בניית בית פרטי ותוספות בניה

 

בניה של בית פרטי זו זכות שלא רבים זוכים לה במדינת ישראל. אמנם מדובר על תהליך מורכב וארוך. אבל, חשוב לזכור כי היתרון הגדול של בניית בית מההתחלה ועד הסוף הוא שאתם בוחרים בדיוק איך ייראה בית החלומות שלכם. אתם אלו שמעצבים את עתידכם במו ידיכם.

הדבר נכון גם במקרה של תוספות בניה. כשהמשפחה מתרחבת ויש להוסיף עוד חדר לבת המתבגרת או יחידת דיור כדי שהזוג הצעיר עם התינוק יוכל להתארח בשבת, גם כאן אנחנו מדברים על תכנון ובניה המתחיל קודם כל בראש שלכם.

אנחנו יודעים שמדובר על תהליך לא קל הדורש אורך רוח ותכנון קפדני. כדי שתכנסו לתהליך ברגל ימין החלטנו לרכז עבורכם מידע רלוונטי שיעזור לכם להתחיל בצורה הטובה ביותר את התהליך של בניית בית פרטי או הוספה של תוספות בניה לביתכם.

אי אפשר לדון בתהליך של בניית בית פרטי ותוספות בניה בלי לדבר על אישורים

מדינת ישראל לא ידועה בזכות תהליכי הבירוקרטיה הקלים והפשוטים שבה, בלשון המעטה. במרבית המקרים, תדרשו להגיש תוכנית מסודרת של הבניה אותה תרצו לעשות לרשות המקומית אליה אתם שייכים. ההמלצה היא כמובן להיעזר באדריכלים ואנשי מקצוע המבינים בנושא. שידעו לתת לכם הכוונה מקצועית גם במובן המשפטי של התהליך וגם בפן של הבניה עצמה.

תהליך התכנון הוא לא קל שכן תידרשו להגיש את הבקשה, לקבל אישורים מגופים שונים כמו חברת החשמל, או החברה המספקת מים לרשות המקומית אליה אתם שייכים. אבל, על אף השינויים שתידרשו לעשות מול וועדת התכנון מדובר על השלב בו אתם רשאים לחלום.

שבו עם האדריכל בו בחרתם והפליגו בדמיונכם. נסו לשאוב רעיונות שיעזרו לכם להבין איך הייתם רוצים שהחדר החדש או הבית הפרטי שאתם בונים ייראה במציאות. רגע לפני שאתם מקבלים את האישור הנכסף ומתחילים בתהליך הבניה ממש.

חשוב לדעת: תהליך מתן האישורים משתנה ממועצה אזורית אחת לאחרת. תהליך מתן האישור קשור בהיקף הבניה לה אתם מבקשים אישור מצד אחד ומהמקום בו אתם בוחרים לבנות מהצד השני. במקרה של רמת הגולן למשל, יהיה קל יותר לקבל אישורים מאשר ביהודה ושומרון וכן הלאה. כך שלא נוכל לתת בכמה מילים את כל הפרטים על מתן אישורים, אבל כן נפציר בכם לברר את הסוגיה לעומק לפני שתתחילו בתהליך. אל תשכחו לנשום עמוק לאורך הדרך.

עכשיו, למציאה של בעל מקצוע

בחירה של בעל מקצוע לבניה של בית פרטי לא שונה בהרבה מקבלן האמון על תוספות בניה. אלא שבמקרה של תוספות בניה מדובר על בניה המתרחשת בבית, כך שבמרבית המקרים שווה לברר מי העובדים של הקבלן בו בחרתם. האם אלו אנשים שאתם יכולים לסמוך עליהם ומרגישים בנוח שאלו יסתובבו לכם בבית.

אנחנו יודעים שאתם ניצבים מול תהליך לא פשוט. אבל זכרו כי בסופו של יום, מדובר על הבית עליו תמיד חלמתם. אל תשכחו לנשום עמוק לאורך התהליך ולהיאזר בסבלנות. האמינו לנו, יהיה בסדר בסוף.  

לפרטים נוספים השאירו פרטים

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

פרויקטים חמים נוספים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!