול השקעה בטוח למדי שיאפשר להם גם ליהנות מרווחים גדולים מידי שנה וגם להשקיע כמעט ללא סיכון. ולמה דווקא אתיופיה? משקיעי נדל"ן ישראלים רבים בוחרים בשנים האחרונות להשקיע מעבר לים. הסיבה לכך היא עליות המחירים חסרות הרסן של שוק הדיור הישראלי במשך למעלה משני עשורים רצופים. במשך למעלה משני עשורים רצופים שוק הדיור הישראלי נמצא בעלייה מתמדת, מה שהפך את מחירי הנכסים ליקרים במיוחד. בערי הביקוש של ישראל תידרשו להיפרד מלא פחות מ 1,500,000 שקלים בשביל להתחדש בדירה קטנה בת שלושה חדרים. נתון זה מקשה מאוד על משקיעים קטנים שאין ברשותם הון עצמי של כמה מאות אלפי שקלים להשקעה. מחירי הנכסים באתיופיה זולים בעשרות אחוזים ממחירי הנכסים בישראל, מה שיאפשר גם למשקיעים הקטנים להתחדש בדירת מגורים גדולה באזורי הביקוש וליהנות מאחוזי תשואה גבוהים במיוחד.

מחירי הדיור בישראל גבוהים מידי? כל הסיבות בגינן כשאי לכם להתחיל לחשוב על השקעות באתיופיה!

נקודה נוספת בגינה לא מעט משקיעי נדל"ן ישראלים בוחרים לנדוד אל מעבר לים היא אחוזי התשואה המתקבלים מהשכרת נכסים בישראל. אחד מכללי האצבע החשובים ביותר שאתם חייבים לזכור הוא: ככל שמחיר הנכס נמוך יותר, כך אחוזי התשואה שיתקבלו מהשכרתו יהיו גבוהים יותר. וכן להיפך, ככל שמחיר הנכס יהיה גבוה יותר, כך אחוזי התשואה שיתקבלו מהשכרתו יהיו נמוכים יותר. דירות יקרות באזורי הביקוש בישראל מניבות כ 2.5% תשואה מידי שנה בעוד נכסים זולים באתיופיה יוכלו להניב למשקיעים כ 8% תשואה מידי שנה. נשמע מעניין? ריכזנו עבורכם את כל המידע החשוב ביותר שאתם חייבים להכיר על אתיופיה, המסומנת על ידי משקיעי נדל"ן רבים בכל רחבי העולם כאחד היעדים האטרקטיביים ביותר. תחילה חשוב לדעת שכלכלת אתיופיה היא הכלכלה הרביעית בגודלה באפריקה ובמידה וקצב התקדמותה יוסיף להיות מרשים כמו בשנים האחרונות, היא צפוייה להפוך לכלכלה השלישית בגודלה תוך מספר שנים בודדות. בשטחי אתיופיה ישנם מעל 100,000,000 תושבים מקומיים שנהנים מהתפתחותה של הכלכלה המקומית בשנים האחרונות. כמה מתפתחת? בשנת 2005 התמ"ג בשטחיה של אתיופיה עמד על כ 12 וחצי מיליארד דולר, וכעשור לאחר התמ"ג עמד על כ 61 מיליארד דולר. גידול מרשים זה משקף צמיחה של למעלה מ 10% בממוצע מידי שנה.

הכירו את היתרונות הגדולים ביותר:

ריכזנו עבורכם את כל היתרונות הגדולים ביותר של אתיופיה בגינם משקיעי נדל"ן רבים נוהרים לשטחה מכל רחבי העולם. היתרונותמה היתרונות של רכישת נדל"ן באיתיופיה הגדולים שאתם חייבים להכיר הם:

  • מרכז סחר בסחורות – החל משנת 2008 החל לפעול מרכז גדול לסחר בסחורות בשטחיה של אתיופיה המהווה כיום את אחד המרכזים הגדולים והטובים ביותר באפריקה. במרכז מבוצעות עסקאות בשווי של כמיליארד דולר מידי שנה ובלימת ההתקדמות לא נראית באופק. בעזרת שיטות מתקדמות הזמינות למרכז הסחר מאפשרת לרבים לקבל את מבוקשם וסחורות רבות נמכרות במרכז תוך זמן קצר. למה זה טוב למשקיעים? מרכז סחר זה מדגיש את התקדמותה הכלכלית של אתיופיה ואת יכולתה לשתף פעולה מסחרית ועסקית עם לא מעט משקיעים זרים מכל רחבי העולם.

 

  • אתיופיה ועוד מדינות רבות באפריקה – השקעה באתיופיה מאפשרת למשקיעים זרים רבים ליהנות מלא מעט הטבות לעוד מדינות רבות בכל רחבי אפריקה. אתיופיה היא חלק אינטגרלי מ 19 מדינות עם הסכמי סחר באזורי מזרח ודרום אפריקה. בשטחי כל מדינות הסחר ישנם למעלה מ 400,000,000 תושבים, מה שפותח בפני משקיעים זרים שוק גדול במיוחד. בעזרת הטבות סחר שונות בין כל חברי הסכמי הסחר, גם המשקיעים הזרים באתיופיה יוכלו ליהנות משלל הטבות משמעותיות.
  • כוח עבודה אמין וזול במיוחד – על אף התפתחותה של כלכלת אתיופיה, רמת החיים של המתגוררים ברוב ערי המדינה עדיין נמוכה במיוחד. רמת החיים הנמוכה מאפשרת לבעלי עסקים רבים ליהנות מכוח עבודה מהיר, יעיל ואיכותי במחירים נמוכים במיוחד. משקיעים רבים בוחרים לשכן את מושבם דווקא באתיופיה במטרה ליהנות מכוח עבודה יציב, איכותי וזול במיוחד.
  • יציבות פוליטית ויציבות כלכלית – משקיעי נדל"ן רבים מכל רחבי העולם מחפשים אזורי השקעה בהם יש יציבות פוליטית וכלכלית מזה לא מעט שנים. הסיבה לכך שהיציבות הפוליטית והכלכלית חשובה כל כך היא מחשש לשינויים משמעותיים בענף הדיור. ממשלה יציבה מבטיחה יציבות למשקיעים באשר לכל החוקים בהם שוק הדיור מתנהל. לעומת זאת, ממשלה שאינה יציבה יכולה לגרום לשינויים מהותיים בעולם הנדל"ן שיגרמו לעסקאות מרוויחות וטובות להתברר כמפסידות.
  • חידושים ופיתוחים בתחום התעופה – בשנים האחרונות אתיופיה מאיצה פיתוחים רבים בעולם התעופה, מה שהופך אותה לאבן יסוד בעולם התעופה לכל אפריקה.
  • פיתוח מסיבי של תשתיות תחבורה – בשנים האחרונות אתיופיה הגדולה עומלת רבות על פיתוחים משמעותיים בתשתיות התחבורה בכל שטחיה, מה שעתיד לקצר משמעותית את זמני ההגעה ממקום למקום. משקיעי נדל"ן רבים רואים בכך יתרונות משמעותיים שעתידים להזניק את מחירי הנכסים הממוקמים רחוק ממרכזי הערים הגדולות. כיום, שישנן ערים מרוחקות מהמרכזים המתפתחים, ניתן לאתר בהן נכסים במחירים זולים במיוחד שבעוד מספר שנים, כשתוכנית התשתיות תתחיל לתת את אותותיה ולחבר בין הערים המרוחקות לערים הגדולות והמפותחות, מחירי הנכסים בערים הרחוקות צפויים לזנק בעשרות אחוזים תוך שנים בודדות.
  • פיתוח מסיבי בענף הבנייה – כחלק מההתפתחות הכללית של אתיופיה, הממשל המקומי משקיע לא מעט משאבים בפיתוחי בנייה חדשים. פיתוחים אלה כוללים בתי מלון, בנייני משרדים, בנייני מגורים חדשים ועוד. כלל החידושים הללו צפויים להעלות את ערך הנכסים הממוקמים בקרבת מקום לאזורי המסחר והנופש החדשים שעתידים לקום בשטחיה של אתיופיה.
  • תוכניות פיתוח גדולות להפקת חשמל – אתיופיה צורכת כמות אדירה של חשמל, הרבה מעבר לביקוש הקיים. הייצור המקומי של החשמל הוא רק של כ 10% מסך הביקוש בכל רחבי אתיופיה, מה שמציב אותה במצוקה של ממש. מצוקה זו אמנם מקשה בטווח הקצר אך מהווה יתרון של ממש בטווח הארוך. אתיופיה משקיעה תקציבי ענק ולא מעט משאבים לתוכנית פיתוח להפקת חשמל, מה שכמובן יסייע לפיתוח הכלכלה, לעלייה ברמת החיים באזורים רבים ולעליית מחירי הנכסים בעשרות אחוזים.

לסיכום כלל היתרונות המשמעותיים ביותר הגורמים למשקיעי נדל"ן רבים לבחור דווקא באתיופיה:

 

מרכז סחר בסחורות במרכז מבוצעות עסקאות בשווי כמיליארד דולר
השער לאפריקה מאפשרת למשקיעים זרים ליהנות מהטבות במדינות רבות באפריקה
כוח עבודה אמין וזול עבודה מהירה, איכותית וזולה במיוחד
יציבות פוליטית וכלכלית קרקע בטוחה להשקעות לטווחי זמן ארוכים
פיתוחים בתחום התעופה אבן יסוד בעולם התעופה למדינות רבות
פיתוחים בתשתיות התחבורה קישור בין אזורים רבים יביאו לעליית ערך האזורים המרוחקים
פיתוחים בענף הבנייה בניית אזורי מסחר, בנייני משרדים ובנייני מגורים חדשים
פיתוחים להפקת חשמל יסייע לפיתוח הכלכלה המקומית ולעליית ערך הנכסים

 

רוצים להתחיל להשקיע באתיופיה? זה כל מה שאתם חייבים להביא בחשבון!

כלל היתרונות הללו הופכים את אתיופיה לאחד היעדים האטרקטיביים ביותר בעולם שמצליחים למשוך לא מעט משקיעי נדל"ן זרים. רוצים גם? ישנם עוד לא מעט דגשים חשובים שאתם חייבים להכיר לפני שתגיעו למעמד הרכישה. בשורות הבאות נגע בכל אפשרויות המימון הקיימות לרכישת נדל"ן באתיופיה, בכל המיסים וההוצאות הנלוות שאתם חייבים לקחת בחשבון לפני שאתם רוכשים נכס להשקעה וכמובן במסלולי ההשקעה האטרקטיביים ביותר בכל רחבי אתיופיה. ראשית, חשוב להכיר את כל המיסים המקומיים שתידרשו לשלם עבור רכישת נדל"ן באתיופיה.

מיסים מקומיים והוצאות נלוות

אילו מיסים מקומיים יש לשלם עם רכישת דירה באיתיופיהמדינות רבות בכל רחבי העולם מנסות להערים קשיים על משקיעים זרים במטרה להרחיק אותם משטחם, אך אתיופיה דווקא מחבקת את המשקיעים הזרים בזרועות פתוחות ומאפשרת להם ליהנות מהטבות משמעותיות לסחר עם כל 19 המדינות החברות בהסכמי הסחר באפריקה. לא מעט משקיעי נדל"ן בתחילת דרכם לא מקפידים על חישובי המיסים וההוצאות הנלוות, מה שיכול להפתיע אותם בלא מעט הוצאות שלא ציפו להן. במקרים חריגים, ההוצאות הנלוות והמיסים השונים יכולים להפוך עסקה מרוויחה לעסקה מפסידה. לכן, אל לכם להקל ראש בדבר, חשוב מאוד שתכירו את כל המיסים שתידרשו לשלם עם רכישת נכסי נדל"ן בשטחיה השונים של אתיופיה. איך תדעו מה בדיוק אתם צריכים לשלם? חשוב להיעזר בעורך דין מקצועי ומקומי המכיר היטב את כל שלבי הליך רכישת נכסים באתיופיה. עורך דין זה כמובן ידרוש מכם תשלום וגם אותו חשוב שתכללו בסל ההוצאות הנלוות שלכם (בדרך כלל כ 1% משווי העסקה). הוצאה נוספת שיש להביא בחשבון היא שיפוץ הנכס במידת הצורך.

השיפוץ של המשקיעים: שיפוץ קוסמטי – זול, מהיר ומרשים

משקיעים רבים בוחרים לרכוש נכסים ישנים הזקוקים לשיפוץ במחירים מוזלים ולהשביח אותם בעזרת שיפוץ מהיר וזול. משקיעים בתחילת דרכם לא תמיד מכירים בהבדלים שבין השיפוץ היסודי לשיפוץ הקוסמטי ולכן חשוב להדגיש את ההבדל המהותי. שיפוץ יסודי לנכס יגרום לכם לשלם לא מעט כסף מה שיכול להפוך את העסקה ללא משתלמת. השיפוץ היסודי כולל החלפת תשתיות חשמל, החלפת תשתיות אינסטלציה, הרמת מרצפות והחלפתם, שבירת קירות בכל חללי הדירה, חלוקה מחדש של חדרי הבית, החלפת מטבחים, החלפת חדרי רחצה ועוד. כלל עבודות השיפוץ הללו יקרות במיוחד ויצריכו מכם השקעה כספית גדולה ולא מעט זמן יקר. לעומת זאת, השיפוץ הקוסמטי מהיר הרבה יותר וזול בעשרות אחוזים. השיפוץ הקוסמטי מתמקד בעיקר בנראות הכללית של הדירה, למעט תשתיות פנימיות, אינסטלציה, חשמל ועוד. במסגרת השיפוץ הקוסמטי הדירה תעבור שינוע חזותי משמעותי ומרשים, אך ללא שינויים גדולים. במקום להרים את המרצפות ולהחליף אותן, ניתן להדביק ריצוף חדש על הריצוף הקיים, לצבוע את הקירות הקיימים, לחדש את המטבח וחדרי הרחצה, להדביק טפטים איכותיים בחדרי השינה ולבצע עבודות גבס שונות. במסגרת השיפוץ הקוסמטי ניתן להוסיף וילונות, להחליף רהיטים ישנים ועוד. כלל השינויים הללו יקנו לדירה מראה חדש ומרשים ללא צורך בהחלפת תשתיות או בעבודות יקרות ומורכבות כלל.

לא כל אתיופיה מציעה למשקיעיה נכסים אטרקטיביים – כך תדעו לזהות את האזורים הכדאיים ביותר להשקעה

רוצים להתחיל לחפש את הנכס המנצח עבורכם? על אף כלל היתרונות הרבים שיש לאתיופיה להציע למשקיעיה, לא כל האזורים ברחביהיכן באיתיופיה כדאי להשקיע בנדל"ן המדינות השונות אטרקטיביים להשקעה. משקיעי נדל"ן מקצועיים יודעים לאתר את האזורים המבוקשים ביותר במדינות אטרקטיביות המתחילות בתהליכי התפתחות מואצים. רוצים לדעת איך הם בוחרים את השכונות והאזורים הכדאיים ביותר להשקעה? ריכזנו מספר פרמטרים חשובים המסייעים לבחינת כל אזור בו תרצו להשקיע.

  • נתיבי תחבורה ראשיים – משקיעי נדל"ן מכל רחבי העולם המתבקשים לבחון אזורים רבים במטרה לאתר את האזור האטרקטיבי ביותר להשקעה, בודקים תחילה את האזורים הסמוכים לנתיבי תחבורה ראשיים. נתיבי תחבורה ראשיים מאפשרים לכל המתגוררים באזור להגיע בקלות, בנוחות ובמהירות לנקודות יעד רבות בכל רחבי העיר, מה שמקנה יתרון משמעותי לאזור. לא מעט אנשים מוכנים לשלם מחירים גבוהים עבור נכסים המקנים להם נוחות ואפשרויות הגעה פשוטות ומהירות למקומות רבים בכל רחבי העיר. מחפשים את האזור האטרקטיבי ביותר באתיופיה? התחילו מבדיקות האזורים הסמוכים לאוטובוסים, רכבות, צירי תנועה מרכזיים ועוד.
  • מרכזי קניות – נקודה נוספת שחשוב לבחון במיקום הנכס האטרקטיבי ביותר באתיופיה היא הקרבה למרכזי קניות גדולים. בדומה לנתיבי תחבורה ראשיים, גם מרכזי קניות גדולים מעלים את רמות הביקוש לנכסים רבים במרחק הליכה קצר מהם. אנשים רבים יסכימו לשלם מחירים גבוהים עבור הקרבה לקניונים, חנויות הנעלה, חנויות ביגוד או סופרים גדולים. כלל החנויות הללו מבטיחות לכלל המתגוררים בקרבתם שופינג בנויות שיא ללא צורך בנסיעות ארוכות. הביקוש לאזורים אלה גבוה במיוחד כך שגם ערך הנכסים באזור יעלה בקצב מהיר יותר וגם תוכלו להיות סמוכים ובטוחים שדירת ההשקעה שלכם תושכר בכל ימות השנה ללא יוצא מן הכלל.
  • מרכזי תעסוקה – בדומה לנקודות שהובאו מעלה, גם מרכזי תעסוקה גדולים מצליחים למשוך לא מעט אנשים שמוכנים לשלם יותר עבור הנוחות שלהם. באתיופיה יש לא מעט מרכזי תעסוקה גדולים במיוחד המאפשרים לרבים למצוא עבודה מתגמלת. כל האזורים הסמוכים למרכזי התעסוקה הגדולים והמתפתחים באתיופיה מאפשרים לעובדים רבים לגור לצד מקום עבודתם, מה שאומר לצאת מאוחר יותר בבוקר ולחזור מוקדם יותר בערב. הביקושים הקשיחים לאזורים אלה יבטיחו לכם עליות מחירים והשכרת הנכסים לאורך כל ימות השנה.
  • מרכזי פנאי, בילוי ובידור – גם מרכזים אלה חשובים ללא מעט אנשים שרוצים להגיע במרחק הליכה למרכזים שיאפשרו להם לבלות אחרי יום עבודה ארוך. השכונות הממוקמות באזורים עם מרכזי בילוי גדולים ומוצלחים מבוקשות יותר בהשוואה לשכונות המחייבות נסיעה בשביל להגיע למרכזים השונים.
  • מוסדות לימוד להשכלה גבוהה – שכונות הממוקמות לצידי מוסדות לימוד להשכלה גבוהה נחשבות למבוקשות במיוחד על ידי סטודנטים רבים שרוצים לגור קרוב למקום הלימודים שלהם. הסטודנטים הרבים שמגיעים למוסד הלימודים מעלים את רמות הביקושים באזור אך לא רק. לסטודנטים יש כמה יתרונות משמעותיים שמשקיעי נדל"ן אוהבים, והם: הסטודנטים על פי רוב הם שוכרים טובים שיודעים לשמור על פנים הדירה ולשלם בזמן. נוסף לכך, רוב הסטודנטים לא יכולים להרשות לעצמם לשכור דירה לבד ולכן הם גרים בדירות שותפים. דירת שותפים מאפשרת למשקיעים למקסם רווחים וליהנות מאחוזי תשואה גבוהים משמעותית מאחוזי התשואה המתקבלים מאותה דירה בדיוק המושכרת למשפחה.

אפשרויות מימון עסקאות נדל"ן בכל רחבי העולם – אתם לא חייבים הון עצמי גבוה בשביל להתחיל להשקיע!

כלל המאפיינים הללו מסייעים למשקיעי נדל"ן רבים לאתר אזורים בעלי פוטנציאל השבחה גבוה ואחוזי תשואה שוטפים גבוהים במיוחד. חשוב להבין שגם המדינות האטרקטיביות ביותר להשקעה כוללות לא מעט אזורים נחלשים שהשקעות בהם יכולות להתברר כהשקעות מפסידות. במטרה להימנע מכך, חשוב שתקפידו לבחור נכון את השכונות האטרקטיביות ביותר לצידי האזורים שצויינו מעלה. ככל שיהיו יותר אזורים נבחרים לצידי השכונה שלכם, כך היא תהיה כדאית יותר להשקעה. אז רגע לפני שאתם יוצאים לדרך ומתחילים לאתר את כל השכונות הקרובות ביותר למרכזים הגדולים באתיופיה, חשוב שתכירו את כל אפשרויות המימון בעזרתן משקיעים רבים רוכשים נכסים להשקעה בכל רחבי העולם.

  • משכנתא

האם ניתן לקחת משכנתא על מנת לרכוש דירה באיתיופיהההלוואה הגדולה ביותר בעזרתה רוב ככל המשקיעים בוחרים להיעזר ברכישת נכסים בכל רחבי העולם היא התוואת המשכנתא. מאפייניה המרכזיים של הלוואת המשכנתא הם: הלוואה גדולה לטווחי זמן ארוכים במיוחד ובריביות נמוכות. חשוב להבין, ככל שההלוואה מוגדרת כבטוחה יותר עבור הבנקים, כך הם מוכנים להעמיד אותה ללווים בריביות נמוכות יותר. אם כך, איך הלוואת המשכנתא ניתנת בריביות נמוכות למרות שהיא כוללת סכומים גדולים לטווחי זמן ארוכים? שמה של ההלוואה מסגיר את התשובה. הלוואת משכנתא מלשון משכון. הבנק המלווה ממשכן לטובתו את הנכס שנרכש בעזרת ההלוואה כך שגם אם הלווה יקלע לקשיים כלכליים ולא יצליח לעמוד בכל שנות החזרי ההלוואה מכל סיבה שהיא, הבנק יוכל למשכן את הנכס, למכור אותו ולקבל תמורתו את כל כספי ההלוואה בחזרה. חשוב להדגיש שהלוואת המשכנתא כוללת לא מעט מסלולים אפשריים כך שאם אתם לא עוסקים בתחום באופן, כנראה שתאבדו את עצמכם בדרך להרכבת התמהיל המיטבי שלוקח בחשבון את מלוא הצרכים שלכם. יועץ משכנתאות פרטי המכיר את כלל המסלולים על בוריים ידע לסייע לכם לבנות תמהיל משכנתא מנצח עם ריביות נמוכות ובהתאמה אישית לכל הצרכים שלכם.

  • הלוואות חוץ בנקאיות

הלוואות חוץ בנקאיות או הלוואות קצרות מועד שונות בתכלית מהלוואת המשכנתא. מאפייני הלוואות אלה הם: הלוואות קטנות לטווחי זמן קצרים עד בינוניים ובריביות גבוהות מהריביות הניתנות בהלוואת המשכנתא. משקיעי נדל"ן רבים נעזרים בהלוואות מסוג זה במטרה להשלים את ההון העצמי שהם נדרשים להביא מהבית בשביל לקבל את הלוואת המשכנתא. הלוואת המשכנתא לא מאפשרת למשקיע לקבל 100% מימון על הנכס החדש. בישראל הבנקים מעמידים לרשות הציבור הלוואות משכנתא על סך 75% משווי הנכס בלבד על דירה ראשונה ועל דירה שניה אף פחות מכך, 50% משווי הנכס. במילים אחרות, בשביל לקבל את הלוואת המשכנתא הלווה צריך להביא כסף מהבית המכונה הון עצמי. הלוואות חוץ בנקאיות או הלוואות קצרות מועד מאפשרות למשקיעים רבים להשלים את ההון העצמי וכך לקבל את הלוואת המשכנתא האטרקטיבית.

  • משכון נכס קיים

אפשרות נוספת למימון נכסים להשקעה היא משכון נכס קיים. אם יש ברשותכם נכס, בנקים רבים בכל רחבי העולם יאפשרו לכם לקבל הלוואה בתנאי משכנתא כנגד הנכס שלכם. במילים אחרות, ניתן למשכן עד כ 50% משווי הנכס הקיים שלכם במטרה לקבל הלוואה על סך 50% מערכו בתנאים אטרקטיביים במיוחד. חשוב להדגיש שאתם לא נדרשים לחזור ולשלם את הלוואת המשכנתא מידי חודש, הנכס החדש שתרכשו בעזרת ההלוואה ישלם את ההחזרים החודשיים כך שבמידה ותבחרו נכון נכסים נכונים באזוריך אטרקטיביים לא תידרשו להוסיף שקל נוסף מכיסכם עבור הנכס החדש.

משקיעי נדל"ן רבים נעזרים באפשרויות המימון הללו במטרה למנף את כספם וליהנות מהשקעות נדל"ן אטרקטיביות גם ללא צורך בהון עצמי גבוה. רגע לפני שגם אתם יוצאים לחרוש את האזורים החמים ביותר באתיופיה, חשוב שתכירו את מסלולי ההשקעה הגדולים ביותר באזור.

מסלול ההשקעה הבטוח ביותר – נדל"ן מניב

מסלול ההשקעות הראשון הוא מסלול ההשקעות הגדול ביותר בכל רחבי העולם – נדל"ן מניב. נדל"ן מניב הוא מסלול השקעה בטוח לטווחי זמן ארוכים ועם הכנסה חודשית מעוגנת בחוזה. המשקיע רוכש נכס להשקעה, משכיר אותו לתקופות ארוכות ונהנה מהשקעה בטוחה, פשוטה, פסיבית ורווחית במיוחד. אחד היתרונות הגדולים ביותר של מסלול השקעה זה הוא הרווח הכפול. בשונה ממסלולי השקעה אחרים, מסלול השקעה נדל"ן מניב מבטיח לבוחרים בו ליהנות משני אפיקי רווח שונים כאשר הראשון הוא מהשכרת הנכס והשני הוא מעליית ערכו עם השנים. נשמע מעניין? ריכזנו את כל היתרונות, החסרונות והסיכונים של מסלול השקעה זה:

 

יתרונות חסרונות/ סיכונים
השקעה בטוחה אחוזי תשואה יחסית נמוכים
השקעה המניבה הכנסה פסיבית מעוגנת בחוזה התעסקות עם שוכרים
השקעה הכוללת שני אפיקי רווח שונים – מהשכרת הנכס ומעליית ערכו סיכום של בחירת שוכרים שלא מצליחים לשלם את השכירות החודשית

 

מסלול השקעה נוסף ושונה בתכלית – רכישת דירה על הנייר במחירי פריסייל

מסלול השקעה נוסף ואטרקטיבי במיוחד באתיופיה הוא מסלול רכישת דירה על הנייר במחירי פריסייל. כפי שהצגנו מעלה, אתיופיה עומלת רבות על פיתוח מסיבי בתחום הבנייה, מה שמאפשר למשקיעים רבים לרכוש דירות חדשות מקבלן על הנייר. רכישת דירה על הנייר נחשבת למעט מסוכנת יותר מרכישת דירה קיימת ולכן המחירים נמוכים בעשרות אחוזים בהשוואה למחירי השוק של דירות בנויות. המשקיע נהנה מהדלתא שבין מחיר הרכישה בפריסייל שהדירה על הנייר בלבד לבין מחיר המכירה עם קבלת המפתח במחירי שוק. השקעה זו שונה בתכלית מהשקעת נדל"ן מניב והיא אינה כוללת הכנסה חודשית קבועה ומשך ההשקעה נע בין שנתיים לארבע שנים לכל היותר. נשמע מעניין? הכירו את כל היתרונות, החסרונות והסיכונים במסלול:

יתרונות חסרונות/סיכונים
כספי ההשקעה נזילים תוך זמן קצר תלות בקבלן – קבלן שאינו מתנהל נכון מסכן את הצלחת הפרוייקט
ללא התעסקות עם שוכרים ללא הכנסה פסיבית מידי חודש
רווח גדול בעת מכירת הדירה

 

לסיכום, השקעות נדל"ן באתיופיה מאפשרות למשקיעים ליהנות מפוטנציאל רווח גדול במיוחד. בחרו את השכונות המנצחות בערים הגדולות, התאימו את ההשקעה המתאימה ביותר לפרופיל המשקיע שלכם והתחילו ליהנות מהרווחים הגדולים שאתיופיה מציעה למשקיעיה.

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

פרויקטים חמים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!