השקעות נדל"ן ביוון ובאתונה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרבנ צרו איתנו קשר כבר היום

השקעות נדלהשקעות נדל"ן ביוון

מי מאיתנו לא חולם לעיתים על רכישת נכס בחו"ל, דירה, בית או דירת נופש במדינה עם איים וחופי ים עוצרי נשימה? לא ,אנו לא מכוונים  למלדיביים,  אפילו לא לתאילנד הרחוקה. מדובר במדינה אירופאית,  עם תרבות והיסטוריה מפוארות המרתקת עשרות מיליוני תיירים בשנה. בנוסף  , מזג  ים תיכוני דומה  לזה של הישראלים . ותגלו שממש מעבר לאופק מרחק של כשעה וחצי טיסה מת"א נמצאת יוון. 

יוון היא אחת המדינות עם המורשות העשירות באירופה ואולי בעולם כולו. מולדת הדמוקרטיה האקדמיה והפילוסופיה, אבל לא רק, יוון שאוכלוסייתה מונה מעל ל 11 מיליון תושבים, נהנית מאיים קסומים, חופים מרהיבים, ערים שוקקות, אוכל מצוין וטברנות מלהיבות. יוון ממוקמת גם במקום אסטרטגי באירופה, שני נמלי הים העיקריים  שלה. פיראוס (פרבר של אתונה) וסלוניקי הנם מהעמוסים באירופה ומהווים שער לים התיכון (פיראוס) ולים השחור ולבלקן (סלוניקי).    

עד שנת 2008 יוון נהנתה משפע כלכלי לכאורה,  היא אפילו זכתה באירוח האולימפיאדה כמה שנים מוקדם יותר. המדינה הייתה באופוריה כלכלית, הבנק היווני חילק משכנתאות לכל דורש ושוק הנדל"ן פרח ושגשג. אבל אז ללא התרעה מוקדמת,  הגיע משבר הסאב פריים העולמי. אירופה כולה ספגה מהלומה, יוון עושה רושם ספגה מכה קשה אפילו יותר. אזרחים יוונים ואף זרים התקשו להחזיר את המשכנתאות המנופחות שקיבלו. הבנקים נקלעו למשבר אדיר שגרר אחריו את כל כלכלת יוון. מחירי הנדל"ן היו בין הראשונים שהחלו לצנוח וגררו אחריהם ענפי משק נוספים.

בגלל חשיבות הכלכלה היוונית לאיחוד האירופי,  ומחשש שקריסת יוון תביא לאפקט הדומינו ולקריסת שאר המדינות באיחוד. החלו מנהיגות האיחוד האירופי גרמניה וצרפת, לגבש תוכנית להצלת הכלכלה היוונית, שבסופה ניתנה חבילת סיוע כלכלית  על סך 300 מיליארד דולר. יוון בתמורה התחייבה להנהיג רפורמה כלכלית מרחיקת לכת .ואכן, מלבד גמגום פוליטי מסוים בשנת 2015 , התייצבה הכלכלה ביוון והגיעה לאיזון מרשים שהפתיע כלכלנים בכירים ביבשת.

שימו לב לנתון הבא –  יוון ביצעה את ההתאמות התקציביות והאיזון הפיסיקלי הטובים ביותר ביחס למדינות מובילות באירופה, כולל גרמניה איטליה וספרד.

הממשל היווני הפנים את העובדה  שעם יציבות כלכלית בלבד,  לא ניתן למשוך משקיעם זרים. אלא צריך גם לנהוג "בשיטת הגזר", כלומר,  הענקת הקלות מרחיקות לכת כמו במיסוי ובירוקרטיה,  שיחזירו את המשקיעים והמקומיים ואף חשוב מזה את המשקיעים הזרים. הנחת העבודה של הממשל הייתה,  ששוק הנדל"ן מהווה נתבך משמעותי בצמיחה. ואכן ,  שורת צעדים דרסטיים,  הביאה להתעוררות  בשוק הנדל"ן המקומי.  שגרר אחריו התעניינות שיא של משקעים זרים שרק הפנדמיה העולמית הצליחה לבלום אותה במעט.  העניין הגובר של המשקיעים הזרים ביוון , מתאפיין דווקא מאילו שאינם שייכים לאיחוד האירופי.  מדובר בעיקר בסינים ,אבל גם ברוסים בריטים ואפילו ישראלים , דבר המעיד על צמיחתה  של הכלכלה היוונית. המשקיעם  מזהים, שבשוק הנדל"ן היווני, קיימים שלושה גורמים משמעותיים המשפיעים על קבלת ההחלטות – מחיר הנכס, התשואה שהנכס מעניק לפחות לאורך שנה ומיסוי נוח. ביוון מסתבר שלושת הפרמטרים הללו "ידידותיים" למשקיע. 

המשקיעים הזרים לא נשארו אדישים להקלות הניתנות להם ע"י הממשל היווני ( פרטים להלן), השקעות הזרים ביוון קיבלו תפנית דרמטית . כפי שניתן לחזות בגרף,  ההשקעות גדלו לאורך העשור באחוזים ניכרים ( מלבד שנת 2015, בה תוכנית הסיוע הכלכלי של האיחוד האירופי הוטלה בספק עקב מאבקים פוליטיים שהוסדרו לבסוף, בשנת 2020  נרשמה ירידה בעקבות נגיף הקורונה) . 

להלן גרף המציג  השקעות ישירות של משקיעים זרים ביוון בין השנים 2010-2020 במיליוני יורו.

אילו צעדים נקט הממשל היווני על מנת למשוך משקיעים ולהקל במיסים בשנת 2020?

  1. הפחתת מס החברות – בכדי למשוך משקיעים מקומיים ובינלאומיים הפחיתה הממשלה את מס החברות בצורה משמעותית מ 28% ל 24%.  ההקלות יצרו אפקט מידי ,ענקיות גלובליות כמו סיסקו ופייזר כבר העתיקו חלק ממרכזי הפיתוח שלהן ליוון (סלוניקי).   

בנוסף ,שימו לב לנתון הבא: יוון , לראשונה נמצאת בעשירייה הפותחת של המדינות האטרקטיביות להשקעה ע"י חברות באירופה. היא  מוצאת עצמה מייד לאחר 6 המדינות החזקות באירופה ובסמוך מאד לבלגיה.

  1. לא רק למגזר העסקי,  הוחלט על הפחתת מס הכנסה ליחיד עד למינימום של 9% ( במקום מינימום של 11%) כפוף כמובן למדרגות המס.  
  2. הקלה נוספת למשקיע הפרטי היא המשך ההשהיה של מס שבח( רווחי הון) בעת מכירת מקרקעין ( בבעלות פרטית של מקסימום שתי דירות ).    
  3. בעת חלוקת דיבידנד לתושב זר שיעור ניכוי המס יעמוד על 5% בלבד, זו הפחתה משמעותית מ 10% שגבו מקודם (לפני שנים אחדות המס עמד על 15% ) .

בהמשך ישיר להקלות במיסוי , למשקיע הישראלי האופציה להנות משתי הקלות / הטבות משמעותיות בנושא השקעות הנדל"ן ביוון: 

האחת היא אמנת המס בין  ממשלת ישראל לממשלת ליוון –  האמנה שנחתמה ע"י שתי המדינות , מאפשרת למשקיע הישראלי ביוון לשלם מס רק במדינה בה הוא נהנה מהכנסה. כלומר, על הרווחים שצברנו מנכס שבבעלותנו ביוון . את המס נשלם רק ביוון ואנו פטורים מלשלם כפל מס גם בישראל. יש לציין שבנוסח הישראלי של האמנה ( המנוסח בעברית) דאגו הישראלים להדגיש בסעיף 6  כי ניתן יהיה לשלם מס כפול , דהיינו גם בישראל. היוונים לא נשארו חייבים , וקבעו שברגע שישנה מחלוקת בין העמדות, הנוסח הלועזי הוא הקובע. בנוסח זה כתוב במפורש , שעל תשלומי המס על רווחי הון ביוון לא יחול כפל מס.

השנייה היא החלטה משמעותית וחסרת תקדים של רשויות המס ביוון, להעניק " ויזת זהב" למשקיעים בנדל"ן ביוון בסכום של 250,000 יורו ומעלה –  למשקיעים לפחות בסכום זה, תעניק ממשלת יוון תושבות זמנית למשך 5 שנים לבעל הנכס. במידה ואתם מחזיקים בנכס מעבר ל 5 שנים, על דאגה, את התושבות ניתן לחדש בתום התקופה בתנאי שתמשיכו להשקיע. חשוב להדגיש,  ההטבה ניתנת לאזרחים שאינם חלק מאיחוד האירופי, כלומר גם לישראלים. זוהי למעשה ויזת מגורים הניתנת תמורת השקעה. זאת ועוד, "ויזת הזהב" מעניקה גם תושבות לבני משפחת המשקיע מדרגה ראשונה, בן זוג וילדים מתחת לגיל 21 ואף להוריו. היוונים מצידם מנמקים את ההטבה כתגמול למי שתורם משמעותית לכלכלת יוון.

מה הם היתרונות למשקיעים בנדל"ן ביוון?  

בין המדינות המתיירות באירופה: ההילה ההיסטורית והתרבותית של יוון באירופה ובעולם כולו מושכים עשרות מיליוני תיירים בשנה, בשנת 2019 רשמה יוון שיא של יותר מ 38 מיליון כניסות למדינה. מזג האוויר המצוין,  השמש, האיים והחופים.  מושכים במיוחד בחודשי הקיץ מיליוני תיירים מהעולם ובעיקר מאירופה, מיליוני אירופאים ממזרח ומערב נוהגים לבלות את חופשתם השנתית ביוון. בכל ימות השנה ובמיוחד בחודשי הקיץ , קיים בבירה בערים הגדולות ובאיים בפרט,  ביקוש גדול להשכרת דירות באמצעות Airbnb. 

קירבה גיאוגרפית:  מרחק הטיסה ליוון קצר משמעותית בהשוואה למדינות כמו אוקראינה, ספרד, בריטניה או פורטוגל. אורכה של טיסה לרוב היעדים ביוון הוא כשעה וחצי, דומה לזמן הנסיעה בין חיפה לת"א. גורם מכריע בהחלטתו של המשקיע הישראלי העם לרכוש נכס במדינה זרה הנו מידת הקירבה לישראל. יוון היא השנייה מבין המדינות האירופאיות הקרובות לישראל ומבחינה משמעותית.  

עלויות רכישת נכס נמוכות: מחיר דירה ממוצעת ביוון עומד על 129,780 יורו בלבד! לדוגמא , מחיר דירה ממוצעת בסלוניקי , העיר השנייה בחשיבותה ביוון עומד על 99,652 יורו בלבד! כלומר פחות ממאה אלף יורו. באתונה הבירה, ניתן למצוא גם כן דירות בסכומים הנעים בין 80-100 אלף יורו. לשם השוואה,  שווי דירה ממוצעת ( ארבעה חדרים) בת"א הוא כ- 800 אלף יורו. בחצי מחיר מזה אפשר לרכוש בית פרטי נאה באתונה.

תשואה שנתית נאה: בחצי האי חלקדיקי בצפון מזרח יוון מגיעה התשואה השנתית עד ל 21.3%! לא רחוק משם על גבול יוון מקדוניה, שוכנת העיר פלורינה עם תשואה שנתית של 11.7%. אז נכון, פוטנציאל התשואה השנתית ביוון נע בין 10%-5% בשנה (ממוצע בפועל 5.7%) , גבוהה משמעותית יחסית לתשואה אותה אנו עשויים להשיג בישראל.

מערכת מיסוי ידידותית:  לעומת ישראל , מערכת המיסוי ביוון מאירה פניה למשקיע הישראלי, ראשית ממשלת יוון וממשלת ישראל חתומות על אמנת מס בין שתי המדינות, שעיקרה מניעת תשלום מס כפול ממשקיעים. שנית, מס הרכישה ביוון עומד על שיעור מזערי של 3.09% (בישראל הוא יכול להגיע עד 10%). והדובדבן שבקצפת,  השהיית תשלום  גביית המס לרווחי הון ( מס שבח) בעת מכירת הנכס , בישראל לדוגמא מס השבח עשוי להגיע בקלות ל 25% משווי הנכס. 

תשתיות מתקדמות ונגישות : בשנת 2004 אירחה יוון את המשחקים האולימפיים, השקעות ענק בתשתיות קידמו את יוון בכלל ואתונה בפרט לעבר שימוש בתחבורה ציבורית מודרנית וניגשה. גם כעת ההשקעה בתשתיות רבה, בסלוניקי עתידה המטרו המקומית לפעול בשנת 2020. כביש שיחבר את סלונקי ויוון כולה עם איטליה ומרכז אירופה וצפונה כבר עומד להיפתח. באתונה המטרו ,הרכבת התחתית של אתונה, היא מהטובות ביבשת , ארבעה קווי מטרו מגיעים כמעט לכל נקודה בעיר. זאת כמובן בנוסף לתחבורה ציבורית נוספת הפועלת ביעילות בעיר. 

 

שיתוף הפעולה בין יוון לישראל: ליוון וישראל מטרות אסטרטגיות משותפות רבות, שיתוף פעולה בין שתי  המדינות הוא מצוין במיוחד בתחומי הכלכלה והביטחון. לא פלא שהמשקיע הישראלי רצוי מאד במדינה השכנה.

מוקד אקדמי אטרקטיבי: יוון מולדת האקדמיה, נהנית משם של איכות המוסדות להשכלה גבוהה. חברותה באיחוד האירופי ומזג האוויר המצוין ברוב ימות השנה (יחסית לשאר מדינות אירופה) רק  מוסיפה למוטיבציה של עשרות אלפי סטודנטים ללמוד ביוון. לשם השוואה – אוכלוסיית יוון גדולה מאוכלוסיית ישראל בכ- 10%. ביוון לומדים קרוב ל 700,000 סטודנטים , בישראל כ- 350,000 סטודנטים. כלומר פי שתיים , פער עצום. אתם ודאי מבינים מה השפעתם של קרוב למיליון סטודנטים על מחירי הנדל"ן בערים המרכזיות. 

מחירי הדירות ביוון:

מחירי הנדל"ן ביוון  נחתכו  בשיעור  של 42.5% ובמונחים ריאליים אפילו יותר( 47.7% ) בין השנים 2007- 2017 . לפי נתוני הבנק היווני ירידת מחירי הנדל"ן נבלמה בשנת 2017 , ובשנת 2018 חלה עליה שהגיעה לשיאה בשנת 2019. בשנת 2020 נמשכה מגמת העלייה במחירי הנדל"ן עם כי בצורה מתונה יותר. בשקלול הירידות והעליות בשלוש שנים האחרונות , ירדו מחירי הנדל"ן מתקופת השיא ביותר מ 30%. 

להלן  טבלה של מחיר ממוצע ביורו ביוון למ"ר בהשוואה לערים אחרות באירופה:

  
Monaco € 44,522
UK € 21,179
Switzerland € 13,280
France € 12,796
Austria € 9,609
Finland € 8,376
Norway € 8,281
Sweden € 6,991
Netherlands € 6,902
Czech Rep. € 6,688
Italy € 6,589
Russia € 6,305
Germany € 5,907
Spain € 4,978
Luxembourg € 4,605
Turkey € 4,581
Malta € 4,576
Denmark € 4,279
Portugal € 3,830
Slovenia € 3,657
Greece € 3,619
Estonia € 3,190

השקעות נדל"ן ביוון: השינוי במחירי הנדל"ן בעשור האחרון:

רבות דובר על עליות מחירי הנדל"ן בעשור האחרון בישראל וחלק ממדינות אירופה . זה כולל את שנת 2020 הנחשבת "כשנת הפגיעה מהשלכות נגיף הקורונה". מהנתונים להלן ,ניתן להבחין שבאוקרינה וביוון צנחו המחירים בעשור האחרון בצורה משמעותית.  בעוד שבישראל ובמדינות אחרות באירופה הן צמחו בצורה דרסטית באותה תקופה. מניתוח הנתונים עולה שיוון התאוששה בצורה נאה מהמשבר הכלכלי שהחל בשנת 2008, בחמש השנים האחרונות זינק שוק הנדל"ן היווני בלמעלה מ -20%. בעוד המחירים באוקראינה, שחותה ירידה דומה בעשור האחרון המשיכו לצנוח. בשנה האחרונה המשיכה יוון להציג עליות במחירי הנדל"ן, ואף עקפה את ישראל בשנה האחרונה. 

חשוב להדגיש שתי נקודות חשובות העולות מניתוח הטבלה: 

  1. בשנת 2021 חלה ירידה מתונה במחירי הנדל"ן עקב הגבלות התנועה שהיו באירופה ובעולם כולו אשר קיזזה מהעליות בשנת 2020.
  2. למרות העלייה במחירי הנדל"ן שחווה השוק  בשנים האחרונות ביוון, עדיין הוא רחוק כמעט בכ- 30% מהשיא שנרשם בסוף העשור הראשון של שנות ה 2000.   

להלן השוואה של עלית המחירים בישראל ובכמה מדינות באירופה במהלך עשר השנים האחרונות

שינוי באחוזים בעשר השנים האחרונותשנוי באחוזים בחמש השנים האחרונותשנוי באחוזים בשנה האחרונה(עד סוף רבעון ראשון 2021)מדינה
46.3614.061.74ישראל(ת"א)
45.5418.8410.26בריטניה(לונדון)
32.2136.130.86-רומניה(בוקרשט)
28.0436.331.34פולין(ורשה)
23.62-21.575.25יוון(אתונה)
39.45-7.91-1.89אוקראינה(קייב)

לאחר שהשתכנענו (או שלא) להשקיע ביוון,  השאלה היא היכן? 

לפי נתוני הטבלה שלהלן, התשואה המשתלמת ביותר היא לנכס  בחלקדיקי, גובה התשואה הוא פרמטר מרכזי בהחלטה היכן להשקיע , אבל כמובן לא היחיד.  להלן סקירה קצרה על חלק מהמקומות הפופולריים המניבים תשואה של חמישה אחוזים ויותר. 

חלקדיקי : חצי אי עם שלוש הלשונות בצפון יוון הממוקם מזרחית לסלוניקי.  כדי להגיע לאי, נוחתים בשדה התעופה של סלוניקי. באי תמצאו  חופים מדהימים ונוף מרהיב. באזור, בתי מלון מעולים וגם בתי נופש להשכרה. הלשון המזרחית בחלקדיקי מפורסמת בריבוי הנזירים  הגרים בה והיא מהווה יעד תיירותי מבוקש מאד.  שני הלשונות האחרים מיועדים בעיקר לנופשים. התשואה השנתית באי הגיעה לממוצע של 21.7%!

פלורינה: עיר בצפון יוון, נמצאת בחבל מערב מקדוניה ונושקת לגבול צפון מקדוניה. העיר נהנית מתיירות קיץ ונופש בחודשים החמים, ותיירות חורף בחודשים הקרים. היא  משמשת ללינת תיירים הסמוכה כמה קילומטרים מאתר סקי פופולארי. פלורינה מהווה צומת מרכזית למעבר בין יוון למדינות מרכז אירופה כאשר היא נהנית מתשתית תחבורה מפותחת ביותר. בעיר גם חיי תרבות וחינוך עשירים ואף זכר לקהילה יהודית ענפה שגרה בעיר בעבר.  

אתונה: עיר הבירה של יוון , העבר המפואר ניכר בכל פינה בעיר , ההיסטוריה כאילו מתכתבת איתך מכל  רחוב או סמטה , אבל זו לא רק המורשת המפוארת, אתונה העכשווית עיר אירופית תוססת המושכת אליה יותר משישה  מיליון תיירים בשנה ( מעט יותר מכלל אוכלוסייתה הרבתי) . הבירה היוונית היא המרכז הכלכלי והפיננסי של יוון, וגם העוגן התעשייתי והתרבותי של המדינה. העיר מושכת מלבד למיליוני התיירים, גם אלפים רבים של סטודנטים חברות תעשייה בינלאומיות . נמל פיראוס הנמצא בפרברי העיר הוא העמוס ביותר באירופה, שדה התעופה באתונה נחשב גם הוא לעמוס מאד.  

סלוניקי: "בירת הבלקן" , העיר שמהווה צומת ושער מרכזי למדינות הבלקן ולמרכז אירופה. בקרוב יפתח כביש שיחבר את סלוניקי עם דרום איטליה ויקצר מאד את התעבורה בין יוון לשכנותיה. העיר בה ענקיות גלובאליות  בחרו לפתוח מרכזי פיתוח ומפעלים, נמצא בה גם נמל ימי מרכזי, המחבר בין ים התיכון לים השחור. העיר שמשלבת אולי יותר מכל את התרבות האירופאית והניחוח המזרח תיכוני ,  מהווה גם  מרכז תרבותי ותוסס לצעירים ולעשרות אלפי סטודנטים הלומדים בה. כל זה מתחבר לעידוד השקעה מסיבי של השלטון המקומי בסלוניקי ורוח גבית מהשלטון היווני. בסלוניקי מבקרים מעל לשני מיליון תיירים בשנה והיא מהווה יעד מועדף להשקעה ע"י זרים וגם לא מעט מהישראלים. 

כריתים: אי המאוכלס ביותר מ- 600,000 תושבים , הוא האי הגדול באיי יוון ואחד הגדולים בים התיכון ונחשב לאחד הפופולאריים באיי יוון. האי מחולק לארבעה אזורים עיקריים, רובם המכריע של תושבי האי  מתפרנסים מתיירות. בירת המחוז נקראת הירקליון ושדה התעופה שלה קולט מיליוני תיירים מידי שנה. 

מיקונוס: אולי אי הנופש  הפופולארי ביותר ע"י המפורסמים הישראלים , למעשה לא רק , מיקונוס ביסס את מעמדו כאי המועדף לנופש ע"י אנשי עסקים ומפורסמים מכל רחבי העולם. באי ניתן למצוא את הריזורטים ובתי המלון מהיוקרתיים ביוון. עד לשנות השמונים של המאה הקודמת עוד האי היה מנומנם יחסית , אבל אז גילו אותו הנופשים הזרים , מאז הכל היסטוריה. המסחר ועסקאות הנדל"ן זינקו בהתאם להשקעות הרבות שהופנו לאי , נפתחו מוקדי בילוי רבים ע"מ לעמוד בביקוש הנופשים, במיקונס מתגוררים כ- 15,000 תושבים בלבד. השדרוג של האי בכל המובנים, נתן אותותיו גם על מחירי הנדל"ן הנחשבים לגבוהים יחסית ליוון, אבל עדיין נמוכים בקנה מידה למשקיע הישראלי  (דירה ממוצעת באי נמכרת בכ- 250 אלף יורו).  

קורפו: האי קורפו נחשב לאחד היפים והאטרקטיבים שבאיי יוון. רבים רואים בו את ההשפעה הגדולה ביותר של התרבות המרכז והצפון אירופאית על ישוב כלשהו ביוון, שליטת הוונציאנים בעבר הותירה בו חותם ונציאני ייחודי המאופיין בקולינריה ייחודית ומבנים בעלי אופי צפון איטלקי טיפוסי. האי ממוקם בצידה המערבי של יוון לא רחוק מאלבניה. הנוף ההרהרי לצד חופים עוצרי נשימה, מושכים אליו יותר ממיליון תיירים בשנה , באי מתגוררים כ-150 אלף תושבים. מה שמעניין הוא, שכמות בתי המלון והריזורטים מועטה יחסית. דבר שמעלה באופן אוטומטי את מחירי הנדל"ן באי אבל גם כדאיות ההשקעה בנדל"ן באי גדלה בהתאם.

מחיר ממוצע של דירה, ממוצע של שכירות ותשואה.

ממוצע מחיר שכירות ביורו נכון לסוף הרבעון השני של שנת  2021ממוצע מחיר דירה ביורו נכון לסוף הרבעון השני של שנת 2021תשואה שנתית ממוצעת באחוזים בשנה האחרונהשם העיר/אי
619129,7805.7ממוצע 
2520142,12821.3חלקדיקי
42042,92411.7פלורינה
630109,2006.9הירקליון
46599,6525.6סלוניקי
646140,0285.5קורפו
702164,6745.1אתונה

השקעות נדל"ן ביוון: לאחר שבחרנו היכן להשקיע וכמה, מה עלינו לעשות בשלב הבא? 

פעולות מקדימות בישראל- לפני הכול , גם אם נרכוש נכס וגם עם לאו, מומלץ מאד להוציא "תמצית רישום ממשרד הפנים". כמו כן מסמך בחתימת רו"ח המעיד על עיסוקכם הנוכחי, בנוסף, יש להציג מהבנק הישראלי שאתם עובדים עמו, אישור על יתרת חשבון מספקת בבנק הישראלי. 

איתור  נכס המתאים למידותיך – כעת הגענו לשלב בו אנו אמורים למצוא את הנכס המתאים לנו, מומלץ מאד גם לבקר בנכס, אפשר לאתר את הנכס באופן עצמאי או בסיוע אנשי נדל"ן מקצועיים.

פתיחת חשבון בנק ומספר מס בבנק מקומי (יווני)-  הדבר הכרחי, דרך החשבון בבנק היווני יבוצעו העברות הכספים הקשורים לעיסקת הנדל"ן, מספר המס ילווה אותך בכל פעילות פיננסית ביוון. בכל העיסוק מול הבנק היווני, רצוי מאד לעשות זאת במלווה דובר יוונית. 

ניהול משא ומתן מול מוכר הנכס– אפשר כמובן לבצע זאת באופן עצמאי , אבל מומלץ מאד להיעזר בעו"ד מקומי או באיש נדל"ן מקומי.

עריכת חוזה מול מוכר הנכס ובדיקה משפטית וטכנית של הנכס – עדיף שעו"ד ינסח את החוזה מול המוכר, לאחר עריכת החוזה בין הצדדים, לפי התקנון היווני יש לערוך בדיקה משפטית וטכנית של הנכס. הבדיקה חייבת להיערך ע"י עו"ד/נוטריון מקומי מוסמך הבודק את אמיתות ההצהרות של המוכר והתקינות הטכנית וההנדסית של הנכס.

העברת כסף לחשבון הבנק ביוון- חתימת החוזה לא תתבצע ללא העברת כסף לחשבון היווני שלכם, זאת לצורך תשלום מיסים ( לא לדאוג, התשלום הוא מינורי לחלוטין ביחס לשווי הנכס) ותשלום כמובן " לבעל הנכס".

חתימת חוזה – נערך על אדמת יוון באמצעות נוטריון מקומי מוסמך ובנוכחות שני הצדדים ( או נציגיהם הרשמיים ). 

השקעות נדל"ן ביוון: מה האפשרויות העומדות לפנינו לאחר רכישת הנכס?

 לאחר שרכשנו את הנכס, אלינו לשקול כיצד אנו מבקשים להשכיר ולתחזק את הנכס. במידה ואנו מעוניינים לשכור את שירותיו של מתווך נדל"ן/ חברת תיווך , חשוב לזכור שנהוג לשלם עמלה בסכום של תשלום חודשי למתווך. במידה ואנו מעוניינים להשכיר את הנכס לטווח ארוך (ביוון טווח ארוך נחשב לתקופה של מינימום שלוש שנים).  ראוי לבחון התקשרות עם חברת ניהול נכסים מקומית. הדבר יחסוך לך הרבה "כאבי ראש " בעיסוק השוטף,  בהחזקה השוטפת של  הדירה וההתנהלות מול המשכיר. 

 בין יתר השירותים שמציעה חברת הניהול- מתן מענה לשוכר כולל מענה לתיקונים, גביית תשלום מהשוכר וכד'. עלות שכירת חברה כזו הנו כ- 9% מתשלום שכר הדירה. 

אפשרות נוספת היא שכירות לטווח קצר- הכוונה בעיקר ל Airbnb   , ממומלץ גם במקרה זה לבחון התקשרות מול חברת ניהול , שתבדוק תחילה היתר מקומי לשכירות בשיטת שכירות זו . תמורת כ- 20% ממחיר השכרת הדירה, חברת הניהול תדאג לכל "הסידורים" מא' ועד ת'. מפרסום במדיה, דרך תיקונים ועד להכנת הדירה לשוכרים הבאים. בנוסף לזה, יש לקחת בחשבון הוצאות נוספות כגון  תשלום ליועץ מס וביטוח הדירה בעלות כוללת של 150 יורו בממוצע. 

שורה תחתונה: 

יוון הציגה התאוששות כלכלית מרשימה בשנים האחרונות, שהפתיעה אף את טובי האנליסטים באירופה. ממדינה שכמעט הלכה לאבדון כלכלי, הפכה יוון למדינה אטרקטיבית להשקעות לחברות ענקיות גלובאליות ומשקיעים פרטים. עם להיות הוגנים , הקלות המס ומחירים הנוחים מהווים קרקע נוחה ופורייה למשקיעם בנדל"ן במדינה השכנה. ברם, בהשקעות בנדל"ן בפרט אין בטוחות, גם אם נדמה שתקופת הקורונה היא הזדמנות להשקיע. בשיקולכם האם להשקיע בנכס בחו"ל דעו שכל השקעה טומנת בחובה סיכוי מול סיכון.  

 

השקעות נדלן ביוון ובאתונההשקעות נדל"ן ביוון אתונה – רוצים לעצור את שחיקת החסכונות שלכם ולהתחיל להשקיע בנדל"ן? המדריך הבא יעשה לכם סדר בכל הפרטים שאתם חייבים להכיר!

כבר למעלה מעשור שכספי הציבור הנעולים בתוכניות חיסכון בבנקים השונים או גרוע מכך, בחשבונות העו"ש מאבדים מערכם כ 2% מידי שנה. האינפלציה התמידית גורמת לכך שהשקל שקנה אתמול 2 מסטיקים, יקנה בעוד מספר שנים בודדות מסטיק אחד בלבד, כלומר הכסף קונה פחות. אם גם החסכונות שלכם יושבים בתוכנית החיסכון של הבנק שמניבות שברי אחוזים של ריבית חיובית, הגיע הזמן לעשות שינוי. אנשים רבים שמחליטים למשוך את כספם מהבנקים במטרה להשקיע אותם וליהנות מתשואה הולמת על כל חסכונותיהם בוחרים דווקא בעולם הנדל"ן. השקעות נדל"ן נתפסות בעיני רבים כהשקעות בטוחות ומניבות לאורך שנים ולכן אנשים רבים כיום בוחרים לרכוש דירות להשקעה. בשורות הבאות נרחיב אודות מסלולי ההשקעה הקיימים בעולם הנדל"ן, ביעדים החמים ביותר להשקעה בכל רחבי העולם, בהון העצמי הנדרש להשקעה בדירות מגורים מעבר לים (הרבה פחות ממה שאתם חושבים!), לסיכונים הכרוכים בהשקעה במדינות זרות ובדרך הבטוחה ביותר לבחור את ההשקעה המתאימה לפרופיל המשקיע שלכם. אז רגע לפני שאתם מושכים את כל החסכונות מתוכניות החיסכון בבנק, חשוב שתכירו את היעד האטרקטיבי ביותר בעולם בעיני משקיעי נדל"ן רבים ומקצועיים – אתונה שביוון. 

 

המשבר הכלכלי של יוון הביא לירידת מחירי הנדל"ן ב 30% עד 50% – משקיעים רבים רואים בכך הזדמנות של ממש! 

בשני העשורים האחרונים יוון מתמודדת עם לא מעט קשיים כלכליים משמעותיים שהביאו אותה לסף פשיטת רגל. היא כמעט הוצאה מגוש היורו והציבור שחי בה יצא לרחובות השקם וערב להפגנות ענק אודות ההתנהלות הכלכלית השגויה שהביאה אותה לשפל כלכלי חסר תקדים. הכל התחיל לאחר פרוץ המשבר הכלכלי העולמי בשנת 2008. יוון העניקה משכנתאות מנופחות לכל דורש ללא בדיקה מספיק מעמיקה ומקצועית אודות יכולת ההחזר של מבקשי ההלוואה. מצב זה גרם לכך שרוכשי דירות רבים שקיבלו הלוואות ענק מהבנקים המקומיים לא הצליחו לעמוד בכל ההחזרים וכך שלב אחר שלב, יוון החלה להיכנס לסחרור כלכלי שנגמר על סף פשיטת רגל. המשבר הביא לאחוזי אבטחה גבוהים במיוחד ולנקיטת צעדים של מדינות רבות בגוש היורו. הוצאתה של יוון ממדינות גוש היורו עתידה הייתה לפגוע בעוד לא מעט מדינות בגוש ולכן בשנים האחרונות כלל מדינות הגוש עושות כל שביכולתן במטרה לעזור ליוון להשתקם מהמשבר הכלכלי הגדול שפקד אותה. משקיעי נדל"ן רבים בתחילת דרכם שעוברים על הסקירה הכלכלית היסטורית של יוון נבהלים ובוחרים שלא להשקיע את כספם במיטה חולה שכבר הגיעה למצב של כמעט פשיטת רגל. לעומתם, משקיעי הנדל"ן המקצועיים שהצליחו להכפיל ואף לשלש את רוחב כיסם במשבר הכלכלי האחרון, רואים את התמונה באור אחר. 

 

השקעות נדל"ן ביוון ובאתונה: כך תחשבו את פוטנציאל הרווח שלכם – צפי לעליית ערך של עשרות אחוזים במחירי הדיור באתונה! 

מחירי הנדל"ן ביוון ירדו בכ 30% – 50% בעקבות המשבר הגדול. ירידה זו מוגדרת על ידי משקיעי נדל"ן מקצועיים כהזדמנות של ממש. חשוב לעמוד על נקודה חשובה שתעזור לכם לחשב נכון את פוטנציאל הרווח בהשקעות בכל תחום. ירידה של 50% בשווי הנכס מגלמת פוטנציאל רווח של 100% על הכסף, וזאת בחישוב שמרני של הגעה למחיר הדירה טרם פרוץ המשבר. לדוגמה דירת מגורים שנמכרה ביוון בכ 250,000 שקלים טרם פרוץ המשבר וכיום מוצעת למכירה במחיר של 125,000 שקלים (50% פחות), צריכה לעלות ב 100%, ממש להכפיל את ערכה בשביל להגיע למחיר שהייתה בו טרם המשבר הכלכלי (למרות שירדה רק 50%, היא תעלה ב 100% בשביל להגיע לאותו מחיר!). אך בכל זאת, מי אמר שדווקא עכשיו מחירי הדיור ביוון בכלל ובאתונה בפרט יתחילו להתאושש? אולי יקח עוד שנים ארוכות לצאת מהמשבר ואולי אף הירידה שנמשכה כמעט עשור תמשיך גם בשנים הקרובות? שאלות אלה מעסיקות משקיעים רבים ששומעים על ההיסטוריה הכלכלית ביוון. אז למה בכל זאת יוון מצליחה לרכז כל כך הרבה עיניים בקרב משקיעי נדל"ן רבים מכל רחבי העולם? ישנן לא מעט סיבות לכך. 

השקעות נדל"ן ביוון ובאתונה: כל הסימנים לכך שהמשבר הכלכלי הסתיים ומכאן פני מחירי הדיור צפונה – המחירים סיימו את ירידתם ב 2017 

ראשית, חשוב לדעת שבשנת 2015 יוון וכלל נושיה הצליחו להגיע להבנות ואף חתמו על חוזה מסודר שנועד לסייע ליוון להיחלץ ממצבה הכלכלי. בחוזה מפורטות מספר רב של תוכניות סיוע שעתידות להזניק את הכלכלה היוונית למצבה טרם המשבר הגדול. מעבר לכך, בבדיקות מקיפות ומקצועיות שנערכו בנושא נראה כי מחירי הנדל"ן ביוון בכלל ובאתונה בפרט עצרו את ירידתן בשנת 2017. כלל הסיועים שהגישו מדינות הגוש ונושיה של יוון בהסכם מפורט מתחילים לעבוד. להערכתם של אנשי נדל"ן רבים, יוון בכלל ואתונה בפרט מצאו את תחתית מחירי הדיור ומכאן יש להם דרך ארוכה לעלות ולהתייצב על מחירים קרובים לאלה שהיו טרם פרוץ המגיפה. נתון נוסף וחשוב הוא עליית הביקוש לעומת ההיצע הנמוך בעיר אתונה. אתונה, בירת יוון מרכזת את מירב העניין של משקיעי נדל"ן רבים מכל רחבי העולם. כידוע, אחד הגורמים המשפיעים ביותר על תנועת מחירים של נדל"ן בפרט וכל מוצרי מכירה בכלל הוא ביקוש והיצע. כאשר הביקוש גבוה מההיצע, נראה עליות מחירים וכן להיפך, כאשר ההיצע גדול מהביקוש נראה ירידות מחירים. באתונה ניתן לראות את חזרת הביקושים בשנים האחרונות כך שכיום הביקוש גדול מההיצע, מה שבהכרח יביא לעליית מחירים גם בטווח הקצר. ריכזנו עבורכם את כל היתרונות הגדולים ביותר בהשקעה בעיר אתונה שביוון כך שתוכלו לשפוט בעצמכם את כדאיות ההשקעה מעבר לים. 

 

השקעות נדל"ן ביוון ובאתונה: אז היתרונות הגדולים בגינם משקיעי נדל"ן רבים בוחרים דווקא את אתונה בפרט ויוון בכלל הם:

  • משבר כלכלי שהגיע לקיצו – כפי שהסברנו מעלה, משקיעי נדל"ן מנוסים רואים במשברים כלכליים הזדמנויות רבות המאפשרות לרכוש נכסים במחירים מוזלים וליהנות מעליית ערכם בעשרות אחוזים עם התאוששות המדינה ממצבה הכלכלי. ביוון יש את כל הסימנים להתאוששות כלכלית מואצת כך שהסיכון שהמשבר ימשיך להחריף ולהעמיק קטן. 
  • מחירים נמוכים – בשל המשבר הכלכלי הגדול ביוון, שוק הנדל"ן המקומי ירד בכ 30% – 50% באזורים השונים. נתונים אלה מאפשרים למשקיעים רבים להתחדש עם נכסים להשקעה גם אם הם הצליחו לחסוך עשרות אלפי שקלים בלבד. הנכסים הזולים כוללים שני יתרונות, הראשון הוא אחוזי תשואה גבוהים על השכרת הנכסים. אחד מכללי האצבע של משקיעי נדל"ן רבים אומר שככל שהנכס זול יותר, כך התשואה מהשכרתו תהיה גבוהה יותר. היתרון השני הוא כמובן פוטנציאל הרווח הגדול עם עליית מחירי הדיור. ככל שהנכסים נמכרים במחירים מוזלים יותר, כך פוטנציאל הרווח גדול יותר ובאזורים רבים ביוון כמו באתונה למשל, ישנם נכסים שצפויים לעלות בעשרות אחוזים תוך זמן קצר. 
  • קירבה לישראל – משקיעי נדל"ן רבים חוששים לעזוב את שוק הדיור המקומי בטענה שהם צריכים לראות את הנכסים שלהם בעיניים. השקעה במדינות מרוחקות מישראל מחייבת את המשקיעים להשקיע לא מעט כסף עבור טיסות וביטול ימי עבודה בכל פעם שהם ירצו לבקר בנכס שלהם, מה שהופך את ההשקעה כולה ליקרה ומסורבלת. יוון לעומת זאת ממוקמת בסמיכות גיאוגרפית למדינת ישראל כך שכל משקיע שבאמת רוצה לבקר בנכס שלו, יוכל לעשות זאת בקלות, במהירות וללא הוצאות גבוהות. 
  • תיירות ענפה – יוון בכלל ואתונה בפרט מושכות תיירים רבים מידי שנה. בשנים האחרונות ניתן לראות עלייה מתמדת בכמות התיירים המגיעים לאזור, מה שכמובן מהווה יתרון משמעותי עבור כלל המשקיעים. התיירים הרבים מסייעים להתפתחותה של הכלכלה המקומית אך מעבר לכך, מאפשרים למשקיעים רבים להציע את הנכסים שלהם לשכירויות קצרות טווח לתיירים שהגיעו לבקר באזור. חשוב להדגיש שמסלול השכרה לטווחי זמן קצרים כולל רמות סיכון גבוהות יותר, אך מנגד הוא מתגמל את בעליו באחוזי תשואה גבוהים במיוחד. התשואה הממוצעת שמתקבלת מהשכרת דירת מגורים רגילה נעה בין 7% עד 10% לכל היותר בעוד אחוזי התשואה על השכרת דירה לתיירים לטווחי זמן קצרים נעים בין 10% ל 15%. 
  • מעמד תושב – הממשל היווני בוחר לחבק את המשקיעים הזרים ומאפשר להם ליהנות מתנאים חסרי תקדים. לעומתו, ממשלות רבות בכל רחבי העולם מקשות על משקיעים המגיעים מעבר לים וממסה אותם בשלל מיסים גבוהים ומיוחדים הקיימים רק למשקיעים זרים. הממשל ניווני מעניק מעמד של תושב לכל משקיע זר שרכש נכסים או אף נכס בודד בעלות של 250,000 אירו ומעלה. אם כבר במיסים עסקינן, חשוב לדעת שהמס על משקיעים זרים הינו מס פרוגרסיבי הנקבע בהתאם לסך ההכנסה של כל משקיע. המסיסים נעים בין 15% ל 40% לכל היותר. 

 

כל מה שחשוב שתכירו על בירתה של יוון – אתונה! 

לאחר שנגענו בהיסטוריה הכלכלית של יוון ובכל היתרונות הגדולים ביותר להשקעות נדל"ן באזור, חשוב שתכירו מספר פרטים חשובים אודות העיר שמצליחה למשוך הכי הרבה משקיעים זרים, בירת יוון – אתונה. אתונה עומדת על תילה קרוב ל 4,000 שנה וכוללת לא מעט מקומות היסטוריים ומעניינים המצליחים למשוך תיירים רבים מידי שנה. מעבר לכך, אתונה מהווה מרכז ליוון כולה וכוללת לא מעט מרכזי תרבות, בתי עסק, תיירות ועוד. כלל היתרונות הללו גורמים למשקיעים רבים לבחור דווקא באתונה כיעד ההשקעה הטוב ביותר ביוון. התשואה הממוצעת על דירת מגורים להשכרה באתונה היא בין 7% ל 10% מידי שנה בהשוואה לכ 2.5% עד 5% במדינת ישראל. אם גם אתם רוצים ליהנות מנכסים זולים להשקעה ללא צורך במשכנתאות גדולות ומנופחות עם אחוזי תשואה כפולים מאלה שתוכלו לקבל בישראל, נדמה שאתונה היא התשובה הטובה ביותר עבורכם. רגע לפני שאתם יוצאים לשטח ובוחרים את הנכס המתאים ביותר להשקעה שלכם, חשוב שתדעו שישנם לא מעט מסלולי השקעה ביוון בכל ובאתונה בפרט. בחרנו עבורכם את כל מסלולי ההשקעה הטובים ביותר שיניבו לכם אחוזי תשואה גבוהים ברמות סיכון משתנות. 

השקעות נדל"ן ביוון ובאתונה: הכירו את פרופיל המשקיע האישי שלכם והתאימו אותו למסלול ההשקעה המתאים ביותר – המסלול הבטוח 

לכל משקיע יש פרופיל משקיע אישי המתאים לסכומי השקעתו ולרמות הסיכון שהוא מוכן לקחת. בעיר אתונה שביוון יש מגוון רחב של נכסים שיוכלו להתאים לכמה מסלולי השקעה שונים. לפני שאתם ממהרים לבחור דירת מגורים להשקעה במטרה להשכיר אותה לטווח ארוך, חשוב שתכירו את כל המסלולים הקיימים כך שתוכלו לבחור את המסלול המתאים ביותר לפרופיל המשקיע האישי שלכם. אז המסלול הראשון והמוכר ביותר באתונה הוא כמובן הנדל"ן המניב. נדל"ן מניב הוא מסלול ההשקעה הגדול ביותר בעולם הנדל"ן וברוב המקרים משקיעים מתחילים בוחרים אך ורק בו. הסיבה המרכזית לכך היא רמת בטיחות ההשקעה. המסלול המניב מבטיח למשקיעים בו עסקאות סולידיות ובטוחות שיניבו להם שכירות חודשית באופן קבוע. הסיבה בגינה מסלול זה נחשב לבטוח כל כך היא הביקוש הקשיח שקיים לדיור. אנשים תמיד יצטרכו קורת גג לגור בה, מה שהופך את הנכס שלכם למוצר שהביקוש אליו קיים לנצח. מעבר לכך למסלול זה יש עוד לא מעט יתרונות משמעותיים שמצליחים למשוך משקיעים רבים לרכישת נכסי מגורים והשכרתם לתקופות זמן ארוכות. רוצים להכיר את כל היתרונות והחסרונות של מסלול השקעת נדל"ן מניב באתונה? ריכזנו עבורכם את כל מה שחשוב שתכירו.

יתרונות סיכונים/חסרונות 
מסלול השקעה ברמת בטיחות גבוההבחירת שוכרים שלא מצליחים לעמוד בתשלום החודשי
הכנסה חודשית יציבה ובטוחהבחירת שוכרים שהורסים את פנים הדירה
שני מסלולי רווח: שכירות ועליית ערך הנכס בחירת שוכרים שלא מוכנים לפנות את הדירה בתאריך הכתוב בחוזה
השקעה פסיבית המצריכה מהמשקיע התעסקות מינימליתאחוזי תשואה נמוכים בהשוואה למסלולי השקעה אחרים. נעים בין 7% ל 10% מידי שנה

 

כך נהנים מהיתרונות ומתגברים על הסיכונים 

מסלול השקעה זה מתאים לפרופיל משקיע סולידי המעוניין לקבל הכנסה חודשית קבועה ללא התעסקות יומיומית. חשוב להדגיש שמסלול זה נהנה משני נתיבי רווח כאשר הראשון הוא מהשכירות הקבועה והשני הוא מעליית ערך הנכסים במרוצת השנים. בחירת נכסים נכונים בעיר אתונה יכולים לעלות בעשרות אחוזים בשנים הקרובות כך שעל אף אחוזי התשואה הממוצעים שמסלול זה מציע, בהתחשב בעליית הערך הצפוייה הוא יכול להתברר כרווחי יותר ממסלולים אחרים עם אחוזי תשואה שנתיים גבוהים יותר. באשר לסיכונים – משקיעי נדל"ן רבים הבוחרים במסלול השקעה זה בודקים היטב את כל השוכרים שלהם לפני שהם חותמים על חוזה. איך בודקים? ישנן לא מעט שיטות לכך. ראשית, חשוב לבחון לעומק את שלושת תלושי השכר האחרונים של השוכר הפוטנציאלי. בחינה מעמיקה של תלושי השכר תאפשר לכם להעריך האם הוא יוכל לעמוד בכל התשלומים החודשיים או לא. שנית, בעזרת שיקים של השוכרים הפוטנציאליים ניתן לבדוק האם יש להם שיקים שחזרו בשנים האחרונות. בדיקה זו אף היא תעזור לכם לוודא שהשוכרים הפוטנציאליים שלכם אכן יצליחו לעמוד בכל חודשי ההחזרים. שלישית, חשוב לוודא בנוסף שהשוכרים הם אנשים טובים שיודעים לשמור על הבית ואף לצאת ממנו בתום החוזה. מסיבה זו משקיעים רבים מבקשים מהשוכרים את מספר הטלפון של השוכר הקודם שלהם (ומוודאים שאכן מדובר בשוכר כמובן). חשוב לשאול האם השוכרים שמרו יפה על הדירה והאם הם הסכימו לפנותה בתום תקופת החוזה. 

רוצים להתחדש במשרד או במכולת שכונתית? אחוזי התשואה במסלול המסחרי יהיו גבוהים יותר! 

מסלול ההשקעה הבא שיכול להתאים להשקעה באתונה הוא מסלול השקעה מסחרית. לא מעט משקיעי נדל"ן בוחרים להשקיע את כספם בנדל"ן מסחרי במטרה ליהנות מאחוזי תשואה גבוהים יותר. מסלול השקעה זה נחשב למעט יותר מסוכן מהמסלול המניב, אך הוא מזכה את הבוחרים בו בתשואה עודפת הנעה בין 10% ל 15%. בעיר אתונה ישנם לא מעט נכסים מסחריים שיכולים להתאים למשקיעים רבים. אם התשואה גבוהה יותר, למה לא כולם משקיעים בנכסים מסחריים? התשובה לכך נעוצה בפרופילי המשקיעים השונים. מסלול השקעת נדל"ן מסחרי נחשב למסוכן יותר בשל הביקושים שיכולים לרשת בגין שלל סיבות. כפי שהסברנו מעלה, הנדל"ן המניב מבטיח לבוחרים בו רמת בטיחות גבוהה במיוחד בעקבות הביקוש הקשיח שלא צפוי להשתנות כלל. בנדל"ן המסחרי ישנם שינויים רבים ברמות הביקוש בעקבות שינויים במשק או אף מגיפות כדוגמת מגיפת הקורונה שפרצה בסין בסוף שנת 2019. מגיפת הקורונה הורידה ביקושים רבים ללא מעט נכסים מסחריים כך שחנויות רבות נאלצו להישאר ללא שוכרים וכן עובדי משרדים רבים הוצאו לעבודה מהבית. השקעות בנדל"ן מסחרי מעניינות אתכם? עבורכם את כל היתרונות, החסרונות והסיכונים של המסלול. 

יתרונות חסרונות/סיכונים
אחוזי תשואה גבוהים הנעים בין 10% ל 15% רמת סיכון גבוהה יותר בהשוואה למסלול השקעה בנדל"ן מניב
מחירים נמוכים המאפשרים לכל משקיע עם חיסכון קטן להתחדש בנכס מסחרי להשקעה  רווח ממקור אחד בלבד – שכירות 
 ביקושים לא יציבים שיכולים לרדת בעשרות אחוזים תוך זמן קצר

 

חשוב להדגיש ולומר כי גם ערכם של נכסים מסחריים יכול לעלות, מה שיבטיח למשקיעים בהם נתיב רווח נוסף. אך שוק הדיוק שונה בתכלית משוק הנדל"ן המסחרי ולכן מחירי משרדים או חנויות לא יעלו בקצב זהה למחירי הדיור. באתונה הביקוש לדירות מגורים. עולה בהתמדה מזה מספר שנים בעוד מחירי הנכסים המסחריים נשאר כמעט ללא תזוזה. אז אם גם אתם רוצים להתחדש בנכס מסחרי בעיר אתונה, חשוב לקחת בחשבון שרמת הסיכון בהשקעה שלכם תהיה מעט גבוהה יותר מרמת הסיכון בהשקעה בנדל"ן מניב. 

המסלול המהיר שישאיר אתכם נזילים – כך תגדילו את ההון העצמי בעשרות אחוזים תוך מספר חודשים 

אתונה מציעה למשקיעיה מסלול השקעות נוסף המסתכם בעסקאות אקזיט בנדל"ן למגורים. משקיעי נדל"ן רבים בוחרים לקנות ולמכור נכסים תוך זמן קצר במטרה להישאר נזילים ולהגדיל את ההון העצמי שלהם במהירות. אם גם אתם רוצים להישאר נזילים ולהגדיל משמעותית את ההון העצמי שלכם תוך זמן קצר, חשוב שתכירו את המסלול הבא. מסלול עסקאות אקזיט בנדל"ן נחשב למסלול המסוכן ביותר מבין השלושה. מעבר לכך, המשקיע במסלול זה יהיה חייב להיות אקטיבי בכל שלבי השקעתו ולחפש את הדירה המתאימה ביותר בשוק במשך ימים, שבועות ולעיתים אף חודשים ארוכים. הבסיס העומד מאחורי מסלול השקעה זה הוא קניית נכסים במחירים נמוכים ממחירי השוק, השבחתם תוך זמן קצר ובעלות מינימלית של כמה אלפי שקלים בלבד ומכירתם במחירי השוק ואף למעלה מכך. נשמע מעניין? הכירו את כל היתרונות והסיכונים במסלול השקעה זה

 

יתרונות חסרונות/סיכונים
מסלול המשאיר את כספי המשקיע נזילים רמת סיכון גבוהה 
רווחים גדולים תוך זמן קצרויתור על עליית ערך הנכסים
התעסקות מעניינת ויומיומית (לאוהבי התחום) תשלומי מיסים מהרווחים (בגין המכירה המהירה)
 עבודה רציפה של שעות ארוכות מידי שבוע

 

ממה חשוב להיזהר כשבוחרים לבצע עסקאות אקזיט בנדל"ן? 

הסיכונים במסלול זה נחשבים לסיכונים הגדולים ביותר בהשוואה לשני מסלולי ההשקעה שהובאו מעלה. הסיכון המרכזי הוא בחירת דירות מגורים המוצעות למכירה במחירים זולים בגין פגיעות פיזיות או בעיות משפטיות שיש לנכס. לא מעט משקיעי נדל"ן במסלול האקזיטים מצליחים לאתר נכסים במחירים נמוכים ממחירי השוק, אך הם לא יודעים להצביע על הסיבה לכך. נכסים רבים בעיר אתונה בפרט ובכל יוון בכלל מוצעים במחירים נמוכים ממחיר השוק בגין בעיות שונות בנכס או בעיות משפטיות שונות. משקיע שלא ידע להיזהר מכך, עלול למצוא את עצמו מסתבך עם דירות שהוא לא יצליח למכור, גם במחירים נמוכים יותר מהמחיר בו הוא קנה. לכן, מסלול זה מחייב כל משקיע שבוחר בו לבדוק היטב את הנכסים שהוא מאתר במטרה לוודא שאין סיבה אמיתית לכך שהם נמכרים במחירים נמוכים ממחירי השוק. רוב ככל המשקיעים במסלול זה מצליחים לאתר מגוון נכסים מוזלים, העיקריים שבהם הם: דירות ירושה, דירות נטושות שהצליחו למצוא את בעליהן, שירות מכונס נכסים ועוד. הצלחתם לאתר נכס במחיר נמוך ממחיר השוק? אל תמהרו לקנות אותו!

 

החלטתם להשקיע באתונה בירת יוון? הכירו את כל המיסים שתשלמו על כך!

אחרי שנגענו בכל הנקודות החשובות ביותר בהיסטוריה הכלכלית של יוון ובמצבה המשתפר בהתמדה בשנים האחרונות והיכרנו את כל מסלולי ההשקעה שאתונה בירתה מציעה, הגיע הזמן שתכירו עוד מספר נתונים אודות מיסוי עסקאות נדל"ן ביוון. כפי שהזכרנו לעיל, בשונה ממדינות רבות המקשות על משקיעים זרים להשקיע במדינתם, ביוון זה בדיוק ההפך. המצב הכלכלי הקשה של יוון הביא את הממשל לחבק כל משקיע זר שמסייע להתפתחותה והתקדמותה של הכלכלה המקומית. אחד היתרונות הגדולים ביותר שיוון מעניקה לכל משקיעה הזרים היא הגדרתם כתושבים (למשקיעים שהשקיעו 250,000 אירו ומעלה). אז כמה מיסים תשלמו על עסקת הנדל"ן שלכם באתונה? הרבה פחות מהמיסים שתשלמו בישראל. כלל המיסים שתשלמו ביוון הם מס רכישה ומס שכירות. מס רכישה ביוון עומד על כ 3% אחוזים בלבד בעוד בישראל תידרשו לשלם 5% על רכישת דירה להשקעה. כמו כן גם מס השכירות נחשב לנמוך במיוחד ועומד על כ 15% בלבד. נתונים אלה מצליחים למושך משקיעים רבים ממקומות מגוריהם מכל רחבי העולם במטרה ליהנות הן ממחירי דיור זולים במיוחד, הן מאחוזי תשואה גבוהים הנעים בין 7% ל 15%, תלוי במסלולים השונים והן ממיסים נמוכים במיוחד. סיכום המיסים שתידרשו לשלם עבור רכישת דירה באתונה:

 

מס רכישה כ 3%
מס שכירות כ 15% 
מס שבח 0% (בעוד בישראל משלמים לא פחות מ25%!)

 

לסיכום, השקעות נדל"ן ביוון ובאתונה בפרט מצליחות לעניין משקיעי נדל"ן רבים מכל רחבי העולם שרואים את הפוטנציאל הגדול באזור. לאחר משבר כלכלי גדול, נראה שהכלכלה המקומית מתחילה את תהליך השתקמותה, מה שעתיד להוביל לעליות של עשרות אחוזים במחירי הדיור. בעקבות המשבר הכלכלי ישנם אזורים בהם מחירי הדיור נחתכו ב 30% עד 50%, מה שמאפשר למשקיעים רבים כיום לרכוש דיור במחירים זולים וליהנות מעליות ערך גבוהות של עשרות אחוזים תוך זמן קצר. באתונה בפרט ובכל יוון בכלל יש נכסים המאפשרים למשקיעים לבחור בין מסלולי ההשקעה השונים: נדל"ן מניב, נדל"ן מסחרי ועסקאות אקזיט בנדל"ן. המסלולים השונים מבטיחים לכל משקיע למצוא את ההשקעה המתאימה לו ביותר הן מבחינת הרווחים והן מבחינת רמות הסיכון. המסלול הבטוח ביותר הוא המסלול המניב שמזכה את משקיעיו ב 7% עד 10% תשואה שנתיים בעוד המסלול המסוכן ביותר הוא המסלול לעסקאות אקזיט המאפשר לבוחרים בו להישאר נזילים וליהנות מרווחים גדולים תוך זמן קצר.

 

בחרו את המסלול המתאים ביותר לפרופיל המשקיע שלכם ותיהנו מהשקעה בטוחה, רגועה ומתגמלת! 

החלטתם למשוך את כספי החיסכון מהפק"מ ולהתחיל להשקיע? חשוב שתכירו את פרופיל המשקיע האישי שלכם. ישנם משקיעים המחפשים השקעות בטוחות עם מינימום התעסקות, ולעומתם ישנם רבים אחרים שמוכנים לוותר על רמת הבטיחות הגבוהה לטובת הגדלת אחוזי התשואה השנתיים משכירות הנכסים. לשם כך ריכזנו עבורכם את שלושת מסלולי ההשקעה על כלל יתרונותיהם, חסרונותיהם והסיכונים הכרוכים בהם כך שמה שאתם צריכים לעשות זה רק לבחור את ההשקעה המתאימה ביותר עבורכם. אתונה מחבקת את המשקיעים הזרים ומלאה בלא מעט הזדמנויות השקעה המאפשרות גם למשקיעים קטנים עם כמה עשרות אלפי שקלים ליהנות מנכסים מניבים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר כבר היום

המרכז לנדל"ן ביוון

כאן תמצאו מיטב אפיקי ההשקעה בתחום הנדל"ן, פרויקטים ונכסים מסוגים שונים באזורי הביקוש המובילים בכל רחבי יוון. תוכלו לעיין במגוון רחב של נתונים, מדריכים ומאמרים חדשותיים למשקיעים ולרוכשים. המידע מתעדכן באופן שוטף, מוצג בשקיפות מלאה ובצורה נוחה ויסייע לכם לאתר את הנכס המתאים ביותר עבורכם.

תוכן עניינים

התקשרו עכשיו