בעל עסק? מהם הביטוחים שאתה חייב לעשות

מאת מומחי אתר www.expert.co.il

בכל עסק יש להפעיל כמה ביטוחים אלמנטריים כד להגן על בעל העסק במקרה של נזקים. לעיתים מדוברים בנזקים שהערך הכספי שלהם הוא מאד גבוה ולכן הדבר יכביד על העסק או שהעסק לא יוכל לעמוד בהוצאות הללו. כמו חלילה בעת שריפה, גניבה של משאית, תביעה של עובד עקב נפילה במקום העבודה או תביעה של לקוח עקב רשלנות מקצועית ועוד.

סוגי הביטוחים הבסיסיים בכל עסק

הן אם מדובר בעסק חדש שנמצא בשלבי הקמה והן אם מדובר בעסק וותיק, כדאי להתייעץ בנושא הביטוחים עם היועץ העסקי, כדי שהוא יבדוק את תיק הביטוחים הקיים או ייעץ לכם אילו ביטוחים כדאי להפעיל וזאת בהתאם לתחום הפעילות של כל עסק.

בנוסף לכך היועץ העסקי אשר מכיר נושא זה באופן רוחבי, ימליץ לבעל העסק מי הם הגורמים המקצועיים שילוו אותו כהלכה בהפעלה של הפוליסות הללו כמו סוכן ביטוח מיומן ששומר על האינטרסים של בעל העסק ומפעיל חשיבה ממוקדמת להפעלת כל פוליסה כדי שהיא תהיה תואמת במאה אחוז לצרכים של הלקוח והוא ישלם את הסעיפים שרלוונטיים לגבי עסק זה.

ביטוח עסק

ביטוח עסק הוא הביטוח הבסיסי ויש בו כמה רבדים:

  • ביטוח מבנה – הפעלת ביטוח למבנה שבו ממוקם המשרד או המפעל וזאת לכל תרחיש כלול לקרות כמו רעידת אדמה, שיטפון, הצפה, שריפה וכו'.
  • ביטוח תכולה – מתן כיסוי לתכולת המשרד או המפעל על פי השווי שלהם, מכונות ייצור, ריהוט, ציוד אלקטרוני, מחשוב, שיפורים שבוצעו במושכר ועוד.
  • חבות מעבידים – כל מעביד צריך להביא בחשבון שעלול להיווצר מצב שבו אחד העובדים יתבע אותו עקב העובדה שהוא נפצע בעסק במהלך הפעלת אחת המכונות, החליק במשרד, או קרתה לו תאונת דרכים במהלך העבודה. יש מקרים שבהם תאונה זו תוכר כתאונת עבודה ולכן העובד עלול לתבוע את המעסיק על נזקים שנגרמו לו.

המעסיק חייב להיערך לכך מראש ולהפעיל פוליסה זו כדי שאם יוצר מצב כזה, חובת התשלום תחול על חברת הביטוח ולא על המעביד כיוון שהסכומים עשויים להיות גבוהים מאד.

  • ביטוח צד ג' – פוליסה שמבטחת גורם שלישי שגופו או רכושו נפגעו עקב ציוד השייך לבעל העסק כמו מי שנתקל בוויטרינה ונפצע עקב כך.

ביטוח אחריות מקצועית

בעלי מקצועות חופשיים רבים כמו רופאים, עורכי דין, מאמני כושר ועוד עלולים להיתבע עקב רשלנות מקצועית לטענתם של הלקוחות. אם הלקוחות חושבים שאנשי העסקים הללו התרשלו בתפקידם, לא ראו את מכלול הבעיה או לא עלו על נקודות אקוטיות ולכן נוצר ללקוח נזק מסוים לטווח הקצר או לטווח הארוך. הנזק יכול להיות כספי, תדמיתי, הידרדרות במצב הבריאותי וגם חלילה מוות.

אם גורם זה מקבל תביעה על סכום מסוים לאור מקרה ספציפי שהתרחש, ההתנהלות בבית המשפט תהיה מול חברת הביטוח ועל פי החלטת בית המשפט, היא זו שתשתלם את הפיצוי לאדם הנפגע.

ביטוח רכבים 

יש לבטח כל רכב של החברה ורכב ליסינג שבו נוסע אחד מעובדי החברה. ביטוח זה כולל ביטוח חובה וגם ביטוח מקיף וזאת כדי שיהיה כיסוי מלא אם הרכב ייגנב או אם העובד יפגע ברכב אחר או יעשה תאונה עצמית וגם למקרה שרכב אחר יפגע ברכב של העסק.

בשני המקרים הכיסוי הכספי מכסה את עלויות התיקון של הרכב או לחלופין אם הפגיעה הקשה הרכב יוכרז כטוטל לוסט והעסק יקבל תשלום על פי שווי הרכב כך שתהיה אפשרות לרכוש רכב חדש.

ביטוח אובדן רווחים

פוליסת ביטוח שמכסה מקרים חריגים שבהם ההכנסות והרווחים של העסק נפגעו עקב סיבות שאינן תלויות בבעל העסק, כמו מכונה שהתקלקלה ולא פעלה במשך שבועיים עד הגעת החלפים ממדינה אחרת מעבר לים.

בכל מקרה, למען הפעילות השוטפת של העסק והימנעות ממצבים בלתי מתוכננים, תמיד כדאי לעשות את הביטוחים הרלוונטיים לעסק.

 

לפרטים נוספים השאירו פרטים

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

פרויקטים חמים נוספים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!