אדמה חקלאית למכירה במרכז

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרבנ צרו איתנו קשר כבר היום

עבודת האדמה בארץ הייתה נהוגה בימי קדם. למרות פיתוחי התעשיות וההייטק יש אנשים המעוניינים לייצר רווחים דווקא מעבודה חקלאית. משום כך, הם מחפשים אדמה חקלאית למכירה במרכז על מנת להשקיע בה ולגדל בה גידולים שונים. אך לא תמיד קל לבחור את הקרקע שעליה תוקם מושבה חקלאית. לפיכך, פני שבוחרים אותה, יש צורך לבדוק כמה עניינים נוספים.

אדמה חקלאית למכירה במרכז – בוחנים את האדמה

לפני שמבצעים עסקת רכישה, יש צורך לבחון את טיב הקרקע ולבדוק אם היא תניב לכם רווחים בהמשך והאם היא מיועדת להפרשה. בעיקרון, ישנם שני סוגי קרקעות עיקריים: אלה המיועדים להפרשה ואלה שאינם מיועדים להפשרה. ניתן לבדוק אם קרקע מסוימת מיועדת להפשרה על ידי בחינת תכנית המתאר שלה. קרקעות אחרות הדורשות אישור מיוחד, עלולות להיות מיועדות למטרות שונות: נוף כפרי או עירוני, בנייה או שטח חקלאי. כך שכל מי שקונה שטח על סוגי קרקע אלה עלול להסתכן בהימור. כדי לבנות את תכנית המתאר של הקרקע, כדאי לפנות לוועדה הרלוונטית העוסקת בתכנון ובנייה.

מעבר לכך, לפני רכישת אדמה חקלאית שנועדה למכירה במרכז חשוב לבדוק את תכנית המתאר ולוודא שאין גורמים אשר עשויים למנוע את ההפשרה. לדוגמה, גורמים צבאיים, תוואי של נחל, תכנית בנייה למפעלים, שמורת טבע ועוד. נקודה זו חשובה מאוד ומרבית הרוכשים אינם נותנים את דעתם אליה.

בוחנים את הקרקע מקרוב

דרך נוספת לבחון אדמה חקלאית למכירה במרכז היא לבדוק את טיב הקרקע מקרוב. חקלאים מנוסים יכולים לקבוע אם הקרקע מתאימה לצורכיהם או לא דרך התבוננות על סביבתם הקרובה. כמו כן, ישנם גורמים שעלולים למנוע מהרשויות להעניק לחקלאים את אישור הבנייה המיוחל. לדוגמה, הימצאותו של מפעל מזהם בקרבת הקרקע או גן לאומי.

של מי הקרקע הזו?

אדמה חקלאית למכירה במרכזכאשר מתעניינים בנושא רכישת אדמה חקלאית שנועדה למכירה במרכז, חשוב לבדוק למי שייכת הקרקע – לבעלות פרטית או למנהל מקרקעי ישראל. שכן, אם הקרקע שייכת למנהל מקרקעי ישראל, ייתכן שהיא תחזור בסופו של דבר לבעלות המדינה כעבור מספר שנים מוגדר. כך שגם אם הקרקע תופשר לבנייה, עדיין יהיה צורך לשלם את דמי החכירה.

להביא בחשבון את ההוצאות השונות

כל הבוחר לקנות קרקע למימוש חקלאי, צריך להביא בחשבון לא רק את המחיר של הקרקע, אלא גם את ההוצאות השונות הנלוות לרכישה: היטלי השבחה ופיתוח, תשלומים למינהל, תשלומים למומחים שונים דוגמת אדריכלים ועורכי דין, מס שבח במכירה וכדומה.

אדמה חקלאית למכירה במרכז – השקעה שלוקחת זמן

כל מי שמתכנן לקנות אדמה חקלאית למכירה במרכז צריך להביא בחשבון כי מדובר בהשקעה שלא תניב רווחים מיד. ראשית, יש צורך להפשיר את הקרקע לרכישה. שנית, ולא פחות חשוב, יש להכין את הקרקע לעבודה חקלאית ולחכות עד שהגידולים יוכלו להניב פירות למשקיע.

אדמה חקלאית למכירה

הכלל הבסיסי ביותר בעולם המסחר וההשקעות הוא לקנות בזול ולמכור ביוקר, אלא שבפועל זה לא כזה פשוט למצוא נכס שאפשר לקנות אותו בזול, ולאחר מכן למכור אותו ביוקר מבלי להשקיע בו את ההשקעה הנדרשת להגדלת ערכו. בעולם הנדל"ן דווקא ישנו נכס כזה והוא נקרא אדמה חקלאית למכירה. אדמה חקלאית היא למעשה קרקע המיועדת למטרות חקלאיות בלבד, קרי גידולים חקלאיים או בניית מבנים חקלאיים כדוגמת בית אריזה לפירות וירקות. כל שימוש אחר בקרקע, לרבות מגורים או תעשייה, הוא אסור. בדיוק מהסיבה הזאת, נוטה ערכה של קרקע חקלאית להיות נמוך מאוד ביחס לקרקע המיועדת למגורים, ולא פחות מכך גם לתעשייה.

ההזדמנות שבחקלאות

בתנאים אלה, יעדיף אדם מן השורה לוותר על הרעיון של אדמה חקלאית למכירה ויתמקד ברכישת קרקע לבנייה, ובצדק. אדם המעוניין בקרקע לצורך בניית בית ומגורים בו, זקוק לקרקע באותו הזמן ואם לא ניתן לבנות עליה מבנה מגורים, אין כל טעם לרכוש אותה. יחד עם זאת, בתחום של אדמות חקלאיות ישנו תהליך שנקרא הפשרת קרקע. תהליך זה, משמעותו היא שייעודה של הקרקע משתנה מקרקע חקלאית לקרקע לבנייה. שינוי ייעוד הקרקע נובע בדרך כלל מצורך של יישוב קרוב להתרחב החוצה אל השטחים החקלאיים המקיפים אותו, ובהתאם לכך משנה הרשות המקומית את ייעוד הקרקע, באופן שיאפשר בניית מבני מגורים. אם החזקתם בקרקע הזאת, אתם עשויים לזכות באחד משיעורי התשואה הגבוהים ביותר הידועים בתחום הנדל"ן.

תשואה מול סיכון

אחרי שאמרנו את זה, הכלל הבסיסי השני שמכיר כל משקיע בעולם הנדל"ן הוא, שככל שפוטנציאל התשואה גבוה יותר, כך גבוה יותר גם פוטנציאל הסיכון. בהתאם לכך, אדמה חקלאית למכירה יכולה להעניק לכם תשואה נאה מאוד אם אכן תופשר, אך היא יכולה גם להניב לכם רק הפסדים אם לא תופשר, ואין שום וודאות או התחייבות של איזשהו גורם להפשיר את הקרקע מתישהו בעתיד, או אולי לפחות לא בתקופת חייכם. בהתאם לכך, חשוב מאוד לבחור את הקרקע החקלאית בצורה חכמה ושקולה, מה שלא מבטיח הצלחה במאה אחוז, אך בהחלט מעלה את ההסתברות להצלחה והופך את הסיכון לסיכון מחושב.

בחירת אדמה חקלאית למכירה

אדמה חקלאית למכירה

כאמור, אין שום אפשרות להיות בטוחים שקרקע חקלאית תופשר ביום מן הימים, אך בהחלט אפשר לעשות בחירה מושכלת בבחירת הקרקע. בהיבט זה, יש לבחון את מיקומה של הקרקע והאם קיים בה פוטנציאל להפשרה כתוצאה מסמיכות ליישוב סמוך, מהם המאפיינים הדמוגרפיים של אותו ישוב והאם קיימת בו צמיחה של האוכלוסייה, או שהוא מתאפיין באוכלוסייה צעירה שעשויה ביום מן הימים להקים משפחה ביישוב. כמו כן, קרקעות שעשויות לעבור הפשרה לצורך סלילת דרכים ליישובים שהולכים ומתרחבים, קרקע חקלאית להשקעה גם הן עשויות להיות אטרקטיביות.

את המידע שאתם משיגים לגבי אדמה חקלאית למכירה, אתם רוצים להשיג מהמקורות הרשמיים בלבד. אם אינכם יודעים כיצד להשיג את המידע וכיצד לפענח אותו כדי לקבל החלטה, מומלץ להסתייע באיש מקצוע שיעניק לכם את הייעוץ והליווי הנכון. יחד עם זאת, בסופו של דבר התהליך צריך לעשות לכם שכל, ואתם רוצים לקבל הסבר ולהבין בדיוק כל טענה שניתנת לכם לגבי האטרקטיביות או אי האטרקטיביות של הקרקע הנבחנת. אם תצליחו למצוא אדמה חקלאית למכירה שכוללת את כל האלמנטים הנדרשים להפשרה בעתיד הקרוב, ייתכן שזאת ההשקעה הטובה ביותר שתעשו אי פעם. אם תעשו טעות, תוכלו בכל זאת לעבד שדה חיטה או אולי להקים בית אריזה, אם כי זה לא מה שאתם באמת רוצים לעשות.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר כבר היום

המרכז לקרקעות ומגרשים

תמצאו כאן את מיטב אפיקי ההשקעה בתחום הקרקעות והמגרשים, שטחים מסוגים שונים באזורי הביקוש המובילים. תוכלו לעיין במגוון רחב של נתונים, מדריכים ומאמרים חדשותיים למשקיעים ולרוכשים. המידע מתעדכן באופן שוטף, מוצג בשקיפות מלאה ובצורה נוחה ויסייע לכם לאתר את הנכס המתאים ביותר עבורכם.

תוכן עניינים