נדל"ן ברודוס

בתים למכירה ברודוסרודוס הוא האי המזרחי ביותר באיי יוון בים האגאי בעל היסטוריה מפוארת וממצאים ארכאולוגיים רבים. ברודוס חיים כ-170,000 תושבים, אשר רובם מתגוררים בעיר רודוס, שהיא בירת האי. רוב תושבי האי מתפרנסים מענף התיירות. על בתים למכירה ברודוס נרחיב במאמר הבא. 

בתים למכירה ברודוס- קצת על האי

האי רודוס, האי המזרחי ביותר באיי יוון בים האגאי המונה כ-170,000 תושבים. רוב התושבים באי רודוס מתגוררים בעיר הבירה שלו שנקראת גם היא רודוס. האי רודוס ידוע גם כאי השמש שכן האי נולד ממפגש בין הליוס אל השמש לנימפה רודה. 

מדובר באי תיירות פופולרי מאוד ביוון. ניתן למצוא בו כפרים יווניים מסורתיים ואותנטיים, ארכיטקטורה מרשימה שמביאה לידי ביטוי את ההשפעות השונות על האי מהתקופות השונות ומהעמים השונים ששלטו בו. ברודוס ניתן למצוא אתרים היסטוריים רבים וממצאים ארכאולוגיים שונים לצד חופים יפהפיים ויערות ירוקים ומרהיבים. החופים המוקפים בצוקים מספקים חוויה ייחודית ומהממת ביופיה. באי ניתן ללמוד על ההיסטוריה היוונית, להנות מהתרבות הססגונית והאותנטית של המקומיים, להנות מחופים ייחודיים ויפהפיים, מאוכל מצוין ומכפרים קטנים ויפים. 

ניתן למצוא באי מגוון מקומות ייחודיים- 

  • ארמון ראשי המסדר- ארמון שנבנה במאה ה-14 ושימש כמקום מושבם של אבירי מסדר סנט ג'ון. בזמן שלטון התורכים הארמון שימש כבית כלא. בשליטתם של האיטלקים הפך למעון הקיץ של מוסוליני ושל המלך ויקטור עמנואל ה-3. 
  • האקרופוליס של רודוס- באקרופוליס של רודוס נמצא שרידים ארכאולוגיים שונים בהם אצטדיון מהמאה ה-2 לפנה"ס, תיאטרון עתיק ושרידי מקדש אפולו. מהאקרופוליס של רודוס נשקפים הנופים של הים האגאי ואף ניתן לראות את קו החוף התורכי.
  • האקווריום של רודוס- במקום פועלים מוזיאון, אקווריום ומרכז למחקר ימי. ניתן לראות זנים ומינים שונים של דגים, סרטנים, צבי ים, כרישים ועוד. 

ועוד רבים. 

בתים למכירה ברודוס- מחירים

בשנת 2008 פקד את יוון משבר כלכלי. כתוצאה מכך שוק הנדל"ן ביוון התרסק והמחירים קרסו בעשרות אחוזים. כתוצאה מכך הנדל"ן ביוון היה במגמת עליה באופן משמעותי ומשקיעים רבים החלו להשקיע בדירות ביוון. מחירי הדירות ירדו ב30% ואף 50%. טווח המחירים הממוצע עבור בתים למכירה ביוון בכלל וכך גם ברודוס עומד על 100,000 יורו. לשם השוואה נציין כי דירה ממוצעת בתל אביב תעלה לפחות 800,000 יורו. בזכות המחירים הנוחים, רבים בוחרים להשקיע בבתים למכירה בזקינטוס. 

כמו כן התשואה השנתית ביוון עומדת על ממוצע של בין 5% לבין 10% ומגמת הצמיחה בשוק הדיור היווני בולטת מאוד. 

בתים למכירה ברודוס- אמנת המס

בין ישראל ליוון קיימת אמנת מס. אמנת המס למעשה מונעת תשלום מס כפול על ההכנסות של אדם. כלומר, במידה שאתם בעלי שתי אזרחויות או מתנהלים בשתי מדינות- ישראל ויוון- לא תאלצו לשלם מס על הרווחים שלכם בשתי המדינות. בזכות אמנת המס תוכלו לשלם מס על הרווחים שלכם רק ביוון ולא תאלצו לשלם על הרווחים בישראל. 

ישנה סתירה בין הנוסח העברי והלועזי של האמנות. בנוסח העברי הדגישו כי ישראלים ישלמו מס כפול. אך, היוונים קבעו כי במידה שיש מחלוקת הנוסח הלועזי הוא הקובע. בנוסח הלועזי כתוב שעל תשלומי מס על רווחי הון ביוון לא יחול כפל מס. 

כאשר קונים בית ברודוס ניתן להנות מאמנת המס ולשלם מס רק ביוון. 

בתים למכירה ברודוס- ויזת הזהב

היוונים החליטו לתגמל את המשקיעים שתורמים לכלכלת יוון. אחת ההחלטות המשמעותיות ביותר שיוון הגיעה אליה על מנת למשוך משקיעים היא הענקת ויזת זהב למשקיעי נדל"ן. משקיעי נדל"ן שישקיעו יותר מ-250,000 יורו, יקבלו ממשלת יוון מעמד תושב זמני למשך 5 שנים. משקיעים שיחזיקו בנכס יותר מ-5 שנים, יוכלו לחדש את מעמד התושב בסוף התקופה בתנאי שימשיכו להשקיע. 

הטבת ויזת הזהב ניתנת לאזרחים שאינם חלק מהאיחוד האירופי. כך גם ישראלים, שיעמדו בתנאים יוכלו לקבל מעמד תושב למשך 5 שנים. כלומר, ויזת הזהב היא ויזת מגורים הניתנת בתמורה להשקעה ביוון. 

בנוסף, ויזת הזהב מעניקה תושבות גם לבני משפחתו מדרגה ראשונה של המשקיע. כלומר, בן/ בת זוג, הורים וילדים מתחת לגיל 21 יקבלו באופן אוטומטי מעמד תושב.

כאשר קונים בית ברודוס ניתן להנות מויזת הזהב ולקבל תושבות למשך 5 שנים. 

בתים למכירה ברודוס- סוגי נכסים

ברודוס ניתן לרכוש סוגי נכסים שונים. לפני שאתם בוחרים נכס חשבו מה המטרה של ההשקעה ומה המגבלות שלכם כמשקיעים. לדוגמא, אם אתם משכירים נכס שישמש לתיירות (דירת Airbnb) או למגורים (להשכיר את הדירה לשוכרים קבועים כמו משפחה או סטודנטים). כמו כן, ביוון יש תנופת בניה חדשה וכתוצאה מכך ניתן למצוא דירות רבות להשקעה.

ריכזנו לכם את סוגי הנכסים השונים- 

  • וילות למכירה- בין אפשרויות הרכישה המבוקשות ביותר ברודוס הן וילות למכירה. במקרים רבים יהיה מדובר בנכסים עתיקים שעברו שיפוץ משמעותי, אך ניתן למצוא גם וילות חדשות. יש לקחת בחשבון שעלויות רכישה, תחזוקה ושיפוץ של וילות גדולות ביוון יהיו יחסית גבוהות. 
  • בתי נופש למכירה- ברודוס ניתן לרכוש בתי נופש. ניתן למצוא בתי נופש בעיצוב מודרני או עיצובים עתיקים יותר. תוכלו למצוא בתי נופש על הים במחירים נוחים מאוד, אך שוב יש לקחת בחשבון שעלויות הרכישה והתחזוקה יחסית גבוהות. 
  • דירות נופש- ברודוס ניתן לרכוש גם דירה בבנייני מגורים. דירות נופש ביוון בדרך כלל יהיו זולות יותר מבתי נופש או מווילות.

בתים למכירה ברודוס- לאחר שבחרנו נכס

לאחר שבחרנו נכס למכירה ברודוס יש לבצע מספר פעולות שונות. קודם כל חשוב מאוד להגיע לנכס ולראות אותו בעיניים. אל תסתפקו בתמונות או בסרטונים על מנת שתוכלו לדעת בוודאות מה אתם מקבלים. שימו לב כי על מנת לקנות בית ביוון בכלל וכך גם ברודוס יש לוודא שיש בידכם את כלל המסמכים הנדרשים. בין המסמכים צריך לוודא להחזיק במסמכי זיהוי כמו תעודת זהות, דרכון בתוקף, היתר תושבות או ויזה (במידה שיש). כמו כן, יש להחזיר בהעתקי החזרי מס, הבהרות בנק, תלושי משכורת וכל מסמך אחר שנדרש לביצוע העסקה.

במידה שהצעת המחיר התקבלה על שני הצדדים ואתם מוכנים להמשיך ברכישת בית למכירה ברודוס, יש לבצע בדיקות על היתכנות וכדאיות עסקת הרכישה. לשם כך יש לוודא שהנכס ועסקת הרכישה תואמים ליכולות המשקיע, לרצונות שלו ולמטרות שלו.

לאחר מכן יש לפתוח חשבון בנק ביוון ומספר מס. ההשקעה והרווחים ינוהלו דרך חשבון הבנק היווני שלכם. כמו כן מספר המס ילווה אתכם בכל פעילות פיננסית שתבצעו ביוון. על מנת לפתוח מספר מס יש להגיש בקשה לרישום ברשויות המס הרלוונטיות. ההמלצה שלנו היא לפתוח חשבון בנק ולפתוח מספר מס עם דובר יוונית שיוכל לעזור לכם להבין את הפרמטרים השונים הכלולים בדבר.

שימו לב שעל מנת לקנות בית ביוון באזור כפרי שעולה יותר מ-12,000 יורו או באזור עירוני שעולה יותר מ-30,000 יורו, חייב להחזיק עורך דין.  כמו כן, על מנת לבצע את הרכישה ולחתום על החוזה, חייבים להיעזר בנוטריון מקומי מוסמך ובנוכחות שני הצדדים. נוטריון הוא למעשה עורך דין בעל סמכויות נוספות. 

דירות למכירה ברודוסאם תחפשו דירות למכירה ברודוס, כדאי שתדעו כי עם הגידול הכלכלי והגידול באוכלוסייה, שוק הנדל"ן ברודוס פורח שנים האחרונות. כיום יש יותר אפשרויות עבור אנשים לקנות בית מאי פעם, בין אם למטרת מגורים או השקעת נדל"ן ברודוס. הנה המדריך המלא, המשיכו לקרוא.

אם אתם מחפשים דירות למכירה ברודוס, הדרך הטובה ביותר לגלות מה זמין היא להתחיל בבדיקה של מודעות שוק הנדל"ן ברודוס, ולברר מה זמין בתקציב שלכם. בשנים האחרונות שוק הנדל"ן ברודוס פורח וזה זמן מצוין לקנות דירה. ככל שהעיר ממשיכה לגדול, יותר אנשים מרחבי אירופה והים התיכון עוברים לגור בה, וזה אומר שהביקוש לדיור הולך וגדל. אבל לפני שנדבר על דירה למכירה ברודוס, קצת הסבר, רקע ואפילו היסטוריה על האי הפופולארי ביוון.

מדוע רודוס הוא אי כה פופולארי ביוון?

רודוס כונתה פעם "פנינת הים התיכון" על ידי היוונים הקדמונים מכיוון שהיא הייתה ידועה כביתן של פנינים רבות – ששימשו לקישוט ולתכשיטים. כיום, רודוס הוא אחד האיים הפופולריים ביותר ביוון מכיוון שיש לו הרבה מה להציע לאנשים מכל הגילאים ותחומי העניין. גם די קל להגיע לאי, במיוחד מישראל, אתם יכולים לטוס לנמל התעופה הבינלאומי של רודוס או לקחת מעבורת מהנמל באיתקה.

רודוס הוא אי פופולרי ביוון. זהו האי הגדול ביותר באיי הדודקאנס והוא מיושב מאז התקופה הפרהיסטורית. הטופוגרפיה הייחודית של רודוס היא מה שעושה את האי כל כך מיוחד ומדוע הוא הפך לאחד מיעדי התיירות הפופולריים ביותר באירופה.

שוק הנדל"ן והמשיכה הטבעית לרודוס

שוק הנדל"ן ברודוס פורח וזה זמן מצוין לקנות דירה. ככל שהעיר ממשיכה לגדול, יותר אנשים נכנסים לגור וזה אומר שהביקוש לדיור הולך וגדל. אם אתם מחפשים מקום לגור בו, אז חשוב שתדעו למה אתם נכנסים לפני שאתם מתחילים להסתכל על דירות או בתים למכירה ברודוס. בסופו של דבר, רודוס הוא אי שיש לו סיבות רבות להיותו יעד פופולרי.

הסיבה הברורה לפופולאריות הנדל"ן היא קו החוף היפהפה של האי, הכולל את חופי החול הלבן יחד עם נופים מדהימים של המים והאיים שמסביב. גם הארכיטקטורה של העיר העתיקה של רודוס מעניינת במיוחד. הטופוגרפיה הייחודית של האי כוללת הרים מאבן חול, צוקים תלולים וחופים עם חול לבן.

הסיבות להשקיע ברודוס

רודוס היא עיר ביוון עם אוכלוסייה מוערכת של 115,000 – 120,000. זוהי אחת הערים הגדולות באיי יוון והיא מאוכלסת מאז 3000 לפני הספירה לפחות. נכון להיום, רודוס היא הזדמנות טובה להשקעה בנדל"ן מכיוון שהיא מציעה יוקר מחיה נמוך, ביקוש גבוה לנכסים וכלכלה יציבה.

בסופו של דבר, שוק הנדל"ן ברודוס פורח והוא נמצא במגמת עלייה כבר לא מעט זמן. הסיבה לכך היא קרבתו ליעדי תיירות רבים, איכות חיים גבוהה ויוקר המחיה הנגיש. ועוד משהו שחשוב לזכור, לאחר המשבר הכלכלי שפקד את יוון בשנת 2009, יוון לפתע היוותה מקור להזדמנויות נדל"ן רבות עבור משקיעים זרים. נפרט גם על כך, המשיכו לקרוא.

הזדמנויות הנדל"ן ברודוס וביוון לאחר המשבר הכלכלי

אם אתם מחפשים אחר דירות למכירה ברודוס, חשוב  להבין כיצד המשבר הכלכלי שפקד את יוון ב-2009 הפך את יוון למוקד עלייה לרגל עבור משקיעים זרים. האם המשבר הכלכלי שיוון חוותה הוא סוג של ברכה במסווה של משבר?  ובכן, בעקבות המשבר הכלכלי שפקד את יוון ב-2009, הגיעו משקיעים זרים רבים ליוון כדי להשקיע בתעשיית התיירות שלה מתוך כמה וכמה סיבות עיקריות.

הסיבה העיקרית למשיכת המשקיעים הזרים הייתה העובדה שיוון ממוקמת במיקום גיאוגרפי אסטרטגי ויש לה מורשת תרבותית עשירה. בגלל נתוניה הגאוגרפיים של יוון שמושכים מיליוני תיירים בכל שנה, משקיעים זרים הבינו שהמשבר הכלכלי יחלוף ובשלב מסוים יוון תחזור להיות מדינה תיירותית, כמו גם תצא מחובותיה.

עידוד השקעות נדל"ן זרות ברודוס ויוון ואמנת המס בינה לישראל

עוד חשוב לדעת כי ממשלת יוון גם עשתה מאמצים רבים לקדם את התיירות ואת תחומי ההשקעות במדינה במהלך המשבר. על מנת להפחית את שיעורי האבטלה ולהגביר את הכלכלה, הממשלה גם הקלה על משקיעים להיכנס למדינה ולהקים בה את עסקיהם על ידי הפחתת הבירוקרטיה והפחתות של מיסים עבור משקיעי נדל"ן זרים.

ולא פחות חשוב, אם אתם מחפשים דירות למכירה ברודוס, דעו כי משקיעי נדל"ן ישראלים מתקבלים בזרועות פתוחות ביוון בעקבות אמנת מס אשר קיימת בינינו לבין המדינה. בין יוון לישראל יש אמנת מס אשר מקלה משמעותית על משקיעי נדל"ן ישראלים המעוניינים לרכוש נכס באחד מהאיים המטריפים של המדינה (אגב, אולי לא ידעתם, אגבל יש למעלה מ-3,000 איים ביוון!).

נתוני נדל"ן ונתונים כלכליים של רודוס

במהלך חיפושיכם אחרי דירות למכירה ברודוס, דעו כי גודל השוק מונה כ-11 מיליון בני אדם אשר מתגוררים ביוון כולה, אך כ-115,000 מתגוררים באי רודוס. מבחינת דירה להשקעה ברודוס או אפילו בסביבה הקרובה יחסית לרודוס, המקומות הכי טובים לחפש בהם דירות יהיו ערים כמו אתונה, סלוניקי והאי לפקדה, שנחשבים אזורים מתוירים מאוד וחיים.

בעוד שדמי השכירות החודשיים ברודוס יכולים לנוע בין 1,300 דולר לבין 1,800 דולר בממוצע, שיעור המס על הכנסה משכ"ד של דירה ברודוס יכול לנוע בין 6.5% – 7.5%. כמו כן, מס רכישה ביוון וברודוס עומד על כ-7% – 13% בד"כ, תלוי במחיר הנכס, בסוגו, במטרת ההשקעה וכולי.

טיפ אחרון מאיתנו, מחיר דירה ברודוס יכול לנוע בין 60,000 אירו לבין 250,000 אירו ומעלה. זוהי השקעה לא מבוטלת, גם אם היא יותר זולה מהשקעות בישראל. ובכל זאת, יהיה חשוב לקבל ייעוץ השקעות נדל"ן בחו"ל לפני שנוקטים בכל צעד כזה או אחר.

זה נראה שאנחנו לא מצליחים למצוא מה שחיפשת.
התקשרו עכשיו