השקעות נדל"ן בפולין

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

השקעות נדל"ן בפוליןהשקעות נדל"ן בפולין – אחוזי תשואה שנתיים הנעים בין 6% ל 9% לעומת השוק המקומי המזכה את המשקיעים בו ב 2.5% עד 4% תשואה שנתיים משקיעי נדל"ן ישראלים בוחרים בשנים האחרונות להשקיע את מירב כספם מעבר לים. ישנן מדינות רבות בכל אירופה המאפשרת למשקיע החכם ליהנות מאחוזי תשואה כפולים ומכופלים מאלה שניתן לקבל על השקות נדל"ן בישראל. מחירי הדיור בישראל עולם בקצב מסחרר מזה שני עשורים, מה שמקשה על משקיעים רבים לרכוש דירות מגורים להשקעה, ואף מוריד את אחוזי התשואה המתקבלים מהשכרתן. כלל אצבע חשוב שכל משקיע חייב להכיר לפני שהוא בוחר את נכס ההשקעה הבא שלו הוא: ככל שמחיר הדירה גבוה יותר, כך התשואה השנתית שתתקבל מהשכרתה תהיה נמוכה יותר. כלל זה הופך את כל שוק הנדל"ן הישראלי להרבה פחות אטרקטיבי משוק הנדל"ן במדינות רבות באירופה בכלל ובפולין בפרט. אחוזי התשואה הממוצעים המתקבלים על דירות מגורים בישראל נעים בין 2.5% לדירות במרכז הארץ ועד 5% לדירות באזורי הדרום או הצפון. לעומת זאת, אחוזי התשואה הממוצעים במדינות רבות באירופה עומדים על כ 9% מידי שנה. אז אם גם אתם רוצים למקסם רווחים מהשקעות הנדל"ן שלכם והחלטתם לעשות שינוי ולעבור אל מעבר לים, בשורות הבאות תוכלו ללמוד לא מעט על השקעות באירופה בכלל ובפולין בפרט. נגע בכל היתרונות של השקעה בפולין על פני השקעה בישראל, בפערי המיסוי בין היעדים, בעלויות הנכסים ובמסלולי ההשקעה האהובים על המשקיעים הגדולים.   

הצמיחה בכלכלה הפולנית לעומת הדשדוש של שוק הדיור – כל הגורמים והמשמעויות שאתם חייבים להכיר!

לפני שנצלול לכל היתרונות והחסרונות של השקעות נדל"ן בפולין, חשוב שתכירו את אופי הכלכלה הפולנית. בשנים האחרונות הכלכלה הפולנית נמצאת בתנופה אדירה ובעלייה תמידית, קבועה ובטוחה. אחת הסיבות המרכזיות לכך היא הצטרפותה של פולין לאיחוד האירופי, מה שתרם רבות לשיתופי פעולה עסקיים ומסחר חופשי, מהיר ופשוט התורם לצמיחה כלכלית מהירה. מה זה אומר על שוק הנדל"ן הפולני? הקורלציה בין התפתחות הכלכלה הפולנית לבין התפתחות שוק הנדל"ן הפולני רחוקה מלהיות מושלמת. בעוד הכלכלה הפולנית משגשגת ופורחת מזה לא מעט שנים, שוק הנדל"ן הפולני מראה דשדוש איטי ועייף עם עליות מחירים מינוריות בלבד. אז לכל הנבהלים מהנתון המבלבל הזה, חשוב להדגיש שהוא חיובי למשקיעי נדל"ן בפולין. הדשדוש הארוך של מחירי הנדל"ן בפולין מאפשרים למשקיעים רבים להתחמש עם נכסים להשקעה במחירים נוחים כמעט לכל כיס. הפער שנוצר בין התפתחות הכלכלה הפולנית לבין דשדוש מחירי הדיור צפוי להיסגר בשנים הקרובות (בעזרת לא מעט תמריצים לשוק הנדל"ן, נציג את חלקם מטה), מה שאומר שמחירי הדירות יעלו בעשרות אחוזים תוך תקופת זמן קצרה. 

תחילתה של מגמת התעוררות בשוק הדיור – שוק הדיור הפולני רשם עליה מרשימה של למעלה מ 5% בשנת 2020

לא כדאי לחכות לתחילתה של מגמת עלייה במחירי הדיור לפני שמסמנים את פולין כיעד נדל"ני אטרקטיבי כל כך? המגמה כבר התחילה. שוק הנדל"ן הפולני הדהים רבים כשרשם עליות מחירים של למעלה מ 5% במהלך שנת 2020, שנה בה מדינות רבות מכל רחבי אירופה רשמו עלייה מתונה הרבה יותר. העלייה במחירי הדיוק בשוק הפולני דווקא בשנת הקורונה מעידים על ביקושים עולים ויציבים שלא נרתעים אף מתקופות קשות ומלאות בחוסר וודאות. הביקושים שירדו לאחר המשבר הכלכלי של 2008, מתחילים לחזור לשוק הפולני ולהרים את מחירי הדיור. סקירה מהירה אודות הכלכלה הפולנית, השינויים במחירי הדיור והפער שנוצר בין הכלכלה לבין שוק הנדל"ן המקומי מספיקה למשקיעי נדל"ן רבים בכל רחבי העולם בשביל להבין שנכון לכתיבת שורות אלה, פולין מספקת הזדמנות של ממש. אך אם זה עדיין לא מספיק בשביל שתעבירו את כספי החיסכון שלכם להשקעה מעבר לים, חשוב שתכירו את כל היתרונות הגדולים של השקעות נדל"ן בפולין.    

היתרון הראשון של השקעות נדל"ן בפולין – שגשוג כלכלי המוביל להתערבות ממשלתית בשוק הדיור המקומי

היתרון הראשון שגורם למשקיעים רבים לנהור דווקא לפולין הוא התפתחות הכלכלה המביאה את הממשלה לדחיפת שוק הנדל"ן המקומי. לאחר המשבר הכלכלי בשנת 2008 חל שינוי משמעותי בשווקי נדל"ן רבים בכל רחבי העולם. חלק משמעותי מהמשבר הגדול נגרם כתוצאה ישירה של מתן משכנתאות לכל דורש ללא בדיקת יכולת הלווה לעמוד בכל שנות ההחזרים. בנקים בכל רחבי העולם פשוט העניקו הלוואות ענק לרכישות נדל"ן, מה שגרם לאנשים רבים להיכשל בניסיונם לעמוד בהחזרים החודשיים. כדור השלג שהחל להידרדר גרם לבנקים להפסדי ענק מה שגרם להקשחה משמעותית בתנאי הלוואות המשכנתא. ההקשחה גרמה לכך שפולנים רבים לא הצליחו לעמוד בתנאי הסף לקבלת משכנתא ולהעלה בריביות הנדרשות לטובת ההלוואה, מה שהוביל לירידה משמעותית בביקושים. ירידה בביקוש הביאה להתמתנות מחירי הנדל"ן ולשוק מנמנם לאורך שנים. אך בשנים האחרונות השינוי המיוחל הגיע.   

כך מעלים ביקושים ומעוררים את השוק מתרדמתו – מסלול דיור לזוגות צעירים ומתן הלוואות משכנתא בריביות מופחתות  

השגשוג הכלכלי איפשר לממשל המקומי להתערב במטרה לעורר את השוק המנמנם בשתי דרכים: האחת היא הקמת מסלול מיוחד המקל על זוגות צעירים לרכוש דירות (מה שכמובן מעלה את הביקושים בקרב הזוגות הצעירים), והשניה היא שיפור תנאי קבלת הלוואות המשכנתא בריביות מופחתות (מה שתורם לעליית הביקוש בקרב כלל הציבור, לרבות משקיעים זרים). ועכשיו למספרים, אחוזי האבטלה בפולין עומדים על כ 5% בלבד והצמיחה השנתית בתוצר לנפש עומדת על כ 7%, מה שמעיד על מצב כלכלי איתן.   

כוח עבודה חזק, אמין ומקצועי – איכות האוכלוסייה המלומדת גורמת לחברות גדולות לבחור להתמקם דווקא בפולין 

סיבה נוספת בגינה משקיעים רבים בוחרים להשקיע את כספם דווקא בפולין היא איכות האוכלוסיה המקומית. האוכלוסייה המקומית בערים הגדולות בפולין מלומדת ועובדת בחברות גדולות המגיעות מכל רחבי העולם להתיישבות בערים הגדולות בפולין. איך זה קשור להשקעות נדל"ן באזור? ראשית, אוכלוסיה מלומדת היא כל יהבם של משקיעי נדל"ן מניב לטווחי זמן ארוכים. שוכרים מלומדים ברוב המקרים יודעים לשמור על הנכסים ולא פחות חשוב מכך, מצליחים לעמוד בכל התשלומים ללא איחורים או פיגורים. שנית, כוח העבודה הפולני מושך חברות גדולות רבות להתמקם באזור, מה שמטיב עם הכלכלה המקומית ומאפשר לה להזרים כספים נוספים לטובת תוכניות עשירות להזנקת שוק הנדל"ן המקומי. משקיעים הבוחרים לרכוש דירה באזור במטרה להשכיר אותה לתקופות זמן ארוכות יוכלו ליהנות מהשגשוג הכלכלי ועליית ערך הנכסים בעשרות אחוזים תוך מספר שנים, מלבד השכירות הקבועה המזכה משקיעים רבים בכ 10% תשואה מידי שנה!  

שער המטבע המקומי נחלש – השקל שתכם קונה יותר! 

אם לא די בכך, בטח תשמחו לשמוע ששער היורו והזלוטי המקומי נחלשו בעשרות אחוזים בשנים האחרונות לעומת השקל, מה שאומר שכל שקל שלכם יוכל לקנות יותר. מחירי הדיור בפולין זולים בעשרות אחוזים בהשוואה למחירי הדיור בישראל והיחלשות היורו הופכת את שוק הנדל"ן הפולני לזול עוד יותר. נתונים אלה מאפשרים לכל משקיע בכל סדר גודל להתחדש עם דירת מגורים חדשה באזורים חמים בלב פולין, גם אם כל חסכונו עומד על כמה עשרות אלפי שקלים בלבד. יתרון נוסף בגינו משקיעים מכל רחבי העולם נוהרים לפולין הוא הביקוש הגדול של סטודנטים לדירות מגורים הממוקמות בסמיכות למקום הלימודים שלהם. בחירת דירת מגורים בפולין בקרבת מוסדות להשכלה גבוהה כוללים כמה יתרונות, האחד הוא כמובן ביקוש גדול שיאפשר לכם להשכיר את הנכס תוך זמן קצר והשני הוא עלייה משמעותית באחוזי התשואה השנתיים. משקיעים רבים בוחרים לערוך שיפוץ קל לדירתם במטרה לאפשר למספר סטודנטים לגור בשותפות ובנוחות מלאה. דירות שותפים מושכרות במחירים גבוהים בעשרות אחוזים בהשוואה למחירי השכירות של דירות רגילות, מה שמאפשר למשקיעים רבים ליהנות הן מביקוש גדול ויציב והן מאחוזי תשואה שנתיים הנעים בין 10% ל 15%! העיר לודז' היא אחת הערים המרכזיות שבהן סטודנטים רבים מחפשים דירות מגורים בסמוך למוסד הלימודים שלהם.   

הכירו את כל פרטי החוקה והמיסוי על משקיעי נדל"ן ישראלים 

לאחר שנגענו בכמה מהיתרונות הגדולים ביותר של השקעות נדל"ן בפולין על פני השקעות נדל"ן בישראל בפרט ובמדינות אירופה רבות אחרות בכלל, חשוב לגעת בכמה נתונים ומספרים אודות המחירים בפולין, הערים הגדולות והמבוקשות ביותר, אפשרויות המימון המקומיות וכמובן שיטות המיסוי שכל משקיע חייב להכיר. כלל הנתונים הללו יעזרו לכם לראות את התמונה הגדולה אך שתצליחו לבחור נכון את ההשקעה הבאה שלכם. לא מעט משקיעי נדל"ן מכל רחבי העולם סבורים ששיטות המיסוי, תנאי המימון וכלל ההוצאות הנלוות לעסקה הן זניחות ואין להתייחס אליהן, אך פעמים רבות הן אלה שעושות את ההבדל בין עסקאות מרוויחות לעסקאות מפסידות. אז באשר למיסוי הפולני יש לנו לא מעט חדשות טובות לחדש לכם. הצטרפותה של פולין לאיחוד האירופי לפני יותר מעשר שנים מבטיחה לכל משקיע חקיקה אירופית המגנה על מלוא זכויותיו. נוסף על כך, בין ישראל לפולין קיים הסכם הסדר מיסוי שמבטיח לכל משקיע נדל"ן ישראלי שבוחר להשקיע בפולין הגנה מפני תשלום של מיסים כפולים. משקיעים רבים ממדינות רבות בכל רחבי העולם שבוחרים להשקיע במדינות זרות משלמים מיסים כפולים ללא ידיעתם. ההסדר בין ישראל לפולין מבטיח לכל ישראלי שישלם אך ורק את מה שחייב לשלם ולא שקל מעבר לכך.   

נצלול למספרים:

מס הרכישה בפולין יחייב כל משקיע לשלם בין 0% ל 2% מעלות הדירה לכל היותר. נתונים אלה נחשבים לנמוכים בהשוואה למדינות רבות בכל רחבי אירופה. מעבר לכך, גם תשלומי המע"מ נחשבים לנמוכים במיוחד ובמידה ותבחרו להתחדש עם דירת מגורים חדשה תידרשו לשלם 8% בלבד! גם באשר למס ההכנסה ישנה גמישות במחירים מוזלים במיוחד. כל משקיע רשאי לבחור את מסלול תשלומי המיסים המתאים לו. המסלולים האפשריים הם: תשלום מס הכנסה קבוע של 8.5% ללא קיזוזים של הוצאות על הדירה או תשלומי מס על פי מדרגות המס הקבועות בחוק עם קיזוזים על ההוצאות המוכרות לטובת כל צורכי הדירה.   
מס רכישה  0% – 2% בלבד!
מע"מ  8% בלבד!
מס הכנסה  שני מסלולים אפשריים: א. תשלום מס הכנסה קבוע של 8.5% ללא קיזוזי הוצאות. ב. תשלום מס הכנסה על פי מדרגות המס הקבועות בחוק עם קיזוזי הוצאות. 
רוצים להתחיל לחפש את הנכס המתאים ביותר עבורכם להשקעת נדל"ן בפולין? חשוב שתכירו את הערים החמות ביותר להשקעה באזור. בחרנו עבורכם כמה ערים מרכזיות בהן משקיעים רבים בוחרים להשקיע את כספם.   

הכירו את רשימת הערים הנחשקות ביותר בפולין

קראקוב 

העיר קראקוב שבפולין היא עיר גדולה מאוד הכוללת כמיליון תושבים. גודל העיר אינו תמיד מעיד על כדאיות השקעה באזור אך בהתחשב בעובדה שכ 300,000 תושבי העיר הם סטודנטים, יש לקראקוב לא מעט יתרונות שמצליחים למשוך משקיעים רבים מכל רחבי העולם. היתרונות הגדולים ביותר בהשקעה באזור עם כל כך הרבה סטודנטים הם: 
  • ביקוש גבוה וקשיח לשכירויות – סטודנטים רבים מחפשים דירות מגורים בקרבת מקום הלימודים שלהם מה שיבטיח לכל משקיע באזור ביקוש גדול של שוכרים. 
  • שוכרים טובים – הסטודנטים נתפסים בעיני משקיעי נדל"ן רבים כשוכרים טובים שמקפידים לשמור על הדירה ועומדים בכל מועדי התשלומים. נתונים אלה מבטיחים שקט ארוך טווח למשקיעי נדל"ן מניב הבוחרים להשקיע לתקופות זמן ארוכות במטרה ליהנות מהכנסה חודשית קבועה ויציבה. 
  • אחוזי תשואה גבוהים במיוחד – סטודנטים רבים לא יכולים להרשות לעצמם לשכור דירה לבד במהלך שנות לימודיהם ולכן הם שוכרים עם שותפים. דירות שותפים מאפשרות לבעליהן להשכיר אותן במחירים גבוהים בעשרות אחוזים בהשוואה לדירות רגילות מה שמקפיץ את אחוזי התשואה השנתיים. אם אחוזי התשואה השנתיים הממוצעים בפולין נעים בין 6% ל 10%, דירות שותפים יכולות להסב לבעליהן אחוזי תשואה הנעים בין 10% ל 15% מידי שנה. 
 

ורוצלב 

העיר ורוצלב אף היא מרכזת לא מעט עניין בקרב משקיעי נדל"ן רבים מכל רחבי העולם. העיר נמצאת בתנופת התפתחות משמעותית הכוללת עליות ביקושים, עליות במחירי הדיור, מוסדות לימודים חדשים, נהירה גדולה של סטודנטים, מרכזי תרבות, פנאי ובידור ועוד. כלל השינויים הללו מזניקים את העיר קדימה, מה שמאפשר למשקיעים בה ליהנות מעליות ערך משמעותית של הנכסים שלהם. נקודה נוספת שחשוב שתכירו על אחת הערים המעניינות ביותר להשקעה היא מחירי הדיור בה לעומת ערים רבות אחרות בפולין. מחירי הדיור בעיר ורוצלב נחשבים לנמוכים בהשוואה לערים רבות בפולין מה שמאפשר למשקיעים ליהנות מפוטנציאל גדול של עליית ערך בעשרות אחוזים. מחירי הדיור בפולין מתחילים להתעורר לאחר נמנום של שנים ארוכות והפערים שנוצרו בין הערים שונות צפויים להיסגר תוך זמן קצר, בטח נוכח ההתפתחות הכללית של העיר ורוצלב.   

ורשה 

העיר השלישית שמצליחה למשוך לא מעט משקיעי נדל"ן מכל רחבי העולם היא העיר ורשה, בירת פולין. ורשה בירת פולין מצליחה למשוך משקיעים רבים שרואים את כל היתרונות הגדולים שהיא מחזירה להם. בעיר ורשה יש לא מעט תיירים מכל רחבי העולם, מרכזי קניות גדולים, מרכזי בילוי, בידור ופנאי וכמובן גם לא מעט סטודנטים. כלל היתרונות הללו גורמים לעליית ביקוש תמידית במגורים באזור מה שמבטיח עליות מחירים יציבות לאורך שנים. מעבר לכך, גם אחוזי התשואה השנתיים המגיעים משכירות הדירה גבוהים למדי, אנשים מוכנים לשלם לא מעט עבור מגורים בבירת המדינה. אז רגע לפני שאתם יוצאים לבדוק את השוק הפולני, חשוב שתכירו את שלושת הערים הללו שמצליחות לעניין משקיעים רבים מכל רחבי העולם. מעבר לערים הללו ישנם עוד לא מעט ערים גדולות, מתפתחות ומעניינות להשקעה והן: גדסנק, גדיניה, לודז' ופוזנן. כלל הערים הללו יבטיחו למשקיעים בהן אחוזי תשואה מהגבוהים שניתן לקבל בפולין וכן עליות ערך יציבות במחירי הדירות. בהתחשב בעובדה שמחירי הדיור באזור לא עלו הרבה בעשור האחרון, יש סיכוי לא מבוטל שדירות במרכזי פולין יעלו בעשרות אחוזים בשנים הקרובות.   

משקיעי נדל"ן בפולין נהנים מאפשרויות השקעה רבות, אלה העיקריות שבהן

אחרי שנגענו בכל היתרונות של השקעות נדל"ן בפולין, שיטות המיסוי המקובלות באזור וכן הערים המרכזיות ביותר שיוכלו להניב למשקיעים בהן אחוזי תשואה גבוהים מידי שנה ועליות ערך הנכסים בעשרות אחוזים, חשוב שתכירו את כל אפשרויות ההשקעה הקיימות בפולין. אנשים רבים לא מודעים לכל מסלולי ההשקעה הקיימים בעולם הנדל"ן ולכן לא אחת בוחרים בהשקעה שאינה מתאימה לפרופיל המשקיע שלהם. מסיבה זו בחרנו לרכז עבורכם את כל אפיקי ההשקעה הקיימים בפולין כך שתוכלו לבחור בצורה מושכלת ומחושבת את מסלול ההשקעה המתאים ביותר עבורכם. חשוב להדגיש שכל מסלול כולל מספר יתרונות וחסרונות וכן אחוזי תשואה וסיכונים שונים, כך שתוכלו לעשות את כל השיקולים שלכם בהתאם לאופי מסלולי ההשקעה הקיימים.   

רכישת דירה והשכרתה לטווח ארוך בערים המרכזיות בפולין 

מסלול ההשקעה הראשון המתאים במיוחד לערים הגדולות בפולין הוא מסלול השקעה לטווח ארוך. השקעה לטווח ארוך נקראת בשפה המקצועית נדל"ן מניב והיא נחשבת לאפיק ההשקעה הבטוח ביותר בעולם הנדל"ן. מסלול זה מצריך מהמשקיע לאתר נכס באזורי ביקוש ולהעמידו לשכירות. התשואה משכירות בפולין נחשבת לגבוהה מאוד בהשוואה לישראל ועומדת על לא פחות מ 6%-10%, בעוד התשואה בישראל לא עולה על 5% וישנם מקומות רבים במרכז הארץ שיזכו את המשקיעים ב 2.5% תשואה בלבד. משקיעי נדל"ן רבים מכל רחבי העולם בוחרים להשקיע במסלול זה בפולין משתי סיבות עיקריות, האחת היא אחוזי התשואה הגבוהים משכירות חודשית, והשניה היא עליות הערך שצפויות להיות בערים המרכזיות והגדולות של פולין. כפי שהזכרנו מעלה, מחירי הדיור בפולין בכלל ובערים הגדולות בכלל בקושי זזו במשך שנים ארוכות, מה שמאפשר למשקיעים רבים לרכוש נכסים במחירים נוחים וליהנות מעליית ערך של עשרות אחוזים.   

השגשוג בכלכלה הפולנית גורם למשקיעים רבים להשקיע דווקא בסקטור העסקי 

מסלול ההשקעה השני מעט מסוכן יותר אך יזכה את המשקיעים בו באחוזי תשואה גבוהים יותר והוא השקעה בנדל"ן המסחרי. הצטרפותה של פולין לאיחוד האירופי לפני למעלה מעשור גורמת לפיתוח מהיר של כלכלת המדינה. הדבר בא לידי ביטוי בריבוי שיתופי פעולה עסקיים ובהצבת מפעלים ובתי עסק גדולים במרכזי פולין. נוסף על כך האוכלוסיה הפולנית נחשבת לכוח עבודה טוב ואיכותי בשל היותם מלומדים ומשכילים. כלל הנתונים הללו מביאים לצמיחה מהירה בכלכלת פולין המסייעת לפריחתם של בתי עסק רבים. מעבר לכך, הביקוש למשרדי עבודה בפולין עולה בקצב מסחרר מה שמאפשר למשקיעים הנדל"ן המסחרי ליהנות מצורך גדול וגדל בהתמדה במשרדים. אחוזי התשואה המתקבלים על השכרת משרדים גבוהים יותר בהשוואה להשכרת דירות מגורים ולכן משקיעים רבים בוחרים להתחדש עם משרד בערים הגדולות של פולין. מעבר לאחוזי התשואה הגבוהים, הביקוש למשרדים נמצא בעלייה מתמדת מה שיוביל הן לעליית מחירים והן לשכירות חודשית קבועה ללא חשש של אי מציאת שוכרים. עם זאת חשוב להדגיש שרמת הסיכון בהשקעות מסחריות גבוהה יותר, שהרי הביקוש לדירות מגורים קשיח ויציב הרבה יותר. מסלול זה מתאים למשקיעים שרוצים למקסם רווחים, גם אם זה בא על חשבון רמת הבטיחות של ההשקעה.   

כך תצליחו לאתר דירות מגורים הנמכרות בעשרות אחוזים מתחת למחירי השוק 

מסלול ההשקעה השלישי בפולין הוא מסלול השקעה מהיר המזכה את משקיעיו ברווחים נזילים תוך זמן קצר. משקיעי נדל"ן רבים בוחרים להשקיע את כספם בדירות מגורים ישנות והרוסות שחייבות שיפוץ יסודי. הסיבה לכך היא שברוב המקרים דירות אלה נמכרות במחירים זולים בעשרות אחוזים ממחירי השוק באזור, מה שמאפשר למשקיעים ליהנות מהפער בעת המכירה. ישנן לא מעט סיבות בגינן מוכרי דירות מציעים את דירתם למכירה במחירים נמוכים ממחירי השוק, והמרכזיות שבהן הן:  
  • דירות ישנות הטעונות שיפוץ
  • דירות מכונסי נכסים
  • דירות ירושה
  • דירות נטושות 
  כלל הסיבות הללו מאפשרות למשקיעים לרכוש נכסים במחירים מוזלים, להעביר אותם השבחה מהירה בעזרת שיפוץ קוסמטי, מהיר וזול ולמכור במחירי שוק ולעיתים אף מעבר לכך. עסקאות אקזיט אלה לא מתאימות לכל משקיע ומחייבות מאמץ באיתור הנכסים הנכונים. משקיעים רבים נדרשים לעמול חודשים ארוכים בחיפושי דירה מנצחת ללא מציאה. כמו כן חשוב לדעת שאפיק השקעה זה נחשב מורכב ומסוכן יותר מאפיקי ההשקעה השונים שצויינו מעלה. משקיעי נדל"ן שאינם מספיק מנוסים בתחום לא יודעים להבדיל בין דירות מציאה שנמכרות במחירים זולים ממחירי השוק לבין דירות בעייתיות (פיזית או משפטית) שנמכרות במחירים מוזלים בצדק גמור. אז אם אתם רוצים ליהנות מרווחים גדולים ומהירים במטרה להגדיל את ההון העצמי לקראת העסקה הבאה, חשוב שתכירו היטב את שוק הנדל"ן באזור בו בחרתם לחפש וכמובן, חשוב שתבדקו היטב שלא מדובר בדירה עם בעיות פיזיות או משפטיות שונות.   

טיפ הזהב – כך תשפצו את הנכסים שלכם תוך זמן קצר ובעלות סמלית בלבד 

לפני שתצאו לדרך עם ההשקעה הראשונה שלכם בפולין, חשוב שתכירו טיפ אחד וחשוב שכל משקיע חייב להכיר. טיפ הזהב שלנו יעזור לכם לשנות את כל פני הנכסים שלכם בעלויות סמליות בלבד, מה שיכול להוביל למכירה בעשרות אלפי שקלים יותר או להשכרה במאות שקלים יותר מידי חודש. משקיעים רבים בטוחים שהליך שיפוץ הנכס שלהם חייב לכלול הרמת מרצפות, החלפת תשתיות, שבירת קירות וחידוש מלא של כל חלקי הדירה. שיפוץ יסודי זה עולה לא מעט כסף ואורך לא מעט זמן, מה שיכול להפוך כמעט כל עסקה מרוויחה למפסידה. לעומת זאת, השיפוץ הקוסמטי נחשב למהיר, זול ויעיל במיוחד לדירות המוצעות להשכרה או למכירה. השיפוץ הקוסמטי ישנה את מראה הדירה מקצה לקצה, אך בשונה מהשיפוץ היסודי הוא לא יכלול הרמת מרצפות, שבירת קירות או החלפת תשתיות. שיפוץ קוסמטי מתמקד בכל מה שרואים בדירה וכולל שינויים חיצוניים בלבד. במקום לשבור או להוסיף קירות חדשים, ניתן לעשות שימוש בקירות גבס, לצבוע את הקירות הישנים או להדביק עליהם טפטים, במקום להרים את המרצפות בכדי להחליפן ניתן להדביק ריצוף חדש על הריצוף הקיים וכן במקום לפרק את המטבח ולאבזר את הדירה במטבח חדש, ניתן לחדש את המטבח בעזרת אנשי מקצוע מיומנים שיודעים לשנות את מראה המטבח מקצה לקצה. אז אם גם אתם מחליטים להשקיע באחד ממסלולי ההשקעה בנדל"ן פולין, חשוב שתכירו את הדרך הפשוטה להקנות לדירה שלכם מראה חדש, נקי ויוקרתי תוך זמן קצר ובעלויות סמליות בלבד.   

לסיכום, השקעות נדל"ן בפולין מציעה למשקיעים רבים הזדמנות השקעה בשוק הדיור שמתחיל להתעורר 

לסיכום, כלכלת פולין נמצאת בתנופה אדירה שמתחילה למשוך גם את שוק הדיור המקומי מתרדמתו ארוכת השנים. המחירים בכל חלקי המדינה עדיין זולים בגין תנועת מחירים מינורית במשך שנים ארוכות. הצטרפותה של פולין לאיחוד האירופי לפני למעלה מעשור תרם רבות להתפתחות הכלכלה, מה שמאפשר לממשל המקומי לנקוט פעולות רבות לשיקום שוק הדיור. הפער שנוצר בין שגשוג הכלכלה לבין מחירי הדיור במדינה גדול והוא צפוי להיסגר בשנים הקרובות, מה שיאפשר למשקיעים רבים ליהנות מעליות ערך של עשרות אחוזים. אז אם גם אתם החלטתם להשקיע בנדל"ן מעבר לים, פולין מציעה לכם מספר מסלולי השקעה עם אחוזי תשואה הנעים בין 6% ל 15% מידי שנה. 

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

פרויקטים חמים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!