דירות למכירה באתונה יד 2

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרבנ צרו איתנו קשר כבר היום

דירות למכירה באתונה יד 2אתונה, בירת יוון והמרכז התרבותי, הפוליטי והכלכלי שלה. אתונה היא עיר גדולה ומרכזית עם תיירות מבוקשת מאוד, חופים יפהפיים, אתרי טבע, אזורים פסטורליים ואתרים היסטוריים מיוחדים. אתונה נחשבת לאחד מהיעדים הבולטים ביותר להשקעת נדל"ן ביוון. על דירות למכירה באתונה יד 2 נרחיב במאמר הבא. 

 

דירות למכירה באתונה יד 2– קצת על אתונה

אתונה, עיר הבירה והעיר הגדולה ביותר של יוון. העיר נמצאת במחוז אטיקה והיא מונה יותר מ-3 מיליון תושבים בעיר וכ-4 מיליון במטרופולין. 

באתונה יש שלל אפשרויות ואטרקציות שונות. בשטחה של אתונה יש ארבעה הרים, אתרים היסטוריים כמו האקרופוליס, חופים יפהפיים, אתרי טבע מרהיבים ומוסדות אקדמאיים שונים. 

ניתן למצוא בעיר מגוון מקומות ייחודיים- 

  • האקרופוליס- האקרופוליס, שפירושו הוא העיר העליונה, נחשב לאתר המפורסם ביותר באתונה וגם לסמל העיר. אקרופוליס הוא גבעה סלעית המוקפת חומה ועליה נבנה מקדש במרכז העיר. האקרופוליס קיים באתונה כבר יותר מ-2,000 שנה וניתן לראות בו שרידים רבים ביניהם שלושה מקדשים, שני תיאטראות ומוזיאון. באקרופוליס תמצאו את המקדש פרתנון לאלה אתנה, על שמה קרויה העיר.
  • אגורה- לרגלי האקרופוליס קיימת העיר התחתונה של אתונה, שהיוותה את המרכז של העיר העתיקה. מומלץ להתחיל מאגורה הישנה, מתחם שוק ומרכזה הפוליטי העתיק של אתונה, בו נוצרה הדמוקרטיה. 
  • אזור הפלאקה– האזור ההיסטורי של אתונה בו נותרו מספר בניינים מהתקופה הביזאנטית והעותומנית הכוללים כנסיות וקתדרלה. האזור מלא בטברנות ומסעדות ומומלץ לבילוי ערב. 
  • הפרלמנט- אזור הפרלמנט כולל גנים לאומיים שהיו בעבר הגנים המלכותיים. בגנים ניתן למצוא פסיפסים רומיים, פסלי אומנים, מוזיאון בוטנים, גן חיות ומרכז תרבות. 

ועוד רבים. 

דירות למכירה באתונה יד 2- עיר סטודנטים

ביוון בכלל ובאתונה בפרט מוסדות אקדמיים רבים. אתונה אף נחשבת לאחת הערים המלומדות ביותר באירופה. כתוצאה מכך, סטודנטים רבים מאירופה וממדינות נוספות בעולם מגיעים ללמוד באתונה. הסטודנטים תמיד צריכים דירות להשכרה, הם הופכים את האזורים בהם הם גרים לאזורים צעירים עם מקומות בילוי רבים וכך מגבירים גם את התיירות בהם. השקעה בדירות למכירה באתונה יד 2, יכולה לפנות לקהל הסטודנטים הרב שיש באתונה. תוכלו לבחור לרכוש דירה סמוך לאוניברסיטאות או לאזורי הבילוי של הסטודנטים וכך לפנות לסטודנטים הרבים בעיר. 

 

דירות למכירה באתונה יד 2- איך נבחר נכס?

באתונה ניתן לרכוש סוגי נכסים שונים. לפני שאתם בוחרים נכס חשבו מה המטרה של ההשקעה ומה המגבלות שלכם כמשקיעים. לדוגמא, אם אתם משכירים נכס שישמש לתיירות (דירת Airbnb) או למגורים (להשכיר את הדירה לשוכרים קבועים כמו משפחה או סטודנטים). כמו כן, ביוון בכלל ובאתונה בפרט יש תנופת בניה חדשה וכתוצאה מכך ניתן למצוא דירות רבות חדשות להשקעה  ולא רק יד 2. לכן, חשבו האם אתם מעוניינים להשקיע בפרויקט מגורים חדש – שמצד אחד יכול לעלות הרבה ומצד שני בתקופת הבנייה לא יושכר, או שאתם מעדיפים דירות למכירה באתונה יד 2. 

כמו כן, ההמלצה שלנו היא להגיע לנכס ולראות אותו בעיניים. אל תסתפקו בתמונות או בסרטונים על מנת שתוכלו לדעת בוודאות מה אתם מקבלים.

ריכזנו לכם את סוגי הנכסים השונים למכירה באתונה- 

  • וילות למכירה- בין אפשרויות הרכישה המבוקשות ביותר ביוון וגם באתונה הן וילות למכירה. במקרים רבים יהיה מדובר בנכסים עתיקים שעברו שיפוץ משמעותי, אך ניתן למצוא גם וילות חדשות. יש לקחת בחשבון שעלויות רכישה, תחזוקה ושיפוץ של וילות גדולות ביוון יהיו יחסית גבוהות. 
  • בתי נופש למכירה- באתונה ניתן לרכוש גם בתי נופש. ניתן למצוא בתי נופש בעיצוב מודרני או עיצובים עתיקים יותר. תוכלו למצוא בתי נופש על הים במחירים נוחים מאוד, אך שוב יש לקחת בחשבון שעלויות הרכישה והתחזוקה יחסית גבוהות. 
  • דירות נופש- אחת האפשרויות הנפוצות ביותר היא דירות למכירה באתונה יד 2. מדובר בדירות בבנייני מגורים. יש לקחת בחשבון כי דירות נופש ביוון בדרך כלל יהיו זולות יותר מבתי נופש או מווילות.

 

דירות למכירה באתונה יד 2- אמנת מס

בין ישראל ליוון קיימת אמנת מס. אמנת המס למעשה מונעת תשלום מס כפול על ההכנסות של אדם. כלומר, במידה שאתם בעלי שתי אזרחויות או מתנהלים בשתי מדינות- ישראל ויוון- לא תאלצו לשלם מס על הרווחים שלכם בשתי המדינות. בזכות אמנת המס תוכלו לשלם מס על הרווחים שלכם רק ביוון ולא תאלצו לשלם על הרווחים בישראל. 

ישנה סתירה בין הנוסח העברי והלועזי של האמנות. בנוסח העברי הדגישו כי ישראלים ישלמו מס כפול. אך, היוונים קבעו כי במידה שיש מחלוקת הנוסח הלועזי הוא הקובע. בנוסח הלועזי כתוב שעל תשלומי מס על רווחי הון ביוון לא יחול כפל מס. 

 

דירות למכירה באתונה יד 2- ויזת זהב

היוונים החליטו לתגמל את המשקיעים שתורמים לכלכלת יוון. אחת ההחלטות המשמעותיות ביותר שיוון הגיעה אליה על מנת למשוך משקיעים היא הענקת ויזת זהב למשקיעי נדל"ן. משקיעי נדל"ן שישקיעו יותר מ-250,000 יורו, יקבלו ממשלת יוון מעמד תושב זמני למשך 5 שנים. משקיעים שיחזיקו בנכס יותר מ-5 שנים, יוכלו לחדש את מעמד התושב בסוף התקופה בתנאי שימשיכו להשקיע. 

הטבת ויזת הזהב ניתנת לאזרחים שאינם חלק מהאיחוד האירופי. כך גם ישראלים, שיעמדו בתנאים יוכלו לקבל מעמד תושב למשך 5 שנים. כלומר, ויזת הזהב היא ויזת מגורים הניתנת בתמורה להשקעה ביוון. 

בנוסף, ויזת הזהב מעניקה תושבות גם לבני משפחתו מדרגה ראשונה של המשקיע. כלומר, בן/ בת זוג, הורים וילדים מתחת לגיל 21 יקבלו באופן אוטומטי מעמד תושב.

כאשר קונים דירה באתונה ניתן להנות מויזת הזהב ולקבל תושבות למשך 5 שנים. 

דירות למכירה באתונה יד 2- יתרונות

  • מחירים- ביוון היה משבר כלכלי קשה מאוד. כתוצאה מכך, מחירים הדירות ירדו ב30% ואף 50%. טווח המחירים הממוצע עבור בתים למכירה ביוון בכלל וכך גם בזקינטוס עומד על 100,000 יורו. לשם השוואה נציין כי דירה ממוצעת בתל אביב תעלה לפחות 800,000 יורו. בזכות המחירים הנוחים, רבים בוחרים להשקיע בבתים למכירה בזקינטוס. 
  • תיירות- יוון היא אחת המדינות התיירותיות בעולם וכך גם זקינטוס שהפך לאחד האיים התיירותיים ביותר. בכל שנה עשרות מיליוני תיירים מגיעים ליוון ורבים מהם לזקינטוס. כמו כן, בתיירות ביוון יש ביקוש גדול מאוד לדירות Airbnb. 
  • תשואות- התשואה השנתית ביוון עומדת על ממוצע של בין 5% לבין 10%. לעומת זאת בישראל יש תשואה שנתית נמוכה הרבה יותר. 
  • מגמת צמיחה בשוק הדיור- מגמת הצמיחה בשוק הדיור היווני בולטת מאוד בערים הגדולות ביוון. 
  • קרבה לישראל- יוון היא אחת המדינות הקרובות ביותר לישראל. אורך הטיסה לאתונה הוא כשעה וחצי מה שהופך את הביקורים בה לקלים יותר. כמו כן, יש טיסות בתדירות גבוהה והמחירים נוחים. כך ניתן לנסוע ליוון בקלות כאשר רוצים לבדוק את מצב הנכס או לבדוק את מצב התחזוקה שלו. הקרבה לישראל היא אחד היתרונות הבולטים של דירות למכירה באתונה יד 2. 
  • שיתוף פעולה עם ישראל- בין יוון לישראל יש שיתוף פעולה בנוגע לאלמנטים שונים כמו הכלכלה או הביטחון. כתוצאה מכך, המשקיעים הישראלים רצויים מאוד ביוון ונהנים מהטבות שונות כמו אמנת המס או ויזת הזהב, שציינו קודם.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר כבר היום

המרכז לנדל"ן ביוון

כאן תמצאו מיטב אפיקי ההשקעה בתחום הנדל"ן, פרויקטים ונכסים מסוגים שונים באזורי הביקוש המובילים בכל רחבי יוון. תוכלו לעיין במגוון רחב של נתונים, מדריכים ומאמרים חדשותיים למשקיעים ולרוכשים. המידע מתעדכן באופן שוטף, מוצג בשקיפות מלאה ובצורה נוחה ויסייע לכם לאתר את הנכס המתאים ביותר עבורכם.

תוכן עניינים

התקשרו עכשיו